| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Barney Veteran

|
Posted: 16.12.2019 22:51 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | senador wrote: | | Spørsmålet er hvem som kommer inn som styreleder. Det er en bekymring. En ny Svendsen vil være et nakkeskudd mot klubben. Jeg trodde jo at det er de med sportslig kompetanse man først og fremst burde sparket. |
Dette er det valgkomiteen hadde gjort hvis de forsto hva som foregår. De virker å være mer styrt av følelser enn fakta og analyser.
Hvis de ikke har funnet gullkandidaten selvfølgelig 😊 |
Det er jeg villig til å sette penger på at de ikke har. |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 16.12.2019 22:56 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | Det kladda litt med Eirik som var fast ansatt, men det ble rettet i løpet av et døgn eller så.
Kåre var en helt normal trenersparking som klubber gjør hele tiden. Men Kåre ble hevngjerrig og grådig.
Lite trolig at Horneland har gjort så mange feil at de kunne hatt 3 formelle ,øter med advarsel og plan for forbedring, med rimelig tid i mellom. Det tar minst 6-8 mnd. Og manglende resultater er ikke god nok grunn. Det må være faktiske feil i utførelsen av jobben.
Trenere sparkes av årsaker som ikke dekkes av arbeidsmiljøloven |
Mitt poeng er ikke at det var manglende formaliter som var problemet med sparkingen, men mangelen på folks forståelse av behovet. Selv om Kjernen, NAE++ støttet sparkingen så var det en svært stor del av trøndelag som ikke støttet den. Disse har ikke Koteng evnet å få tilbake.
Angående Horneland så husk at allerede i April var det snakk om at han måtte gå tilbake på spillestil-endringer. Jeg regner med RBK allerede da benyttet sjansen til å gi en advarsel. Uansett er manglende prestasjoner en saklig grunn til oppsigelse. Jeg er ikke i tvil om at RBK hadde kunnet sparket Hovland lovlig nå med tett oppfølging. |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 16.12.2019 22:59 Post subject: |
|
|
[quote="Zorac"]Morten P har jo hatt horn i siden til Koteng i lang tid, så denne var nok like ferdigskrevet som epitafen til aldrende kjendiser.
Problemet er jo at han vet lite om hva som faktisk foregår. Det er i og for seg greit det - de fleste har liten kunnskap utover det som sies offentlig, men problemet er at han fremstiller seg som fagmann og dommer. Dette er det som har revet ned norsk fotballjournalistikk; en arroganse og selvbilde som har gått omvendt proporsjonalt med det faktiske kunnskapsnivået.[/quote
Morten Pedersen, omtalte Koteng som klubbeier i en kommentar  _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.12.2019 23:01 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | PerO wrote: | | senador wrote: | | Spørsmålet er hvem som kommer inn som styreleder. Det er en bekymring. En ny Svendsen vil være et nakkeskudd mot klubben. Jeg trodde jo at det er de med sportslig kompetanse man først og fremst burde sparket. |
Dette er det valgkomiteen hadde gjort hvis de forsto hva som foregår. De virker å være mer styrt av følelser enn fakta og analyser.
Hvis de ikke har funnet gullkandidaten selvfølgelig 😊 |
Det er jeg villig til å sette penger på at de ikke har. |
Jeg tør ikke vedde imot |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 16.12.2019 23:07 Post subject: |
|
|
Undres litt over at folk er så fornøyd med Koteng.
1. Elendig resultater i serien, cup og i EL i 2019
2. Elendig publikumsstøtte
3. Aldrende spillestall med lite salspotensialet
4. Dundrende underskudd siste årene
5. Veldig dårlig omdømme de siste årene
Selv om en Styreforman ikke har direkte ansvaret for alt så er det jo han som har det overordnede ansvaret. |
|
| Back to top |
|
 |
sukram Veteran
|
Posted: 16.12.2019 23:33 Post subject: |
|
|
| sidney wrote: | | Dette forumet har i allefall sparkesyken. Spark alle = suksess. |
En versjon av skrapesyken. Jævla smittsomme greier. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.12.2019 23:47 Post subject: |
|
|
| netrom84 wrote: | Undres litt over at folk er så fornøyd med Koteng.
Selv om en Styreforman ikke har direkte ansvaret for alt så er det jo han som har det overordnede ansvaret. |
Tidshorisont på bare ett år før en mann som har sittet i vervet i snart 8 år...
Kjemperettferdig... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
BjarneB Senior
Joined: 31 Jul 2018 Posts: 124 Location: Mustachemetropolen
|
Posted: 17.12.2019 00:09 Post subject: |
|
|
| netrom84 wrote: | Undres litt over at folk er så fornøyd med Koteng.
1. Kan til nød tillegges Koteng. Problemet her er i stor grad Hornelands ansvar, til dels også tilbake til Kåre. Koteng alene er heller ikke grunnen til at Horneland sitter, det skyldes i stor grad SIB+"styrets sportslige alibi"
2. Samme som pkt 1. De av publikum som fortsatt er bitre pga Kåre, har ingen grunn til å være sure på Koteng. Her er det de samme "styrets sportslige alibi" som må ta hoveddelen av kaka.
3. Heller ikke Koteng sin feil. Her har Bjørnebye+Thoresen svikta, og begge er ute nå. Styret er kun inne i bildet ifm overganger dersom det skal brukes utover budsjett.
4. Budsjettert og planlagt underskudd grunnet økt sportslig satsing. Vi har heller ikke gått med "dundrende underskudd", 2019 ender f.eks. i pluss.
5. For hvem? Klubben? Koteng? |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 17.12.2019 00:13 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: |
Kjemperettferdig... |
Du kan kanskje snu litt på den. Etter åtte år under Koteng så er stå så elendig? Hvor er progresjonen og fremgangen? Hva er planen? Vi har budsjettert med underskudd i flere år nå uten at det vises veldig i spillestallen.
Uansett var flere av de punktene aktuelle for flere år enn kun det siste året da. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 17.12.2019 00:14 Post subject: |
|
|
| Gudene vet hvor klubben har vært i dag om ikke Koteng kom inn for Svendsen for å rydde opp. Jeg er utrolig skeptisk til RBKs fremtid. Horneland-ansettelsen er idiotisk greie, men selv det blekner i forhold til alt det positive mannen har gjort for klubben. Er direkte flau over valgkomiteen. De bør dra opp en ny pragmatisk næringslivstopp som faktisk kan noen ting. Nestleder Leif Inge Nordhammer er i samme kategori, men som sagt er jeg skeptisk til klubbens fremtid. Signerer vi gode spiller nå, sparker Horneland om våren og begynner å spille god fotball, så fylles tribunene fort igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 17.12.2019 00:14 Post subject: |
|
|
[quote="Willoch"] | Zorac wrote: | Dette er det som har revet ned norsk fotballjournalistikk; en arroganse og selvbilde som har gått omvendt proporsjonalt med det faktiske kunnskapsnivået.[/quote
Morten Pedersen, omtalte Koteng som klubbeier i en kommentar  |
Blir sånn når man stiller kritiske spørsmål om litt høypåstrå-journalister. De får seg en kraftig nesestyver og prøver etter beste evne å komme seg på fote igjen.
Esten og Morten er nede for telling ennå de, ser vi. |
|
| Back to top |
|
 |
Skrulledude Senior
|
Posted: 17.12.2019 00:33 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | | Dersom det ikke kommer inn et forslag med solid sportslig tyngde, så tror jeg dette er en bom på linje med Horneland og Perry! |
Ansettelse eller sparking av disse to kronjuvelene? |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 17.12.2019 00:35 Post subject: |
|
|
| netrom84 wrote: | | Bakklandia wrote: |
Kjemperettferdig... |
Du kan kanskje snu litt på den. Etter åtte år under Koteng så er stå så elendig? Hvor er progresjonen og fremgangen? Hva er planen? Vi har budsjettert med underskudd i flere år nå uten at det vises veldig i spillestallen.
Uansett var flere av de punktene aktuelle for flere år enn kun det siste året da. |
Ståa er slett ikke elendig, det var mye av poenget.
For øvrig er det forskjell på budsjettert og faktisk regnskapsresultat... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 17.12.2019 01:02 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: |
For øvrig er det forskjell på budsjettert og faktisk regnskapsresultat... |
Selvsagt er det forskjell på budsjett og regnskap. Men budsjette signaliserer en satsing som jeg sliter med å finne igjen i spillerstall etc. Vi blir reddet av EL-pengene som selvsagt er bra, men uten EL ville tallene vært blodrøde.
Hva ståa er kan vi nok være uenig om. Det er ikke mange år etter NAE stå har vært dårligere enn nå i værtfall. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 17.12.2019 07:25 Post subject: |
|
|
| enojado wrote: | | Gudene vet hvor klubben har vært i dag om ikke Koteng kom inn for Svendsen for å rydde opp. |
Trenger ikke noen Guder til å fortelle meg hvor klubben er i dag. Vi har krasjlandet. Noe til de grader. Vi skulle ta det «et steg til», Europa var målet, derfor sparker vi en suksess- trener, ansetter en totalt uerfaren trener på dette nivået, mister helt struktur og nivå, blir et ordinært lag i den dårlige norske serien og opplever en tilskuerflukt vi aldri har sett maken til. Der er vi i dag. Det er harde fakta. Logikken i at Koteng ikke får fortsette er helt tydelig. Han har tatt på seg et ansvar, enda tydeligere og bredere enn han hadde trengt, og krasjlandet. Klubben er i dag i ruin, der vi for bare litt over to år siden slo ajax for fulle tribuner. Vet ikke jeg, vil vel kalle det mer å «rote det til» enn å «rydde opp». Koteng er bare en styreleder som har bommet. Klubben er klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 17.12.2019 09:14 Post subject: |
|
|
Men Hjelde. Hvor erfaren var KÃ¥re da han ble ansatt i 2014? Og hvor mye internasjonal erfaring hadde han utover noen matcher for City som spiller? Koteng har gjort mye rett han. _________________ PÃ¥meldt |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 17.12.2019 09:51 Post subject: |
|
|
| Skrulledude wrote: | | Ratatosk wrote: | | Dersom det ikke kommer inn et forslag med solid sportslig tyngde, så tror jeg dette er en bom på linje med Horneland og Perry! |
Ansettelse eller sparking av disse to kronjuvelene? |
Tenkte mest på ansettelsen! |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 17.12.2019 10:09 Post subject: |
|
|
| Konspiratorisk, men "læll da". Koteng innser at hans posisjon må revitaliseres om rollen og hatten skal passe i ytterligere noen år. Legger seg foreløpig flat og passiv, men tar opp hansken på årsmøte med en solid gruppering bak seg som benkeforslag. Politikk og spill for galleriet ? |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 17.12.2019 10:19 Post subject: |
|
|
| netrom84 wrote: | | Bakklandia wrote: |
For øvrig er det forskjell på budsjettert og faktisk regnskapsresultat... |
Selvsagt er det forskjell på budsjett og regnskap. Men budsjette signaliserer en satsing som jeg sliter med å finne igjen i spillerstall etc. Vi blir reddet av EL-pengene som selvsagt er bra, men uten EL ville tallene vært blodrøde.
Hva ståa er kan vi nok være uenig om. Det er ikke mange år etter NAE stå har vært dårligere enn nå i værtfall. |
Tja, Perry- og Jönnsson-årene var verre. i 2007 rykket vi jo sågar neste ned.
medgangssupportere husker gjener ganske dårlig  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 17.12.2019 10:28 Post subject: |
|
|
Det var vel strengt tatt i 2005 vi var i fare for å rykke ned, men ble reddet av en god sluttspurt. I 2007 endte vi på 5.plass og var sånn sett aldri i noen bunnstrid.
Men husken din er sikkert bra ellers. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 17.12.2019 12:10 Post subject: |
|
|
Ja, jeg må innrømme at jeg var litt usikker akkurat på årstallet der, men jeg visste at det var sesongen etter ett seriegull, og så hoppet jeg altså en gullsesongen for langt fram. My bad. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.12.2019 14:20 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Hvor hadde Koteng vært uten Kåre Ingebrigtsen spør nå jeg. |
Kotengs i utgangspunktet høvelige prinsipp om ikke å snakke dritt om noen ble langt på vei hans bane. Det er slike prinsipper som biter en i ræva når man møter en skruppel- og integritetsløs grådig kyniker som kaster hvem som helst under bussen for å fremstille seg selv som offer og tjene noen ekstra kroner. Når media i tillegg er løpegutter for den agendaen som selger best (dritt om RBK er av den heteste hvetebaksten på markedet) og aldri en gang gjorde et forsøk på nøytralitet, balanse eller faktisk journalistikk, samt at rettssaken gikk til forlik før man kom til begrunnelsene for oppsigelsene, har Ingebrigtsen fått diktere dagsorden uimotsagt.
Det hadde vært interessant, og ikke minst nyttig om også Koteng (eller noen andre i styre og stell) hadde kastet hansken under og etter denne saken. Det startet jo som en høyst ordinær trenersparking, og at mange - både Rosenborg-supportere og andre - fortsatt ser på Koteng som skurk og Ingebrigtsen som "helt" sier en hel del om hvor sidetung informasjonsflyten og mediedekningen av denne saken har vært.
Nå er vi imidlertid der at Koteng har fått et dårlig rykte - etter min mening mye ufortjent, og da er det kanskje greit med et skifte. Det er mange som ikke ønsker eller kan sette seg inn i saken utover hva hovedstadspressen melder, og hovedstadspressen er desperat etter å tjene penger. Da sitter vi igjen med ei ripe i lakken som ikke kan fjernes, i hvert fall så lenge klubben og Koteng selv hever seg over saken, og ny lakk blir eneste botemiddel. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 17.12.2019 14:47 Post subject: |
|
|
Veldig bra, Zorac! 100% enig!  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
askergutten Junior
|
Posted: 17.12.2019 15:23 Post subject: |
|
|
| I løpet av så mange år har selvfølgelig Koteng gjort en del riktig og noe feil, omtrent som de fleste andre av oss, men han har begått en kardinalfeil og det er å verne om Horneland. En trener det virker som om det bare er han, Bratseth og Winsnes som tror på. Med dette har han vist at han og hans våpendrageres prestisje er større en hensynet til klubben og da kan han selvfølgelig ikke få en ny periode. Hadde han skrevet møtes til Horneland hadde han nok fått en periode til. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 17.12.2019 15:31 Post subject: |
|
|
Det har ingen sammeheng. Hadde valgkomiteen tenkt slik hadde han forsvunnet allrede for en perioden siden, da publikums murring mot Ingebrigtsen hadde pågått i en halv sesongs tid uten "reaksjon" fra styret (selv om Koteng egentlig ville kvitte seg med Ingebrigtsen allerede da) _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
|