English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 288, 289, 290 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 21:05    Post subject: Reply with quote

Ja hva skal en si ? Medfører det som skrives riktighet så strekker vel ikke engang ordet amatørmessig til. Ikke helt sjokkert, men noe naivt håpet jeg det ikke var på dette nivået vi drev fotballklubb i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 21:08    Post subject: Reply with quote

Sign off-klausul? Gratulerer da Tommel'n opp!
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.08.2019 21:17    Post subject: Reply with quote

En klausul som gjør at klubben må betale dersom de kommer i en situasjon hvor de hverken får inn penger for ham eller kan benytte hans tjenester, der altså. I praksis en flopp-bonus.

Er det ikke greit å kreve grunnleggende - og da mener jeg grunnleggende - økonomisk forståelse fra folk som ansettes som sportslig leder, og med det har ansvar for kjøp og salg? Den forrige kunne ikke forskjellen på brutto og netto, og nåværende lover altså ekstra penger til en spiller dersom han havner på free transfer.

Rart vi blør penger.
Mestalla
Senior

PostPosted: 22.08.2019 21:33    Post subject: Reply with quote

Ja hvorfor Bjørnebye fortsatt ikke har fått sparken er en gåte. Den fyren der har vel ikke prestert mange gode handler! Gratulerer med Adegbenro, men den hadde enhver med litt intresse for fotball tatt!

Synes det er rimelig stygt gjort av Bendtner å melke ut masse millioner av RBK som kunne vært investert i noe positivt (mest sannsynlig hadde vel bare Bjørnebye tullet bort de allikevel).

Tror det trengs flere protester mot den kødden for at Media og deretter Koteng gjør noen grep. Det banneret som hang opp om Søder Den16.mai, hadde passet ypperlig på Lørdagen!
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 21:36    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skulle Bendtner drive veldedighet ovenfor RBK og gi klubben millionbeløp? Bjørnebye & co har inngått en juridisk bindende kontrakt. Tydeligvis en horribel sådan. Skylden for dette sølet faller utelukkende på Bjørnebye og Koteng/styret som har gått god for dette makkverket.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 22.08.2019 21:38    Post subject: Reply with quote

Stygt gjort av Bendtner? Så om arbeidsgiver som gir deg en lukurativ kontrakt der du har pinlig mange fler fordeler enn dine medarbeidere og betydlig høyere lønn plutselig surner helt og ikke lar deg jobbe så skal du bare takke høflig nei till lønnsslippen? GTFO.
senador
Legende

PostPosted: 22.08.2019 21:41    Post subject: Reply with quote

Det er ikke uten grunn jeg er og har vært meget kritisk til driftingen og inkompetansen i klubben.
Back to top
Mestalla
Senior

PostPosted: 22.08.2019 21:48    Post subject: Reply with quote

Er vel en grunn til at Horneland ikke gadd å ha han der lenger! Hadde han så inderlig ønsket å sparke ball så hadde han vel for lengst funnet seg en klubb. Men han blir vel dessverre uten kontrakten.

Tenkte mer at det er litt stygt gjort i mot RBK supporterne, jeg blir iallefall skuffet. Men Bendtner gir jo tydelig blank f i Rosenborg. Helt greit det.

Er klart mest frustrert over Bjørnebye
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 21:52    Post subject: Reply with quote

Ja, tydeligvis er grunnen at klubben har gjort et patetisk og desperat forsøk på å få Bendtner til å bytte klubb gjennom å fryse han ut fra kamptropp og treninger. Pinlig opptreden av klubben. Det værste er jo at man har ofret det sportslige, all den tid vi spilte med en halvskadet Søderlund gjennom hele våren.
Back to top
Yv89
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 21:55    Post subject: Reply with quote

Kåres intensjon med den jævla boka er å få oss til å vende klubben ryggen! Ser dessverre ut at han delvis lykkes sett utifra enkeltes kommentarer etter bokens lansering!
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 22:00    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg vært en ganske brutal kritiker av Kåre i lang tid (og tok også forbehold om at denne informasjonen stemmer), men det får være måte må konspirasjonsteorier da Razz
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 22:00    Post subject: Reply with quote

Tja, vi har jo alle mistenkt at ikke alt har vært fryd og gammen i kulissene i rosenborg de siste årene. Dersom det som står i boka er sant er det jo helt greit at det kommer fram i lyset, mener jeg.

Forøvrig stusset jeg på hvor agressiv Bjørnebye virket når han ble konfrontert med ryktene rundt en slik klausul når Bendtner først ble frøset ut. Ikke mye pokerfjes der, fra godeste Bjørnebye.
Back to top
Ril
Senior

PostPosted: 22.08.2019 22:34    Post subject: Reply with quote

– Det har også vært snakk om at Bendtner har en klausul i kontrakten som vil gi ham en ekstra sum penger hvis han spiller noen kamper til og at det har vært avgjørende for at han ikke får være med lenger. Stemmer det?

– Nei. Det er ikke noe sannhet i det. Jeg kjenner ikke til det, sier Koteng.

Lyver Koteng til fansen? I såfall må det ryddes opp. Hva skjedde med åpenhet til fansen?
https://www.vg.no/sport/f...n-i-ny-bok
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.08.2019 22:47    Post subject: Reply with quote

Dersom betingelsen for bonusen er å være i RBK til og med 31. desember, lyger ikke Koteng. Han svarer på om det er en kampbonus.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Montana
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 23:16    Post subject: Reply with quote

Det mest spesielle her er vell at Kåre vet (?) samt velger å dele detaljer i noen andres arbeidskontrakt.
Back to top
Ril
Senior

PostPosted: 22.08.2019 23:29    Post subject: Reply with quote

Er vell normalt at øverste leder vet sant, og Kåre var jo det. Ihvertfall følge Koteng.
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 22.08.2019 23:32    Post subject: Reply with quote

Om Kåre var øverste leder gjør ikke det saken noe bedre.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.08.2019 23:35    Post subject: Reply with quote

Var. Jeg synes det i og for seg det er bra dette kommer på bordet, men det er lov å stille spørsmål rundt at en tidligere ansatt lekker detaljer fra en kontrakt som fortsatt er aktiv i "foretaket" han ikke selv lenger er ansatt i.

Uten at jeg kjenner detaljene i forliket eller generell juss i dette, undres jeg litt om dét er "innafor". Det er imidlertid en annen sak.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 23:40    Post subject: Reply with quote

Er vel ikke spesielt at han vet detaljer fra kontakter han har vært involvert i å "forhandle". Mer spesielt at han velger å dele detaljer dog, men selvsagt har de bevisst valgt ut hvilke deler av boken media skal få tilgang fra på forhånd og jeg ser for meg at boken ikke er av den selvkritiske/selvransakade typen. I bestefall overfladisk og utvilsomt ensidig.

Men nå skal jeg ikke anklage Kåre for hverken å lyge ei heller ha en skjult agenda her. Det er et forlag inne i bildet, og de har nok ganske stor makt i lanseringsdato (som jeg tipper bestemmes god tid i forveien og ikke tilfeldigvis fordi RBK plutselig er i mediebilde) men også informasjonen utad frem til lansering. Og jeg ser for meg at det kan komme frem ting som er problematisk og som gjerne kan belyses slik at det kan bli krevd endring (f.eks. sms-er under kamp, synes ikke det er særlig profesjonelt) men også ting som blir ganske tabloid.

Jeg tror en helt ekstern bok hadde vært interressant dog, som hadde klart å få tilgang til gode kilder fra begge sider. Ikke en ensidig biografi, ikke særlig interessant i forhold til sparkingen og nettsaken. Men kan hende jeg kjøper for å lese den bare for å lese den.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 23:43    Post subject: Reply with quote

Litt spesielt at han går ut med det selvsagt, men det forandrer ikke det faktum at det her MÅ stilles en del spørsmål rundt hva i himmelens navn lederne i klubben driver med. Så får det juridiske rundt at interne detaljer lekkes ut på denne måten tas mellom klubben og Kåre.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 23:45    Post subject: Reply with quote

Er det så uvanlig med lojalitetsbonus da? Det kritikkverdige er jo at de valgte nettopp Bendtner.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 23:49    Post subject: Reply with quote

Ikke nødvendigvis, men det er spesielt at en klubb velger å fullstendig fryse ut det som på papiret var vår beste spiss, og heller valgte å spille med et halvskadet alternativ store deler av sesongen. I tillegg er det jo tydeligvis snakk om betydelige beløp her når de handler som de gjør. Når man i tillegg lar det gå utover det sportslige for å dekke over det som de tydeligvis har innsett var en brøler, så er det særdeles kritikkverdig.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 23:52    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde det var at de hadde gitt han denne klausulen du/dere reagerte på, men det er bare samme maset om at han ble vraket igjen?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 23:54    Post subject: Reply with quote

Skjønner jo at du ikke liker Bendtner, og det er greit nok det, men dette handler om at klubben har inngått en uforholdsmessig kostbar avtale de prøver desperat å komme seg ut av med skitne metoder. At de gir en enkeltspiller slike vilkår, gir han utvidede privilegier i forhold til de andre spillerne osv. Klubben har satt seg selv i denne situasjonen, uavhengig av hva man mener om Bendtner som spiller og person.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 23:58    Post subject: Reply with quote

Quote:
NÃ¥ er dere noen kamper unna gruppespillet i Champions League. Hva er annerledes siden i mai?

– Vi har fått en bedre treningshverdag. Vi har økt kvalitet i treningshverdagen, vi har en gruppe som trekker i samme retning, vi har fått ned antallet på trening, og vi har fått lov til å ta de grepene vi ønsket. Fortsatt har vi en vei å gå, men vi har begynte å sette vårt preg på dette, sier Eirik Horneland
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 288, 289, 290 ... 297, 298, 299  Next
Page 289 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb