English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 229, 230, 231 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 25.11.2019 10:08    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Til dere som maser om tifo, det er ikke inneholdet i tifoen som diskuteres når Henning, jeg og som Hening sa 1000 innlegg som har nevnt dette tidligere.

Dette er et åpent forum.

Alle kreative forslag som luftes i åpne fora blir ikke utført i organisert regi, eksempelvis sangforslag til Kjernen eller tifoforslag til TT. Dette har ingenting med at det ikke er bra nok, kult nok etc. men mer å gjøre med at man vil holde ting hemmelig til man skal framføre det. Av forskjellige grunner.

Forståelig det! 👍 men finnes det en mulighet for å bidra økonomisk dersom det skulle lages noe? Uten å vite innholdet nødvendigvis.. Er mange som bor langt unna som nok gjerne hadde bidratt antar jeg. Forstår man ikke forteller direkte på et åpent forum som dette.

Husker det var vips-dugnad før cupfinalen; da ble det vel samlet inn litt?
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran

PostPosted: 25.11.2019 10:23    Post subject: Reply with quote

Ønsker du å bidra med penger til tifo så kan du vippse til 19171.
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 25.11.2019 10:34    Post subject: Reply with quote

👍
Back to top
JB
Veteran

PostPosted: 25.11.2019 11:41    Post subject: Reply with quote

Er nesten helt sikker på at Haugesund - Odd spiller U i siste runden.
Odd trenger kun 1.poeng, og Haugesund har bare æren å spille for. Begge lag lever godt med et uavgjortresultat, og samtidig kan Haugesund som et takk for sist, forhindre at RBK får e-cup neste år. Tror faktisk RBK bare har godt av å være utenfor et år nå. Det kommer til å bli mange utskiftinger i troppen neste sesong. RBK trenger ro til å bygge opp et nytt lag. Da er det fint å ha et “hvileår” hvor vi kan fokusere på kun hjemlig serie og cup, i stedet for å bli slaktet i e-cup kvaliken
puckno
Veteran

PostPosted: 25.11.2019 12:55    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Odd trenger kun 1.poeng

Hvis Molde tar ledelsen (og holder den) så tar Odd sølv med 3 poeng. Det må også være litt fristende. Men tror ikke de tar så mye risiko for det nei... Håper Haugesund scorer det første målet.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 25.11.2019 13:03    Post subject: Reply with quote

Ref artikkelen om Akintola på forsiden:

Han melder altså at Horneland kom med beskjed om at Akintola var ferdig i Rosenborg uten at Akintola selv var informert. Dette låter det ekstremt dårlig man management av.

Av det jeg plukker opp her og der, så virker dette å være en gjengs hendelse. I siste podcast fra Adressa nevnte også Helland at Horneland «snakker gjennom laguttaket». Mener Bendtner-saken hadde innskudd av dårlig kommunikasjon med spiller, og uten at jeg har sørlig belegg for det, så virker det ikke som at juniorspillerne (Botheim blant annet) har visst lite om sin situasjon underveis gjennom året.

Er det noen som våger seg å understøtte eller avvise tanken min om dette?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.11.2019 13:06    Post subject: Reply with quote

De Lanlay krevde vel samtale med klubben, for han var ikke klar over at han var ferdig og ble overrasket når Horneland var klar på at han ikke var her neste sesong.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 25.11.2019 13:19    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Ref artikkelen om Akintola på forsiden:

Han melder altså at Horneland kom med beskjed om at Akintola var ferdig i Rosenborg uten at Akintola selv var informert. Dette låter det ekstremt dårlig man management av.

Av det jeg plukker opp her og der, så virker dette å være en gjengs hendelse. I siste podcast fra Adressa nevnte også Helland at Horneland «snakker gjennom laguttaket». Mener Bendtner-saken hadde innskudd av dårlig kommunikasjon med spiller, og uten at jeg har sørlig belegg for det, så virker det ikke som at juniorspillerne (Botheim blant annet) har visst lite om sin situasjon underveis gjennom året.

Er det noen som våger seg å understøtte eller avvise tanken min om dette?

Det er vel gjerne slik at Akintola bare har en utlånsavtale med Rosenborg ut denne sesongen. At han er ferdig i klubben, burde ikke komme som noe sjokk. Det er vel ikke mye som tilsier at klubben burde betale store summer for å løse han ut av kontrakten heller. Hvis saken til Yanni er slik det er skrevet i media, så burde det helt klart vært kommunisert på en bedre måte.
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 25.11.2019 13:23    Post subject: Reply with quote

Det begynner å bli rimelig mange eksempler på at Horneland snakker minimalt med spillerne sine. Hvordan en leder kan få holde på med det skjønner ikke jeg.
Back to top
Sevenseven
Proff

PostPosted: 25.11.2019 13:38    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg begynner å bli mektig lei av høre om "prosjektet", "det er mitt ansvar", "han står rakrygget", "vi løper ikke nok", "ikke god nok organisering". "er ikke typen til å trekke meg"

Når man har identifisert farene i et prosjekt, så må det settes inn tiltak for å redde et prosjekt. Vurderer å sende over ISO9001 og prosjektlederpermen min til Horneland.

Kanskje bytte prosjektleder?
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 25.11.2019 14:05    Post subject: Reply with quote

Kommer ikke til å skje noe før Koteng er sendt ut døra, dessverre. Dere vet hva dere har å gjøre, medlemmer!
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 25.11.2019 14:06    Post subject: Reply with quote

Han får hvertfall ikke sparken nå som vi bare har to kamper igjen. Når sesongen så er over vil han ha ett år igjen av kontrakten. Jeg frykter at han blir sittende ut den tiden, men forhåpentligvis med noen føringer/restriksjoner/krav dersom han ønsker å fortsette utover året. Bruk av unge spillere og spille offensiv fotball (tviler dessverre på at Horneland klarer dette) er for meg det viktigste, men å vinne serien er selvsagt avgjørende det óg.

Blir positivt overrasket dersom han er ferdig etter sesongen. Så kan Heerkes ta over (må vel være bedre å være hovedtrener i RBK enn en 50% stilling i Nederland, hvis det var noe slikt han skulle).
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 25.11.2019 20:29    Post subject: Reply with quote

En trener sitter så lenge supporterne og media tillater det.

Etter at Kjernen vendte tommelen ned da Horneland ble ansatt tidligere i år, synes jeg ikke det har vært mye synlig Horneland-kritikk fra den fronten. Verken på kamp eller via andre kommunikasjonskanaler. Derimot har den vanlige supporter meldt sin misnøye ved å slutte å komme på kampene.

Til sist har Adressa omtrent fredet Horneland, men merker meg at tonen dog var noe skarpere derifra etter kampen i Stavanger.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 25.11.2019 22:14    Post subject: Reply with quote

At han sender skadeplagede halvgode engangiblandtspillere ut døra, eller i den berømte frysen lever jeg godt med. Det vi trenger nå er 433 godfot.
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 25.11.2019 23:22    Post subject: Reply with quote

Om du ikke ser problemer med Hornelands horrible personalbehandling kan man vel kanskje påstå at du har fått treneren du fortjener.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 26.11.2019 01:04    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Kommer ikke til å skje noe før Koteng er sendt ut døra, dessverre. Dere vet hva dere har å gjøre, medlemmer!

Mener du skifte stift eller skifte plate?
sidney
Veteran

PostPosted: 26.11.2019 06:54    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:
Om du ikke ser problemer med Hornelands horrible personalbehandling kan man vel kanskje påstå at du har fått treneren du fortjener.

Ja og nei. Opprydding i garderoben var på høy tid. At laget spiller som Vålerenga på en dårlig dag, at samhandlingsmønster fortsatt er fraværende, og at vi stort sett spiller uten kreativitet og glede er jeg ikke for. Jeg synes også det er en del unge karer som burde få anledning nå. For min del er det forskjell på å være misfornøyd med noe, og å være misfornøyd med alt.
senador
Legende

PostPosted: 26.11.2019 07:21    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Franc wrote:

Ja og nei. Opprydding i garderoben var på høy tid. At laget spiller som Vålerenga på en dårlig dag, at samhandlingsmønster fortsatt er fraværende, og at vi stort sett spiller uten kreativitet og glede er jeg ikke for. Jeg synes også det er en del unge karer som burde få anledning nå. For min del er det forskjell på å være misfornøyd med noe, og å være misfornøyd med alt.

Si meg hva som er bra med RBK i dag? Det gjøres en god jobb i salmarakademiet, men den gode jobben der blir ikke utnyttet på a-laget hvor eldre spillere har klippekort .
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 26.11.2019 09:28    Post subject: Reply with quote

Men hvordan kan man forsvare at Horneland oppfører seg som en kuk når han ikke kan vise til noe som helst verken i form av spill eller resultater som sluttprodukt av den antikvariske fremgangsmåten? Skal vi ha en drittsekktrener må vi jo bortimot vinne alt for at det kan forsvares, og selv da sitter man med en flau smak i munnen etterpå.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 26.11.2019 10:49    Post subject: Reply with quote

Dagens quiz: Hvem er jeg?

- Personlighet som Mourinho, men uten glimt i øyet eller snert i replikkene

- Meritter som når Teiturs til knærne

- Digital kompetanse som en ungdommelig oldemor

- Med en utdannelse lageringeniør Fleksnes ville sett ned på

- Ville klart seg godt som trener for orienteringslandslaget

- Kommuniserer helst gjennom telepati

Riktig svar sendes til Norges Fotballforbund. Merk konvolutten med ‘Åpen søknad’.
Back to top
Bosse
Junior

PostPosted: 26.11.2019 11:02    Post subject: Reply with quote

Nils Arne sa:
En trener må skaffe seg autoritet, ikke være autoritær, slik at spillere stoler på at avgjørelsene som blir tatt er rett.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
sidney
Veteran

PostPosted: 26.11.2019 18:58    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
sidney wrote:
Franc wrote:

Si meg hva som er bra med RBK i dag? Det gjøres en god jobb i salmarakademiet, men den gode jobben der blir ikke utnyttet på a-laget hvor eldre spillere har klippekort .

Det som er greia mi, er at fotball er noe positivt. Jeg elsker RBK, det klubben står for, tradisjon, gode minner etc. Grunnen til at jeg dropper kamptråden nå er ikke at jeg har gitt opp klubben, men at jeg er skitlei at du bruker 20 innlegg på å pisse på alt jeg er glad i, i hver eneste tråd. Fortsett gjerne, men det er ikke for meg.
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 26.11.2019 19:01    Post subject: Reply with quote

https://www.rbkweb.no/for...php?t=8509
sidney
Veteran

PostPosted: 26.11.2019 19:03    Post subject: Reply with quote

Kunne gjort det, men inntrykket er at folk er komfortabel med den totale nedsnakkinga av klubben min, så det enkleste er å ligge unna tråder der trollene får utfolde seg fritt.
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 26.11.2019 20:18    Post subject: Reply with quote

Nå er det også forskjell på nedsnakking av klubben og kritikk av klubbens ledere, noe mange her inne sliter med å ta inn over seg. Dette er ikke rettet mot deg, Sidney, men en generell betraktning.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 229, 230, 231 ... 335, 336, 337  Next
Page 230 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb