English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 491, 492, 493 ... 797, 798, 799  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 28.06.2020 23:44    Post subject: Reply with quote

BuranBuran wrote:
En ansettelse skal visstnok være et par uker unna, og det skal IKKE være Skullerud.

Det kan ikke være noen andre enn Trond Sollied eller Hareide Smile

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff

PostPosted: 28.06.2020 23:44    Post subject: Reply with quote

[quote="HupOranje"]Hva med Bodø/Glimt? De gjør det jo greit for tiden. Er det ikke så farlig med spillestil, formasjon, roller til akademispillere, etc for dem? Eller har de jobbet i samme retning over tid?

Selvfølgelig må vi ha en grunntanke i bunnen. Selvfølgelig må vi ha vår identitet. Å finne opp kruttet på nytt for hvert trenerbytte vil selvfølgelig ikke bli bra.

Hvorfor blir dette et tema hver gang vi bytter trener? Hvorfor?[/quote]

Glimt har vært RBK avd nord lenge. Dette er en av grunnene til at mange spillere (og trenerKåre samt Sollied) kommer derfra til RBK. Mange av lagene i lavere divisjoner i Nordland spiller 4-3-3. Der får de unge lovende lære seg roller og etter hvert kanskje bli gode nok til Glimt. Lettere å integrere spillere inn i fylkets elitelag. Dette samt ok JR. Satsning samt støvsuging av de gode guttene fra Nordland til å gå VGS i Bodø gir periodevis et godt lag. Dog for dårlig med penger til å være stabilt gode. Fotballen er ofte den samme uansett. Nå har de en trener som er bedre enn snittet og de har fått tak i billige rollespillere fra andre klubber i de posisjonene de ikke har gode nok lokale gutter. Da er de et av Norges beste lag.

Oppsummering: De driver slik som RBK drømmer om å gjøre dog med lite ressurser. Så om RBK hadde kunne kopiert dette med mer midler og i stor skala burde vi ha et lag som kan gå videre fra gruppespillet i Europaligaen;) Hilsen RBK-fan fra Nord.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 28.06.2020 23:55    Post subject: Reply with quote

Par uker unna? Skal de ta seg så god tid eller skal vedkommende i karantene først?

Hadde jeg jobbet med dette så ville jeg ha:
1. Satt sammen en liste over de jeg kunne vært interessert i.
2. Sjekket ut hvem som vil være tilgjengelig og interessert.
3. Plukke ut den jeg vil ha.

Punkt 1. og 3. burde ta maks et dagsverk hver.

Så bør en kjøre noen intervjurunder da.

Jeg sitter fremdeles i det hjørnet at jeg tenker Hareide er det eneste valget jeg føler meg så trygg som jeg får meg til å føle på at det blir bra. Hvis han ikke er aktuell og de ikke makter å dra en Nederlender opp av hatten, så føler jeg at alt de tar innebærer risiko, sist så virket det som om de ikke ville ha noe av risiko og gikk etter Bakke/Horneland fordi det var så traust og trygt enn trodde en kunne få det. Problemet med risiko er at du har den som er kjent og derfor mulig å håndtere, og du har den som ikke er kjent og det er alltid sistnevnte som medfører all mulig slags elendighet, finanskrise, viruspandemi, invasjon av Irak (rettere sagt hengemyra som fulgte etterpå), Sembsk 4-4-2 med null risikovillighet framover.

NÃ¥ skal det sies at alle de ovenevnte katastrofer til en viss grad var varslet, men de kom som et sjokk for alle de ansvarlige.

Sollied sine personlige problemer er en risiko som de formodentlig har kontroll på (jeg har ikke det), så de kan vurdere om den er håndterbar eller ikke. Tom Nordlie som fotballfagmann har jeg tro på, men risikoen der vil gå på hvorvidt han er istand til å lede en prestasjonsgruppe (og særlig en med RBK sine egoer). Roger Naustan (eller annen trøndersk trener som vet hva vi vil ha men har aldri prøvd seg på nivået) vil medføre risikoen om å ha altfor lite ballast å komme med.

Hvis de ikke kan finne seg en Hareide eller en Nederlender så ville jeg tatt en sjanse på en mann som står for den fotballen vi ønsker oss så får det bare briste eller bære. Ikke noe trygt og kjedelig med NFF-skussmål som Perry, Horneland og Janne (selv om han er svensk), fordi med trygt og kjedelig så må du opp på Hamrèn sin statistikk for å i det hele tatt bli godtatt.
Rayman
Rutinert

PostPosted: 29.06.2020 00:09    Post subject: Reply with quote

BuranBuran wrote:
En ansettelse skal visstnok være et par uker unna, og det skal IKKE være Skullerud.

Fra hvilken hylle?
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 29.06.2020 00:15    Post subject: Reply with quote

Vi fikk såvidt 8nde valget (som vi egentlig ville ha som assistent) forrige gang.
Med mer penger og bedre stall.

Tror vi snakker mer kjøkkenskuff enn hylle.
Back to top
vegardj
Rutinert

PostPosted: 29.06.2020 00:17    Post subject: Reply with quote

Altså, enten er en ansettelse i ferd med å skje, og vil dermed skje i løpet av noen dager til en uke, eller så har man ikke kommet så langt i prosessen, og man vet ikke hvor lang tid tid det vil ta, eller hvilke tilbakeslag man vil få. Det funker ikke sånn at man tar en telefonsamtale med Åge Hareide, og avtaler å bli enige den 12. juli...
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 29.06.2020 00:18    Post subject: Reply with quote

BuranBuran wrote:

1) karantenetid
2) Hareide som skal gjennom operasjon først
?

Edit: @vegardj BuranBuran er treffsikker når han kommer med info
Back to top
BuranBuran
Junior

PostPosted: 29.06.2020 00:21    Post subject: Reply with quote

Rayman wrote:
BuranBuran wrote:

Fra hvilken hylle?

Skal være noen med en betydelig CV. Må vel si at jeg holder en knapp på Hareide, uten at jeg har noe mer håndfast i den retningen.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 29.06.2020 00:24    Post subject: Reply with quote

Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 29.06.2020 06:17    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Vi fikk såvidt 8nde valget (som vi egentlig ville ha som assistent) forrige gang.

8. valget? Det har vel kommet fram at han faktisk var 1. valget, når de faktisk kom så langt at de starta en reell prosess (en måneds tid eller to før han ble ansatt)
KitWalker
Veteran

PostPosted: 29.06.2020 06:18    Post subject: Reply with quote

BuranBuran wrote:
Rayman wrote:
BuranBuran wrote:

Fra hvilken hylle?

Skal være noen med en betydelig CV. Må vel si at jeg holder en knapp på Hareide, uten at jeg har noe mer håndfast i den retningen.

Dette høres beroligende ut RBK
Tipper og håper Hareide eller Sollied da.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 29.06.2020 06:19    Post subject: Reply with quote

BuranBuran wrote:
Rayman wrote:
BuranBuran wrote:

Fra hvilken hylle?

Skal være noen med en betydelig CV.

Da er det garantert Keiko, han har vel vært innom et tosifra antall klubber?
robbie
Veteran

PostPosted: 29.06.2020 09:07    Post subject: Reply with quote

Det tar to uker å vente på at CV-en til Nordli kommer ut av trykkeriet.
Back to top
jorji
Rutinert

PostPosted: 29.06.2020 09:15    Post subject: Reply with quote

Kan det tenkes at det er noen utenlandske på vei inn? Et par uker er jo karantenetiden, og at man venter på at vedkommende kan møtes og signere. Med mindre det er Hareide og man jobber med å få assistenttreneren på plass.

Godt å høre Tove i går der det virket som (mest trolig Skullerud) er uaktuell.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 29.06.2020 09:21    Post subject: Reply with quote

Skullerud kommer ikke. Heldigvis.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 29.06.2020 09:26    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
RBKSandvika wrote:

8. valget? Det har vel kommet fram at han faktisk var 1. valget, når de faktisk kom så langt at de starta en reell prosess (en måneds tid eller to før han ble ansatt)

SÃ¥ Geir Bakke var 0. valget ? og Hjulmand -1 ?
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 29.06.2020 09:34    Post subject: Reply with quote

Håper litt på en type som bygger klubb i tillegg til et lag. Der, gitt at Jönssons opplysninger stemmer noen lunde, virker Flemming Pedersen som et godt alternativ. Stemmer kanskje overens med et par uker og?
Back to top
overlapp
Junior

PostPosted: 29.06.2020 09:34    Post subject: Reply with quote

Hvis de to ukene skyldes karantene, ligger det vel snublende nær å anta at Trond Sollied er på vei?
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 29.06.2020 09:45    Post subject: Reply with quote

Tror det blir Hareide. Ikke det at jeg vet, men har det sterkt på feelingen. Det er eller annet med måten Koteng og Moe Dyrhaug sprudler og inngir selvtillit på TV, de har et valg mer eller mindre klart og vet at omgivelsene blir fornøyde.
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 29.06.2020 09:47    Post subject: Reply with quote

overlapp wrote:
Hvis de to ukene skyldes karantene, ligger det vel snublende nær å anta at Trond Sollied er på vei?

Jeg har svært liten tro på at det blir Sollied. Jeg kjenner ikke sannhetsgehalten i de ryktene som har vært, men jeg forsto det sånn at han ikke var aktuell sist?

En Sollied som er "fit for flight" hadde selvsagt vært perfekt. Han kjenner RBK, står for en spillestil som er underholdende og i tråd med klubbens DNA, han har vunnet mye som trener (i flere land) og han har en naturlig autoritet.

Det at han vært uten jobb i så mange år er vel ikke noe som taler for prosjektet.

Det eneste jeg kan se for meg er at Sollied tar over ut sesongen som er "risikofritt" prosjekt, hvor han kan bevise at han fortsatt duger.
puckno
Veteran

PostPosted: 29.06.2020 09:55    Post subject: Reply with quote

En interessant podcast ble sluppet i dag, 'Teknisk Sone med Ã…ge Hareide':

"Han har spilt 3-5-2 og 4-4-2 med sine lag, men det er 4-3-3 Åge har brukt mest i sin trenerkarriere. I denne episoden får du høre litt om historie fra Brasils 4-2-4 i 1958 til Rinus Michels totalfotball 1-10 formasjon på 70-tallet, men mest om Åges erfaringer og hvilke krav han stiller til sine spillere for å lykkes med system og formasjon. Hør han snakke om hvilke bevegelsesmønster han brukte med Danmark, hvordan han jobber på feltet og hvordan han bevisst bruker "dommerkorridoren" for å rettvende offensive spillere i mellomrommet."

For ordens skyld: episoden ble spilt inn onsdag 24 juni...
Back to top
jorji
Rutinert

PostPosted: 29.06.2020 10:03    Post subject: Reply with quote

Interessant! Kan også anbefale 'Hvordan ta over et lag' på fra 'Teknisk Sone med Åge Hareide'
Back to top
overlapp
Junior

PostPosted: 29.06.2020 10:07    Post subject: Reply with quote

Jeg håper på Hareide all den tid han fremstår som et mer eller mindre trygt valg i en ellers vanskelig periode for klubben. Likevel er det noe med tanken på en småfull Trond Sollied som er forlokkende.

Han kan åpenbart den fotballen vi ønsker å spille, han er i riktig alder, han kjenner klubben godt og jeg tror han kan lage litt sirkus - i den grad vi har bevhov for mer av det. Som flere påpeker hadde det vært spennende å gi han mulighet til å vise seg frem ut året. Spørsmålet er om Rosenborg er i posisjon til å gi trenere av hans kaliber slike kontrakter.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 29.06.2020 10:16    Post subject: Reply with quote

Hovedgrunnen til at jeg ønsker meg Sollied er at vi en gang for alle får vite hvordan det hadde blitt. Han er en så myteomspunnet skikkelse som alltid dukker opp som sommerflørten det aldri ble noe av hver gang det er snakk om trenerskifte. Hadde han kommet nå så kunne vi i det minste blitt ferdige med det, i stedet for at man ender opp med å alltid lure på hvor bra det kunne blitt.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 29.06.2020 10:31    Post subject: Reply with quote

Problemet med Sollied er at han trolig (i hope not) er som den fine dama på videregående som du så gjerne ville ha, men ikke fikk.

Nå har du muligheten, 20 år senere, men hun har nå 4 unger med 4 fedre, alt disser som ikke skal disse og ingenting disser som skal disse Razz
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 491, 492, 493 ... 797, 798, 799  Next
Page 492 of 799

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb