English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ognjen Ožegovic
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 19.08.2019 14:42    Post subject: Reply with quote

Han var i FK Rad i ca. 6 måneder, så det kan være at han kjenner Denic derifra, ja.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 19.08.2019 14:43    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Ser ikke noen grunn til å være veldig skeptisk til denne signeringen for en grei penge.


Jeg er skeptisk til alle utlendinger som kommer inn for å være reserver istedet for lokale gutter. Hvis vis kal hente noen fra Serbia, bør de være soleklare førstevalg, hvis jeg skal se poenget. Og det gjelder enten de koster 4 elle 40 mill.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 19.08.2019 14:43    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Hvilke andre østeuropere har vi bommet totalt på?



Ut fra pris og forventning: Denic.
Ut fra spilletid og faktisk leveranse i RBK:
Serbecic (mener han er bedre enn han fikk vist i klubben)
Berisha (verste spilleren ever)
Dario Zahora (burger)
Tomas Malec (2 meter og elendig på hodet)
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 19.08.2019 14:45    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
machiavelli wrote:
Ser ikke noen grunn til å være veldig skeptisk til denne signeringen for en grei penge.


Jeg er skeptisk til alle utlendinger som kommer inn for å være reserver istedet for lokale gutter. Hvis vis kal hente noen fra Serbia, bør de være soleklare førstevalg, hvis jeg skal se poenget. Og det gjelder enten de koster 4 elle 40 mill.


Når de lokale guttene ikke når opp og tilsvarende reserver i Norge koster 10 mill, så foretrekker jeg utlendinger.
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 19.08.2019 14:46    Post subject: Reply with quote

Berisha var da helt konge, kom inn og gjorde at vi vant mot Molde, beste bruken av en for dårlig spiller vi har noen gang gjort Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 19.08.2019 14:48    Post subject: Reply with quote

Driblevækk wrote:

SÃ¥ du tar heller langsiktig god spiller fremfor og komme til CL?

Et ekstremt hypotetisk dilemma. Du snakker som om at han her skal skyte oss til CL. Sjansen for at det skjer er, mildt sagt, ganske dårlig.

Men ja, uansett hvem og når vi henter spillere, så ønsker jeg langsiktighet. Som sagt, å hente utlendinger som skal sitte på benken eller servere umotiverte opptredener på RBK2 er jeg lei av. Ikke dermed sagt at han her blir en sånn, men statistikk og pris tyder iallefall ikke på at dette er en som skal ta oss med storm. Gitt at ryktene stemmer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 19.08.2019 14:50    Post subject: Reply with quote

Crimp wrote:
Serberne jubler på twitter for å bli kvitt han, 'What a sad day for Rosenborg fans' sier de.


Dette kan ha en ikke-sportslig forklaring også: Han har bakgrunn fra Røde Stjerne og uttalte rett før han signerte for Partizan at hans store drøm er å feire seriegull med Røde Stjerne-fansen. Det gjorde at Partizan-fansen ikke ville ha han da han signerte for de.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 19.08.2019 14:52    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Når de lokale guttene ikke når opp og tilsvarende reserver i Norge koster 10 mill, så foretrekker jeg utlendinger.


Hvis de lokale spillerne ikke når opp, kan vi bruke de pengene på å utvikle akademiet istedet. Og at tilsvarende reserver koster 10 mill stemmer jo ikke. Jeg tror man kunne fått mange som kan gå inn å være reserver i Eliteserien for fem millioner. Fem millioner er Åsen-pris. Løkberg koster 1 mill. Reginiussen et par mill. Tønne en mill. Eggen Rismark et par mill. Osv. Alle disse kunne være reserver i RBK, og kommet inn og gjort en grei jobb i tillegg. Skjønner ikke hvorfor benken skal være full av Ogbu, Serbecic, Ozegovic, Denic og Levi til en samlet pris på over 25 millioner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Crimp
Senior


Joined: 31 Dec 2017
Posts: 229

PostPosted: 19.08.2019 14:53    Post subject: Reply with quote

Ja, som du sier, det kan tyde på at det er mer emosjonell enn sportslig grunn til jublingen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 19.08.2019 14:56    Post subject: Reply with quote

Crimp wrote:
Ja, som du sier, det kan tyde på at det er mer emosjonell enn sportslig grunn til jublingen.

Finner ikke denne jublingen, jeg. Han er jo bare nevnt i en håndfull tweets i dag. Bare et par "privatpersoner" som har skrevet noe om han, etter hva jeg kan finne.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
DrSATAN
Junior


Joined: 21 Nov 2018
Posts: 5

PostPosted: 19.08.2019 15:02    Post subject: Reply with quote

n stormfull dag i Partizan. Et stort løft fra Bibras Natho ankom, og Ognjen Ožegovic dro.

To år etter den pompøse overføringen fra Cukaricki og Ivica Ilievs berømte konferanse ("Jeg garanterer!") Drar Ozegovic til leiren til den norgesmesteren Rosenborg. Og MOZZART Sport finner også ut kompensasjonen som Partizan vil innkassere ved salget.

Sommeren 2017 fikk Cukaricka utbetalt rundt 300.000 euro, med forpliktelse om at Brđani ogsÃ¥ skulle tilhøre 25 prosent av neste overføring. Ozevic drar nÃ¥ til Trondheim for en samlet kompensasjon pÃ¥ 500.000 euro. Han skulle signere en treÃ¥rskontrakt verdt rundt € 300.000 per sesong. Klubbene har allerede nÃ¥dd ut, men det er fremdeles behov for Ã¥ forene noen av de finere detaljene om Ozegovics forhold. Rosenborg har til i kveld Ã¥ lisensiere ham for en sluttspillkamp mot Dinamo Zagreb i Champions League-kampen.

Ozevic er en Red Star-gutt som aldri fikk en stor sjanse på Marakana. Karrieren hans førte til at han lånte fra Banat og Vozdovac, for å forlate Røde og Hvite i 2014 da han signerte for Rad. Etter det spilte han for Jagodina, Borac Cacak, Vojvodina, kinesiske Changchun, Cukaricki og Partizan, som lånte ham forrige sesong til det russiske Arsenal fra Tula.

Han startet denne sesongen ganske bra som backup av Umaru Sadik og scoret fire mål i åtte mesterskap- og europeiske kamper. Da Rosenborgs tilbud kom, bestemte Partizan imidlertid å akseptere det, og snart Ozegovic

fra https://mozzartsport.com/...nti/335378
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 19.08.2019 15:02    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Ser ut som det er en spiss som ikke akkurat scorer 30 mål pr. sesong (har ikke scora 20 i året heller for så vidt). Hvorfor kan vi ikke finne en spiller som scorer mye mål?


Spillere som bøtter inn 30 mål i løpet av en sesong havner gjerne i større klubber enn RBK.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 19.08.2019 15:21    Post subject: Reply with quote

Nå vet jeg nada om spilleren, men for å trekke fram noe positivt ser jeg av transfermarkt at han var fast i Partizan i 2017/18 da de gikk videre fra gruppespillet i EL - og skåret mot Dinamo Kiev og Young Boys. I 2015 skåret han 2 og assisterte 1 i 4-0-seier borte mot italienske Sampdoria 3. runde kvalik.

Så ble han plukket opp av et lag på øvre halvdel i Russland for et år siden, så noe har de vel sett i ham? I følge han selv slet han mye med lange skadeavbrekk der, som gjorde at det ble lite spilletid.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 19.08.2019 15:22    Post subject: Reply with quote

Lette litt på youtube men fant bare noen enkelt-klipp.

Et par gode mål dette i alle fall :


https://www.youtube.com/w..._q_b7jp6OU

https://www.youtube.com/w...LKCxYQZIeg
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.08.2019 15:36    Post subject: Reply with quote

Hoho, det øverste er jo nesten signeringsgrunn alene dersom han bare gjør det én eneste gang i Rosenborg-trøye.

Men jeg lurer litt på: er dette faktisk en midtspiss for oss? For det lille man kan utlede av ferdigheter der - kjapp, sterk, intensiv, direkte - pluss at transfermarkt mener han er toføtt, gjør at jeg tenker mer på ham som en sidespiss i Akintolas rolle. Jeg ville sett for meg at de scoutet større spillere som Søderlunds arvtaker.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 19.08.2019 15:37    Post subject: Reply with quote

En ny Zahora? Very Happy
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
haarsaker
Junior


Joined: 06 Dec 2010
Posts: 48
Location: Oslo

PostPosted: 19.08.2019 15:39    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Hoho, det øverste er jo nesten signeringsgrunn alene dersom han bare gjør det én eneste gang i Rosenborg-trøye.

Men jeg lurer litt på: er dette faktisk en midtspiss for oss? For det lille man kan utlede av ferdigheter der - kjapp, sterk, intensiv, direkte - pluss at transfermarkt mener han er toføtt, gjør at jeg tenker mer på ham som en sidespiss i Akintolas rolle. Jeg ville sett for meg at de scoutet større spillere som Søderlunds arvtaker.


https://twitter.com/mad_m...9940952064

Link fra twitter. Beskrives ikke som en sterk spiss fra denne personen. Så vet jeg ikke om Aguero-referansen er spot on, men - de andre kvalitetene du nevner høres mer riktig ut.

Quote:
Ožegović has been completely shit on just because he played for Zvezda. He falls down a lot, doesn't get others involved and isnt a physically dominant player. But he is a fighter who is a pretty decent finisher and is Sergio Aguero in living color when compared to Sadiq. Shame.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 19.08.2019 15:41    Post subject: Reply with quote

Ja det er et godt poeng. Han er "bare" 1,80 mot Søders 1,87. Har jo en god del å si på oppspill og innlegg.

Ettersom Helland kanskje er på vei ut, og Akintolas situasjon er uviss så høres ikke det så dumt ut.

Samtidig så er han jo midtspiss ifølge transfermarkt da, men det betyr jo egentlig ingenting.

Botheim er jo også 1,80 men nå spiller vel han bare i mangel på andre.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 19.08.2019 15:43    Post subject: Reply with quote

3 mål og 4 assist på første 8 denne sesongen for Partizan er veldig bra det! Det er ikke en spiller som er ute i kulden el. Virker som den kritikken mot han først og fremst kommer av hans kjærlighet til Røde Stjerne, fremfor prestasjoner for Partizan.

Han har hatt flere gode sesonger før fjorårssesongen, men slo ikke helt til i Russland..

Virker rett og slett spennende. Han scorte mot Rad i går faktisk! MEN, det som er det store MEN her, han har vært en av de beste spillerne til Partizan i oppkjøringen, men ved å kjøpe han så hjelper vi jo Molde inn i Europaligaen! Neste kamp for Partizan er mot nettopp Molde i playoff...
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 19.08.2019 15:46    Post subject: Reply with quote

Quote:
Ožegović has been completely shit on just because he played for Zvezda. He falls down a lot, doesn't get others involved and isnt a physically dominant player. But he is a fighter who is a pretty decent finisher and is Sergio Aguero in living color when compared to Sadiq. Shame.[/]


Han mener Aguero i kvalitet sammenlignet med Sadiq, den andre spissen demmers
Back to top
View user's profile Send private message
Talent
Senior


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 114

PostPosted: 19.08.2019 15:48    Post subject: Reply with quote

Får greie skussmål av min kamerat som er serbisk og Røde Stjerne-fan. Beskrives som hurtig, men kanskje ikke akkurat noe målsnik. Mener han bør være et godt alternativ til Søderlund. Var visstnok veldig god for et år siden, og har startet denne sesongen bra.

Den serbiske avisen som meldte om overgangen er etter sigende pålitelig.

Vanskelig å si så alt for mye ut ifra det, men til 4 millioner kroner høres dette absolutt ut som en grei deal. Dog skulle vi jo helst sett at det ble hentet inn en klar ener..
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 19.08.2019 15:50    Post subject: Reply with quote

Horneland fan account wrote:
I følge han selv slet han mye med lange skadeavbrekk der, som gjorde at det ble lite spilletid.


Perfekt hos oss. Kjøp.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
LanoX
Rutinert


Joined: 29 Feb 2008
Posts: 548
Location: Fannrem

PostPosted: 19.08.2019 15:53    Post subject: Reply with quote

Insta-profil:

https://instagram.com/ogn...3at4ae3l8q

Har ikke begynt Ã¥ følge @rbk ennÃ¥ 😃
_________________
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haarsaker
Junior


Joined: 06 Dec 2010
Posts: 48
Location: Oslo

PostPosted: 19.08.2019 15:57    Post subject: Reply with quote

Micmac wrote:
Han mener Aguero i kvalitet sammenlignet med Sadiq, den andre spissen demmers


Det er nok riktig tolkning. Jeg tolket det først som at han sammenlignet spillestiler, men du har nok rett.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 19.08.2019 16:17    Post subject: Reply with quote

I diskusjonen om tidenes verste RBK-spiss, og samtidig verste kjøp fra Øst-Europa, melder jeg på Zahora. Forøvrig enig med dem som mener vi bør opp ei hylle eller to om vi skal handle inn utlendinger.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Next
Page 2 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb