| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 10.11.2006 01:28 Post subject: |
|
|
| senador wrote: |
7) Vi må ha forsterkninger i forsvar, en teknisk midtsopper og et midtbaneanker som er mye bedre teknisk enn Riseth(spesielt med tanke på pasninger av forskjellig type), men innehar hans defensive kvaliteter.
. |
En teknisk midtsopper,det klør i skrittet bare jeg tenker på det.
Jeg klarte ikke å dy meg senador  _________________ Cantate Conflictus |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.11.2006 01:34 Post subject: |
|
|
Hehe, fin den.
Tapet går verden rundt. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKjento Junior

|
Posted: 10.11.2006 02:27 Post subject: |
|
|
jaja, da ville brann-kompisene mine ha en gratulasjon hah!!! som om de får d ja... en av de var faktisk mye mer sjokkert enn glad etter kampen... "Når ystaas scorer da er d noe galt!!"... i bææærgen sier de nå følgende: "RBK er 'best' i norge, men brann er best i skandinavia!!!" tok ikke mange minuttene før de meldingene kom tikkende inn som små bomber... bergensere er og blir bergensere... de kommer ikke fra norge, men fra bæææærrgen...
hva i alle dager hendte med vidar og d røde kortet??? har ikke sett situasjonen på tv ennda, men HALLO?
var kommentatorene så gærne?? jøss, gikk glipp av noe der da
å kutta tvn virkelig kampen før d var slutt ... hmm.... spesse greier altså... _________________ ingen over, ingen ved siden:D |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 10.11.2006 03:53 Post subject: |
|
|
Synd at Rosenborg skulle gå i den klassiske" undervurderingsmodusen"som betyr at vi nå må kjempe som faen for å gå videre fra gruppa  |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 10.11.2006 09:27 Post subject: |
|
|
| Fin, den med at vi har flest Champions League-kamper i Skandinavia. Molde har seks, IFK har seks, Helsingborg har seks, FCK har vel foreløpig fire, og vi har, hmm... åtti? |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 10.11.2006 09:39 Post subject: |
|
|
| saken er skrevet av AP, et internasjonalt NTB, og på Taiwan har de vel ikke oversikt nok til å vite at royal league er en tegneserieturnering. Derfor havner slike saker der, men neppe i Le Monde f.eks. selv om de er nærmere. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 10.11.2006 09:47 Post subject: |
|
|
Alexander Lund Hansen må stå bedre enn det her for å ta opp kampen om å bli førstekeeper. Andremålet var en kanontabbe og ferdige med det. Ballen skal ikke trille mellom beina på en keeper. Og når den gjør det så kalles det keepertabbe. Etpar feberredninger trekker selvsagt opp, men til tider usikker opptreden i feltet må renskes bort. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.11.2006 10:12 Post subject: |
|
|
Jeg registrerer at mine poenger ang Tetteys fortreffelighet rammer.
Det skal innrømmes at jeg benytter meg av overdrivelser. Dette gjøres for å få frem poenget mitt om at forumets fans av Tettey også overdriver, når de skriver at det oser kvalitet av ham.
For å veie opp må man gå til ytterligheter den andre veien.
For eksmpel skrev Brady i et svar til meg (to - tre sider tilbake) at Tettey antakeligvis hadde større treffprosent på sine pasninger enn Sapara. Brady har enda ikke forstått det tåpelige i en slik kommentar. Mens Sapara prøver å være konstruktiv fremover og spiller med en langt større risiko i sitt pasningsspill, har Tettey omtrent ikke en enste offensiv pasning. Dette skyldes selvfølgelig mangler på evner.
Spillet til gode offensive spillere preges ikke av støttepasninger.
Sapara truer motstandernes mål på en helt annen måte - to, tre nivåer over det Tettey bedriver. Derfor har jeg også, noe "flåsete", skrevet at motspillerne ikke behøver å passe på Tettey - fordi han er helt ufarlig.
Selvfølgelig har også Tettey positive involveringer hvor han kan ta med seg ballen, eller treffe på offensive pasninger, men det skulle bare mangle!
De som ønsker å se denne kampen på nytt burde sette seg ned å telle antall upressede støtepasninger Tettey slår - og f.eks sammenligne med en hvilken som helst annen offensiv spiller på laget. Så kan man spørre seg hvorfor Tettey slår alle disse støttepasningene. Svaret er ganske åpenbart. Han har ikke gode nok evner til å gjøre noe konstruktivt. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 10.11.2006 10:14; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 10.11.2006 10:13 Post subject: |
|
|
Synes alt i alt Lund Hansen gjorde det ganske godt. Denne tabben minner meg faktisk mye om Thorstvedts tabbe i debuten for Tottenham.
Dersom fortsettelsen blir like bra har vi mye å se fram til.
Ellers synes jeg det er en dårlig fotballkamp. Brann er minst svak.
Dommeren skal ha ros for at han reagerer på at Tettey løper fram, men at han lar Brann trekke frisparket nærmere av den grunn er svakt.
Ellers er det ikke mye positivt å si om dømminga, men kan la den ligge for det er neppe særlig avgjørende for utfallet.
Det er vel neppe mye vits i å anke suspensjonen, kanskje bedre å bruke sjansen til å få testet noen som er litt mere inspirert i ankerrollen... |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 10.11.2006 10:27 Post subject: |
|
|
Tomh, jeg tror ingen trenger å se kampen om igjen for å se at Tettey ikke hadde noen god dag i går. Men f.eks. Steffen Iversen kan en vel si har vist store kvaliteter i høst. I går var det ikke så mye å se av det.
Poenget er at Tettey har vært god i høst.
I går er han mye involvert, men blir lett stresset og gjør mye feil. Men her må en selvsagt også se på dem rundt. Ja, han hadde en del feilpasninger, men det var mange ganger medspillerne ikke akkurat bidro til å gjøre det enkelt heller.
Ellers synes jeg faktisk Basma hadde en del gode involveringer offensivt. Han er en av de få jeg synes fortjener ros for i går. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.11.2006 10:39 Post subject: |
|
|
Trondh,
jeg snakker ikke om kampen i går, men på generellt grunnlag.
Gå om så igjennom det du mener er de beste kampene til Tettey.
Ps. Klart jeg så at det var flere som var dårlige i går. Argumentet ditt om at Tettey var dårlig igår fordi det var dårlig bevgelse hos medspillerne, kan forsåvidt hver og en av utespillerne bruke som unnskyldning... _________________ Takk.
Last edited by TomH on 10.11.2006 12:21; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 10.11.2006 11:56 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | De som ønsker å se denne kampen på nytt burde sette seg ned å telle antall upressede støtepasninger Tettey slår - og f.eks sammenligne med en hvilken som helst annen offensiv spiller på laget. Så kan man spørre seg hvorfor Tettey slår alle disse støttepasningene. Svaret er ganske åpenbart. Han har ikke gode nok evner til å gjøre noe konstruktivt. |
Dette er vel en oppfordring til å vurdere Tettey ut fra gårsdagens kamp, eller???
MEN. Jeg er ikke interessert i å lovprise Tettey heller, men peker på at gutten har et helt klart potensiale. Jeg er dog uenig i at han ikke har evner til å gjøre konstruktive ting. Men han mangler nok litt erfaring og mot til å ta ansvar når laget faller.
Derfor er han pr. dags dato litt for avhengig at laget rundt han fungerer, men i motsetning (sannsynligvis) til deg er jeg av den tro at dette er noe han vil få gjennom gjentatt tillit fra Tørum.
Det er jo også litt pussig at et samlet trenerteam (inkl. din guru PMH), ekspertkommentatorer i media og mange flere anser Tettey som en god spiller og at han har hatt sitt definitive gjennombrudd denne sesongen når han har så mange svakheter som du sier.
Merkelig at han figurerer med så mange nominasjoner til diverse priser også. Men vi tar vel alle feil. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2841 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 10.11.2006 12:16 Post subject: |
|
|
| skjæringen wrote: | Synd at Rosenborg skulle gå i den klassiske" undervurderingsmodusen"som betyr at vi nå må kjempe som faen for å gå videre fra gruppa  |
Ikke så dumt det; som kjent spiller vi jo best når det teller mest. Jeg er mer bekymret over hvordan gressmatta ser ut og de mangler det vil innebære i flyt på spillet o.l. enn en enkelt dårlig kamp etter en rekke gode og halvgode.
Angående ALHs tabbe tidlig i kampen; gi fyren en sjanse da! Det er her snakk om stakkarens debut på toppnivå for RBK! Jeg synes ikke det er spesielt rart at han er litt kald i trøya og/eller nervøs i de første situasjonene i kampen. At han klarer å spille seg opp etter å ha dummet seg ut i starten tyder på to ting: 1) han har åpenbart god psyke, og 2) han har potensiale til å ha et glimrende toppnivå når man får luket ut feilene.
Forøvrig: er det mulig å se høydepunkter fra kampen (ikke mange av dem, dog) noe sted på nettet? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.11.2006 12:20 Post subject: |
|
|
Hvor ser i den store kritikken af Lund Hansen? De fleste har påpeget at han var en af de få som var acceptable i går.
Men det ikke på at det var en stor tabbe, hvilket han også selv har indrømmet. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 10.11.2006 13:05 Post subject: |
|
|
| For min del var det et svar på innlegget til snegle. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.11.2006 13:31 Post subject: |
|
|
Trondh,
du påpeker at Tettey er avhengig av laget for å spille godt. Dette er selvfølgelig fordi han mangler evner til å dra med seg laget. Gode spillere tar tak og preger kampene.
Sammenligner vi med Skjelbred i fjorårets sesong, ser vi virkelig stor forskjell på kvalitet og gjennomsnittelighet. Skjelbred var faktisk i stand til å ta tak og dra med seg laget. Dette fordi han har kvaliteter.
En annen ung spiller som også er i stand til å ta tak og dra med seg laget er en, som ingen nevner som årets unge spiller, Tore Reginiussen.
Derfor er det ingen unnskyldning for Tettey. Han har ikke teknikk eller evner til å dra med seg laget (som du selv antyder). Om alle RBKs spillere var på nivå med Tettey ville RBK vært et dritt lag som rykket rett ned. Selvfølgelig ville sikkert Brady sagt at det oste kvalitet og landslagsklasse av hele det laget også, men ikke jeg.
Tettey er helt gjennomsnittelig. Dette selv om han skulle bli årets unge spiller. Ikke fordi alle andre enn meg tar feil, men fordi det ikke er mange gode norske unge spillere.
Jeg må jo si at en spiller som Huseklepp bare i går viste mye mer kvalitet enn det Tettey har vist meg gjennom hele sesongen. Huseklepp har ferdigheter som truer motstanderne. Skjelbred har også vist at han har kvaliteter på et helt annet nivå enn Tettey. Det samme med herr Reginiussen. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 10.11.2006 13:37 Post subject: |
|
|
Noen som forresten husker frisparket som vi fikk på slutten i første ? Brann muren var noe sånt som 6 meter unna da Sapi skjøt og det fikk gå, Tettey fikk altså gult for å løpe frem for tidlig. Ikke bra av dommer. _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 10.11.2006 14:36 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Derfor er det ingen unnskyldning for Tettey. Han har ikke teknikk eller evner til å dra med seg laget (som du selv antyder). . |
Nå må du lese det jeg skriver! Han har ikke erfaring og mot pr. i dag skriver jeg.
Tettey var mye involvert i går. Skjelbred var frisk den perioden i 2.omg da også Iversen og de andre løftet seg, ellers veldig anonym.
Det er også en kvalitet å være spillbar og å vinne ball. Selv om avleveringene og drivet framover var fraværende i går HADDE Tettey bevegelsene som gjorde han til et pasningsalternativ for de andre.
Det blir litt som at Brattbakk ofte ble kritisert for at mange av målene han scoret var enkle og alle kunne vel satt den ballen i mål osv. Men han gjorde seg spillbar og det var hans ekstreme kvalitet.
Jeg er enig med deg i at Skjelbred for ett år siden nok var på et høyere nivå enn Tettey er i dag. Men i år har ikke Skjelbred vært på det nivået.
Når det gjelder Reginussen er jeg ikke uenig i at det er en god spiller. Jeg følger ikke TIL så tett som deg, men jeg registrerer at han som er så flink til å dra i gang de andre har hatt sparsommelig med spilletid i sesongavslutningen der TIL berger plassen. Hvis jeg ikke husker feil skyldes dette skadetrøbbel, men har hans evne til å dra med seg andre ikke resultert i så mye poeng før den tid. Vil tro han konkurrerer litt med
ringrevene Rushfeldt og Årst, samt flere spillere (og en trener) i TIL som er blitt vant med å kjempe mot nedrykk. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.11.2006 14:47 Post subject: |
|
|
Tja,
Reginiussen ble nå faktisk kåret til årets beste TIL spiller; foran Bernier, Årst, Rushfeldt og Sead Ramovic (keeper). _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.11.2006 14:52 Post subject: |
|
|
Tettey er blevet nomineret til prisen for Tippeligaens bedste unge spiller foran f. eks Reginniusen, af spillerne i Tippeligaen. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477
Last edited by Harald on 10.11.2006 14:59; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 10.11.2006 14:58 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Tja,
Reginiussen ble nå faktisk kåret til årets beste TIL spiller; foran Bernier, Årst, Rushfeldt og Sead Ramovic (keeper). |
Så er plutselig en kåring akseptabelt for å bestemme nivået???
Som jeg sier, Reginiussen er utvilsomt en god spiller. Så er også Tettey, derfor blir han kanskje årets unge spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.11.2006 14:58 Post subject: |
|
|
Heldigvis er andre enn meg som får stå for det...  _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 10.11.2006 15:15 Post subject: |
|
|
Skjelbred må starte neste kamp. Noe annet er uakseptabelt. Det oser kvalitet av gutten. Teknikk og kreativitet i høy klasse. Han er ikke langt i fra fjorårs formen ut i fra det jeg så i går. Blir tettey valgt før Skjelbred neste kamp blir jeg passe amper. Tettey mangler teknikk og kvikke bein for å bli en kvalitets spiller i Europa det gjør ikke Ciljan. (Greit at Tettey løper fort, men han mangler det man på engelsk kaller AGILITY som er veldig viktig i dagens fotball sammen med teknikk. Det mangler i grunn de fleste på rosenborg med untak av Ciljan og Sapara)
Agility = Evnen til å bevege seg fort på små flater... kjappe bein i bunn å grunn. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.11.2006 15:36 Post subject: |
|
|
| SÃ¥ verken Storflor, Braaten, Jamtfall eller Hyka har kvikke ben? Forresten, agility betyr smidighet direkte oversatt. |
|
| Back to top |
|
 |
|