| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.11.2006 14:03 Post subject: |
|
|
Jeg mener man burde ha sett mer av den bakre stolpen bak ballen, da. Jeg kan ikke si jeg ser stort av den.
Uansett, det kan hende ballen fortsetter videre inn. Legg merke til at jeg har argumentert for både mål og ikke i denne diskusjonen. Likevel, dette betyr ikke stort i etterkant. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 06.11.2006 15:30 Post subject: |
|
|
ballen skal være helt inne, det vil si at ballen ikke skal berøre krittmerket.
som jeg ser det, er den ikke inne fordi den rører krittmerket. men skulle hatt bedre kameravinkel. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 06.11.2006 17:48 Post subject: |
|
|
| Må si meg enig at ballen ikke er inne på det bildet.. Men det er snakk om et par cm til, så er hele ballen inn. Linjedommeren står bra plassert, helt på linje. Jeg er selv dommer og burde ha litt greie på akkurat dette. Men tipper bildet ikke er tatt akkurat på det punktet ballen er lengst inne, så det virker greit å dømme mål |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 06.11.2006 18:27 Post subject: |
|
|
Helt klart feildømt. Har sett videobildene om igjen og om igjen. Minst 5 cm klaring.
Men det var dessverre mål siden dommeren trodde ballen var inne. Det er tross alt det som teller. Heldigvis oppstod ikke den situasjonen mot Brann. Da hadde vi hatt skarringen gående til neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 06.11.2006 20:13 Post subject: |
|
|
var inne på dagbladet.no, der det stod litt om kampen og slikt.
det jeg vil fram til er noen av reaksjonene til ffk fansen pågrunn av vår oppførsel etter kamp slutt.
som stolt rosenborg supporter må jeg si at det var ekstremt dårlig arangsjert da vi måtte stå å høre ffk fansen mumle en eller annen sang til minne om den betongklumpen de har hatt som stadion i 92 år. syns det bare var bra at vi sang mer høylytt en ffk supporterne. de kunne sluppet oss ut.
http://www.dagbladet.no/s...81931.html _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
| Back to top |
|
 |
RBK2992 Senior

|
Posted: 06.11.2006 20:39 Post subject: |
|
|
| Verre for Viking-fansen. Måtte vel stå igjen de også. |
|
| Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 06.11.2006 20:44 Post subject: |
|
|
Om ballen var inne eller ute er liten vits å henge seg opp i nå. Dømt er dømt. Verre ting har skjedd på dommerfronten i år.
Det vi kan gjøre nå er å glede oss over en fantastisk GULL-sesong
Vi burde nyte dette her en liten stund nå synes jeg.Det var vel få eller ingen som våget å håpe på dette i sommer  |
|
| Back to top |
|
 |
RC2 Junior
|
Posted: 07.11.2006 13:40 Post subject: |
|
|
Jeg ser at det er mye diskusjon om hvorvidt ballen var inne eller ei. Vel, det er vanskelig å avgjøre, ihvertfall ut fra de kameravinkler som var tilgjengelige.
Når det er sagt, har jeg ikke hørt noe om målet til Iversen... var ikke det offside? Kanskje, kanskje ikke...
Men det som er sikkert, er at FFK skulle hatt straffe! Piiroja ble regelrett kvestet i bakken i forbindelse med en cormer. Drakta han stod som et segl... så mye tyder på at han både ble dratt i bakken og taklet på en og samme gang. Fra der jeg stod var dette helt tydelig. Merkelig at ikke linjemannen reagerte, for han hadde samme vinkel som meg.
Når det er sagt, var dette samme linjemann som godtok målet og som eventuelt skulle ha avvinket for offside på RBK målet. Så han hadde kanskje ikke sin beste dag på jobben? _________________ www.holygans.com - Du ser det ikke før du tror det! |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 08.11.2006 14:22 Post subject: |
|
|
Jeg fikk aldri sett noe godt bilde som kunne vist om det var offside på målet, men stusset over det samme som deg. Godt mulig Piiroja skulle hatt straffe også. Det er vel ingen tvil om at RBK skal være mest fornøyd med resultatet ut ifra spill og sjanser.
Jeg hang meg mest opp i målet til Fredrikstad fordi det er en litt uvanlig situasjon (blåses mål muligens uten at ballen er inne) og fordi det gikk mot RBK. Feil i forbindelse med offside og straffe ser vi jo flere ganger i hver kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
|