| View previous topic :: View next topic   | 

| Author | 
		Message | 

Buss Senior

| 

Posted: 06.08.2019 14:59    Post subject:  | 
				     | 

| 

[Holder seg for nesen og markerer misnøye med norsk fotball og sin dumme sønn

Bitter for et eller annet ? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
  | 

Posted: 06.08.2019 18:13    Post subject:  | 
				     | 

| 

Ja, han er nok det. Riktig oppfattet.    | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

nidaros997 Veteran

| 

Posted: 06.08.2019 23:52    Post subject:  | 
				     | 

| 

Situasjonen minner kanskje litt om da en ung Jonas Svensson ikke ville signere før han fikk garantier om spilletid? 

Det er nok mest det som det står på. Et ønske om å få samme muligheten til å spille mer eller mindre fast, slik som Skjelbred, Tettey, Henriksen, Selnæs, Svensson og Midtsjø fikk, av ulike grunner. De to første fordi klubben anså dem som arvesølvet og var også villige til å gi de ekstra gode lønninger for at de ikke skulle dra for tidlig, og flere av de andre fordi klubben ikke hadde økonomi igjen til å kjøpe bedre ferdigutviklede spillere og derfor måtte gi juniorer med et brukbart talent sjansen. 

Nå er vi ikke like rike som vi var (eller utga oss for å være) da Tettey og Skjelbred ikke stakk ved første og beste anledning, eller en purung Henriksen fikk sjansen og grep den med begge bena. Men ettersom vår treårsplan med økt økonomisk-sportslige satsning nå er over, og vi skal satse på unge trøndere igjen, så er det vel en no brainer at frostabyggen skal bli gitt en ok kontrakt, og lovnad om innhopp nå i høst, samt en fair sjanse til å spille mye fast eller som rotasjonsspiller i 2020?

Regner med at gutten blir presentert som RBK-spiller på fredag, og at vi får se ham i noen innhopp utover høsten. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Ciljan Rutinert

| 

Posted: 09.08.2019 11:21    Post subject:  | 
				     | 

| 

| rart det ikke er kommet noe info idag, da det vel var varslet ett møte med stig inge igår. adressa burde vært på ballen. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Letterkenny Rutinert

| 

Posted: 09.08.2019 12:33    Post subject:  | 
				     | 

| 

Det kan vel tenkes, hvis vi legger godviljen til, at tagseth ønsker å lese og vurdere et kontraktsforslag før han signerer. Ved å hensynta det faktum at far sitter og trekker i trådene kan vi jo til og med forsøke å tenke i retning at et evt. kontraktsforslag forhandles.

Brace yourself. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

haavarl Forumsjef

| 

Posted: 09.08.2019 20:32    Post subject:  | 
				     | 

| 

_________________ Embrace science - resist ignorance | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Thulian Veteran

| 

Posted: 09.08.2019 20:39    Post subject:  | 
				     | 

| 

| 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Yv89 Veteran

| 

Posted: 09.08.2019 20:50    Post subject:  | 
				     | 

| 

Stille idag, blir nok presentert i pausen i morgen    _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

WT62 Veteran

| 

Posted: 09.08.2019 20:54    Post subject:  | 
				     | 

| 

Ser at han har spilt kamp for Groningen nå?

Hvis SIB & co sitter og prater og prater uten å komme med noe konkret og kalle det å vise interesse så glipper nok ett talent fra RBK. 

Da bør SIB pakke sammen umiddelbart | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Mikkelsen Veteran

| 

Posted: 09.08.2019 21:06    Post subject:  | 
				     | 

| 

| La ut bilde på Insta med timeglass | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Hallis Senior

| 

Posted: 09.08.2019 21:34    Post subject:  | 
				     | 

| 

Rettelse: Blir vel kaskje Groningen ja...? Så ikke instabildet før nå. Bilde av seg selv under Groningenmatchen med timeglass burde vel egentlig si sitt. Håper han bare kødder litt og dukker opp i pausen i morra.
  Last edited by Hallis on 09.08.2019 21:41; edited 1 time in total | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Aristoteles Veteran

| 

Posted: 09.08.2019 21:40    Post subject:  | 
				     | 

| 

På det lille jeg har sett av han virker han ikke god nok. Helt ok om vi ikke signerer han. _________________ "- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller." | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Standarn og Crick Veteran

| 

Posted: 09.08.2019 21:44    Post subject:  | 
				     | 

| 

Får 8. plassen i Nederland CL gruppespill-plass? Hvis ikke skjønner jeg ikke hvorfor han skal velge dem fremfor RBK. Unge trøndere burde velge Rosenborg fremfor Groningen 10/10 ganger. Hvis ikke er det noe galt, enten i Rosenborg eller blant unge trøndere/nordmenn. 

Ja, Eresdevise er kanskje noe bedre enn Eliteserien, men Rosenborg er jo en mye større klubb enn Groningen (ca 60 plasser mellom dem på UEFA rankingen). Å spille CL, eller EL, med RBK burde være alle trønderes store drøm. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

RbkUrge Veteran

| 

Posted: 09.08.2019 21:45    Post subject:  | 
				     | 

| 

Før jeg slakter klubben og SIB dersom Tagseth ikke kommer vil jeg høre hva slags krav far og sønn har stilt. Om det har vært krav om startplass, men klubben ikke har ment at han er god nok til førsteelleveren eller de har hatt skyhøye lønnskrav så mener jeg det er riktig å ikke signere han, trønder eller ei. Synes ikke verken han eller faren har fremstått veldig sympatiske eller genuint interesserte i Rosenborg gjennom denne prosessen. Jeg får nesten følelsen av at de bare bruker oss for å skape interesse fra andre klubber han egentlig ønsker å spille for. _________________ Perché hai tradotto questa frase? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Montana Veteran

| 

Posted: 09.08.2019 21:54    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Helt enig med deg Rbkurge | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

larsarus Legende

| 

Posted: 09.08.2019 21:55    Post subject:  | 
				     | 

| 

| RbkUrge wrote: | 	 		  | Før jeg slakter klubben og SIB dersom Tagseth ikke kommer vil jeg høre hva slags krav far og sønn har stilt. Om det har vært krav om startplass, men klubben ikke har ment at han er god nok til førsteelleveren eller de har hatt skyhøye lønnskrav så mener jeg det er riktig å ikke signere han, trønder eller ei. | 	  

Dette vil du jo aldri få høre RBK sin versjon av. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

1972 Miami Dolphins Legende

| 

Posted: 09.08.2019 22:00    Post subject:  | 
				     | 

| 

Føles som far og sønn tagseth driver et idiotisk spill for p tvinge RBK til å slenge ut en god kontrakt. Noen som var å så han på trening, hvordan er nivået?

Har vi troa på gutten tar jeg det for gitt at vi har/tilbyr kontrakt. Virker some det foregår endel ting i kulissene utifra utspillene fra far og sønn. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Mustrum Ridcully Legende

| 

Posted: 09.08.2019 22:16    Post subject:  | 
				     | 

| 

Det er helt utrolig at absolutt alt av det som kan krype og gå av "talenter" i Norge i tospann med sine griske fredre (og sikkert agenter) forhandler som om de var Neymar Jr. og Sr. Kanskje greit å bevise noe på banen først? Før man begynner å kreve klippekort på A-laget og "førster i alt". _________________ Agbogbloshie park inspector.

Quis custodiet ipsos custodes? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Buss Senior

| 

Posted: 09.08.2019 22:32    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Mustrum Ridcully wrote: | 	 		  | Det er helt utrolig at absolutt alt av det som kan krype og gå av "talenter" i Norge i tospann med sine griske fredre (og sikkert agenter) forhandler som om de var Neymar Jr. og Sr. Kanskje greit å bevise noe på banen først? Før man begynner å kreve klippekort på A-laget og "førster i alt". | 	  

Hvem er det du tenker på ? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Wiseblood Veteran

| 

Posted: 10.08.2019 07:00    Post subject:  | 
				     | 

| 

Vent nå med å slakte pappa Tagseth og jr. før man hører om han er på vei eller ikke. Er da ikke veldig merkelig at gutten har med noen til å forhandle, det har da nøyaktig alle i dag. Hadde det vært bedre med Krim-Jim?

Angående nivået på en 18-åring som neppe har hatt det beste treningsgrunnlaget så regner jeg med at man garantert ikke forventer startplass med det første. _________________
  | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Mustrum Ridcully Legende

| 

Posted: 10.08.2019 08:27    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Buss wrote: | 	 		  | Hvem er det du tenker på ? | 	  

Tenker på mange jeg, nå sist var det han Odin-kisen. Som er 16.

| Quote: | 	 		  | – Rosenborg måtte vente og se hvordan jeg tok nivået og så videre. I Vålerenga var det mer sikkert. De fleste hadde nok valgt et tilbud der du går rett inn i A-stallen enn der det er usikkert. | 	  

Jeg synes det er i overkant frekt å kreve A-stallsplass når man er 16, eller 25 for den saks skyld, men når man er 25 så har man forhåpentligvis bevist at man har nivået inne. En 16-åring har jo nesten ikke spilt juniorfotball engang. 

Null bakkekontakt, null ydmykhet. _________________ Agbogbloshie park inspector.

Quis custodiet ipsos custodes? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Vakker Blomst Rutinert

| 

Posted: 10.08.2019 09:21    Post subject:  | 
				     | 

| 

Jeg tror ikke Tagseth kommer.

Vet ikke om jeg ønsker han hit engang. Det er alt for mye som skurrer med hele greia her. Her er mine ville spekulasjoner:

Vi har en far og sønn som tydligvis har et voldsomt høyt selvbilde og mener de kan komme å "kreve" visse ting for de skal velge å komme til RBK. Ingen spillere kan kreve noe som helst i RBK, i allefall ikke spilletid. Når ikke engang erke-trønder Helland er garantert startplass, hvorfor skal SIB sitte å lyve og si noe annet? Vi hadde (har) en spiller som fikk særbehandling ift. resten av gruppa og vi så jo hvor bra det var for gruppedynamikken.

Og se på hvem han kommer til å konkurrere mot! Vanskelig å dytte Mike Jensen, Konradsen og Lundemo ut på benken for en spinkel og urutinert 18-åring. Og bak der kommer etablerte spillere som Åsen, Trondsen og Denic. Og etter der igjen har vi talentet Tørset Johnsen.. Når han samtidig tidligere aldri har ytret noe spesiellt ønske om å spille for RBK, tror jeg ikke det skal gå lang tid før sutringa begynner. Dette kan ha smitteeffekt på vår andre unge spillere, som selvsagt også mener de fortjener startplass i ny og ne.

De krever vel også temmelig fet (tatt i betraktning) lønn. Antar han ville gått inn på en tilnærmet lik kontrakt som Botheim, som har vært tålmodig og jobbet hardt og virkelig fortjente oppgradering til A-stallen. Vet ikke hva Botheim har i grunnlønn, gjetter noe som 500-600k? Team Tagseth ønsker sikkert mer enn dette. Tørset Johnsen og Ceide er vel fremdeles hospitanter på A-laget (?) og tjener vel betraktelig mindre.

Nå er vi fremdeles i en situasjon der vi ikke kan ødsle rundt oss med penger som fulle sjømenn. Den økonomiske situasjonen kan bedres betraktelig om vi ikke bajser på leggen mot Maribor på tirsdag, men selv da må vi være nøkterne. Å blåse av et lønnsbudsjett på en RBK2 spiller er ikke det styret og SIB kan gjøre i disse dager.

Det som fremstår som kynisk spill for å drive opp prisen er også uattraktivt og usympatisk i mine øyne. Tipper det er Sr som er den stor playmakeren her. Slik som de fremstår nå begynner jeg å spekulere i om også avgangen fra Liverpool er blitt pyntet på for å brukes som forhandlingskort. Ved å få det til å fremstå som at "Liverpool tryglet å ba om at jeg skulle bli, men den råtassen jeg er takket nei fordi Liverpool 'trente meg feil' ". Tipper realiteten er mer at Liverpool har uttrykt ønske om å forlenge - de mener at det kan være noe der, men at han er langt fra noen plass på et senior-lag og må jobbe veldig hardt for å komme dit. Nekter å tro at Liverpools jr-avd har så elendig treningshverdag som Team Tagseth har fremstillt.

Liker heller ikke namedroppinga om at daværende juniortrener Gerrard hadde sagt noe som at "Tagseth er en meget god spiller, men han må jobbe med fysikken og må bli mer verbal" (var det ikke noe i den duren?). Dette er jo noe enhver juniortrener ville sagt om en av sine spillere som har et godt stykke igjen til å bli en komplett fotballspiller.

Kort fortalt, virker det som Tagseth-gjengen bruker alt og alle de kan for å klemme frem en lukrativ deal.

Norske medier virker jo alltid blendet av at en ungdom blir hentet til junioravd. til storklubber i Europa. Dette er jo noe som skjer hele tiden, og det er svært få av disse som faktisk blir en suksess. Storklubbene har denne muligheten kun pga. navnet sitt. Er ikke gitt at man er guds gave til eliteserien bare for at man har spillt på juniorlaget til Liverpool i noen år og dermed blitt døpt "stortalent" i norske aviser. Tagseth må bevise på seniornivå!

For all del, Tagseth er sikker meget talentfull, men han kan ikke forvente seg voldsomt med spilletid på RBK. For dét er konkurransen for stor, samt at vi ikke har et eneste poeng å miste i eliteserien slik ståa er i dag. RBK har vel heller ikke noen særlig stor tradisjon for å slippe til ungguttene. Se på Tørset og Ceide, de kan spille meget bra og imponere i cup eller innhopp og likevel må vente flere måneder før de får neste sjanse.

Ja, veit: Ville spekulasjoner og gjetting fra meg her, men dette er følelsen jeg sitter med. Han kan være så mye trønder han vil, men så lenge han klart har uttrykt at RBK ikke er en klubb han har store ønsker om å spille for, tipper jeg det ikke går lenge før sutringa kommer etter spill for RBK2 i noen mnd. Håper og tror ikke Jr er en sutrekopp, men Sr fremstår veldig som en - og eplet faller ikke langt fra treet..

Er det mye spilletid Tagseth ønsker bør han gå til Ranheim e.l. Men det er vel vanskelig å ta en slik avgjørelse når man har en far som forsøker å sikre pensjonen sin gjennom sønnen.

Man kan si mye om SIB, men akkurat i denne situasjonen synes jeg han gjør riktig i å holde tilbake.

Kommer han: Fint. Prove me wrong.

Kommer han ikke: Ok, bruk penger på styrke 11'en istedet. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

50prosenNT Rutinert

| 

Posted: 10.08.2019 09:22    Post subject:  | 
				     | 

| 

Aldri noe godt tegn å vise divatakter i en alder av 16-18 år. Men her må nok foreldrene ta sin del av skylda. Ungene blir jo hausset opp så fort de viser et snev av talent _________________ but but | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

PauloSilas Veteran

| 

Posted: 10.08.2019 09:35    Post subject:  | 
				     | 

| 

Rart at det drøyer sånn egentlig, Tagseth Sr var jo ute å sa at det var hastverk og at Tagseth ikke kunne være klubbløs mye lengre _________________
  	  | Peter Storey wrote: | 	 		  | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare | 	 
  | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Hedning Legende

| 

Posted: 10.08.2019 09:36    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Litt vel mye synsing og gjetting her? | 

|