English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Ranheim
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1350
Location: Lerkendal

PostPosted: 31.05.2020 12:59    Post subject: Rosenborg - Ranheim Reply with quote

Rosenborg BK - Ranheim IL


vs.


Dato: 09.06.2020
Kl.: 18:00
Stadion: Lerkendal stadion
TV: adressa.no

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.06.2020 17:15    Post subject: Reply with quote

Horneland tror han har komplett tropp med mot Ranheim. Inkludert Samuel Adegbenro, som gikk av allerede før det var spilt 12 minutter mot Blink.

– Samuel ga beskjed rett før kampstart om at det lugget litt i låret. Vi bestemte oss for å la ham forsøke, men så tidlig at han var preget. Samuel kunne spilt videre, men vi ønsket ikke å gamble med det. Dette var kun «føre var» slik vi opplever det, sier han – og legger til:

– Vi er veldig klare for å tyne mer ut av færre på tirsdag. Det er flere som trenger å stå en hel kamp. Men det er heller tvilsomt at vi står i 90 minutter med alle. Pål André trenger matchtrening, men ikke en hel kamp. Vi må prøve å være smarte og ikke overforbruke noen helt fra start av. Kampene kommer tett framover.

Les mer: Derfor har ikke RBK-trener Horneland drillet inn elleveren før seriepremieren

Tore Reginiussen og Pål-André Helland måtte stå over [mot Stjørdals-Blink] på grunn av skader, men begge er forventet med igjen i generalprøven på tirsdag.

- Tore fikk en overstrekk i kneet på trening i går. Pål er på vei tilbake for fullt og kan nok bidra i Ranheim-kampen, tror Horneland.

Les mer: - Føre var

- Jeg føler sjøl at jeg er i bra form og at jeg har gjort sakene mine bra, innleder Valsvik til rbkweb.no.

- Er du spent på laguttaket mot Ranheim?

- Nei, nå har jeg spilt 90 minutter i to kamper. Om jeg ikke spiller den kampen, så blir jeg ikke overrasket. Vi skal dele på spilletida, og jeg er den eneste som har spilt 2 x 90 minutter.

Les mer: - Jeg er mer enn god nok til å spille

Horneland går langt i å si at Valsvik ikke trenger å være så bekymret. Var sikkert opprinnelig en plan om at han skulle hvile litt mot Blink, men dette ble umulig da Reginiussen ble skadet. Jeg tipper altså Reginiussen opg Valsvik starter.

Forresten tyder alt på at kampen blir spilt på stadion, men bekreftelen har visst ikke kommet ennå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.06.2020 13:57    Post subject: Reply with quote

Pål André Helland har nettopp gjennomført sin første «skikkelige» trening siden han pådro seg en strekk i leggen 20 mai. Etter en litt forsiktig trening lørdag, var det full gass søndag.

(...)

– I utgangspunktet blir det en omgang på Pål. Vi må bruke fornuft rundt ham, og han er ikke klar til å stå nitti minutter, sier [Horneland].

(...)

Mens Helland glitret på søndagens trening, glimret Samuel Adegbenro og Anders Konradsen med sitt fraværet ute på feltet.

(...)

– Konradsen er nok ikke aktuell for kampen mot Ranheim. Vi skal ta bilder av ham i morgen. Han har problemer med leggen, sier Horneland.

Les mer: Dette bildet er gode nyheter for RBK-fansen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 07.06.2020 16:32    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Horneland går langt i å si at Valsvik ikke trenger å være så bekymret. Var sikkert opprinnelig en plan om at han skulle hvile litt mot Blink, men dette ble umulig da Reginiussen ble skadet. Jeg tipper altså Reginiussen opg Valsvik starter.

Forresten tyder alt på at kampen blir spilt på stadion, men bekreftelen har visst ikke kommet ennå.


Håper virkelig det stemmer at Valsvik får starte denne kampen, sammen med Reginiussen. Tror Horneland ser verdien i å ha venstrefoten til Valsvik, foran Hovlands høye skuldre og til tider fraværende beslutningsevne i stressende situasjoner. Hovland kommer til å få mange kamper i år, men tror han har godt av å sitte litt på benk, og føle at han må jobbe seg til startplass. Hovland har mange positive egenskaper, men hodemistene overskygger det han gjør som er av bra kvalitet.

Mener å huske at jeg tidligere har lest at kampen skal spilles inne på stadion. Grunnen til at kampen mot glimt ikke gikk der, var nok på grunn av at gresset ikke var 100%.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 07.06.2020 18:04    Post subject: Reply with quote

Hovland kan til tider være god, men har minst 1-3 store tabber i løpet av hver eneste kamp som forårsaker baklengs, eller nesten forårsaker baklengs.
Behovet for stabilt gode spillere i laget har vel aldri vært større enn nå. Vi klarte vel nesten aldri å holde ballen i laget, eller spille oss ut av press omtrent i hele fjor? Å få inn en topptrent Skjelbred håper jeg får alle skjerpet.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.06.2020 18:52    Post subject: Reply with quote

Hovedårsaken til at RBK har sluppet inn mye mål er følgende:

1. DÃ¥rlig presspill
2. Vinger og enkelte midtbanespillere sluntrer unna i forsvarsoppgavene. Spesielt Helland og Åsen er forferdelig dårlig defensivt.

Helt greit å bli sur på Hovland for mange unødvendige feil, men det er faktisk ikke hovedproblemet med tanke på antall baklengs.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 07.06.2020 19:10    Post subject: Reply with quote

Er enig i det. I tillegg synes jeg til tider at vi ble overkjørt, spesielt på slutten kampene hvor laget ikke evnet å holde ballen gjennom flere trekk. Var ikke rent sjeldent at man endte opp med å "pole ballen til intet". En kombinasjon av slurv, stress, og mangel på ork til å finne rom og pasningslinjer for å hjelpe hverandre.

Da jeg spilte i 2.div. på glade 90-tallet var det en frase som gjaldt. Trekant i fotball er bedre enn sex! Og det var akkurat like tilfredsstillende å spille seg ut av press defensivt som å lykkes med kombinasjonsspill offensivt som førte til sjanser og mål. Rett og slett utrolig tilfredsstillende. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.06.2020 09:36    Post subject: Reply with quote

Det er nok riktig at det ikke er Hovland alene som gjør at vi slipper inn for mye mål, ja. Det er for dårlig kollektivt presspill, samtidig som det er flere i forsvarsrekka - Hedenstad og Meling, spesielt - som faktisk ikke er spesielt gode individuelt på det defensive.

Summen blir at vi slipper til for mange situasjoner i boksen, og det er der feilraten til Hovland kommer inn. Når han får mange situasjoner der vi er avhengige av at han er påskrudd, da blir det tilsvarende mange glipper. Hadde vi sluppet til vesentlig mindre hadde vi altså ikke blitt så hardt straffet for Hovlands konsentrasjonsproblemer, og det ville vært mindre synlig.

Tilsvarende må det være lov å håpe at Skjelbred vil kamuflere den dårlige ballbehandlingen til stopperne våre av samme grunn. Når vi nå i lang tid har brukt spillere som Konradsen og Lundemo, som spiller veldig mye tidlig støtte, og ser ut til å foretrekke at ansvaret med ball i oppspillsfasen ligger hos stopperne, gjør jo det at Hovland spesielt har hatt veldig mange pasninger, både korte og lange, og da slår feilraten hans inn igjen og gjør at vi spiller på oss mange brudd.

Mitt håp er at nærteknikken, kvikkheten og rutinen til Skjelbred skal gjøre det vanskelig for motstander å forhindre at han søker veldig mye ball tidlig for oss, og blir rettvendt så fort at vi får minimert antallet 'bremsepasninger' ned til stopperparet. Uansett hvem som starter av Hovland og Valsvik er det gunstig for oss at de begrenses i sine offensive involveringer. Dersom vi ønsker at stopperne skal bidra mye i oppbyggende spill må vi faktisk kjøre inn Besim eller handle nytt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 08.06.2020 09:55    Post subject: Reply with quote

Det bunner rett og slett i kvaliteten på forsvarsspillerne våre. Det er flere som er litt for dårlige, og da hangler hele leddet. Når Skjelbred er på plass kommer han til å frustrere seg over de bak ham
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 08.06.2020 10:20    Post subject: Reply with quote

Situasjonene som oppstår i det bakre ledd skjer ofte gjennom at Helland ikke har gjort jobben sin i forkant som førsteforfatter, men kjører en piruett for å unngå å løpe tilbake. Da får man overtallsituasjoner i bakre ledd som gjør andre dårlige. En annen grunn er at når stopperne/backene på motstanderlaget har ballen blir de ikke presset nok, men får slå presist gjennom ledd upresset. Her sluntrer Helland og Åsen fælt. Når disse to spiller samtidig spiller vi stort sett elendig. Spiller Åsen på midtbanen er deg stor sannsynlighet for at vi slipper inn to mål eller mer i en kamp.

Er enig i at stopperne kunne vært bedre, men jeg mener det burde vært kjeftet like mye på Helland, Åsen og flere andre som ikke gjør oppgavene godt nok. Hadde jeg vært trener hadde Helland fått klar beskjed og forventning til førsteforsvarrollen, mens Åsen hadde aldri blitt hentet.
Back to top
View user's profile Send private message
BjarneB
Senior


Joined: 31 Jul 2018
Posts: 124
Location: Mustachemetropolen

PostPosted: 09.06.2020 10:49    Post subject: Reply with quote

1. André Hansen

2. Vegar Eggen Hedenstad
4. Tore Reginiussen
16. Even Hovland
15. Anders Trondsen

18. Kristoffer Zachariassen
25. Marius Lundemo
22. Gjermund Ã…sen

10. Pål-André Helland
9. Dino Islamovic
28. Samuel Adegbenro

Benken: Faye Lund, Valsvik, Meling, Tagseth, Ceïde, Holse, Tørset Johnsen, Brattbakk, Botheim.

Ned tanke på at det er uttalt at dette er nærmere det som vil være startoppstillingen i 1.runde, må jeg si jeg er skuffa.. skulle helst sett Valsvik for Hovland, og Tagseth for Åsen..
_________________
In Ivar we trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 09.06.2020 11:09    Post subject: Reply with quote

Selv om det er generalprøven betyr ikke det at samtlige som starter nå, starter mot KBK. Det gir nesten ikke mening, at Åsen, som har vært så usynlig hittil, skal starte mot KBK. Tar det rett og slett forgitt at Tagseth er rangert høyere enn Åsen, men at Åsen starter denne slik at vi også får han igang.

Regner også med at Valsvik får 45 min og at kampen mellom han og Hovland avgjøres idag, men at Valsvik ligger et lite hestehode foran akkurat nå.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 09.06.2020 11:13    Post subject: Reply with quote

Åsen er direkte svak og faller gjennom. Han har ingenting på RBK å gjøre. Hvis han er tiltenkt en sentral rolle fremover kan man gi opp dette prosjektet.
Back to top
View user's profile Send private message
BjarneB
Senior


Joined: 31 Jul 2018
Posts: 124
Location: Mustachemetropolen

PostPosted: 09.06.2020 11:16    Post subject: Reply with quote

Standarn de Lamarck wrote:
Selv om det er generalprøven betyr ikke det at samtlige som starter nå, starter mot KBK. Det gir nesten ikke mening, at Åsen, som har vært så usynlig hittil, skal starte mot KBK. Tar det rett og slett forgitt at Tagseth er rangert høyere enn Åsen, men at Åsen starter denne slik at vi også får han igang.

Regner også med at Valsvik får 45 min og at kampen mellom han og Hovland avgjøres idag, men at Valsvik ligger et lite hestehode foran akkurat nå.



– Laguttaket mot Ranheim på tirsdag blir interessant med tanke på serieåpningen. Det sier seg selv. Da vil vi sette sammen et lag som er tenkt mot KBK, men det er heller tvilsomt at vi står 90 minutter med alle.

Det sier RBK-trener Eirik Horneland etter to av tre treningskamper før serieåpningen mot KBK på Lerkendal 16. juni.
_________________
In Ivar we trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 09.06.2020 11:35    Post subject: Reply with quote

Ja, klar over dette, men som 2mas nevner i denne tråden og KBK-kamptråden, har Valsvik og Tagseth spilt mye og selv om mange som starter her er en del av antatt startellever, bør man ikke ta det forgitt. Når det spesielt gjelder Åsen klarer jeg ikke å se, basert på det han har vist hittil, at han velges fremfor Tagseth dersom de er begge friske.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 09.06.2020 11:35    Post subject: Reply with quote

Jeg er redd det er Horneland sin feighet vi ser her.

Det er enkelt å gå for de mer spennende og progressive valgene i oppkjøringen, men nå som det nærmer seg alvor så ser det dessverre ut til at Horneland faller tilbake til "trygge" valg som Hovland og Åsen. Jeg håper jeg tar feil.
Back to top
View user's profile Send private message
BjarneB
Senior


Joined: 31 Jul 2018
Posts: 124
Location: Mustachemetropolen

PostPosted: 09.06.2020 11:42    Post subject: Reply with quote

Tar det ikke for gitt, langt ifra. Er nok mer enig med deg enn det kunne framstå først, men det er en frykt som automatisk melder seg.
At store deler av laget er det som kommer til å starte mot KBK sier seg selv, men det er noen posisjoner jeg inderlig håper at det ikke er laget i serieåpningen vi ser her...
_________________
In Ivar we trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 09.06.2020 12:47    Post subject: Reply with quote

Synes selv det er litt merkelig at Åsen starter fremfor Tagseth. Jeg velger å tro at Tagseth ikke er 100% klar, av samme grunn som at han ikke startet mot Blink. Tror han kommer inn for Åsen i andre omgang.

At Hovland starter, kan være på grunn av at de ønsker å få han mer skjerpet. Jeg tror at Valsvik pdd. er noen knepp foran han i køa, både på grunn av det de har levert i treningskamper, men ikke minst at pasningsfoten til Valsvik er bedre.

Hedenstad får nok spille siden Reitan har mange kamper i beina, og at Hedenstad trenger matchtrening.

Det viktigste er at vi vinner, men gjerne med unge, fremadstormende spillere på banen.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.06.2020 13:10    Post subject: Reply with quote

Det at Åsen starter er kanskje mest av alt et tegn på at det er han og Tagseth som kjemper om den samme plassen på laget. Tror også Tagseth spiller andre omgang. Hvis ikke minner jo situasjonen litt for mye om fjorårets flørting med Tørset Johnsen, og en litt urovekkende liten sammenheng mellom prestasjoner og tillit.

Jeg tror, apropos det, at Hovland ses på som førstevalg. Tror trenerteamet har låst seg litt til at Hovland/Reg er vårt stopperpar, og at Valsvik må gjør noe helt spesielt for å rokke ved det. Tror også at Hedenstad stiller foran Reitan, som vel ikke har overbevist totalt så langt, tross mye spilletid.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 09.06.2020 16:17    Post subject: Reply with quote

Reitan ikke på benken engang, skadd?
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 09.06.2020 16:22    Post subject: Reply with quote

Står i artikkelen på rbk.no at han trener alternativt tirsdag, så sikkert en liten småskade.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 09.06.2020 16:53    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ jo bare hylle jobben som er gjort med gressmatta!
Back to top
View user's profile Send private message
VTB
Proff


Joined: 23 Mar 2009
Posts: 318

PostPosted: 09.06.2020 16:58    Post subject: Reply with quote

Flere adressa-streamen hakker hos?
_________________
To stjærna ska bli tre - vi får aldri nok!
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 09.06.2020 17:00    Post subject: Reply with quote

Meget imponert over arbeidet som er gjort med banen, den er rett og slett strøken. Det jeg er mindre imponert over, er "donuten" Helland har anlagt. Rolling Eyes

Det viktigste er vel det første! God kamp, alle sammen RBK
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 09.06.2020 17:02    Post subject: Reply with quote

VTB wrote:
Flere adressa-streamen hakker hos?


Nei, men hele greia har fryst for meg. Tiden tikker og går, men bildet er stoppet opp.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb