| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 15.08.2019 21:48 Post subject: |
|
|
| Stubbelur wrote: | | PÃ¥ den ene side; koeffisientpoeng. PÃ¥ den annen side; Molde.(...). |
På den ene siden; Molde. På den andre siden; Molde må bruke ekstra med energi i Europa og kan ikke kun konsentrere seg om serien.
Molde med kun eliteserie tror jeg er farligere enn molde med ES + EL. |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 15.08.2019 21:50 Post subject: |
|
|
| Det er sevfølgelig det momentet også. :\ |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 15.08.2019 21:50 Post subject: |
|
|
At Molde får penger eller ikke spiller da ikke noen rolle. De går da uansett med underskudd, så om de får europainntekter så betyr det bare mindre for onkel Røkke å dekke.
Er det ikke slik det fungerer der nede? |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 15.08.2019 21:51 Post subject: |
|
|
| Bye wrote: | | Altså; hvis nå FC København skulle klare kunststykket å ryke for FC Riga (slo ut HJK Helsinki i dag), så sitter vi vel igjen med mere penger også hvis vi havner i Europa League? Da er det vel bare oss og AIK igjen..? |
Malmø er vel i Playoff de også =)
Last edited by Pappelg on 15.08.2019 21:52; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 15.08.2019 21:51 Post subject: |
|
|
| Der kom Molde flaksen. |
|
| Back to top |
|
 |
sukram Veteran
|
Posted: 15.08.2019 21:52 Post subject: |
|
|
| Molde flakser seg videre, som om jeg har hørt det før.. |
|
| Back to top |
|
 |
Strominho Veteran
|
Posted: 15.08.2019 21:53 Post subject: |
|
|
| Der fikk de jaggu målet sitt. Da er straffekonk avlyst hvert fall.. |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 15.08.2019 21:53 Post subject: |
|
|
| Pappelg wrote: | | Bye wrote: | | Altså; hvis nå FC København skulle klare kunststykket å ryke for FC Riga (slo ut HJK Helsinki i dag), så sitter vi vel igjen med mere penger også hvis vi havner i Europa League? Da er det vel bare oss og AIK igjen..? |
Malmø er vel i Playoff de også =) |
Ah, Malmø også ja. Jaja. Får komme til CL helst, da.
Måtte uffe meg litt da Bolly skåret. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 15.08.2019 21:55 Post subject: |
|
|
| Bye wrote: | | Altså; hvis nå FC København skulle klare kunststykket å ryke for FC Riga (slo ut HJK Helsinki i dag), så sitter vi vel igjen med mere penger også hvis vi havner i Europa League? Da er det vel bare oss og AIK igjen..? |
Nei. Har ingen betydning hvor mange lag som kvalifiserer seg fra Sverige og Danmark. Kun hvor mange norske lag som kvalifiserer seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 15.08.2019 21:56 Post subject: |
|
|
| Får håpe at Ranheim kan utnytte seg av slite Molde bein til helga. Hadde vært en bra trøst det. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
|
|
| Standarn McClintock wrote: | | Stubbelur wrote: | | PÃ¥ den ene side; koeffisientpoeng. PÃ¥ den annen side; Molde.(...). |
På den ene siden; Molde. På den andre siden; Molde må bruke ekstra med energi i Europa og kan ikke kun konsentrere seg om serien.
Molde med kun eliteserie tror jeg er farligere enn molde med ES + EL. |
Enig. Heia Molde! _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
sukram Veteran
|
|
|
| Bye wrote: |
Måtte uffe meg litt da Bolly skåret. |
Ja, det er noe Sophies choice over å håpe at Molde gjør det bra. Hjernen sier ja, hjertet sier alltid nei! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.08.2019 21:57 Post subject: |
|
|
Gjelder bortemål også i ekstraomganger? Har forstått det slik at det kun gjelder i ordinær tid, men mulig jeg har drømt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
steinmetz Rutinert
|
Posted: 15.08.2019 21:57 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Bye wrote: | | Altså; hvis nå FC København skulle klare kunststykket å ryke for FC Riga (slo ut HJK Helsinki i dag), så sitter vi vel igjen med mere penger også hvis vi havner i Europa League? Da er det vel bare oss og AIK igjen..? |
Nei. Har ingen betydning hvor mange lag som kvalifiserer seg fra Sverige og Danmark. Kun hvor mange norske lag som kvalifiserer seg. |
Mediepotten har vel tradisjonelt delt opp Skandinavia som en sone? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 15.08.2019 21:58 Post subject: |
|
|
| Pappelg wrote: | | Bye wrote: | | Altså; hvis nå FC København skulle klare kunststykket å ryke for FC Riga (slo ut HJK Helsinki i dag), så sitter vi vel igjen med mere penger også hvis vi havner i Europa League? Da er det vel bare oss og AIK igjen..? |
Malmø er vel i Playoff de også, så om de ryker der er de også i EL =) |
Ikke CL-playoff, så de må vinne EL-playoff.
Men det er fint av Molde, nå blir de løpende imellom og får Aris-angrepet i fjeset siste femten. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 15.08.2019 21:58 Post subject: |
|
|
Er jo genialt at Molde må ha ekstra omganger her, får ekstra belastning.
De må kanskje hvile noen spesielle spillere mot Ranheim noe som fort kan borge for Ranheim poeng.
Deretter 2 nye tøffe kvalikkamper, som fort også kan ende med ekstraomgang i siste... det er jo en drøm
Og med litt tur så er vi rett i ryggen på de, og kan gå forbi de mot tampen av sesongen:) |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 15.08.2019 21:59 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Gjelder bortemål også i ekstraomganger? Har forstått det slik at det kun gjelder i ordinær tid, men mulig jeg har drømt. |
Da har de funnet på noe nytt isåfall? Har ikke pleid å vært sånn. |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
|
|
| Du har nok drømt Zorac |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
|
|
| Zorac wrote: | | Gjelder bortemål også i ekstraomganger? Har forstått det slik at det kun gjelder i ordinær tid, men mulig jeg har drømt. |
Ja. Alltid har gjort det - utenom én sesong hvor de prøvde på en vri der bortemål ikke gjaldt etter ordinær tid, mener jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 15.08.2019 22:00 Post subject: |
|
|
| Engelsk ligacup trur jeg bortemålsregelen ikke gjelder etter ekstra-omganger. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 15.08.2019 22:02 Post subject: |
|
|
Vi får ikke flere nasjonspoeng ved at Molde går videre isolert sett. Nasjonspoeng kommer - slik jeg forstod hello i et tidligere innlegg - kun fra seier og uavgjort av norske lag i kvalifiseringskampene mens klubbpoeng fåes for hver runde man når. Altså er det kun Molde som tjener noe på dagens resultat. For at Molde skal ordne flere nasjonspoeng (som vi kan få nytte av) må de vinne eller spille uavgjort i kampene i neste runde. Og da blir det fort gruppespill på dem. Lov å håpe på sammenlagttap med en knepen seier i en av kampene for dem da. Hvis jeg har forstått det riktig.
Last edited by Macha on 15.08.2019 22:04; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.08.2019 22:02 Post subject: |
|
|
| Snorkel wrote: | | Du har nok drømt Zorac |
Roger! _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 15.08.2019 22:04 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Bye wrote: | | Altså; hvis nå FC København skulle klare kunststykket å ryke for FC Riga (slo ut HJK Helsinki i dag), så sitter vi vel igjen med mere penger også hvis vi havner i Europa League? Da er det vel bare oss og AIK igjen..? |
Aha, I see! Molde kan ryke neste runde for min del.  _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 15.08.2019 22:05 Post subject: |
|
|
| Bye wrote: | | Kjello wrote: | | Bye wrote: | | Altså; hvis nå FC København skulle klare kunststykket å ryke for FC Riga (slo ut HJK Helsinki i dag), så sitter vi vel igjen med mere penger også hvis vi havner i Europa League? Da er det vel bare oss og AIK igjen..? |
Aha, I see! Molde kan ryke neste runde for min del.  |
Har vel noe å si for TV-potten? |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 15.08.2019 22:06 Post subject: |
|
|
Var det jeg trodde i alle fall? Altså at vi fikk større del av kaka? Jeg har som vanlig ikke peiling. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
|