| View previous topic :: View next topic   | 

| Author | 
		Message | 

haavarl Forumsjef

| 

Posted: 10.01.2020 21:11    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Montana wrote: | 	 		  | Veldig overaskende at noen kjøper Jensen som er over 30 når det ifølge mange vistnok er umulig å videreselge spillere over 25. | 	  

Det er ikke så mange klubber som nettopp har fått Kåre som trener, vet du. _________________ Embrace science - resist ignorance | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Macha Veteran

| 

Posted: 10.01.2020 21:17    Post subject:  | 
				     | 

| 

Trondsen, Zachariassenassasinasen (melder overgang til «doffen»), Konradsen, Åsen, Tagseth, Tørseth Johnsen, Denic og Lundemo, samt en spennende Skarsem på utlån. 8(9) spillere på tre plasser. 

Skal Skjelbred eller Henriksen inn må Lundemo, Denic og.. Konradsen ut. Da har vi samtidig frigjort masse lønnsmidler. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

moomoo Veteran

| 

Posted: 10.01.2020 21:18    Post subject:  | 
				     | 

| 

Verdien er vell stikkorder her Senador....

Hvordan du ikke kan se at et lag som spiller sluttspill i e-cup og kan tilby en solid lønnsøkning er et godt valg skjønner ikke jeg.

Hadde Mike hatt valget om å gå til en enda større klubb hadde han nok tatt det. _________________
  	  | Neeskens wrote: | 	 		  |  Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt | 	 
  	  | Emilie wrote: | 	 		  | Neeskens, trenger du å låne en tampong? | 	 
  | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

ola. Veteran

| 

Posted: 10.01.2020 21:30    Post subject:  | 
				     | 

| 

Jeg har vært misfornøyd med Jensen i to sesonger på rad, så for meg er dette helt kurant. Jeg liker at han har likt seg i Trondheim. Og han var veldig god for noen år siden for oss. Det er egentlig det. 

Jeg har troen på at Doffen i år vil overgå Jensens prestasjoner de to siste sesongene. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

SvennO Rutinert

| 

Posted: 10.01.2020 22:14    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Vi har fått ut potensialet av Mike, kurven har pekt nedover. Unner han en koffert greske dukater på slutten av karrieren. Klubblegende | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Pappelg Veteran

| 

Posted: 10.01.2020 22:26    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Takk Mike for super innsats og mange gode opplevelser. Ønsker ham lykke til på Kypros. Kåre kan vel gjerne hente Søderlund og Hovland nå også!! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Bonzo Veteran

| 

Posted: 10.01.2020 23:21    Post subject:  | 
				     | 

| 

Som resten av Rosenborg, har vel også Mike Jensen, lidd under at det ikke har vært noe velfungerende kollektiv med mye utenomsportslig fokus (er vel mitt tips). 

Mike er for meg en av de store. Kaptein, spilte uke inn og uke ut, fra mens andre måtte hvile eller var skadet. Fra debutscoringen til 70 meters returløp når det virkelig gjaldt. 

Det blir i så fall trist å skille lag. Takk for innsatsen Mike! Klubblegende. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Mikkelsen Veteran

| 

Posted: 11.01.2020 00:22    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Legende. En av tidenes beste spillere i RBK. Kanskje akkurat riktig tidspunkt å dra på. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

gisp! Legende

| 

Posted: 11.01.2020 01:32    Post subject:  | 
				     | 

| 

Det var Bård Wiggen som overbeviste Rosenborgs daværende sportssjef Hoftun om at det ville være en god idé å hente kontraktsløse Mike Jensen i vintervinduet 2013. Wiggen har kanskje ikke fått full cred for den, men sånn er det vel når man legger seg borti andres ansvarsområder.

God tur videre Mike Lindemann Jensen, takk for innsatsen, og kanskje var det riktig for begge parter at dette skjer nå. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

nidaros997 Veteran

| 

Posted: 11.01.2020 06:54    Post subject:  | 
				     | 

| 

Riktig tidspunkt for begge parter å skilles. Får vi penger også så er det en gledelig overraskelse.

Horneland og Dorsin har startet overgangsvinduet bra. En liten takk til Kåre også som tar ansvar og hjelper oss med generasjonsskifte og sårt trengt fornyelse og penger inn. En ny kaptein vil nok også gjøre laget godt.

Et mål i hver femte/sjette kamp er forøvrig meget bra av en midtbanespiller. Her skal jeg innrømme at hukommelsen har sviktet meg. Etter det supermålet mot Odd helt i starten, så har jeg alltid sittet med det inntrykket at Mike nesten aldri skårer mål. Så feil kan man altså ta! Skal innrømme den.

Lykke til videre Mike J. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Lord Oakley Veteran

| 

Posted: 11.01.2020 07:30    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Selvfølgelig får vi penger. Er kaptein og har 2 år igjen av kontrakten, er bare tull at ingen betaler for spillere over 30 år....Penger har de også på Kypros. Så er spørsmålet hvor mye vi får, kan være alt fra 5-15... | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Frankiefourfingers Veteran

| 

Posted: 11.01.2020 08:49    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Aldri verden om det er 15 Mill. Da er det sannsynligvis rundt 5 Mill. Kåre vet nøyaktig hvor lite penger han trenger å gi for å få Jensen. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Wiseblood Veteran

| 

Posted: 11.01.2020 10:22    Post subject:  | 
				     | 

| 

Kan være smart av Kåre å hente inn en ekstra leder i laget og en som kjenner spillemønster og treninger fra før. Samtidig får Rosenborg ned lønnskostnadene vesentlig i og med at Mike var den best betalte spilleren i klubben. Dette kan fort være salget som åpnet døra for Markus Henriksen (så fremt han ikke forsvinner til andre i januar). Jeg er udelt positiv på vegne av både Kåre, Rosenborg og Mike her, meget god timing for alle parter.

Takk Mike for alt og lykke til videre! _________________
  | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Montana Veteran

| 

Posted: 11.01.2020 10:23    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Frankiefourfingers wrote: | 	 		  | Aldri verden om det er 15 Mill. Da er det sannsynligvis rundt 5 Mill. Kåre vet nøyaktig hvor lite penger han trenger å gi for å få Jensen. | 	  

Hvordan kom du til den konklusjonen?

Jeg tror ikke vi gir bort kapteinen og en av våre viktigste spillere gratis. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Lord Oakley Veteran

| 

Posted: 11.01.2020 10:39    Post subject:  | 
				     | 

| 

| NÃ¥r Atalanta kunne gi over 30 mill for Trondsen sÃ¥ kan APORL vitterlig gi 15, ikke at det er det de betaler, men nÃ¥r man henter en kaptein med to Ã¥r igjen av kontrakten sÃ¥ er det skjelden billig! Han er vel 31 Ã¥r, ikke 34, sÃ¥ har potensielt flere gode Ã¥r igjen! Vêr Trondsen er yngre, men Jensen har vist langt høyere nivÃ¥ over tid, og sÃ¥nn sett er mye «tryggere», det er ogsÃ¥ verdt noe for en kjøper! Men dette er jo selvfølgelig spekulasjoner! Uansett sÃ¥ kan det fint være at Jensen finansierer Doff, og det er en bra deal 👍 | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Kent Veteran

| 

Posted: 11.01.2020 10:50    Post subject:  | 
				     | 

| 

| zaphod81 wrote: | 	 		  Tja, men er han spillergruppas fremste leder? Jeg mener å ha lest at det er mer en gruppe med norske spillere i samme alder, med Hovland, Søder, Konradsen bl.a. (husker ikke flere) som er en innflytelsesrik klikk, og at Mike var mer sentrum for 'resten'. Aner ikke om det stemmer, dog, men hvis det er disse som rykker inn i vakuumet...

Jeg kommer til å savne Mike. Tiårets beste RBK-spiller, sammen med Reginiussen. Det er kanskje et riktig tidspunkt for både ham og oss nå - samtidig etterlater han seg et hull, ferdighetsmessig, som jeg for det første ikke vet om vi klarer å tette, og for det andre dessverre ikke vet om vi kommer til å være interesserte i å tette, da det litt 'kontinentale' tilsnittet Jensen har og har hatt, ikke lenger synes å være prioritert vare i Rosenborg i konkurranse med størrelse og duellstyrke. Den dagen vi plutselig bestemmer oss for å stikke hodet over vannflata igjen hadde vi trengt en spiller som Mike, men den dagen kommer kan hende for sent til at det er verdt å holde på ham.

Hvis vi mot formodning skulle ønske å tette det hullet han etterlater seg ferdighetsmessig, med tanke på nærteknikk, pasningsspill og fotrapphet, så er det nok av avgjørende betydning at vi klarer å komme til enighet med Skjelbred. Andre spillere på Mikes nivå er neppe på vår radar for tiden. Henriksen kan også løse noe av dette, men vi risikerer en ganske seig midtbane.

Håper vi klarer å tyne masse penger fra kypriotene. Kåre vet hva Mike er verdt i et teknisk bedre lag, og vi vet hva Kåre vet. Det trenger ikke å bli billigsalg dette. | 	  

Veldig godt oppsummert.

Mike er helt i øverste sjiktet av spillere en klubb som RBK kan få tak i. Som resten av laget slet han etter at Horneland kom inn i fjor.

Tendensen er som du sier, volum og utholdenhet prioriteres i dagens RBK foran hurtighet og nærteknikk.

Tipper Mike er sjeleglad for å kunne bytte ut Hornelands regime, med et spillende lag i sol og varme, og attpåtil få bedre betalt for det. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

ola. Veteran

| 

Posted: 11.01.2020 12:22    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Kutt ut. Jensen slet i 2018 også. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

haavarl Forumsjef

| 

Posted: 11.01.2020 12:54    Post subject:  | 
				     | 

| 

Elsker Mike men det ville være ålreit med en yngre fyr som hadde skuddfot. _________________ Embrace science - resist ignorance | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

XChrisX Rutinert

| 

Posted: 11.01.2020 15:07    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Da var overgangen bekreftet på Facebook ja. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Kjello Forumsjef

| 

Posted: 11.01.2020 15:08    Post subject:  | 
				     | 

| 

Bekreftet på Facebook nå.

Greit å si farvel nå. Men åpenbart en av de mest innflytelsesrike spillerne de siste 15 åra etter at dominansen ble brutt. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Zarm93 Veteran

| 

Posted: 11.01.2020 15:08    Post subject:  | 
				     | 

| 

Lykke til videre, Mike!

<3 | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Captain Veteran

| 

Posted: 11.01.2020 15:10    Post subject:  | 
				     | 

| 

Er vel bare én ting å si, tusen hjertelig takk for alt du har gjort for oss supportere, men ikke minst det du har gjort for klubben    _________________ Stolt fortid, stor fremtid | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Ril Senior

| 

Posted: 11.01.2020 15:15    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Kun en etårs kontrakt, da regner jeg med at Apoel har fått han på billigsalg. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Standarn og Crick Veteran

| 

Posted: 11.01.2020 15:20    Post subject:  | 
				     | 

| 

Vemodig, men samtidig riktig for klubben, tror jeg. Han er på vei nedover på formstigen i tillegg til at han drar på årene. Dette gir rom for nye, yngre spillere og lønnsbudsjettet blir litt lettere. Personlig er jeg usikker på om Mike vil ta nivået og gjøre seg fortjent til klippekortet han kommer til å få. 

Uansett, det er blitt trønder av Mike. Hadde vært morsomt dersom han kom tilbake som trener dersom han ønsker å fortsette med fotball etter spillerkarrièren er over. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

senador Legende

| 

Posted: 11.01.2020 15:26    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Nei, hvorfor vil alle at RBK skal drives som en nepotismeklubb? Eksrbkere er ikke bra for RBK. Alle har vært for dårlig foruten Eggen. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

|