| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
senador Legende
|
Posted: 26.06.2020 10:58 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | | Det er ganske åpenbart at Hareide blir ny trener og at Rambo vil lede laget frem til da. |
Hvor har du det fra? |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 26.06.2020 10:58 Post subject: |
|
|
Det begynner å bli en god del år siden jeg drømte om Sollied som trener, men akkurat nå, som en kortsiktig caretaker, synes han jo å være ideell.
Timingen passer for begge parter, alle parter forstår at en ansettelse vil ha kort horisont og vi får enten bekreftet eller avlivet alle myter og historier om denne mannen.
Potensielt har mannen det begge sider av diskusjonen ønsker: spillestilen til fingerspissene og pondusen som trengs. Med minimalt av risiko da situasjonen knapt kan bli verre enn den er.
No-brainer. _________________ "At folk drar opp Kåre Ingebrigtsen er helt tullete. Ikke er han god trener og attpåtil en helt for jævlig fyr som fikk vondt i stoltheten og gikk til sak mot klubben. Rettssak som loppet klubben for millioner. Sann historie"
- Flabbergast |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 26.06.2020 11:02 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Bart1 wrote: | | Det er ganske åpenbart at Hareide blir ny trener og at Rambo vil lede laget frem til da. |
Hvor har du det fra? |
Har det fra noe jeg har skrevet selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7378 Location: South-west coast exile
|
Posted: 26.06.2020 11:05 Post subject: |
|
|
| "Vi kommentere' itj geografi heller" er et ganske godt sitat, egentlig. |
|
| Back to top |
|
 |
BuranBuran Junior
|
Posted: 26.06.2020 11:07 Post subject: |
|
|
| RbkUrge wrote: | | Viken snakker mer som en RBK-ansatt enn en supporterleder. Blitt litt for god kompis med alle på brakka? |
Skriver under på den. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 26.06.2020 11:13 Post subject: |
|
|
Jeg synes Viken ga et veldig godt inntrykk. Det er viktigere å ha en konstruktiv tilnærming til klubbens virke enn å framstå som konfronterende hele tiden. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 26.06.2020 11:15 Post subject: |
|
|
| HÃ¥per virkelig det blir Hareide. |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 26.06.2020 11:15 Post subject: |
|
|
Er Trond Sollied helt ute av bildet? Han er ledig, og har selv uttalt at han er intressert Men det synes som alle her har bestemt seg for at romsdalingen Hareide er eneste verdige kandidat.
Før øvrig synes jeg denne tråden har sporet helt ut. Den heter Fremtidige trenerkandidater, men alt som skrives her er Kritikk og skittkasting om ledelsen og Koteng. Er det ikke en egen tråd på Koteng eller organisasjonen i RBK, slik at de som ønsker å nedsable og sage Koteng og resten av ledelsen i RBK kan skrive der, slik at denne tråden kan brukes til det den er ment til. Nemlig å diskutere trenerkandidater. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.06.2020 11:20 Post subject: |
|
|
Hvis nivået på å diskutere trenerkandidater ligger på 'hva med Trond Sollied' så kan vi like gjerne diskutere sykkelen til Koteng. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 26.06.2020 11:24 Post subject: |
|
|
Klubben hadde ikke finanser til å betale de store trenertalentene ved forrige korsvei. Siden det har vi betalt ville summer for å kjøpe Horneland ut av diverse kontrakter (både med oss selv og andre...), solgt og kjøpt med rabatt og påslag (feil vei! e.g. gitt bort kapteinen vår),vi har kraftig redusert inntektene fra publikum via rævafotball og etter hvert hatt flaks nok til at en pandemi har økt antall interesserte tilskuere fra 0 til 200.
Tror dessverre Hareide er det absolutt beste vi kan håpe på her. Å tro at vi skal bla opp for noe Bosz-lignende er dessverre en utopi :/ |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 26.06.2020 11:26 Post subject: |
|
|
| JB wrote: | | Er Trond Sollied helt ute av bildet? Han er ledig, og har selv uttalt at han er intressert Men det synes som alle her har bestemt seg for at romsdalingen Hareide er eneste verdige kandidat. |
Må si jeg er meget usikker på Sollied som har fått sparken kort tid etter han har lbitt ansatt i flere av klubbene han har vært i de siste 10 årene. Enig at det er en spennende kandidat og omtrent den eneste aktuelle kandidaten som kan rbk-fotballen. Hareide er opplest og vedtatt en stabil engasjert person som er utrolig dyktig å håndtere med folk og sette krav, ikke minst formidle ønsket spillemønster.
Tør samtidig påstå at Kjetil Knutsen fra Glimt kommer til å bli godt tatt i mot.
Hadde dette vært i fjor hvor Kjetil Knutsen tar over et suksessrikt lag ville med god sannsynlig blitt en nedtur på lik linje som Horneland. Spillegruppen virker så nedbrutt og lei av alt som skjer rundt at en som kan innføre artig fremoverlent fotball blir tatt i mot med glede og åpne armer.
Tror nok det har liten betdyning om det er en meritert eller ikke meritert trener bare det kommer noen som kan formidle, forstå samhandling og får opp stemningen i garderoben. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 26.06.2020 11:27 Post subject: |
|
|
| Vi får håpe Hareide sier ja. Tror ikke styret har noen plan ellers.... |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 26.06.2020 11:29 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Hvis nivået på å diskutere trenerkandidater ligger på 'hva med Trond Sollied' så kan vi like gjerne diskutere sykkelen til Koteng. |
Som et alternativ til å la Rambo lede laget ut september? Hvorfor det egentlig? Det er fint å ha store ambisjoner og vyer, men nå kommer kampene tett som hagl. Akkurat nå velger vi mellom tid og grundighet, og da kan en vikar-Sollied gi oss pusterom
Forøvrig ser sykkelen til Koten fin ut. _________________ "At folk drar opp Kåre Ingebrigtsen er helt tullete. Ikke er han god trener og attpåtil en helt for jævlig fyr som fikk vondt i stoltheten og gikk til sak mot klubben. Rettssak som loppet klubben for millioner. Sann historie"
- Flabbergast |
|
| Back to top |
|
 |
WillyO Junior
|
Posted: 26.06.2020 11:30 Post subject: |
|
|
| Alexander Zorniger. Tysk trener med fortid i RB Leipzig. Tok dem opp fra nivå 4 til toppen av nivå 2. Spiller en ekstrem versjon av den moderne tyske pressfotballen. Tok over Brøndby og var et hårsbredd unna å vinne ligaen i sin andre sesong. Et ekstremt spennende navn. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 26.06.2020 11:31 Post subject: |
|
|
Skuffa men ikke overrasket over at det blei Henriksen som tok over ansvaret Den var veldig forutsigbar da Henriksen har vist begrensninger før som gjør at han aldri blir noe annet enn trener i Rosenborg. Sist han trente laget var det så vidt jeg husker gangtempo i alt som foregikk så det vi har gjort nå er å erstatte granitt med gråstein mens vi leiter etter en erstatter. Om det blir norsk trener håper jeg på Hereide eller sollied (om han fått bytta vodkaflaska med vannflaske), men jeg frykter at neste som kommer inn er Rekemannen eller Vegard Hansen eller Bronyen _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 26.06.2020 11:33 Post subject: |
|
|
| WillyO wrote: | | Alexander Zorniger. Tysk trener med fortid i RB Leipzig. Tok dem opp fra nivå 4 til toppen av nivå 2. Spiller en ekstrem versjon av den moderne tyske pressfotballen. Tok over Brøndby og var et hårsbredd unna å vinne ligaen i sin andre sesong. Et ekstremt spennende navn. |
Han er spennende og ledig! Sannsynligvis dyr, men til sammenligning vil jeg anta det koster det en stor dose penger å kjøpe ut knutsen fra Glimt. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 26.06.2020 11:34 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Hvis nivået på å diskutere trenerkandidater ligger på 'hva med Trond Sollied' så kan vi like gjerne diskutere sykkelen til Koteng. |
Ikke så overraskende, men det er en el-sykkel.
 |
|
| Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 26.06.2020 11:34 Post subject: |
|
|
| WillyO wrote: | | Alexander Zorniger. Tysk trener med fortid i RB Leipzig. Tok dem opp fra nivå 4 til toppen av nivå 2. Spiller en ekstrem versjon av den moderne tyske pressfotballen. Tok over Brøndby og var et hårsbredd unna å vinne ligaen i sin andre sesong. Et ekstremt spennende navn. |
Ja takk. Vi trenger impulser utenfra nå. Alt annet enn en tidligere ES trener er et friskt pust.
Så er det opp til styret å skjønne dette da  _________________ but but |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 26.06.2020 11:36 Post subject: |
|
|
Hey. Spar deg for den tåpelige sarkasmen. Du viser bare vilken nedlatende holding du har til andre her inne. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 26.06.2020 11:37 Post subject: |
|
|
Det må da være skrikende åpenbart at Henriksen ikke har noe som helst han kan bidra med som snur stemning eller spill. De styrkene han har er jo de samme som Horneland har, og ville kun fungert på et underpresterende lag som slet med arbeidsmoral. Det er så idiotisk at vi har bygd ned kompetansen vi hadde innad.
Jeg tar heller Vermink, og jeg vet ingenting annet om han enn at Coolen ansatte ham. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
|
|
Det spørs om Sollied har vært litt for lenge borte fra treneryrket til at han er et godt valg. Det er selvsagt mulig å gi han en kontrakt frem til en annen er klar (som i så fall gjerne blir Hardeide), men selv som en "kortsiktig nødløsning" er det litt risikabelt å ta inn noen som knapt nok har jobbet som trener på 10 år. Perioden i Lokeren ble veldig kort - ellers har det vært lite jobb på han.
Mulig bedre å ta inn noen som kan "redde plassen" i øverste divisjon ved å "parkere bussen" resten av sesongen og så starte på scratch fra neste år med en ny trener. Nå bryr jeg meg ikke om at denne treneren kan "RBK-fotball" - han må bare kunne holde skuta flytende til vi får en skikkelig skipper som kan ta over roret.
Hvem det skulle være? Tja, si det... Nordlie er kjent som en OK psykolog og kan muligens gi gjengen håp om at det finnes et lys i enden av denne mørke tunnelen? Han har vært brukt som "redningsmann" mange ganger før, men med nokså varierende resultat.
Ser at flere skriver at "nå kan det ikke bli verre" etc. Men det kan jo bli verre - vi kan rykke ned og bli et OBOS-lag i 2021 - det er verre. Med 1 poeng på 4 kamper må vi justere siktet inn mot "trygg plass" fremover. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Last edited by BalleK on 26.06.2020 11:38; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
jojojo Senior
|
|
|
Hvis nivået på å diskutere trenerkandidater ligger på "hva med å møte andres forslag med å avfeie dem totalt ved å si at diskusjoner om sykler er mer interessante" så kan vi like så gjerne diskutere sykkelen til Koteng. _________________ Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 26.06.2020 11:40 Post subject: |
|
|
| JB wrote: | | zaphod81 wrote: | | Hvis nivået på å diskutere trenerkandidater ligger på 'hva med Trond Sollied' så kan vi like gjerne diskutere sykkelen til Koteng. |
Hey. Spar deg for den tåpelige sarkasmen. Du viser bare vilken nedlatende holding du har til andre her inne. |
Start med å bla deg en halv side bakover i hvilken som helst tråd, så kunne du fått svar på spørsmålet 'hva med Trond Sollied'. Du er bruker nummer 150 det siste døgnet som kommer sånn 'jeg har en lys idé'.
Jeg har et forslag: Hva med Ã…ge Hareide? Han er ledig, eller? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 26.06.2020 11:40 Post subject: |
|
|
Fin sykkel, men han burde vel brukt hjelm?? _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 26.06.2020 11:45 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | JB wrote: | | zaphod81 wrote: | | Hvis nivået på å diskutere trenerkandidater ligger på 'hva med Trond Sollied' så kan vi like gjerne diskutere sykkelen til Koteng. |
Hey. Spar deg for den tåpelige sarkasmen. Du viser bare vilken nedlatende holding du har til andre her inne. |
Start med å bla deg en halv side bakover i hvilken som helst tråd, så kunne du fått svar på spørsmålet 'hva med Trond Sollied'. Du er bruker nummer 150 det siste døgnet som kommer sånn 'jeg har en lys idé'.
Jeg har et forslag: Hva med Ã…ge Hareide? Han er ledig, eller? |
Vel, nå er dette et diskusjonsforum og denne tråden heter "Fremtidige trenerkandidater". Så det må være innafor å diskutere en mann som presenterte seg selv som fremtidig trenerkandidat i gårdagens VG. Noen på forumet har gjerne konkludert på spørsmålet om Sollied er et godt valg eller ikke (kort og/eller lengre sikt), men det gjelder ikke alle. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
|