English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrikstad - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2006 14:03    Post subject: Reply with quote

Jeg mener man burde ha sett mer av den bakre stolpen bak ballen, da. Jeg kan ikke si jeg ser stort av den.

Uansett, det kan hende ballen fortsetter videre inn. Legg merke til at jeg har argumentert for både mål og ikke i denne diskusjonen. Likevel, dette betyr ikke stort i etterkant.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 15:30    Post subject: Reply with quote

ballen skal være helt inne, det vil si at ballen ikke skal berøre krittmerket.
som jeg ser det, er den ikke inne fordi den rører krittmerket. men skulle hatt bedre kameravinkel.
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 17:48    Post subject: Reply with quote

Må si meg enig at ballen ikke er inne på det bildet.. Men det er snakk om et par cm til, så er hele ballen inn. Linjedommeren står bra plassert, helt på linje. Jeg er selv dommer og burde ha litt greie på akkurat dette. Men tipper bildet ikke er tatt akkurat på det punktet ballen er lengst inne, så det virker greit å dømme mål
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 18:27    Post subject: Reply with quote

Helt klart feildømt. Har sett videobildene om igjen og om igjen. Minst 5 cm klaring.

Men det var dessverre mål siden dommeren trodde ballen var inne. Det er tross alt det som teller. Heldigvis oppstod ikke den situasjonen mot Brann. Da hadde vi hatt skarringen gående til neste år.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 20:13    Post subject: Reply with quote

var inne på dagbladet.no, der det stod litt om kampen og slikt.
det jeg vil fram til er noen av reaksjonene til ffk fansen pågrunn av vår oppførsel etter kamp slutt.
som stolt rosenborg supporter må jeg si at det var ekstremt dårlig arangsjert da vi måtte stå å høre ffk fansen mumle en eller annen sang til minne om den betongklumpen de har hatt som stadion i 92 år. syns det bare var bra at vi sang mer høylytt en ffk supporterne. de kunne sluppet oss ut.
Rolling Eyes Smile

http://www.dagbladet.no/s...81931.html
RBK2992
Senior

PostPosted: 06.11.2006 20:39    Post subject: Reply with quote

Verre for Viking-fansen. Måtte vel stå igjen de også.
Back to top
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 06.11.2006 20:44    Post subject: Reply with quote

Om ballen var inne eller ute er liten vits å henge seg opp i nå. Dømt er dømt. Verre ting har skjedd på dommerfronten i år.

Det vi kan gjøre nå er å glede oss over en fantastisk GULL-sesong Cool
Vi burde nyte dette her en liten stund nå synes jeg.Det var vel få eller ingen som våget å håpe på dette i sommer Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RC2
Junior

PostPosted: 07.11.2006 13:40    Post subject: Reply with quote

Jeg ser at det er mye diskusjon om hvorvidt ballen var inne eller ei. Vel, det er vanskelig å avgjøre, ihvertfall ut fra de kameravinkler som var tilgjengelige.
Når det er sagt, har jeg ikke hørt noe om målet til Iversen... var ikke det offside? Kanskje, kanskje ikke...
Men det som er sikkert, er at FFK skulle hatt straffe! Piiroja ble regelrett kvestet i bakken i forbindelse med en cormer. Drakta han stod som et segl... så mye tyder på at han både ble dratt i bakken og taklet på en og samme gang. Fra der jeg stod var dette helt tydelig. Merkelig at ikke linjemannen reagerte, for han hadde samme vinkel som meg.

Når det er sagt, var dette samme linjemann som godtok målet og som eventuelt skulle ha avvinket for offside på RBK målet. Så han hadde kanskje ikke sin beste dag på jobben?
vemundo
Veteran

PostPosted: 08.11.2006 14:22    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk aldri sett noe godt bilde som kunne vist om det var offside på målet, men stusset over det samme som deg. Godt mulig Piiroja skulle hatt straffe også. Det er vel ingen tvil om at RBK skal være mest fornøyd med resultatet ut ifra spill og sjanser.

Jeg hang meg mest opp i målet til Fredrikstad fordi det er en litt uvanlig situasjon (blåses mål muligens uten at ballen er inne) og fordi det gikk mot RBK. Feil i forbindelse med offside og straffe ser vi jo flere ganger i hver kamp.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Page 6 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb