| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 26.11.2006 22:52 Post subject: |
|
|
| milamber wrote: | | Basma har vært en viktig brikke for laget i en lang periode. At han har begrenset motivasjon for royal league er innlysende. Alle spillerne i rbk har nok det. Det han har gjort annerledes enn de andre er at han innrømmer det. | Innrømte ikke Strand også at han slet litt med motivasjonen? Ser ikke at han får pepper... |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 26.11.2006 22:58 Post subject: |
|
|
Det er nok fordi Strand hellere vil tage til Afrika end og deltagei en så pinlig forestilling som kampen mod OB var i dag. Gid Basma og resten gjorde det samme. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.11.2006 11:28 Post subject: |
|
|
Jeg fatter ikke at Basma kan prestere å si, "jeg er ikke motivert". Lurer på hva som hadde skjedd hvis jeg skulle det i min jobb.
Hadde jeg vært arbeidsgiver, ville jeg ikke ha folk som ikke er motivert. Det er en god nok oppsigelsesgrunn. Trur at Basma må sette ting i perspektiv, noe han ikke gjør.
I England spiller enkelte over 60kamper på en sesong. Basma syter etter 30kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 27.11.2006 11:55 Post subject: Hmm... |
|
|
Er du alltid like motivert for å dra på jobb? Basma har ikke sagt at han ikke er motivert på generell basis men at han ikke er det for denne turneringen akkurat nå. Det skjønner jeg godt da hele denne turneringen har et amatørmessig preg og vi har nettopp vunnet seriegull. Dessuten kom Basma på jobb og gjorde så godt han kunne selv om dette ikke var godt nok. Ikke alltid man presterer like godt. Dette gjelder alle yrker.
Hvis man skulla ha sparket alle som ikke var toppmotivert for å dra på jobb hver eneste dag ville vi ha manglet mye arbeidskraft her i landet. Dessuten er det spesielt med spillet fotball. Enkelte ganger kan man være toppmotivert men alt går allikevell dårlig. Enkelte ganger er man ikke nødvendigvis toppmotivert men alt går bra og man blir det etterhvert. Det fungerer ikke slik at resultatet blir det samme hver dag. Jeg tror ikke at det er Basma som sliter med perspektivet. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 27.11.2006 11:57 Post subject: |
|
|
Hvordan har du det med at Basma og co. ikke var motiverede i går når vi blev ydmyget af OBs B-lag? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.11.2006 12:02 Post subject: |
|
|
| En ting er at Basma ikke er motivert, en annen ting er at han likevel får spille. Hvilket signal er det? Tørum fortjener kritikk for det valget. Han bør gå på hver enkelt og spørre om de er motiverte, hvis de ikke er det så sitter de på benken/tribunen. Så kan vi håpe på at noen av de motiverte griper sjansen. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 27.11.2006 12:18 Post subject: |
|
|
De fleste fotballspillere som har holdt på en stund har helt sikkert spilt kamper de i utgangspunktet ikke var toppmotivert for. De har ikke nødvendigvis automatisk prestert dårlig av den grunn. At Tørum denne gangen burde valgt andre spillere i startoppstillingen kan så være. Jeg tror nok uansett at han vil slite med å finne 11 toppmotiverte spillere til royal league kampene like etter seriemesterskapet. De kan gjerne si at de er det, men det vil neppe være sant. Topplagene i andre land presterer også sjelden i de mindre profilerte turneringene.
Når det er sagt må det sies at det aldri er moro at rbk taper kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 27.11.2006 12:23 Post subject: |
|
|
En ting er at tabe, noget helt andet er at blive ydmyget pga. indstillingen til (deler af)holdet. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 27.11.2006 14:55 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | PERSONLIG skjønner jeg Basma. Hatet Royal League da det kom, hater det nå og kommer alltid til å hate det. Akkurat som jeg HATER det på FM. Har aldri skjønt vitsen. La nå de stakkars heltene våre få en pause. |
I utlandet varer fotballsesongen i 9 måneder, her hjemme bare 6. I England f.eks. spiller lagene i Premier League 38 kamper, mot 26 i Eliteserien. I tillegg har de FA-cup, liga-cup og europacup. Skal ikke akkurat synes synd på våre norske spillere for en "lang" sesong og for mange kamper!
På 90-tallet da vi spilte som best i Champions League, var det nettopp det folk snakket om, at skulle vi bli bedre i Europa måtte vi spille flere kamper. En egen serie for de beste lagene i Skandinavia var en måte å få til det på. Da får vi flere obligatoriske kamper i løpet av sesongen, og vi får matching mot andre relativt gode lag.
Syns de som er negative til RL i likhet med Basma skal slutte å syte, og heller være glad for den muligheten RL byr på! Så får det heller være at det kanskje er ting ved organiseringen av RL som kan bli bedre og gjøre det til et bedre produkt, som gjør det mer attraktivt for publikum. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 27.11.2006 15:12 Post subject: |
|
|
| tror nok heller at RL kommer på feil tidspunkt for Basma.. Ganske sikker på at han hadde vært mer motivert dersom RL var sesongoppkjøring fra februar til April, med finale i Mai.. Hadde vært langt mer rasjonelt, selv om det innebærer kamper i Abrahallen.. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.11.2006 18:44 Post subject: |
|
|
| Basma og Henke for nå kjeft av Skistad, lederen i RL..... |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.11.2006 20:39 Post subject: Re: Hmm... |
|
|
| milamber wrote: | Er du alltid like motivert for å dra på jobb? Basma har ikke sagt at han ikke er motivert på generell basis men at han ikke er det for denne turneringen akkurat nå. Det skjønner jeg godt da hele denne turneringen har et amatørmessig preg og vi har nettopp vunnet seriegull. Dessuten kom Basma på jobb og gjorde så godt han kunne selv om dette ikke var godt nok. Ikke alltid man presterer like godt. Dette gjelder alle yrker.
Hvis man skulla ha sparket alle som ikke var toppmotivert for å dra på jobb hver eneste dag ville vi ha manglet mye arbeidskraft her i landet. Dessuten er det spesielt med spillet fotball. Enkelte ganger kan man være toppmotivert men alt går allikevell dårlig. Enkelte ganger er man ikke nødvendigvis toppmotivert men alt går bra og man blir det etterhvert. Det fungerer ikke slik at resultatet blir det samme hver dag. Jeg tror ikke at det er Basma som sliter med perspektivet. |
Jeg prøver alltid å gjøre så godt jeg kan. Men det får være grenser for hvor dårlig man skal gjør jobben uten at det skjer en dritt. Han får faen meg betalt over 2mill i året for å trene 2-4timer per dag. Fri i desember og juli måned. Så likevel syter han, vi kan ikke ha slike spillere som blir trøtte etter 26kamper i serien og et par cupkamper. Da når ikke RBK sin målsettning. Det må jo faen meg gå ant å stille krav!!
Alle så at Basma spesielt ikke var motivert i det hele tatt. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 27.11.2006 20:45 Post subject: |
|
|
| Basma burde lagt opp i år.. orker han ikke spille og motivere seg er han kanskje for gammel, uansett hvor talentløst RL er.. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 27.11.2006 20:48 Post subject: |
|
|
| NÃ¥ var det vel kanskje en annen kar i bakre firer,som ikke var helt i hundre sist.Eller kanskje 3 andre. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 27.11.2006 22:23 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Jeg prøver alltid å gjøre så godt jeg kan. Men det får være grenser for hvor dårlig man skal gjør jobben uten at det skjer en dritt. Han får faen meg betalt over 2mill i året for å trene 2-4timer per dag. Fri i desember og juli måned. Så likevel syter han, vi kan ikke ha slike spillere som blir trøtte etter 26kamper i serien og et par cupkamper. Da når ikke RBK sin målsettning. Det må jo faen meg gå ant å stille krav!! |
Alle så at Basma spesielt ikke var motivert i det hele tatt.
Basma skrev selv følgende;
Jeg prøver derfor å være best mulig forberedt hver eneste dag en kommer på trening/kamp - festdag/hverdag.
Derfor kommer dere sikkert til å se meg i 4 kamper til og jeg kommer til fortsatt å gjøre mitt ytterste slik jeg gjorde mot Brann og Helsingborg.
Jeg har spilt 9 sesonger som for det meste har startet 4. januar og blitt avsluttet 10. desember. Det er slik det skal være skal man bli bedre. Nå er jeg snart 35 år og har nok en sesong hvor jeg har vært den som har spilt flest minutter av utespillerne. Jeg har aldri vært best og kommer aldri til å bli best, men jeg er på trening hver dag og gjør mitt beste utfra forutsetningene. Jeg har et snitt på over 20 kamper hvert eneste år i mine 14 år i Tippeligaen, og jeg har nesten ikke vært borte fra trening. Dette er jeg svært stolt over"
Han skriver selv at han gjorde sitt beste. Hvorfor skal man ikke tro han på det? Det var ikke spesielt bra i akkurat denne kampen, men når han sier han gjorde sitt beste er det snodig å skulle kunne protestere på det.
Det at han mener at sesongen skal være kort for at man skal bli bedre, er en ærlig sak. Det er en personlig ytring om hvor lang sesongen bør være for at fotballspillere skal kunne bli bedre. Det er ikke sikkert rooney hadde vært så mye dårligere med en kortere sesong. Det er ivertfall umulig å svare på det. Basma må få mene hva han vil om det temaet uten at man automatisk påstår at han er lat og sytete.
Å omtale en stabil bidragsyter slik som det er blitt gjort av enkelte her i forumet og andre steder er etter min mening skammelig. Han bør få slippe å være hakkekylling. Hadde vi ungått å tape med å bytte basma med en annen spiller i den nåværende troppen? Det er jeg helt sikker på at vi ikke hadde gjort. Det er synd at han ser seg nødt til å måtte forsvare seg selv. Se på hans prestasjoner over mange år. De taler for seg selv. At kampen var for dårlig av mange er det vell ingen tvil om. Mannen er bare litt for ærlig. Samt at han naturligvis er stolt over sine egne prestasjoner over en årrekke for landets beste klubb. Det har han all grunn til. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 27.11.2006 22:23 Post subject: |
|
|
| kommer om det på TV2 sporten nå... |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 27.11.2006 22:47 Post subject: |
|
|
Eller les denne, sitat Eggen etter nok en dårlig kamp av Basma i klubbens storhetstid:
| Quote: | Det var jo et elendig forsvarsspill. Og spesielt Christer Basma gjør mye tøv. Det ser ut som han var gipset på begge beina.
|
_________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Last edited by dags on 27.11.2006 22:48; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 27.11.2006 22:49 Post subject: |
|
|
Haha, klasse kommentar Dags  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 27.11.2006 22:52 Post subject: |
|
|
Gammelt utsagn, så det er forsåvidt ikke relevant. Just goes to show the defendent's character. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 28.11.2006 00:35 Post subject: |
|
|
Han sier at han er sliten. Mannen er 35 år og er en av de som har spilt mest av samtlige. Hvis han sier kroppen hans er sliten er det vell ingen av oss som kan krangle på d.Hvis han har vært for dårlig i mange år slik som du indikerer dagsvik mener jeg at det er andre en han som burde ha gjort noe med det for lenge siden. Man kan vell neppe regne med at han erstatter seg selv.
At han ikke er motivert når kroppen er sliten er vell heller ingen overraskelse. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.11.2006 00:37 Post subject: |
|
|
| Hvis det er pga. slitet han mister motivasjonen og underpresterer, så kan han heller holde kjeft å finne seg noe annet å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 28.11.2006 01:13 Post subject: |
|
|
| milamber wrote: | Hvis han har vært for dårlig i mange år slik som du indikerer dagsvik mener jeg at det er andre en han som burde ha gjort noe med det for lenge siden. Man kan vell neppe regne med at han erstatter seg selv.
|
Jeg mener akkurat det jeg indikerer; at til tross for mye bra opp gjennom årene har han alltid hatt et visst antall kamper hver sesong der han driver med direkte tøv, som uttalt av Eggensvik. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
erik123 Junior
|
Posted: 28.11.2006 23:05 Post subject: |
|
|
Utrolig sutrete av en overbetalt Basma. Smålig. Så er det veldig bra at klysa Koren ikke kommer!  |
|
| Back to top |
|
 |
DiggeFJ Senior
|
Posted: 03.12.2006 18:14 Post subject: |
|
|
| Noen som vet hvor mye Basma betalte for drakta til Thuram? |
|
| Back to top |