| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
puckno Veteran
|
Posted: 28.06.2020 10:59 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | | Hareide har aldri spilt Eggens 433 det må vi være klar over. |
Hvilken formasjon spilte han når han var trener her? Hva var likheter og forskjeller ift Eggens 433?
Noen vil vel også stille spørsmål ved om Eggen spilte Eggens 433. Der ble det juksa endel, men så lenge det ga resultater så ble det heller ikke stilt så mange spørsmål. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.06.2020 12:05 Post subject: |
|
|
| Resten må gå fan account wrote: | | Oppmannen wrote: | Den etablerte sannheten i mange år er at Maalen kan sin fotball men er for liten, og at vi kun ser han som analysemann eller assistent?
|
Hvorfor analyse? Jeg synes riktignok Maalen framstår med god forståelse når han snakker fotball, men har han vist noe som tilsier at det er spesifikt analyse han er god på? |
Sist Maalen jobbet i RBK var analyse faktisk hans oppgave.
I forbindelse med treneroppgaven for UEFA A-lisens i 2012, analyserte han for øvrig alle* Rosenborgs angrep i perioden 2006-2011.
Således heter oppgaven "RBK i angrep 2006-2011. RBK i angrepsspillet gjennom ulike trenerregimer og filosofier."
* (Han skriver seks, men når jeg regner sammen blir det bare fem kamper som mangler. Det er altså et avvik i avviksmeldingen.)
 _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 28.06.2020 12:19; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 28.06.2020 12:17 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: |
Sist Maalen jobbet i RBK var analyse faktisk hans oppgave.
|
Som jeg skrev noen sider tilbake i tråden:
| Quote: | 2) Da han jobbet i RBK ble han latterligjort her på forumet for analysene han leverte til RBK.no. Det var skrekkelig lavt nivå.
3) Michael Karlsen fortalte i Spillerrådet at han også var helt hjelpeløs da han arbeidet i akademiet vårt, og at Ranheimspillerne med fortid der ikke kunne begripe at Maalen ble hentet som assistent i Ranheim. |
| gisp! wrote: | | Da han leverte treneroppgaven for UEFA A-lisens i 2012, hadde han analysert alle* Rosenborgs angrep i perioden 2006-2011. |
Husker jeg leste den da vi lette etter trener i 2018 og var skuffa over innholdet. Syntes det så ut som noe flere her på forumet kunne klart å raske sammen. |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 28.06.2020 12:23 Post subject: |
|
|
| libido wrote: | | HeXX wrote: | | Pavel Vrba med litj-Ivers som assistent kunne fungert. |
jeg måtte le litt av denne- No hard feelings, men mye kreativt på dette forumet  |
Skrev vel noe om sannsynligheten for at dette skjer også...
Men som drømmescenario fungerer det bra.. Så er vi vel alle fullstendig klar over at RBK trolig kommer til å gå på trynet nok en gang med å velge en resirkulert norsk trener, evt. en norsk trener uten erfaring. Og så lenge Koteng sitter som leder siktes det heller ikke høyere enn som så, det har han allerede lagt føringer for. Vi kan til nøds se til Sverige eller Danmark, men heller ikke der renner det over av egnede trenere. _________________ mvh HeXX
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.06.2020 12:23 Post subject: |
|
|
@Resten må gå fan account
OK, skjønner. Jeg har ikke lest så hardt på forumet i det siste og har dessverre gått glipp av forhistorien til spørsmålet ditt.
Helt enig i at oppgaven var temmelig overfladisk, men jeg har lest flere norske UEFA-A oppgaver på samme nivå, så det har kanskje vært en slags kultur for å bare raske sammen noe for å få "bestått". _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 28.06.2020 12:32 Post subject: |
|
|
Kan også ha vært kultur for at det egentlig ikke stilles krav til annet enn oppmøte på disse kursene. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
WillyO Junior
|
Posted: 28.06.2020 12:52 Post subject: |
|
|
| Alexander Zorniger skal bli Rosenborgs neste trener. Ekstrem spillestil og stort fokus på unge spillere. Presterte godt i Brøndby. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 28.06.2020 13:20 Post subject: |
|
|
| «Skal bli»? |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 28.06.2020 13:22 Post subject: |
|
|
Det høres jo ut som en spennende type, men "skal bli" stemmer kanskje dårlig med Kotengs "Pga. av corona/økonomi må vi handle lokalt"-uttalelser? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 28.06.2020 13:56 Post subject: |
|
|
Ja, skriver det ut fra nå-situasjonen: Vi har vært gjennom 1,5 år (2 om vi regner med Coolens vikariat) med påvente. Gitt "prosjektet" tid og ventet på at ting skal bli bra igjen, noe det ikke har blitt.
Ser ikke for meg at klubben og oss orker et nytt utviklingsprosjekt som skal gis tid, selv om Knutsen og Maalen har aldri så gode og riktige tanker om fotballen. Mulig jeg overvurderer person (karakter, autoritet, ballast) og undervurderer fotballfaget, men vi har sett i så mange runder nå at hvis treneren starter i null eller minus så går det utrolig kort tid før murringen starter og der ytre presset kommer. Hvilke redskaper har de mer uprøvde trenerne for å greie å holde hodet over vannet?
Og jeg er 100% enig i at offensiv og attraktiv fotball skal være grunnpilar. Men det at vi skal være låst til noe så spesifikt som "Eggenske 4-3-3" blir noe av en tvangstrøye når både Perry og Horneland etter mitt skjønn må snakke oss etter ryggen og egentlig lyge seg gjennom salgspitchen sin ved ansettelse for å gjøre alle til lags. De må insistere på at de skal drive med noe de egentlig ikke vil og kan. For begge disse trenerne har vist ved handling at de egentlig søker lav risiko og en defensiv grunnholdning til kamp. Det kan fungere om du har ballasten og personaen til Hamrén, men hvis du er helt umerittert har du null sjanse mener jeg.
Denne gangen, for min del, trumfer personaen alt. Den neste treneren vår må veldig gjerne være av Eggen-skolen og spille velkjent stil, men han skal få lov til å velge to spisser, tre bak eller diamant på midten, bare han har pondus og gjennomføringskraft til å implementere endringene. En rookie får opinionen og Lerkendal mot seg etter to tap og så drukner han i presset og jaget.
Offensiv og attraktiv fotball er et must, men det finnes ikke bare én måte å løse det på. Personlig egnethet er også et must, men her ser jeg bare én måte: Et levd liv, impulser fra flere miljøet og resultater både her og der. I sum gir det en respekt du ikke kan vinne eller ta snarveier til, og du er til slutt trygg på egne vurderinger og greier å navigere riktig og ha hunch på bra og dårlig. Du vil ha en bank av verktøy og strategier til forskjellige formål og er voksen nok til å "stå han av" og finne veier som fører deg og laget videre.
Åge tikker disse boksene, og er mitt førstevalg denne gangen. Steady the ship! _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 28.06.2020 14:47 Post subject: |
|
|
| OrionPax wrote: | | Det høres jo ut som en spennende type, men "skal bli" stemmer kanskje dårlig med Kotengs "Pga. av corona/økonomi må vi handle lokalt"-uttalelser? |
Grensene fra EØS land åpner 16 juli, så da er vel ikke det en unnskyldning. Har man råd til å kjøpe spillere så har man råd til og kjøpe trenere. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 28.06.2020 14:48 Post subject: |
|
|
mirar: Det er et poeng, så lenge det som blir uttalt ikke bare er et vikarierende motiv.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 28.06.2020 14:56 Post subject: |
|
|
https://www.adressa.no/10...2196b.html
Seriøst..skjer det der så må man få til et ekstraordinært årsmøte og fjerne styret... Er nesten så man begynner å mistenke at det bedrives bevisst sabotasje av klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 28.06.2020 15:01 Post subject: |
|
|
| Neiiiiii |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 28.06.2020 15:01 Post subject: |
|
|
| Skullerud vil være en katastrofe. Funka vel bra i Molde ett år, men utover det har han vel lite å vise til som skulle tilsi at han er kvalifisert for denne jobben. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 28.06.2020 15:03 Post subject: |
|
|
Det er bare for oss å ta det innover oss, Skullerud topper lista på brakka og det er han det jobbes mot, ingen andre.
Fy faen! |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 28.06.2020 15:03 Post subject: |
|
|
Det blir ikke Skullerud, det er ikke mulig.
Sant? Det er ikke mulig? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 28.06.2020 15:07 Post subject: |
|
|
| Det er bare å begynne å organisere demostrasjon utenfor brakka, jeg har ferie og stiller gjerne opp. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 28.06.2020 15:08 Post subject: |
|
|
| Herregud |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 28.06.2020 15:08 Post subject: |
|
|
doffen: Det året han funka bra i molle får hans daværende assistent, Geir Bakke, det meste av æren for. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 28.06.2020 15:09 Post subject: |
|
|
| Godt poeng OrionPax. Skullerud vil være en gedigen nedtur. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 28.06.2020 15:11 Post subject: |
|
|
Det er ikke den verste kandidaten - kunne vært verre. Høyeste trener utdanningen i Norge. Utdannet lærer. Vunnet 1 cupgull med VIF, 1 cupgull og seriemester med MFK, og suksess med U-21. Står for en offensiv og gjennombruddshissig fotball. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.06.2020 15:12 Post subject: |
|
|
Reiser på ferie i morgen. Nesten så jeg vurderer å møte på brakka selv hvis det blir avklart i kveld.
Selv om dette er caretaker for Hareide så gjør det meg forbanna. La nå heller Rambo lede laget. Skal Toro komme å lære oss Rosenborgfotball nå? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.06.2020 15:14 Post subject: |
|
|
Kjenner jeg brukte opp det meste av engasjementet i siste del av Kåre-perioden. Nå bare tar jeg den treneren vi får. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 28.06.2020 15:14 Post subject: |
|
|
| Spartacus wrote: | | Det er ikke den verste kandidaten - kunne vært verre. Høyeste trener utdanningen i Norge. Utdannet lærer. Vunnet 1 cupgull med VIF, 1 cupgull og seriemester med MFK, og suksess med U-21. Står for en offensiv og gjennombruddshissig fotball. |
Ikke den verste kanskje, men det kan jammen meg bli mye bedre også... |
|
| Back to top |
|
 |
|