View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.02.2020 15:32 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | For meg er det viktigste at man får inn nye stemmer som kan stille noen ubehagelige spørsmål ved det etablerte i klubben, for noe sier meg at det har blitt farlig nært et ekkokammer over tid. Om Gjersvold er den mannen vet jeg ikke overhodet, men hvis man kan løse dette ved å få inn en person i styret som av valgkomitéen anses som engasjert og kompetent nok til å være styreleder, så lever jeg godt med det. |
Jeg er i samme båt. Aner ikke hvem som egner seg best, men håper også at dette ikke ender opp med i praksis å bli en avstemming om vindkraft.
Når det gjelder ekkokammer er det litt interessant med resten av styret også. Det er jo en del andre som skal skiftes ut i samme moment, og jeg er også usikker på om det er best med ny eller gammel styreleder fremover - basert på sammensetting og kontinuitet isolert sett.
Jeg får ikke vært med på årsmøtet (og vet ikke hva jeg hadde stemt om jeg kunne), men håper vi ender opp med det beste alternativet all things considered. Det meste annet er underordnet. Det er tross alt det beste for klubben som er det vesentlige her. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.02.2020 15:58 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: |
Det blåser av og til på Østlandet også. Likevel trenger man ikke å være Einstein for å forstå at at det blåser mer, og er mer lønnsomt å bygge ut vindkraft langs kysten fra Lindesnes til Nordkapp. |
Det er ikke gitt. Prisen i engrosmarkedet i Trøndelag og Nord-Norge er 15%-20% lavere enn på Østlandet i et femårsperspektiv. |
|
Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 04.02.2020 16:00 Post subject: årsmøte 2020 |
|
|
Synes det er oppsiktsvekkende å ha slik tillit til valgkomiteen. Var på medlemsmøte hvor innstillingen ble presentert. Sitter igjen med ingenting, bare floskler og selfølgeligheter. "Fram i skoene, e-sport" ! Bare tull. I RBK spilles fotball på naturgress. Fortalte ingenting om hva Gjersvold har som etterspørres av RBK. Gjersvold hadde selv fint lite å bidra med.
Koteng har gjort en god jobb. Og ingen er vel i tvil om at alt han gjør er med henblikk på klubbens beste. Det holder lenge for meg. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.02.2020 17:03 Post subject: |
|
|
AndreasR wrote: | Jeg noterer meg at de droppa å bygge ut der hvor han selv er fra ja. Og tviler på at det bestandig er vindstille der. |
Siden jeg ikke kjenner saken, forsøkte jeg å google +trønderenergi +vindmøller +meldal. Det er så få relevante treff at Google valgte å ekskludere "Meldal" fra søkeresultatet.
Har diskusjonene om vindmøller i Meldal (hvis jeg har forstått det riktig) foregått på lukkede fora? |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.02.2020 17:08 Post subject: Re: årsmøte 2020 |
|
|
El Duderino wrote: | Synes det er oppsiktsvekkende å ha slik tillit til valgkomiteen. Var på medlemsmøte hvor innstillingen ble presentert. Sitter igjen med ingenting, bare floskler og selfølgeligheter. "Fram i skoene, e-sport" ! Bare tull. I RBK spilles fotball på naturgress. Fortalte ingenting om hva Gjersvold har som etterspørres av RBK. Gjersvold hadde selv fint lite å bidra med. |
Jeg er ikke imponert over jobben valgkomitèen har gjort. Spesielt at de ikke har avklart dette med hverken Koteng eller, viktigere, Gjersvold, før årsmøtet.
Jeg antar det blir en diskusjon om dette når styrelederjobben er avklart på årsmøtet. Hverken klubben, Gjersvold eller Koteng skulle vært i denne situasjonen nå. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 04.02.2020 17:11 Post subject: |
|
|
Hvilken situasjon? Dette er jo slik idrettsdemokratiet fungerer. En valgkomite som blir bestemt av årsmøtet, men årsmøtet står jo fritt til å velge hvem de vil. Det er ingen dramatikk bak at det blir en lederkamp i en så stor idrettsklubb som Rosenborg. Det er bare positivt at to så dyktige ledere har lyst å bidra inn i klubben, så er det opp til klubbens medlemmer å bestemme hvem de vil ha. Det er ikke en splittende effekt her. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 04.02.2020 17:41 Post subject: |
|
|
Men det er uansett slik at hvis valgkomiteen ønsker å bytte ut en som signaliserer at han kunne tenke seg å fortsette og vedkommende har en god del støtte i klubben så bør de jo argumentere godt for hvorfor de mener at det er rett å gjøre slik de innstiller.
Høres ikke ut som om de har gjort det? _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
SverreTrd Senior
|
Posted: 04.02.2020 17:58 Post subject: |
|
|
Bra at Koteng toner flagg nå. Jeg er blant dem som synes de siste 1 1/2 åra har vært et sorgens kapittel som har kosta RBK dyrt, men tre forhold taler for at jeg stemmer på ham lell: 1) Det er mye skifte av personer akkurat nå, 2) I sum har hans periode vært meget bra, og ikke minst 3) Han sier at han har lært.
Hva han har lært vil vi her inne nok strides om, men ta til etterretning at han selv sier det! |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 04.02.2020 18:02 Post subject: |
|
|
Synes heller man skal stemme på Gjersvold FORDI han er ansvarlig for utbygging av vindkraft. Norge har bøttevis med uberørt natur, trenger ren energi mer enn vidder. Dessuten er turbinene kule også. Vi ser rett opp på dem ute på Fosen. Nydelig. Kompletterer den ellers vakre naturen med litt human touch. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 04.02.2020 18:02 Post subject: |
|
|
Koteng har gjort mye positivt etter at han ble valgt som styreleder i RBK, og jeg tror at Koteng er smart nok til å innse at noen saker kunne vært håndtert med litt mer "finesse". Etter så mange år med Koteng som styreleder vet vi imidlertid hva vi får.
Jeg er veldig i tvil om hva vi får dersom Gjersvold blir styreleder... Det er ikke dermed sagt at han ikke vil bli, ev. ville blitt, en god styreleder, men for meg er det sikrere å beholde Koteng. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.02.2020 19:26 Post subject: |
|
|
Nå venter altså viktige avklaringer de nærmeste dagene.
– Det er to vesentlige forhold: Det ene er å forsøke å unngå en delt klubb under årsmøtet, men det viktigste argumentet for å prate med Ivar, er at det er helt avgjørende at vi etter et valg skal ha et styre som fungerer som et kollegium. For min del har jeg ingenting personlig imot Ivar, han har jeg et godt forhold til, og det har jeg tenkt til å fortsette med, sier Gjersvold.
– Så det handler om å sjekke om dere kan jobbe sammen i et styre?
– Ja, det er vesentlig å vurdere for min del. Det er veldig lite ønskelig fra min side å gå inn i et styre om det ikke er forutsetninger for å jobbe godt sammen. Det mener jeg er det viktigste for Rosenborg. Min person i dette er ganske uvesentlig. Rosenborg er mye viktigere enn meg, det er opplagt. |
|
Back to top |
|
 |
jojojo Senior
|
Posted: 04.02.2020 19:54 Post subject: |
|
|
Paradoksalt nok er Gjersvolds reaksjon på dagens utvikling med på å styrke ham i mine øyne. Ydmyk og løsningsorientert i forhold til klubben. Håper han stiller og får tillit. _________________ Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 04.02.2020 20:09 Post subject: |
|
|
Koteng skal ha mye skryt for sportslige resultater og for at han bidro til å snu økonomien og få forbruke under kontroll, men samtidig står han for disse tre ansettelsene:
- Perry
- Bjørnebye
- Horneland
Perry var en varslet katastrofe, Bjørnebye fungerte vel sånn noenlunde, men bidro lite til å utvikle klubben videre, mens Horneland foreløpig ser ut til å være bom. Han stod også bak Kåre-ansettelsen, en ansettelse som var mye flaksm da en midlertidig løsning slo til bedre enn man skulle tro, men han skal likevel få en del kred for den
2017-2019 økte pengebruken igjen og man snakket om en midlertidig "utvidet sportslig satsning", som i sin helhet viste seg å handle om å bruke en formue på å få en halv god sesong utav Nicklas Bendtner.
Så har han fått ufortjent mye kjeft for Kåre-saken, hvor klubben nok kunne vært bedre i kommunikasjonen, men utover dette håndterte den som de fleste klubber i Norge håndterer treneravganger, og for konflikten med Haugesund hvor det var Haugesund som, etter mitt syn, prøvde seg på en spansk en ved å uten saklig grunn forsøke å terminere en inngått avtale. |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 04.02.2020 20:54 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | AndreasR wrote: | Jeg noterer meg at de droppa å bygge ut der hvor han selv er fra ja. Og tviler på at det bestandig er vindstille der. |
Siden jeg ikke kjenner saken, forsøkte jeg å google +trønderenergi +vindmøller +meldal. Det er så få relevante treff at Google valgte å ekskludere "Meldal" fra søkeresultatet.
Har diskusjonene om vindmøller i Meldal (hvis jeg har forstått det riktig) foregått på lukkede fora? |
Det var på Facebook, hadde det vært mulig å sette inn en skjermdump her så skulle du fått det svart på hvitt. Men her er det Gjersvold skrev:
Ståle Gjersvold: TrønderEnergi har ikke vurdert Meldal som noe aktuelt område for vindkraft. Den vurderingen gjorde vi for 15-20 år siden, at det var for mye konflikter med naturverdier.
Nå har jeg ikke bodd i Meldal i denne perioden, men disse verdiene har ikke blitt mindre på disse årene vil jeg tro?
Så det skjer ikke med TrønderEnergi i alle fall. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 04.02.2020 21:07 Post subject: |
|
|
Please da, hold den vindkraft - debatten utenfor. Om noe har den etter mitt syn vist en leder som har evnet å holde hodet kaldt og hjertet varmt og klart å skille mellom grøt og suppe. Det er to sterke kandidater, det er det viktigste. Kjenner ikke Gjersvold men etter det jeg har hørt er det en dyktig leder med et godt omdømme i en milliardbedrift. Tror han er mindre «cowboy» enn Koteng og kanskje kan det være bra nå?
Mest usikkerhet er det omkring hvor mye tid og energi (...) han har og hvor synlig - eller lite synlig - han tenker å være. Liker at Koteng har satt RBK på kartet på en måte som har vørt positiv - men med et unntak fra rettssaken so jeg syns kunne vært løst bedre. Det samme gjelder selve sparkinga. Står inke til stryk, men kunne og burde vært løst bedre. |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 04.02.2020 21:10 Post subject: |
|
|
Dette er ikke en vindkraftdebatt, det er en persondebatt. Er det ikke det det handler om? Styreleder er sammen med daglig leder klubbens ansikt utad. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 04.02.2020 21:37 Post subject: |
|
|
Viktig å ta mannen og ikke mølla ja |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 04.02.2020 23:17 Post subject: |
|
|
'Når forandringens vind blåser, bygger noen vindskjerm, mens andre bygger vindmøller' sier et gammelt ordtak.
Om dette er hjelpsomt i denne debatten er vel heller tvilsomt. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 05.02.2020 09:35 Post subject: |
|
|
Hva er det Koteng har gjort som er bra?
1.Trener ansettelser?
2.Økonomi?
3.Omdømme?
1. Perry, Ki og horneland. KI var en suksess, men det var vel mer et lykketreff i en kort periode?
2. Solgte ei tomt, som han i utgangspunktet ikke ønsket å selge.
3. Omdømme:
Trener saken: SMS'r som utad virker uprofesjonelt og skittentøyvask i media.
Horneland saken: Går ut i media og presenterer en ny trener før de har fått i land en avtale med Haugesund.
Div. Flåsete utspill i media som f.eks: "-Spiller som et 5.divisjonslag". Unødvendig at spillere skal bruke energi på kommentarer fra en styreleder.
"Jeg har lært" < er det noen som helst tror at Ivar Koteng innehar ydmykheten og selvinnsikten som må til for å lære?
Og til alle dere som surrer over vindmøller på Frøya. Det er det folkevalgte kommunestyret som har vedtatt utbyggingen. Konsesjonen som NTE og TrønderEnergi var tilbake i 2004, det er 8år før Gjersvold blir ansatt som admin.dir i TrønderEnergi. konsesjonen ble vedtatt i 2012 som er det samme året han ble ansatt. Så utbyggingen av vindmøller er et styrevedtak som kom flere år før han ble ansatt....
JA Takk! til en kompetent styreleder som kommuniserer innad og ikke utad. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 05.02.2020 09:35 Post subject: |
|
|
Eru wrote: | Koteng skal ha mye skryt for sportslige resultater og for at han bidro til å snu økonomien og få forbruke under kontroll, men samtidig står han for disse tre ansettelsene:
- Perry
- Bjørnebye
- Horneland
Perry var en varslet katastrofe, Bjørnebye fungerte vel sånn noenlunde, men bidro lite til å utvikle klubben videre, mens Horneland foreløpig ser ut til å være bom. Han stod også bak Kåre-ansettelsen, en ansettelse som var mye flaksm da en midlertidig løsning slo til bedre enn man skulle tro, men han skal likevel få en del kred for den
2017-2019 økte pengebruken igjen og man snakket om en midlertidig "utvidet sportslig satsning", som i sin helhet viste seg å handle om å bruke en formue på å få en halv god sesong utav Nicklas Bendtner.
Så har han fått ufortjent mye kjeft for Kåre-saken, hvor klubben nok kunne vært bedre i kommunikasjonen, men utover dette håndterte den som de fleste klubber i Norge håndterer treneravganger, og for konflikten med Haugesund hvor det var Haugesund som, etter mitt syn, prøvde seg på en spansk en ved å uten saklig grunn forsøke å terminere en inngått avtale. |
Står han egentlig for disse ansettelsene? Han har jo flere ganger uttalt at det ikke er det sportslige som er hans spisskompetanse. For meg virker det nærliggende å tro at de ikke-sportslige i styret i stor grad har støttet seg på de i styret som skal ha den sportslige kompetansen. Har vanskelig for å se at det er Koteng som f.eks har foreslått å ansette Horneland. Tipper det primært er Bratseth, Winsnes, Heggem og/eller Bjørnebye som har kommet med anbefalinger som de øvrige i styret har festet sin lit til. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 05.02.2020 09:52 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | [
Står han egentlig for disse ansettelsene? Han har jo flere ganger uttalt at det ikke er det sportslige som er hans spisskompetanse. For meg virker det nærliggende å tro at de ikke-sportslige i styret i stor grad har støttet seg på de i styret som skal ha den sportslige kompetansen. Har vanskelig for å se at det er Koteng som f.eks har foreslått å ansette Horneland. Tipper det primært er Bratseth, Winsnes, Heggem og/eller Bjørnebye som har kommet med anbefalinger som de øvrige i styret har festet sin lit til. |
Jeg vil håpe at han har lent seg på den sportslige kompetansen, men for eksempel Perry skal ha sittet sammen med Koteng på vip-tribunen og snakket om hva som ble gjort feil under JJ kort tid før han ble ansatt.
Uansett så har han som styreleder det øverste ansvaret og hvis han skal få ros for det sportslige under KI og for bedringen av økonomien (som i hovedsak skyldes Europa-inntekter som en følge av det sportslige under KI), så må han også få ris for det sportslige under Perry og Horneland og for overforbruket som har pågått siden 2017. |
|
Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 05.02.2020 11:27 Post subject: |
|
|
orkdal,n wrote: | Dette er ikke en vindkraftdebatt, det er en persondebatt. Er det ikke det det handler om? Styreleder er sammen med daglig leder klubbens ansikt utad. |
Uansett vind eller person; Gjersvold kommer i tilfellt inn i egenskap av konsernsjef i Trønder Energi AS. Han har vært helt sentral i vindprosjektene, og TE AS har igjennom dette prestert å bli det minst populære foretaket på Trøndelagskysten. RBK har masse goodwill, og har RBK noe som helst å tjene på å bli assossiert med TE AS? |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 05.02.2020 11:32 Post subject: |
|
|
Sevenseven wrote: | JA Takk! til en kompetent styreleder som kommuniserer innad og ikke utad. |
Og hvilket grunnlag har du for å si at dette er noe Gjersvold vil gjøre som styreleder? _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.02.2020 11:33 Post subject: |
|
|
Ståle Gjersvold varsler en prat med Ivar Koteng etter meldingen om at Koteng er klar for kamp om toppvervet i Rosenborg.
Vil ta kontakt med Koteng
– Jeg er opptatt av hva som er best for Rosenborg, og Rosenborg er tjent med å stå samlet. Så er spørsmålet om det er mulig med en samlende løsning. Flere må snakke sammen for å finne ut av det. Jeg tror ikke Rosenborg er tjent med en veldig polarisert styrelederdebatt, sier Gjersvold.
– Kommer du til å ta kontakt med Koteng nå?
– Ja, det er ikke unaturlig at jeg tar meg en prat med ham. Jeg kjenner Ivar som en mann som snakker rett frem, så det skal du ikke se bort fra.
– Så det handler om å sjekke om dere kan jobbe sammen i et styre?
– Ja, det er vesentlig å vurdere for min del. Det er veldig lite ønskelig fra min side å gå inn i et styre om det ikke er forutsetninger for å jobbe godt sammen. Det mener jeg er det viktigste for Rosenborg. Min person i dette er ganske uvesentlig. Rosenborg er mye viktigere enn meg, det er opplagt.
Hele saken: 100 % Sport
Jeg kjenner at det er fint at folk snakker sammen før årsmøtet. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 05.02.2020 11:36 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: |
Jeg kjenner at det er fint at folk snakker sammen før årsmøtet. |
Hadde vært flott om valgkomitèen hadde gjort det samme. Tviler på at Gjersvold takket ja til å være med på kampvotering om styreledervervet da han ble spurt. |
|
Back to top |
|
 |
|