View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
fubar Veteran

|
Posted: 19.11.2006 14:16 Post subject: |
|
|
Tettey er 20 år, har spilt EN sesong og har vært en av Rosenborgs jevneste og beste spilllere i år - og vi vant faktisk serien! Solli har vært her i 3 (!) år og har ikke spilt på midtbanen i år bl.a. pga Tettey. Solli er også 5 år eldre enn Tettey. Synes det er LITT tidlig å bruke det som sammenligning? Dessuten har Tettey allerede i år vært bedre enn Solli NOENSINNE har vært.
Og hvorfor tror du ikke at han kommer til å bli bedre? Har du ikke tro på at fotballspillere kan utvikle seg etter de har passert 20 år? Ørjan Berg var 30 da han kom tilbake til Rosenborg i 1999. Ingen som regnet ham som en av tidenes beste norske midtbanespillere før det?
bolgebah wrote: | Mulig det er jeg som er idiot |
Vel, det er dine ord  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.11.2006 21:27 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Var vanvittig glad for at sesongen var over etter FFK-kampen. Smålei av å farte rundt overalt hver helg. |
Er vel ingen som tvinger deg. Bare å bli hjemme det. |
|
Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 19.11.2006 21:31 Post subject: |
|
|
Jeg reagerer også på den til synes alt for krasse kritikken av Tettey. Enkelte ser ut til å snakke om ham som om han er en ferdig utviklet spiller, i stedet for en 20 år gammel rookie.
Men det til side skule jeg også likt å få forklart: Hva er det med Ciljan som gjør at han ikke passer som anker? |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.11.2006 15:33 Post subject: |
|
|
henning wrote: | Er vel ingen som tvinger deg. Bare å bli hjemme det. |
De ivrigste supporterne reiser faktisk på kamper ... |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.11.2006 16:14 Post subject: |
|
|
Ja,ja,ja. Men jeg trodde kanskje de ivrigste supporterne syntes det var såpass gøy at de ikke ble lei. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.11.2006 23:07 Post subject: |
|
|
Den sportslige ledelsen har begynt å legge planer for neste sesong. Det vil blant annet bli terpet på:
* frispilling bakfra - både back og stopper
* overgangsspillet, inkl. å få ut forsvarsrekka
* rolletrening - teknisk og taktisk |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.11.2006 00:32 Post subject: |
|
|
Roamer (i en anne tråd) wrote: | Jeg tror heller vi må hente inn en forsterkning i den defensive midtbanerollen |
RBK har visst ingen planer om det. Man vil forsøke Riseth og Tettey utover vinteren.
Bratseth sa for øvrig at man på sikt gjerne vil ha en venstreving som bruker venstrefoten. Men RBK har vel egentlig ikke tradisjon for det; Mini, Brattbakk, Storflor mfl. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 22.11.2006 00:34 Post subject: |
|
|
2mas wrote: |
* frispilling bakfra - både back og stopper
* overgangsspillet, inkl. å få ut forsvarsrekka
* rolletrening - teknisk og taktisk |
Har spillerne noe treningsplanlegging ift teknisk trening? Hvor mye koordinasjon osv. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 22.11.2006 01:06 Post subject: |
|
|
utrolig at vi ikke kjøper inn noe anker, Tettey er indreløper og har ikke kvalitetene som et anker behøver. Riseth er et begrenset anker med dårlig passningsfot, plusset med Riseth er at vi får en ganske god defensiv dekning foran midtforsvaret. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 22.11.2006 01:22 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke hvorfor vi absolutt må spille med en defensiv rolle. Skjelbred spilte jo veldig bra i en offensiv rolle i fjor høst. Sverre Brandhaug spilte jo også i en offensiv rolle såvidt jeg vet.
Jeg håper i grunn at RBK satser slik neste år. Forutsatt at Fredrik Stoor kommer.
Keeper: Hirschfeld. Reserve Lund Hansen.
Er i grunn bankers. Lund Hansen er en mer enn god nok reserve.
Venstreback: Dorsin. Reserve Nordvik.
Har vært god i hele år. Nordvik får prøve seg dersom Dorsin må ut.
Venstre midtstopper: Koppinen. Reserve Nordvik.
Dersom både Koppinen og Dorsin må ut kommer en av de gamle ringrevene som Basma, Kvarme, Stensaas og Riseth inn og tar over.
Høyre midtstopper: Stoor. Reserve Steffen Mathisen.
Han tar over høyreback hvis Strand må ut og inn kommer Steffen Mathisen.
Høyreback: Strand. Reserve Stoor.
Ikke pga at han har spilt så jævli bra der, men han har spilt godt nok. I tillegg er han kaptein og har en enorm ståpåvilje.
Venstre Indreløper: Tettey. Reserve Skjelbred.
Har spilt godt i hele høst og holdt Skjelbred ute av laget.
Er vel faktisk kun Skjelbred som er alternativet nå?
Offensiv midtbanespiller: Skjelbred. Reserve Sapara.
Spilte bra der gjennom hele fjor høsten og var blandt RBK's beste mot Helsingborg sist i den rollen. Vanskelig å finne en god reserve i dagens stall. Men jeg vil tro Sapara vil gjøre det bedre enn alternativene.
Høyre Indreløper: Sapara. Reserve Solli eller Strand.
Sapara har vært en av RBK's beste i høst.
BÃ¥de Solli og Strand kan spille i den rollen.
Venstreving: Jamtfall. Reserve Hyka.
Har imponert meg ekstremt de få gangene han har spilt.
Skulle gjerne hatt plass til Hyka i første 11'rn også, men det er det ikke.
Spiss: Kone. Reserve Ivers.
Ivers har spilt bra i høst, men jeg tror Kone med litt matchtrening er en langt bedre spiss enn Ivers. Som lett kan nå målet sitt om å score 26 mål. I tillegg er han langt yngre enn Ivers og en mann for framtida. Ivers ble faktisk 30 år for litt siden.
Høyreving: Braaten. Reserve Solli eller Essediri.
Han er selvskreven. Ingen i Norge kan gjøre så mye med en ball som ham. Både Solli og Essediri kan spille godt der. |
|
Back to top |
|
 |
Byåsengutt Junior
|
Posted: 22.11.2006 06:25 Post subject: |
|
|
Du setter altså ut Ivers og Storflor, som faktisk scorer mål for oss? Tror ingen trener tørs å gamble så mye. Om et par år tror jeg det der kan være tingen. (- Strand)
Kan forøvrig Stoor spille midtstopper? Er han en "midtstopperback", eller en liten rask offensiv en?
Edit: Sjekket opp, og han sier på hjemmesidene til klubben sin at han ser på seg selv som en midtstopper. Da var det avklart  |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 22.11.2006 11:38 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | utrolig at vi ikke kjøper inn noe anker, Tettey er indreløper og har ikke kvalitetene som et anker behøver. Riseth er et begrenset anker med dårlig passningsfot, plusset med Riseth er at vi får en ganske god defensiv dekning foran midtforsvaret. |
Synes ikke man nødvendigvis bør kjøpe noe anker. Sivert Lund burde fått prøvd seg i den rollen i RL i vinter før man evt kjøper inn noe nytt rask. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 22.11.2006 12:07 Post subject: |
|
|
Sivert Lund....hvor er ambisjonene egentlig? Høres Sivert Lund ut som en som eier midtbanen i en CL kamp? |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 22.11.2006 12:16 Post subject: |
|
|
Syns ikke Sivert Lund overbeviste sentralt i juniorfinalen mot Start iallfall. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 22.11.2006 13:09 Post subject: |
|
|
Byåsengutt wrote: | Du setter altså ut Ivers og Storflor, som faktisk scorer mål for oss? Tror ingen trener tørs å gamble så mye. Om et par år tror jeg det der kan være tingen. (- Strand) |
Det er snakk om 4 spillere i forhold til den faste oppstillinga i høst.
Basma->Stoor
Stoor hørres ut som et langt bedre valg enn Basma og bør derfor spille.
Riseth(Defensivrolle)->Skjelbred(Offensivrolle)
Skjelbred spilte bra i den rollen i fjor høst. Spilte også bra i den rollen mot Helsingborg ifølge de som såg kampen. Riseth er ikke framtida, det er Skjelbred.
Storflor->Jamtfall
Storflor har hatt sine få stunder på banen i år. Men totalt sett er han for dårlig for RBK syns jeg. Jamtfall er et talent som vi trolig vil nyte godt av i framtida. Han har imponert meg ekstremt de få stundene han har spilt.
Iversen->Kone
Kanskje det valget som svir mest. Men det er ikke plass for begge på banen og da vil jeg heller satse på en som er 24 istedet for en som er 30. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 22.11.2006 14:11 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Sivert Lund....hvor er ambisjonene egentlig? Høres Sivert Lund ut som en som eier midtbanen i en CL kamp? |
Sa ikke at han kom til å herje i noe CL med det første. Det jeg mener er at det skader ikke å slippe han til i skandiakøppen i vinter. 7 mål for RBK2 i år. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 22.11.2006 14:20 Post subject: |
|
|
Den tredje nye spilleren foran neste sesong blir Abdoulrazack Traore, som imponerte stort under prøvespillet i høst. Den klubbløse 18-åringen fra Elfenbenskysten vil i utgangspunktet kjempe om rollen som venstre indreløper.
Det er derimot uaktuelt å kjøpe et nytt midtbaneanker, til tross for at Marek Sapara har vist seg som mer nyttig som indreløper.
Vi ser for oss at Vidar Riseth og Alexander Tettey skal kjempe om den rollen framover, avslutter Rune Bratseth.
http://www.rbkweb.no/vis/4937 _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.11.2006 14:36 Post subject: |
|
|
Flyttet innlegget hit. Ta diskusjon om midtbaneanker her. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.11.2006 15:49 Post subject: |
|
|
At man er i ferd med å hente en rask, spillende, ung stopper er en deilig tanke. Håper at man vil satse på Tettey som sentral, han har vel et større potensiale enn Riseth.
Hirschfeld-Stoor, Kvarme/Basma/Koppinen/Riseth (same shit), ny stopper, Dorsin- Sapara, Tettey,Skjelbred/Strand-Storflor,Iversen,Braaten. Kan bli bra det? |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 22.11.2006 16:03 Post subject: |
|
|
kan ikke folk forstå at Tettey er elendig som anker, han inrømmer jo tilogmed selv at han hater den rollen. Riseth fungerer der til en hvis grad, selv om det er noe begrenset ferdighetsnivå. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.11.2006 16:08 Post subject: |
|
|
De kommer til å prøve å spille en 5. sesong uten et skikkelig midtbaneanker. Virker som de prøver iherdig å finne en som er i stallen fra før. Sappara har vært Rosenborgs beste spiller i høst som indreløper og jeg mener at de offensive kvalitetene han har kan man ikke gjemme bort ved å sette han som sentral deffensiv midtbane anker.
Etter min mening MÅ de få tak i en sentral midtbane, i tillegg til 2 stk forsvarsspillere. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.11.2006 16:22 Post subject: |
|
|
Jeg har sikkert skrevet 100 ganger før at jeg kunne tenkt meg et nytt midtbaneanker. Men når klubben så tydelig sier at de ikke tenker å hente inn et nytt anker så er det like greit å la den ballen ligge. Da står det mellom Riseth og Tettey. Enig i at Riseth har klart seg bra i høst. Egentlig tror jeg at han har "overprestert", men OK, han fortjener kanskje å beholde plassen en stund til siden har har gjort det ok i høst. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 22.11.2006 16:26 Post subject: |
|
|
Jeg er helt enig med Joko. Tettey har ikke de kvalitetene Skammelsrud hadde, som kunne legg en presis pasning uansett om han var presset eller ikke, både langt og korte, med utside og innside. I tillegg var han god til å skjerme ballen. Jeg sammelinger Tettey med Skammelsrud fordi vi har som mål å gjenoppta det vi en gang var. Når var vi best? Jo, det var når Skammelsrud var ankeret vårt.
En feilpasning i ankerposisjon er livsfarlig til en hver tid, spesielt i Champions League. De store sjansene som vi fikk i mot oss i norsk tippeliga som ikke gikk inn, vill gå inn mot gode lag fra CL.
Hadde vi spilt like dårlig som da vi faktisk vant mot Viking 4-1, tror jeg vi har tapt 4-1 i stedet med det hårreisende forsvarspillet og dårlige innsatsen sentralt. Av og til får Tettey dette "labb labb-tempoet" der han jogger istedenfor å makismere innsatsen og bruke farten sin. Dette er Skjelbred mye bedre på.
Tettey eller Riseth er ikke god nok for ankerposisjonen hvis vi skal ha mål om å gjøre en god innsats i CL. Vi må ha en ny Skammelsrud.
Det er trist å se at sportsdirektøren ikke kan se det som er riktig atter en gang.
Akkurat nå så hadde jeg ønsket Thomas Gravesen velkommen. Det hadde vært perfekt for RBK. Han har erfaring, er pasningssikker, defensivt god og har styrke og vekt.
Men det blir vell mer en drøm selvfølgelig. |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 22.11.2006 16:32 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | kan ikke folk forstå at Tettey er elendig som anker, |
Kan ikke du forstå at alle ikke er enige med deg og at ditt ord ikke er lov. Kjøp masse nye spillere som forsvinner i løpet av et år eller to og la talentene råtne i 2. divisjon? Du tenker jo like langsiktig som RBK anno 2002-3-4.
Jeg er helt enig med deg i at Tettey ikke akkurat har vært noen åpenbaring som sentral midtbane, men i motsetning til deg tror jeg at han har potensiale i rollen. Og potensiale får man som kjent best ut ved å trene og spille kamper. |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 22.11.2006 16:37 Post subject: |
|
|
Er veldig uenig i at Riseth "får holde". Hvis vi overhode har ett ønske om å utvikle spillet vårt, så mener jeg vi ikke har en god nok spiller i stallen til å bekle sentral midtbane. Det har jo vært diskutert mye om å ha ei god sentrallinje, og med en ny midtstopper er vi på god vei. Men vi mangler da fortsatt det jeg mener er den viktigste possisjonen i RBK, sentral m.b. Det er jo bare å se på hva Brann er med og uten Martin Andresen i form.
Og for den saks skyld, RBK før og etter Bent.
Riseth har gjort det helt ok, det er jeg enig i, og jeg ser ikke bort ifra at han kan gjøre det aller best mot de sterke motstanderne I CL. Men jeg savner en som kan drive spillet, vende opp, slå forløsende, uventede, nøyaktige passninger. Så selv om klubben har bestmt seg for at vi ikke trenger en slik spiller, så må det være lov å være rykende uenig. |
|
Back to top |
|
 |
|