English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Kristiansund
Goto page 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
33%
 33%  [ 19 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
16%
 16%  [ 9 ]
Valsvik
3%
 3%  [ 2 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Zachariassen
1%
 1%  [ 1 ]
Lundemo
1%
 1%  [ 1 ]
Tagseth
19%
 19%  [ 11 ]
Helland
3%
 3%  [ 2 ]
Islamovic
1%
 1%  [ 1 ]
Adegbenro
16%
 16%  [ 9 ]
Total Votes : 56

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1350
Location: Lerkendal

PostPosted: 26.05.2020 17:47    Post subject: Rosenborg - Kristiansund Reply with quote

Rosenborg BK - Kristiansund BK


vs.


Dato: 16.06.2020
Kl.: 18:00
Stadion: Lerkendal stadion
TV: Eurosport Pluss 1

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.05.2020 17:49    Post subject: Reply with quote

21.421 tomme seter omkranser spillerne når de spaserer ut på gressmatten klokken 18.

– Det er et vanvittig tap. Vi får en del gratis når det er fullsatt. Men det blir ikke det, og da må vi jobbe med oss sjøl. Banen og målene er fortsatt like store, sier Helland.

– Hvordan påvirker publikum deg?

– Du får adrenalin, mindre vondt, du blir mindre sliten. Men det er likt for alle. Det er ikke verre for oss i Rosenborg.

Les mer: Tror tomme tribuner kommer til å endre fotballen

– Ja, jeg har jo erfaring med å spille på Lerkendal uten tilskuere. I hvert fall nesten uten tilskuere, sier Olaus Skarsem.

Som juniorspiller i RBK var han med å spille Youth League i Trondheim. Her ble det blant annet kamper mot svenske AIK og serbiske Cukaricki.

– Det var kanskje noen hundre til stede. Men på Lerkendal blir jo det akkurat det samme som at det er tomt, sier Olaus Skarsem, som etter fjorårets låneopphold i Ranheim nå har blitt Kristiansund-spiller.

Han og resten av KBK-gutta ivrer etter å komme i gang med sesongen. Skarsem synes det er helt ok å møte Rosenborg først.

– Jeg tror det er verst for dem å spille uten tilskuere på hjemmebane. De er vant med veldig god støtte fra Kjernen. Det er vel knapt noen lag i Norge som har så mange fans som synger samstemt gjennom en hel kamp, sier Skarsem.

Les mer: Vet hvordan det er å spille på et folketomt Lerkendal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 26.05.2020 19:56    Post subject: Reply with quote

Tipper player'n til Eurosport kollapser.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.05.2020 20:20    Post subject: Reply with quote

Verdt å merke seg at de fleste TV-operatører vel tilbyr Pluss-kanalene som enten gratis tilvalg eller for en billig penge.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 27.05.2020 23:43    Post subject: Reply with quote

håpløs wrote:
Tipper player'n til Eurosport kollapser.

Bare å håpe på at Eurosport skrur opp prisene.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 02.06.2020 15:36    Post subject: Reply with quote

Kom i stemning før ligaåpningen? Fant denne på youtube. Alle målene fra 2015 sesongen, med kommentatorere. Spillere som Selnæs, Svensson, Midtsjø, Helland ( Og ikke minst stjerner som Riski og Malec )

Sesongen hvor det forøvrig var 11-0 i målforskjellen etter 2 serierunder!

https://www.youtube.com/w...luiGkIpC90
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
TomasH
Proff


Joined: 01 Aug 2013
Posts: 333

PostPosted: 06.06.2020 16:32    Post subject: RBK -Kristiansund Reply with quote

10 dager igjen. Og hvilke 11 spillere stiller vi med. Spent
Håper Horneland tør å satse ungt, i alle fall Tagseth inn i startoppstillinga. Han er en fin press-spiller og har imponert meg i de to kampene / omgangene til nå etter Corona-pausen. Men blir han for liten og dytta bort når vi er i angrep? Konradsen er jo god i boks, men langt fra så fotrapp og drivende forøvrig. Av de andre unge er Ceide og Holse gode erstattere for 1. valgene på topp. Håper de får mye spilletid også
Synes Valsvik har hatt gode langpasninger, noe vi trenger
Så da håper jeg alle er skadefri, og at vi stiller med dette laget:
Hansen
Hedenstad-Reginussen-Valsvik -Trondsen
Zachariassen-Lundemo -Tagseth
Helland-Islamovic-Adegbenro
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 06.06.2020 17:01    Post subject: Reply with quote

Spennende, men Ceide inn for Helland.
Helland ute med skade og trenger mer tid.
Ellers blir laget som natt og dag med Skjelbred inn for Lundemo.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 06.06.2020 17:05    Post subject: Reply with quote

Personlig håper jeg Reitan starter på høyreback foran Hedenstad. Gi han tillit og forleng konrakten.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.06.2020 17:08    Post subject: Reply with quote

Tross et noe kryptisk svar går Horneland langt i å si at Tagseth er tiltenkt en av de tre posisjonene.

– Han har startet alle treningskampene våre utenom kampen på torsdag. Grunnen til det var at han slet litt med låret etter kampen mot Glimt, sier Horneland.

(...)

– Hvor mye kan vi lese ut fra laguttakene dine i treningskampen så langt?

– I utgangspunktet ønsker vi å konsentrere laguttaket, men vi ser at det blir viktig å holde 15-16 mann i gang, sier Horneland, som mener det fortsatt er mye å gå på formmessig.

Les mer: RBK-sjefen har klokketro på Edvard Tagseth denne sesongen: – Vil få masse med spilletid
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 06.06.2020 17:30    Post subject: Re: RBK -Kristiansund Reply with quote

TomasH wrote:

Så da håper jeg alle er skadefri, og at vi stiller med dette laget:
Hansen
Hedenstad-Reginussen-Valsvik -Trondsen
Zachariassen-Lundemo -Tagseth
Helland-Islamovic-Adegbenro


Ja, tenker også at dette er et ganske sannsynlig lag å stille. Men kanskje et lite spørsmåltegn rundt Helland og Hedenstad, som begge har slitt litt med skader i oppkjøringen. Samuel hadde også en liten kjenning mot Blink og Tore har slitt en liten smule.

Når jeg tenker meg om er det egentlig ganske mange usikkerhetsmomenter i laget. Eneste jeg egentlig er skikkelig trygg på er Doff og Hansen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 06.06.2020 20:11    Post subject: Reply with quote

Vi skal til Molde fire dager etterpå. Jeg tenker det kan være greit å la feks Helland og Reginiussen hvile til den kampen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 06.06.2020 20:52    Post subject: Reply with quote

Hvile i første kamp? Er klubben blitt et publag?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 06.06.2020 20:56    Post subject: Reply with quote

Tenker at både Helland og Reginiussen burde starte mot KBK, men taes av tidlig i andre omgang. Dette avhenger selvfølgelig av om de er helt klare for kamp, og ikke har noen kjenninger til skadene. Heldigvis har regelen på fem bytter kommet, noe som vil gagne oss til vi har fått satt et lag og kampformen er i anmarsj.

Jeg håper dette blir laget 16. juni, samt mot Molde:

Hansen

Reitan-Reginiussen-Valsvik-Trondsen

Zachariassen-Lundemo-Tagseth

Helland-Islamovic-Adegbenro

Grunnen til at jeg velger Reitan fremfor Hedenstad, er ene og alene for at han har holdt seg skadefri gjennom vinteren, samt gjort det bra. Kan være at Hedenstad er bedre, men pdd. er nok Reitan i bedre kampform. At Tagseth skal starte på bekostning av Konradsen, er for meg selvsagt, noe jeg tror trenerteamet er enig i. Hvis det skulle vise seg at Helland ikke er klar, håper jeg Holse får muligheten til å fortsette der han slapp mot Blink.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 06.06.2020 21:39    Post subject: Reply with quote

Mulig Tagseth starter men tipper uansett det blir Konradsen som er førstevalget utover sesongen. Angående venstrevingen tror jeg ikke Adegbenro er så åpenbart førstevalg i Hornelands hode som det er i mediers og kanskje mange supporteres hode. Ceide har virkelig potensial og jeg syns han virker å ha vel så god fotballklokskap og vurderingsevne ved seg som det Adegbenro viser.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 06.06.2020 22:38    Post subject: Reply with quote

For å være litt positiv, velger jeg å tro at Tagseth spiller indreløper så lenge han leverer på et stabilt, høyt nivå. Konradsen kommer til å få mange kamper denne sesongen, og han kommer til å være viktig i mange kamper. Uansett, det viktigste er at han holder seg skadefri og får kontinuitet i treningsarbeidet sitt. Konradsen var får kanskje beste spiller i juni, juli og august i fjor, og det virket som laget raknet litt sammen etter at han begynte å trøble med skadene. Det kan selvfølgelig være sammensatte grunner til at laget begynte å hangle, men viktigheten av Konradsen i fjorårets sommermåneder, er udiskutabelt, slik jeg ser det.

Ceide har en enorm fremtid foran seg, men han trenger tid. Adegbenro har også et uløst potensiale han må få ut, noe jeg tror at kommer denne sesongen. Hvis det skjer, er jeg rimelig sikker på at han er tapt for oss, og det vil gagne spillere som f.eks. Ceide. Da er det viktig at Ceide er blitt bygget opp, samt gitt en del spilletid i ES, slik at han tilvenner seg det fysiske nivået, og får muligheten til å få erfaringer. Ideelt sett skulle man hatt både Ceide og Adegbenro på banen samtidig, men de begge er best ute til venstre. Derfor mener jeg at Holse skal satses på ute til høyre de gangene Helland ikke spiller.

På mange måter er vi godt forspent og har til tider luksusproblemer, men av erfaringer, vet man at alle spillerne kommer til å få masse spilletid. I alle fall nå når sesongen er kort, og alle kamper skal spilles på få måneder.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 07.06.2020 11:12    Post subject: Reply with quote

Denne kampen vinner vi greit med 1 eller 2 mål. Alt tyder vel på at det kun er Molde å slå i år.... Det pleier vel å være et outsider lag som åpner sterkt men som fsller fra utover i sesongen. Med mange kamper på kort tid blir det vel lsget som har de beste reservene som vinner i år og det blir oss.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 09.06.2020 20:52    Post subject: Reply with quote

Så LSK-KBK i dag og kan ikke akkurat si at jeg ble veldig skremt av det de viste. Der RBK var noe svake mot Ranheim, var Kristansund elendige mot Lillestrøm og spilte til 1-1 med veldig få målsjanser.

Bare treningskamper osv., men pr. nå ser Rosenborg en god del sterkere ut.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 10.06.2020 07:11    Post subject: Reply with quote

Hvem bør spille spiss? Islamovic har vært en skuffelse så langt. Botheim sliter med å vise fremgang. Prica har vi ikke kjøpt ennå, og han er så ung at han antageligvis ikke er klar for voksenfotball på en stund.

Burde vi prøve Samuel eller Helland som spiss heller? Vi har jo alternativer i Holse og Ceïde på kantene. Det er jo dumt at man har havnet i en situasjon der ingen av spissene ser ut til å være gode nok...
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 11.06.2020 09:02    Post subject: Reply with quote

Tove tror på 500fans på stadioen etter samtaler med nff..
https://www.adressa.no/10...1385b.html
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 11.06.2020 18:16    Post subject: Reply with quote

Keeper McDermott skadet og ute i flere mnd iflg vg;
https://direkte.vg.no/fot...0018e7810a
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 11.06.2020 18:24    Post subject: Reply with quote

LÃ¥n ut Faye Lund! Tommel'n opp! Vinn vinn.
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 11.06.2020 18:59    Post subject: Reply with quote

Ja, for vi trenger vel ikke en reservekeeper? Sandberg og Tangvik har for lite erfaring til å kunne ta den rollen allerede denne sesongen. Enig i at Faye burde spilt fast i ES, men akkurat her må klubben tenke på seg selv. Det blir såpass tett med kamper fremover, så er ikke bekymret for at ikke Faye skal få seg noen kamper.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 11.06.2020 19:23    Post subject: Reply with quote

Jeg ser likevel ikke for meg at det blir nevneverdig med spilletid i serien for Faye Lund, med mindre Hansen skulle blitt skadet. Keeperplassen er en posisjon som ikke er like utsatt for slitasje som de øvrige plassene på banen, og Horneland har over tid vist at han ikke er så rå på å gi unggutter spilletid så lenge de rutinerte konkurrentene er spilleklare.

På sikt kan det nok hende at klubben har best av at Faye Lund lånes ut til en eliteserieklubb hvor han får spilletid. Noen tidlige cupkamper vil neppe være god nok matching for å få den utviklingen man ønsker.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.06.2020 22:05    Post subject: Reply with quote

Erlend Reitan mistet generalprøven og er høyst usikker også mot Kristiansund.

- Han har en liten "kjenning" oppe på framsida av låret. Han forsøkte å trene i dag. Det er heller tvilsomt at han rekker kampen på tirsdag, men vi får ta det fortløpende, uttaler Eirik Horneland til rbkweb.no.

Les mer: Reitan tvilsom til seriestart

Edvard Tagseth innrømmer at han blir skuffet dersom han blir vraket i seriepremieren.

- Det kan man si. Man har det litt i bakhodet når man har startet alle treningskampene utenom de to siste: "Kanskje starter en annen? Kanskje må jeg gjøre det vleidg bra på trening for å få starte?" uttaler Tagseth til rbkweb.no.

Han var sjøl litt stiv i låret etter kampen mot Bodø/Glimt, og Eirik Horneland har brukt det som forklaring på laguttakene den siste uka.

- Jeg sto over spilldelen på treninga etter kampen, så jeg mistet ikke så mye trening. Så at det har noe med saken å gjøre, har jeg ikke tenkt på. Jeg føler meg veldig fit nå i alle fall, kommenterer Tagseth.

Les mer: - Man har det litt i bakhodet

Tydeligvis ikke helt enig i forklaringa.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Next
Page 1 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb