View previous topic :: View next topic |
Hvordan går det i Europa i 2019? |
CL-gruppespill |
|
25% |
[ 69 ] |
EL-gruppespill |
|
37% |
[ 99 ] |
Ryker i kvalifiseringen |
|
36% |
[ 98 ] |
|
Total Votes : 266 |
|
Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.08.2019 14:27 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Lask Linz er bortimot på samme nivå som RB Salzburg som vi møtte i fjor. |
Med mindre "bortimot" er et veldig vidt begrep, er jeg på ingen måte enig med deg. De er riktignok per nå det nest beste laget i østerriksk Bundesliga, men det er omtrent som å være nest best i Skottland. Salzburg er fryktelig mye bedre enn resten, og jeg ser på ingen måte at LASK skulle kunne rusle inn til gull i Eliteserien, for eksempel.
Linz er et lag vi skal ta, om vi skal ha noe i Europa å gjøre i det hele tatt. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.08.2019 14:27 Post subject: |
|
|
Franc wrote: | Clasiker wrote: | Det ser jeg bort i fra, Franc. |
Tror du, og flere her inne, undervurderer PSV noe voldsomt. De har stjernespillere i alle ledd, var nære med å vinne serien i fjor og burde bli ansett som en av favorittene til å vinne EL i år. At de hadde to elendige kamper mot Haugesund forandrer ikke på det.
Får vi 4 poeng i gruppespillet burde vi være veldig fornøyde. |
De har mistet Luuk De Jong (28 mål i fjor) til Sevilla og Lozano (17 mål) til Napoli i sommer. De er i likhet med Ajax betydelig svekket fra i fjor. Så nei, de vinner ikke EL. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 30.08.2019 14:28 Post subject: |
|
|
niccolai wrote: | PSV knivet med Ajax (CL-Semfinalist) om å vinne serien. De var marginer fra hverandre.
PSV er svingode, og nederlandsk fotball har en boost nå. PSV er omtrent på nivå med Ajax, og de kan lett vinne hele EL.
Sporting er som en av tre lag, topplag i Portugal. Oser av talent i det laget, og de vil ta oss enkelt.
Her levner jeg RBK null håp om å ta oss videre. Dette var bortimot det værste vi kunne få. Sporting og PSV satser knallhardt i EL, da de ikke har så mye motstand hjemme. Sett bort i fra noen få lag.
LASK Linz vil vi knive mer mot. Er på samme nivå som oss.
Makan hvor folk undervurderer Sporting og PSV.
PSV hanglet litt mot FKH riktignok, men nå ser de mye bedre ut igjen. |
PSV har solgt han som alene var nærmest hele angrepet deres sist sesong! Lozano dro til Napoli for 40 mill euro. Han hadde 20 mål og 12 assists, samt skapte hinsides med sjangser fra vingposisjonen sin. Dersom de ikke henter inn en god erstatter vil de være VELDIG svekket offensivt, noe man også så mot Haugesund. For all del; PSV er gode, men de er på ingen måte uoverkommelige på en god dag for oss! Det betyr jo ikke at vi kommer til å slå de, men det er absolutt mulig. Vil rangere de ganske likt med Zagreb.
Sporting har vært gjennom en ganske heftig krise det siste året og er uten tvil svekket, men at de har mange unge gode talenter, ledet av en veldig sterk Bruno Fernandes er det ingen tvil om. Men mye av rutinen deres er borte, så det kan slå begge veier.
Last edited by Lord Oakley on 30.08.2019 14:31; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 30.08.2019 14:29 Post subject: |
|
|
PSV ble slått ut av Basel fra CL-kvalik. De klarte kun å score ett mål på Haugesund over to kamper og det var NÆRE at det ble ekstraomganger i den kampen...
De spiller selvsagt på et høyere nivå til daglig enn oss, men bør være mulig å gå for 3 eller 1p hjemme og 1p borte
Sporting CP er et mye bedre lag spør du meg. Gjorde seg absolutt ikke bort i CL i fjor, fikk beholde Bruno F. gjennom sommervinduet (virker det som) i år og vinner nok denne gruppen.
Håper på 1p hjemme, trolig maks vi kan få
LASK slo faktisk UT Basel i runden etter PSV ble slått av dem...
Røk etter to tap mot Brugge. Ikke like gode som RB by far.
Bør være mulig å gå for 3 eller 1p hjemme og 1p borte
At vi ikke skal være med å kjempe om andreplassen her tror jeg fint lite på. Er en gruppe med fire relativt jevne lag (dog skulle jeg GJERNE hatt en liten forsterkning eller to i forsvaret for å virkelig TRO på avansement..) |
|
Back to top |
|
 |
RBKrosenborg Proff
|
Posted: 30.08.2019 14:29 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | LASK knuste Basel. |
Manchester united knuste chelsea.
Enkeltkamper/dobbeltkamper er som regel litt lite å gå etter. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.08.2019 14:31 Post subject: |
|
|
RBKrosenborg wrote: | Henning wrote: | LASK knuste Basel. |
Ok, så hva er bakgrunnen for din vurdering? |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 30.08.2019 14:33 Post subject: |
|
|
Men med tanke på alternativene som er CSKA og Ludo, Sevilla og APOEL, for å ta to eksempel så synes jeg vi kommer veldig greit unna. De fleste lagene i EL er jo naturligvis gode og det er kanskje en knapp håndfull lag jeg mener vi skal og bør slå stort sett hver gang vi møter dem. Så tøft blir det jo uansett, men det er jo liksom litt av vitsen da. Er det ikke?
Realistisk sett, og med maks uttelling så kan vi fort ta 6-8 poeng i denne gruppa, men da må vi jo selvsagt opp på nivå med Maribor og BATE-kampene. Jeg tror (mye med hjertet, ja) på en andreplass, for det kan nok fort bli en "dødens gruppe" dette, med lag som tar poeng og taper poeng mot alle. For hvem er liksom favoritt i denne gruppa? PSV og Sporting er nok favoritter til å gå videre, men på ingen måte soleklart. Og både vi og LASK er ganske uggne outsidere å ha i gruppa og kan fort plukke en del poeng.
Gruppa er vid åpen spør du meg, og om vi får tre poeng i første kamp og klarer å bygge et momentum så tror jeg at dette kan bli en veldig fin høst. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 30.08.2019 14:34 Post subject: |
|
|
RB Salzburg er milevis foran LASK. Enkelt og greit.
RB Salzburg er hestehodet foran alle andre lag i Østerrike, de er totalt overlegne..
Sporting og PSV er et hakk opp fra DZ. LASK er et hakk ned, og er på nivå med oss. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 30.08.2019 14:34 Post subject: |
|
|
Hadde følt meg trygger om jeg ikke visste at vi slipper inn mål så godt som hver kamp.
Med en bunnsolid midtstopper inn så har jeg veldig troa på avansement. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.08.2019 14:35 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Lask Linz er bortimot på samme nivå som RB Salzburg som vi møtte i fjor. Jeg mener vi er favoritt til bunnplassering. Vi kan kun imponere positivt. |
Det er fullstendig tullete. LASK var 12 poeng bak RBS i sluttspillet i fjor,, 9 poeng i grunnspillet, og 26 poeng bak året før. Vel har LASK 4-1-0 i år, men RBS har 5-0-0 og 22-3(!) i målforskjell. LASK er nok per nå best av røkla, men det er nok mer på vårt nivå.
Ellers synes jeg det var ei fin gruppe, med lag som er gode, men ikke fullstendig uoverkommelige, og jevne nok (Sporting og PSV) til at det kan bli flere hester som kappes om de to plassene videre. Det er vel også nasjoner vi tradisjonelt har klart oss bra mot. Og navnene klinger litt av Champions League.
Beste gruppa på lenge, selv om vi selvsagt er i soleklar utfordrerposisjon. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
|
|
Når folk kun ønsker seg ManU/Arsenal/FCK og Rangers/Dundelaange så er ikke det rart at alle virker negative. RBK får ta seg opp flere steg, så får andre land heller frykte RBK. |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Men med tanke på alternativene som er CSKA og Ludo, Sevilla og APOEL, for å ta to eksempel så synes jeg vi kommer veldig greit unna. De fleste lagene i EL er jo naturligvis gode og det er kanskje en knapp håndfull lag jeg mener vi skal og bør slå stort sett hver gang vi møter dem. Så tøft blir det jo uansett, men det er jo liksom litt av vitsen da. Er det ikke?
Realistisk sett, og med maks uttelling så kan vi fort ta 6-8 poeng i denne gruppa, men da må vi jo selvsagt opp på nivå med Maribor og BATE-kampene. Jeg tror (mye med hjertet, ja) på en andreplass, for det kan nok fort bli en "dødens gruppe" dette, med lag som tar poeng og taper poeng mot alle. For hvem er liksom favoritt i denne gruppa? PSV og Sporting er nok favoritter til å gå videre, men på ingen måte soleklart. Og både vi og LASK er ganske uggne outsidere å ha i gruppa og kan fort plukke en del poeng.
Gruppa er vid åpen spør du meg, og om vi får tre poeng i første kamp og klarer å bygge et momentum så tror jeg at dette kan bli en veldig fin høst. |
Gruppe er vidåpen?
Sporting og PSV kniver om 1. og 2. SÃ¥ blir vi bunnslammet med LASK.
Sporting og PSV vil ta seg videre enkelt. Ikke vidåpent i mine øyne _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
Rayman Rutinert
|
Posted: 30.08.2019 14:39 Post subject: |
|
|
RBKrosenborg wrote: | Henning wrote: | LASK knuste Basel. |
Basel er heller ikke hva de var for et par år siden, de virker mye svakere nå. Antakelig det svakeste laget fra pot 1. Så at LASK slå dem ut behøver ikke bety så mye. Litt som at vi slo ut BATE. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 30.08.2019 14:40 Post subject: |
|
|
Du får vente til EL2 kommer du da niccolai, så vi får overkommelig motstand som Liljepas Metalurgs og IFK Marieham. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 30.08.2019 14:40 Post subject: |
|
|
Basel er en skygge av hva de var tidligere. Young Boys er p.d.d. det beste laget i Sveits.
Basel er nå gjennom et generasjonsskifte, og driver å bygger seg opp.
De har solid økonomi, og er en god klubb, som vil komme tilbake _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
Rayman Rutinert
|
Posted: 30.08.2019 14:41 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Men med tanke på alternativene som er CSKA og Ludo, Sevilla og APOEL, for å ta to eksempel så synes jeg vi kommer veldig greit unna. De fleste lagene i EL er jo naturligvis gode og det er kanskje en knapp håndfull lag jeg mener vi skal og bør slå stort sett hver gang vi møter dem. Så tøft blir det jo uansett, men det er jo liksom litt av vitsen da. Er det ikke?
Gruppa er vid åpen spør du meg, og om vi får tre poeng i første kamp og klarer å bygge et momentum så tror jeg at dette kan bli en veldig fin høst. |
Jeg tenker også det er en åpen gruppe, ingen åpenbar favoritt, og to "outsidere" (oss og LASK) som kan skape mye trøbbel. Kan være det blir en gruppe der de to som går videre ikke har tatt så mange poeng, og kan være det lever til siste runde. Spennende!  |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 30.08.2019 14:43 Post subject: |
|
|
niccolai wrote: | RB Salzburg er milevis foran LASK. Enkelt og greit.
RB Salzburg er hestehodet foran alle andre lag i Østerrike, de er totalt overlegne..
Sporting og PSV er et hakk opp fra DZ. LASK er et hakk ned, og er på nivå med oss. |
Jeg tror LASK hadde slått Dinamo Zagreb. De var så svake mot oss så det tror jeg LASK hadde gjort med bra forsvarsspill.
RB Salzburg er klart best i Østerrike, et par hestehoder foran de andre lagene der, med unntak av LASK som de "bare" er ett hestehode foran. LASK var 17 poeng bak Salzburg forrige sesong, men så var LASK 17 poeng foran 3 plassen igjen. LASK fremstår som et bedre lag enn det Austria Wien var for noen år siden når en svak RBK utgave tapte 2-1 i begge kampene i EL play off.
Angående gruppa ser jeg Sporting som klar favoritt til å vinne gruppa. Tok 13 av 18 poeng i gruppespillet i fjor, de 5 poengene de ikke tok mistet de mot Arsenal. PSV er favoritt til 2 plassen men forhåpentligvis kan vi og LASK gi de god konkurranse om å følge Sporting videre.
Last edited by Vegard2711 on 30.08.2019 14:45; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
JER Senior
|
Posted: 30.08.2019 14:44 Post subject: |
|
|
Quote: |
Gruppe er vidåpen?
Sporting og PSV kniver om 1. og 2. SÃ¥ blir vi bunnslammet med LASK.
Sporting og PSV vil ta seg videre enkelt. Ikke vidåpent i mine øyne |
Hva skjer med å konstant undergrave Rosenborgs sjangser i hytt og gevær?
Hvis hjertet banker for RBK, så skader det ikke med litt positivitet her.
Vi kan fullt mulig hevde oss mot alle 3! |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 30.08.2019 14:47 Post subject: |
|
|
Vegard2711 wrote: | niccolai wrote: | RB Salzburg er milevis foran LASK. Enkelt og greit.
Sporting og PSV er et hakk opp fra DZ. LASK er et hakk ned, og er på nivå med oss. |
Jeg tror LASK hadde slått Dinamo Zagreb. De var så svake mot oss så det tror jeg LASK hadde gjort med bra forsvarsspill.
RB Salzburg er klart best i Østerrike, et par hestehoder foran de andre lagene der, med unntak av LASK som det "bare" er ett hestehode foran. LASK var 17 poeng bak Salzburg forrige sesong, men så var LASK 17 poeng foran 3 plassen igjen. LASK fremstår som et bedre lag enn det Austria Wien var for noen år siden når en svak RBK utgave tapte 2-1 i begge kampene i EL play off. |
LASK er gode, men vil fortsatt si Salzburg er et par hetehoder foran LASK også. Salzburg maltrakterer alle motsandere i Østerrike. Det gjør ikke LASK.
De var også i realiteten mer foran p.g.a at de halverer poengene halveis.
LASK er på nivå med DZ, eventuelt litt bak der.. LASK Linz rangerer jeg på akkurat RBK-nivå.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.08.2019 14:49 Post subject: |
|
|
Synes PSV og Sporting er gode navn å møte! LASK er mer meh på linje med de andre laga i den pulja, men vi har ikke møtt dem før, det trekker opp. Blir spennende dette.
Hvem møter vi i åttendedelsfinalen, vinner av pulje C? Basel? Kan være en spennende utfordring. _________________ Embrace science - resist ignorance
Last edited by haavarl on 30.08.2019 14:51; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
RBKrosenborg Proff
|
Posted: 30.08.2019 14:51 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | RBKrosenborg wrote: | Henning wrote: | LASK knuste Basel. |
Ok, så hva er bakgrunnen for din vurdering? |
Jeg bor ikke alt for langt unna(4 timer med bil). Har ok kontroll på den østeriske serien. Spessielt på nivåforskjellene på de beste lagene.
Lask er selvsagt et lag Som med marginer kan ta 6 poeng mot oss, men mindre en 4 poeng mot de er alt for dårlig, Da vi er klart best.
Last edited by RBKrosenborg on 30.08.2019 14:53; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Knødel Junior
|
|
|
Fornøyd med trekningen, PSV og Sporting bør kunne trekke mye folk. Blir dog meget tøft å gå videre, ref sendingen der de nevnte gruppa vår som en av de tre tøffeste lagene, før de 4. seedede lagene var trukket. LASK er vel et av de tøffeste 4. seedede lagene vi kunne møtt. Tror vi absolutt har muligheter til å ta poeng fra alle lagene i gruppa, selvom jeg tipper det blir en sur 3.plass til slutt. Synd utvekslingsoppholdet i München er over, ellers hadde det blitt en bortetur til Linz. Gleder meg uansett til en spennede høst, det blir nok mange spennende kamper gruppespillet! |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
|
|
Kanskje vi kan tjene litt på at de andre lagene spiller noen U..
Hjemme er vi sterke! |
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 30.08.2019 14:55 Post subject: |
|
|
Godt fornøyd med gruppa jeg. Synes den representerer godt hvilken turnering Europaligaen er, med fire lag som vaker i skorpa til CL-deltagelse. Blir seks knalltøffe kamper med gode muligheter for å ta poeng i alle.
Noen som vet når terminlista er klar? |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 30.08.2019 15:00 Post subject: |
|
|
Terminlista kommer ca 2 timer etter trekningen er ferdig, så ca 15.30-16.00 |
|