English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2019/20
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 47, 48, 49  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvordan går det i Europa i 2019?
CL-gruppespill
25%
 25%  [ 69 ]
EL-gruppespill
37%
 37%  [ 99 ]
Ryker i kvalifiseringen
36%
 36%  [ 98 ]
Total Votes : 266

Author Message
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 28.08.2019 23:05    Post subject: Reply with quote

Hvorfor vil folk ha rangers fra pot 4? Tror de kan bli tøffe.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran

PostPosted: 28.08.2019 23:26    Post subject: Reply with quote

Attraktiv motstander. Det er et navn.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 29.08.2019 00:00    Post subject: Reply with quote

Jeg driter i navn. Jeg vil ha enkel motstand vi kan ta poeng mot. Rankingpoeng som vil være ekstremt viktige i kvalikk fem år fremover i tid.

Jeg vil ha Basel fra pot 1. De er svakere enn de har vært på noen år. Røyk for PAOK i CL-kvalikk, og Apollon Limmasol i EL-playoff i fjor. Gikk såvidt videre mot PSV på bortemål i CL-kvalikk i år. Før de ble banka av LASK Linz i den neste runden. Bør være gode muligheter for poeng både hjemme og borte.

Fra pot 2 vil jeg ha Ludogorets (0-0 borte mot Maribor). De er svakere enn hva de har vært på noen år de også.

Jeg satser på at vi selv havner i pot 3.

SÃ¥ vil jeg ha Dudelange, Ararat-Armenia, Ferencvaros eller Suduva fra pot 4. Lettest mulig.

Det er ei gruppe vi skal ha gode muligheter til å gå videre fra. Gjør vi det like bra som Molde i 2015, så gir det oss 10 poeng. Og vi havner på 20,5 rankingpoeng. Det hadde i år holdt til seeding i EL-playoff. Og gir oss gode muligheter til å nå et gruppespill også neste år, om vi får muligheten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 00:42    Post subject: Reply with quote

Og så lenge vi gjør det bra i gruppespillet så kommer det folk på stadion. Ja, deler av grunnen til at det har vært skuffende tilskuertall i tidligere gruppespill er navn som ikke er attraktive for publikum. Men Rosenborg i europa har heller ikke vært attraktive for publikum. Kombinasjonen av ikke særlig kjente navn og et svakt Rosenborg finnes ikke attraktivt for de som sørger for at Lerkendal fylles.
Det har vært motstandere i ES også som ikke har særlig attraktive navn, men der har Rosenborg vært såpass attraktive på grunn av underholdning/suksess at det har veid opp for lite attraktiv motstand til tider.

Mitt hovedargument er at det er minst like mye Rosenborg som skal være attraktive for publikum som motstanderen, for at folk skal komme på Lerkendal. Spiller vi bra fotball og har mulighet for suksess i gruppespillet så kommer folk å ser på, fordi det er artig å være på Lerkendal når Rosenborg gjør det bra og da har det mindre å si hva motstanderen heter.

Jeg også skjønner at store navn selger, og at Manchester United betyr utsolgt. Hvis jeg derimot skal være helt ærlig sett med mine Rosenborg-øyne så ønsker jeg meg ikke Manchester United fordi jeg vil at folk skal komme på Lerkendal for å se Rosenborg, ikke motstanderen. Og jeg ønsker at vi skal ha mulighet til å vinne, sannsynligheten mot United er dessverre ikke veldig stor.

I tillegg orker jeg ikke tanken på at Solskjær kommer hit, vinner og leverer det der gliset sitt. Samtidig hadde vært innmari digg å slått United med Solskjær ved roret da!
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 08:21    Post subject: Reply with quote

Alle som ikke er enige med Kjello bør tenke seg om minst et par ganger.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 29.08.2019 08:32    Post subject: Reply with quote

For øvrig, hvor mye ekstra billettinntekter kan man egentlig håpe på?

6 000 tilskuere til hver kamp maksimalt?
18 000 tilskuere x 250 kr billetten = 4,5 millioner.

Til sammenligning så gir en enkelt seier i gruppespillet en utbetaling på €570 000. En uavgjort gir €190 000. Avansement fra gruppa gir €1-1,5 millioner. Avhengig av om man vinner gruppa eller ikke.

Så økonomisk er det trolig også mer lønnsomt med ei gruppe vi kan vinne og gå videre fra, enn ei "kul" gruppe som gir fulle hus.
Back to top
enur81
Senior

PostPosted: 29.08.2019 08:47    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig helt enig med Kjello. Økonomisk vil det være best om vi får enklest mulig motstand. Det man eventuelt taper på tilskuernedgang tar man igjen ved at man får en hjemmekamp i sluttspillet. For fremtidig kvalifisering vil rankingpoengene være gull verdt.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 08:52    Post subject: Reply with quote

Å slå godt ifra seg i gruppespillet gjør nok også veldig godt for selvtilliten til laget og.
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 09:16    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r og hvor er trekningene i morgen?
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 09:23    Post subject: Reply with quote

Klæt cafe kl 12!
Hedning
Legende

PostPosted: 29.08.2019 09:39    Post subject: Reply with quote

Very Happy
Back to top
Whoppa
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 09:54    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Gjør vi det like bra som Molde i 2015, så gir det oss 10 poeng. Og vi havner på 20,5 rankingpoeng. Det hadde i år holdt til seeding i EL-playoff. Og gir oss gode muligheter til å nå et gruppespill også neste år, om vi får muligheten.

Spørsmål: Hadde det vært hensiktsmessig for klubben og ha en langsiktig målsetning om antall rankingpoeng vi bør ligge på i snitt? Og hva er i tilfellet en realistisk målsetning? Som Kjello skriver hadde 20.5 rankingpoeng holdt til Seeding i EL-playoff. 20 poeng tilsvarer 4 Poeng hvert år i snitt, noe vi klarte i 17/18 sesongen, og som vi forhåpentligvis klarer i år.

Det virker på meg som klubben, med spillerne, ikke har noe spesielt fokus på rankingen, og betydningen det har for seedingen i kvalifiseringen. Vi hadde en gang for lenge siden en hårete målsetning om å være top 30 i Europa, men det viste jo seg at det kanskje skadet mer enn det gagnet oss.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 29.08.2019 10:59    Post subject: Reply with quote

Rankingpoeng og seeding kommer mer som et resultat av sportslige mål spør du meg.

Men jeg tenker at 2 seire og 1 uavgjort i EL hvert år bør være et minimum når vi snakker sportslig målsetning. Og det er jo 5 rankingpoeng. Og da alene er vi oppe på 25 poeng over 5 år. Så bør vi naturligvis jevnlig ha sesonger hvor vi gjør det enda bedre. Enten i form av å avansere fra gruppespillet. Eller at vi kvalifiserer oss til CL med et par poeng der.

En klubb som spiller gruppespill hvert eneste år, jevnlig går videre fra gruppespillet. Og jevnlig spiller gruppespill i CL. De ender gjerne opp med 30-40 rankingpoeng. Noe som skal holde til seeding i CL-playoff.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 11:21    Post subject: Reply with quote

Intet hadde vært bedre. Forutsetter at vi beholder en stamme av spillere hvor enkelte holder et nivå slik eksempelvis Adegbenro og Meling gjør, og at når disse selges, har vi erstattere klare. Samt en sentrallinje med spillere som er gode på laget men ikke hyperattraktive salgsobjekter, som Jensen, Hansen, Søderlund, Konradsen, Hedenstad, Reginiussen. Krever en spillerlogistikk på høyt nivå.
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 11:57    Post subject: Reply with quote

Hvem må vinne i dag for at vi havner i pot 3?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 29.08.2019 12:13    Post subject: Reply with quote

Tre av disse

Trabzonspor, vant 3-1 borte mot AEK Athen
Riga, tapte 3-1 borte mot FC København
AIK, tapte 2-0 borte mot Celtic
Linfield, vant 3-2 hjemme mot Qarabag
Slovan Bratislava, vant 1-0 hjemme mot PAOK
Rangers, spilte 0-0 borte mot Legia Warszawa
Vitoria, spilte 0-0 borte mot FCSB
Zorya Luhansk, tapte 3-1 borte mot Espanyol
Bnei Yehuda, tapte 3-0 borte mot Malmö
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 12:36    Post subject: Reply with quote

Trabzonsport og Slovan Bratislava er vel de med best utgangspunkt. Så har vi lov å håpe på Linfield, Rangers og Vitoria. Resten tror jeg er fortapt.

Ikke kjempegode odds, men ikke umulig heller. Bare å krysse fingrene.
Back to top
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 12:54    Post subject: Reply with quote

Linfield 6.00
Trabzonspor 1.025
Rangers 1.36
Slovan 2.10
Vitoria 1.44
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 12:55    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Jeg driter i navn. Jeg vil ha enkel motstand vi kan ta poeng mot. Rankingpoeng som vil være ekstremt viktige i kvalikk fem år fremover i tid.

Jeg vil ha Basel fra pot 1. De er svakere enn de har vært på noen år. Røyk for PAOK i CL-kvalikk, og Apollon Limmasol i EL-playoff i fjor. Gikk såvidt videre mot PSV på bortemål i CL-kvalikk i år. Før de ble banka av LASK Linz i den neste runden. Bør være gode muligheter for poeng både hjemme og borte.

Fra pot 2 vil jeg ha Ludogorets (0-0 borte mot Maribor). De er svakere enn hva de har vært på noen år de også.

Jeg satser på at vi selv havner i pot 3.

SÃ¥ vil jeg ha Dudelange, Ararat-Armenia, Ferencvaros eller Suduva fra pot 4. Lettest mulig.

Det er ei gruppe vi skal ha gode muligheter til å gå videre fra. Gjør vi det like bra som Molde i 2015, så gir det oss 10 poeng. Og vi havner på 20,5 rankingpoeng. Det hadde i år holdt til seeding i EL-playoff. Og gir oss gode muligheter til å nå et gruppespill også neste år, om vi får muligheten.

En gruppe med Basel, Ludogorets, Dudelange og RBK hadde vært nitrist. Jeg ser tross alt fotball for å underholdes og overflatisk som det kanskje er foretrekker jeg derfor å se RBK spille mot gode lag og spillere jeg vet navnet på framfor å tenke på noen brøkdels bedre rankingpoeng om 5 år.

Lev i nuet sier nå jeg. Om 5 år har kanskje polar-isen smeltet og oversvømt Trondheimsfjorden og da vil RBKs rankingpoeng og vei til EL eller CL kanskje være den minste av våre bekymringer.

Nei gi meg heller Adegbenro v Wan-Bissaka, Lundemo v Pogba, Regniussen v Aubameyang, Kluvert v Meling, Ajer v Søderlund, gjensyn en Jonas og Midsjø og Ankersen

Last edited by PauloSilas on 29.08.2019 13:19; edited 1 time in total
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 13:04    Post subject: Reply with quote

Ville du også ha foretrukket tap mot spillere du vet navnet på, i stedet for å slå ut BATE og Maribor? Eller er ambisjonsnivået gruppespill, men ikke mer enn det?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 29.08.2019 13:06    Post subject: Reply with quote

Jeg ser poenget ditt, Silas, men nå må man jo huske at hensikten med Ludo/Dudo-gruppa er at vi skal vinne masse kamper i gruppespillet (og det er jo alltid gøy, hurra!), og så gå videre til utslagsrundene der det vel er begrenset hvor mange runder vi kan gå uten å møte på en hard exit i form av et noenlunde attraktivt storlag.

Jeg for min del skal nok klare å kose meg på Lerkendal med seiere mot Basel, Ludogorets og Dudelange på denne sida av årsskiftet, for å få muligheten til å komme videre til spill over nyttår for første gang på evig lenge.

Det viktigste er å ikke få grupper som de vi har fått de siste årene, med megatøff sportslig motstand av totalt uinteressante motstandere. Pluss at jeg gjerne vil slippe å se Ole Gunnar Solskjær feire en 3-0-seier på Lerkendal mens halvparten av publikum har på seg rød drakt og jubler for borteseier på norsktung internettengelsk. I så fall bør billettprisene utenom Øvre Øst ligge på cirka 10000 kroner, med refusjon i døra for folk som møter i Rosenborg-drakt.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 29.08.2019 13:12    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
I så fall bør billettprisene utenom Øvre Øst ligge på cirka 10000 kroner, med refusjon i døra for folk som møter i Rosenborg-drakt.

Dette hadde vært en glimrende ide, så hadde vi fått bort den pinlige anglofile orgasmen som rir landet. Men blir vel stoppet for diskriminering av VG.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 29.08.2019 13:29    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Ville du også ha foretrukket tap mot spillere du vet navnet på, i stedet for å slå ut BATE og Maribor? Eller er ambisjonsnivået gruppespill, men ikke mer enn det?

Gruppespill er minimum, men med gruppespill er man sikret 6 kamper og det har en verdi i seg selv, selv om man ikke skulle gå videre.

Dessuten bør det være fult mulig å ta poeng mot skotske, italienske, nederlanske og danske lag. Ihvertfall ikke verre enn lag fra f.eks Ukraina, Balkan osv.
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 29.08.2019 13:42    Post subject: Reply with quote

Ville ikke en gruppe med f.eks. Manchester/Arsenal, Ludogorets og Dudelange kunne være å foretrekke? Da møter man et storlag som trekker publikum (kan sikre tre fulle hus ved å kun selge pakker), og man har gode muligheter for å gå videre som nummer to i gruppa. Det hadde gjort seg med en storfisk i gruppespill nå etter fem kjedelige EL-grupper på rad.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.08.2019 13:59    Post subject: Reply with quote

En seier i EL er verdt såpass med penger at det er mer lønnsomt for oss å trekke 3 drittlag som vi kan slå, enn å trekke et storlag.

Og i tillegg så trenger vi alle poengene for å gjøre veien lettere de neste årene.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 47, 48, 49  Next
Page 31 of 49

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb