| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 13.02.2020 10:07 Post subject: |
|
|
| OrionPax wrote: |
| orkdal,n wrote: | | Skal ikke dette være et moment når man skal velge en styreleder som skal være samlende for en klubb det har stormet rundt det siste året? |
Det er kanskje greit for flere enn styreleder å ikke aktivt sørge for splittelse i det som potensielt kan bli det nye styret? |
Du kan da ikke sammenligne uenigheter i et styre med at Gjersvold har skapt seg et dårlig rykte blant folk flest i regionen vår som en følge av at han har frontet vindkraftutbygging en rekke steder i Trøndelag der folk har vært på gråten av fortvilelse? |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 13.02.2020 10:08 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: |
Jeg merker meg at de som har argumentert hardest for Gjersvold er i harnisk over Nordhammers åpenhet om styrevalget og det kan jeg til en viss grad forstå. Samtidig er det forfriskende at en som har forutsetning for å si noe om dette faktisk gjør det. . |
Det merker du deg sikkert og jeg skal ikke utelukke at jeg selv lar meg farge av at jeg har valgt side, men jeg har heller ingen problem med å si at jeg ikke er imponert over Gjersvold sine uttalelser i media og at jeg synes det heller ikke ligger i hans rolle å kommentere eventuelle bindinger Benum måtte ha som gjør det problematisk å sitte som leder i valgkomitéen. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 13.02.2020 10:08 Post subject: |
|
|
| Min stemme går til Koteng. Er stort sett fornøyd med måten han har frontet klubben og tatt grep på. Ser ingen bedre kandidat, vil i hvertfall ikke ha en Terje Svendsen- aktig type |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 13.02.2020 10:09 Post subject: |
|
|
| orkdal,n wrote: |
Du kan da ikke sammenligne uenigheter i et styre med at Gjersvold har skapt seg et dårlig rykte blant folk flest i regionen vår som en følge av at han har frontet vindkraftutbygging en rekke steder i Trøndelag der folk har vært på gråten av fortvilelse? |
Du har ganske tynt grunnlag for å si at han har fått et dårlig rykte blant "Folk flest i regionen", med mindre du har omdefinert "regionen vår" til å bestå av Hitra, Frøya og eler av Trøndelags-kysten. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 13.02.2020 10:21 Post subject: |
|
|
| Jeg har tydeligvis bedre oversikt på dette enn deg. Ta med den store motstanden i Rennebu, Aure, samt Stokkfjellet i Selbu der samenes beiteområder blir ofret. Det gjelder heller ikke bare de som bor i disse områdene, men mange andre som har en eller annen tilknytning til disse områdene. Se også også hva Norges Ornitologiske Forening og Den Norske Turistforening sier. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 13.02.2020 10:27 Post subject: |
|
|
| orkdal,n wrote: | | Du kan da ikke sammenligne uenigheter i et styre med at Gjersvold har skapt seg et dårlig rykte blant folk flest i regionen vår som en følge av at han har frontet vindkraftutbygging en rekke steder i Trøndelag der folk har vært på gråten av fortvilelse? |
Joda, lett. Fordi utgangspunktet mitt er RBKs beste, ikke følelsesstyrt motstand mot noe helt urelatert. Jeg sier ikke at vindkraft-motstand ikke er viktig eller riktig (bare at jeg ikke bor der så jeg hverken vet noe om det eller har noe grunnlag å uttale meg på), men at jeg synes det er en uting at det blir koblet så sterkt mot dette valget. Splittelse i styret og mediesirkus er potensielt lite ålreit for RBK, uavhengig av om det er fordi Frøya er misfornøyd med en av kandidatene eller om det er fordi nestleder slenger dritt om det som potensielt kan bli styreleder.
Det er tilsynelatende en god del mennesker som har samme holdning til Koteng som vindkraftmotstanderne har til Gjersvold, f.eks., etter sparkingen av Kåre, håndteringen av VK osv. Det er lett å se det i debatten her - de som støtter Koteng bagatelliserer systematisk det som sies at han har gjort dårlig, mens de som støtter Gjersvold mener propellene ikke er et hensyn som bør ha noen betydning og at Koteng er en ubehøvlet belastning. Veldig få av disse med sterke anti-kandidat-meninger ser ut til å fokusere på hva noen av dem forsøker å oppnå for Rosenborg, det er kun gift og hat i retning av den kandidaten de ikke kan utstå.
For meg som er så ensporet at jeg kun ønsker å forstå hva som er det rette valget for RBKs beste, blir dette er salig rot på nivå med amerikansk valgkamp.
For ordens skyld har jeg ikke bestemt meg hva jeg skal stemme ennå; Det må jeg nesten finne ut av når partene har fått sagt sitt i løpet av kvelden/natten. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 13.02.2020 10:36 Post subject: |
|
|
Wow! Og sukk! Etter å ha lest denne tråden, er det eneste som overrasker meg at ingen har foreslått Petter Northug som ny styreleder.
Når det gjelder Koteng, er jeg usikker. Han har gjort mye bra, men prosessen rundt forrige trenerbytte var elendig. Vi skulle beholdt Kåre til vi hadde et bedre alternativ på blokka, heller enn å sose desperate rundt på trenerjakt. Og prosessen rundt forrige trenerbytte har satt styret litt maktesløse i møte med en ny trener som startet med fiasko.
Jeg liker at Koteng fremstår handlekraftig, men det bør gis klar beskjed til både ham og det kommende styret at økt grad av åpenhet i Rosenborg er et krav.
Når det gjelder Gjersvold, er det umulig å vite hva man får. Og fyren fremstår uspiselig på enkelte ikkesportslige områder. Dermed kan jeg umulig støtte ham.
Og da gjenstår slik jeg ser det... Ingen kandidater som er bedre enn Koteng. Tenker vi gir ham en sjanse til, nå som vi har fått en ny sportslig leder. Hvis dette ikke funker, skal Koteng ut ved neste korsvei. Og når det gjelder Horneland, tenker jeg at Koteng ikke er redd for å gi ham fyken hvis de dårlige resultatene fortsetter, når det bare har gått "nok tid" siden forrige trenersparking. Men jeg håper og tror at de ikke kommer til å kvitte seg med Horneland før de er sikre på at de har et solid napp på en bedre trener.
Lykke til på møtet i kveld!
 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 13.02.2020 10:36 Post subject: |
|
|
Forresten er fiskeoppdrett/oppdrettslaks verre enn vindmøller.
Last edited by Hedning on 13.02.2020 10:41; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 13.02.2020 10:38 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | Forresten er fiskeoppdrett verre enn vindmøller. |
Bullshit. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 13.02.2020 10:41 Post subject: |
|
|
Bra innspill  |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 13.02.2020 10:41 Post subject: |
|
|
Trønderenergi offentliggjør tilfeldigvis ny sponsoravtale med RBK i dag. Så kan man spørre hvorfor en bedrift uten kundevirksomhet sponser noe som helst. Er det av rekrutteringshensyn?
https://www.nettavisen.no...23174.html |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.02.2020 10:42 Post subject: |
|
|
| OrionPax wrote: | | For meg som er så ensporet at jeg kun ønsker å forstå hva som er det rette valget for RBKs beste, blir dette er salig rot på nivå med amerikansk valgkamp. |
Fullstendig enig. Nå har ikke Gjersvold sagt så mye om seg selv og sine ideer etter hva jeg har fått med meg, men veldig mye nyttig og saklig debatt drukner i følelsesstyrt støy. Vi vet jo ganske greit hva Koteng står for og hva vi får om han fortsetter, men jeg aner rett og slett ikke hva Gjersvold vil bringe inn - eventuelt ta ut. Det vesentlige her er hva han tilfører Rosenborg og ikke Frøya. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 13.02.2020 10:43 Post subject: |
|
|
Blir det for dumt med en Poll? Eller kommer det til å ta spenningen bort fra årsmøte, siden rbkweb = fasit?
Virker som ganske mange allerede har bestemt seg. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 13.02.2020 10:44 Post subject: |
|
|
| OrionPax wrote: |
Joda, lett. Fordi utgangspunktet mitt er RBKs beste, ikke følelsesstyrt motstand mot noe helt urelatert. Jeg sier ikke at vindkraft-motstand ikke er viktig eller riktig (bare at jeg ikke bor der så jeg hverken vet noe om det eller har noe grunnlag å uttale meg på), men at jeg synes det er en uting at det blir koblet så sterkt mot dette valget. |
Jo, den er grei. Og ikke vanskelig å forstå det. Men du kan ikke sammenligne utbyggingen av vindkraft som griper direkte inn i dagliglivet til masse folk med støy og visuell forsøpling med følelsene rundt sparkingen av en trener.
Og vi kan ikke se bort fra at Gjersvold sitt navn er belastende for mange trøndere uansett hva man mener om vindmøller. |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 13.02.2020 10:45 Post subject: |
|
|
Forstår som mange andre ikke helt hvilken ekstraverdi vi får med Gjersvold.
Ut fra Adressa artikkelen snakker han kun om de åpenbare tingene som vi allerede vet at dagens styre arbeider etter den dag idag.
Han snakker om 3-4 trøndere i 2023. Sannsynligvis vil vi oppleve det allerede i år under Horneland.
Ellers snakker han om det samme som Koteng, best fysisk, samt åpenhet.
Kan umulig se for meg at vi får et mer åpent Rosenborg av å få en politisk korrekt Gjersvold (som ønsker å stå i skyggen), istedet for Koteng, som uttaler seg fritt og åpent om alt.
Eneste bekymringen jeg har rundt Koteng, er at det virker som at det ved ansettelsen av Horneland ikke lå noen føringer på hverken spillestil eller offensiv fotball. Stemmer dette, har han iallefall ikke forstått det viktigste med Rosenborg, og den dreiningen vi ser mot offensiv spillestil fra Horneland handler mer om Horneland, enn styrets ønske.
Hadde jeg hatt mulighet til å dra på årsmøtet, er jeg uansett ikke i tvil om at jeg ville gått for Koteng. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 13.02.2020 10:45 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | Bra innspill  |
Bedre enn ditt  |
|
| Back to top |
|
 |
Motgangssupporter Junior
|
Posted: 13.02.2020 10:46 Post subject: |
|
|
| Uten at jeg skal ta stilling til hvem som er best egnet som styreleder. Er jeg forundret over alle vindkraftmotstanderne som er i harnisk over Gjersvold, så lenge det sitter en i styret(Nordhammer) som representer et selskap(Salmar) som forurenser langt mere langs trøndelagskysten en hva vindmøllene gjør. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 13.02.2020 10:48 Post subject: |
|
|
| Motgangssupporter wrote: | | Uten at jeg skal ta stilling til hvem som er best egnet som styreleder. Er jeg forundret over alle vindkraftmotstanderne som er i harnisk over Gjersvold, så lenge det sitter en i styret(Nordhammer) som representer et selskap(Salmar) som forurenser langt mere langs trøndelagskysten en hva vindmøllene gjør. |
Vindmøllene på trøndelagskysten er den største økologiske katastrofen i Trøndelags historie.
Laksenæringen, som åpenbart også har negative eksternaliteter, kan ikke sammenlignes i så måte. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 13.02.2020 10:48 Post subject: |
|
|
Bedre enn ditt  |
Så å rakke ned på folks meninger er bedre enn å si sin mening, ok. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 13.02.2020 10:49 Post subject: |
|
|
| Troillongen wrote: | Wow! Og sukk! Etter å ha lest denne tråden, er det eneste som overrasker meg at ingen har foreslått Petter Northug som ny styreleder.  |
Godt forslag, da får vi en styreleder med stø hånd på rattet. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
|
|
orkdal'n: Vel, JEG ser at det ikke nødvendigvis er en balansert sammenligning. Men jeg er ikke sikker på om de som har lagt Koteng for hat ser det sånn. Det fremstilles som at de som er imot kandidat X synes han er helt uspiselig og at de ikke vil nærme seg Lerkendal igjen så lenge han sitter, mens kandidat Y er det ihvertfall ingenting feil med. Det blir i overkant unyansert.
Det virker som det er roughly tre leire; "Alt annet enn Koteng"-leiren, "Alt annet enn Gjersvold"-leiren, og "hva i alle dager skal jeg tenke om alt dette her", som passer min forvirring brukbart.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
|
|
| Hedning wrote: | | BjarneS wrote: |
Bedre enn ditt  |
Så å rakke ned på folks meninger er bedre enn å si sin mening, ok. |
Å påpeke faktafeil er bedre enn å spre feilinformasjon ja. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.02.2020 10:51 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | Jeg merker meg at de som har argumentert hardest for Gjersvold er i harnisk over Nordhammers åpenhet om styrevalget og det kan jeg til en viss grad forstå. Samtidig er det forfriskende at en som har forutsetning for å si noe om dette faktisk gjør det. |
Siden det er meg du siterer, så får jeg kanskje komme med tilsvar: Jeg personlig hører ikke til noen leir som mener Koteng har gjort en dårlig jobb som styreleder i Rosenborg - et synspunkt jeg for øvrig har flagget flere ganger, både i denne diskusjonen og i diskusjoner om Kotengs rolle tidligere, blant annet rundt Kåregate. Siden du mener å ha oversikt over hvem som er i harnisk over hva og hva de ellers mener.
Det jeg har vært tydelig på her er:
a) Vindmøllegjengens propaganda og stedfortrederkrig er både patetisk og potensielt skadelig for klubben.
b) Atferden til sittende styre når posisjonene deres er truet er faktisk litt faretruende i en medlemsklubb som vår.
Om jeg skulle stemt i kveld (det skal jeg dessverre ikke, siden jeg ikke fikk ut fingeren til å melde meg inn, og derfor bare må akseptere resultatet uten for mye syting, uansett hvilken vei det slår), så lener jeg vel mot at jeg hadde stemt på Gjersvold. Og det skyldes faktisk først og fremst styrets holdning til sine egne roller, personifisert gjennom både Koteng, Bratseth og Nordhammer. Hadde de nøyd seg med at et planlagt benkeforslag ble offentliggjort, argumentert nøkternt for seg, og ellers sittet profesjonelt stille i båten - vist litt respekt til andre involverte - så hadde valget vært vanskelig. Det kunne fort slått andre veien, Gjersvolds manglende vilje/evne til å selge seg inn tatt i betraktning.
Jeg synes ellers, hvis man skal identifisere noen trend rundt tolkningen av Nordhammers uttalelser, at det først og fremst er de samme 3-4 brukerne som har skrevet 50+ poster som er anti-Gjersvold, som skrur av sin kritiske sans når problematiske uttalelser støtter deres eget syn. Og dessuten at det er direkte frekt, og ganske latterlig, å framstille det som at det er de som er kritiske til Nordhammer som er minst balanserte.
Skal man være vindmøllefanatiker, og jobbe derfra, så får man i det minste anerkjenne og stå for det. _________________ Sitat slutt.
Last edited by zaphod81 on 13.02.2020 10:53; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 13.02.2020 10:52 Post subject: |
|
|
Å påpeke faktafeil er bedre enn å spre feilinformasjon ja. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 13.02.2020 11:07 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | b) Atferden til sittende styre når posisjonene deres er truet er faktisk litt faretruende i en medlemsklubb som vår. |
Jeg synes ikke den er litt faretruende, jeg synes den er direkte skummel. Etter å ha hørt Adressa-podcasten med Westerhus og Kjelsnes, så fremstår valgkomitéens arbeid som grundig, og innstillingen som godt begrunnet. At styret nå vil kaste Westerhus som leder for valgkomitéen basert på en regeltolkning de ikke har brydd seg om før, og forresten, vk har gjort en drita dårlig jobb, og i stedet vil innstille Bård Benum, som har sittet i styret i tolv år (hvorfor snakker vi ikke mer om _det_?) ... vel, jeg får bilder i hodet mitt av den Trump 2020, 2024, 2028 ... 2064 ... 3000 -videoen.
Koteng og Bratseth er gift for klubben, få det vekk. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
|