| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
larsarus Legende

|
Posted: 24.07.2019 11:44 Post subject: |
|
|
| Gjermund Åsen flyttet vel hjem til Trondheim til et "investerings-objekt" han hadde kjøpt tidligere og leid ut. Tror det er veldig vanlig i den bransjen der å være litt utleie-baron på si. Når han kan gjøre det, så kan man vel tro de fleste andre som ser de tjener godt over det hvermannsen tjener gjør seg tanker om hvordan de skal sikre seg fremtidige inntekter de også. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 24.07.2019 13:01 Post subject: |
|
|
Hva med Liliu hos Nõmme Kalju ?
https://us.soccerway.com/...is/121523/
skrytevideo:
https://www.youtube.com/w...Q6vz6vsRQY
Fylte 29 i mars, men virker å ha de kvalitetene vi ser etter.
Ser ut til å ha et dødelig langskudd, bra fart og god både i bakrom og som møtende.
Virker ganske sterk 1.81 på strømpelesten.
Kan ikke være noen dyr mann, 31 mål på 30 kamper i fjor for Nomme men i år har laget slitt mere og han står med 9 mål på 20 kamper.
Mulig han er over middagshøydene, men kunne jo kanskje vært et alternativ?
Men før noen sier nei takk pga alder eller liga så vil jeg påpeke at selvfølgelig ønsker jeg meg en yngere og enda bedre spiss med bedre meritter  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
Last edited by moomoo on 24.07.2019 17:11; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 24.07.2019 13:36 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | | Det er ingen som sier at prosessene er lette. Men jeg tror det handler om litt andre faktorer enn BARE vanskelige prosesser. Det handler blant annet om planlegging og kartlegging av markedet. For å bruke det enkleste eksempelet, Even Hovland. Even Hovland gikk gratis til Sogndal i september. Da var nok ikke RBK interessert, ellers ville han trolig ha signert for topplaget RBK, enn ett Sogndal på vei mot OBOS. Når kalenderen så vippet over til nytt år, ville det vært både RBK’s og Sogndals interesse å få avtalt denne handelen så tidlig som mulig, da Sogndal kunne funnet en erstatter, og RBK kunne fått øvet på samhandling med sin nye midtstopper. Så er det sikkert mange faktorer som spiller inn, med andre spillere og interesser, men alle vet at prisen på en hvilket som helst spiller øker betraktelig når vinduet nærmer seg slutt. Når det blir sendt bud på et «halvt dusin» fotballspillere på deadline day denne våren, så sier det meg at planleggingen og kartleggingen i storklubben RBK ikke er god nok. I tillegg til utfordrende prosesser! |
Jeg ser du trekker frem Hovland som kroneksempelet, titt og ofte. Jeg synes ikke Hovland er noe spesielt godt eksempel på det du prøver å fremstille. Så da har du kanskje ikke noe godt poeng?
En fullstendig nedslitt Hovland var fast bestemt på dra tilbake til Sogndal høsten 2017. Han trengte dette etter en svært tung periode i Tyskland, for å kunne bygge seg opp til noe bedre. Rosenborg hadde andre navn på blokka på dette tidspunktet. I tillegg hadde de ståltro på Rasmussen. Rasmussen svikta og RBK fikk ikke napp hos de prioriterte. Derfor landa man på en atskillig mer opplagt Hovland tidlig på våren 2018. Tett på seriestart, og man betaler premium. Men Even Hovland var svært god denne våren, og avgjørende for at RBK dro i land titler dette året. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 24.07.2019 13:40 Post subject: |
|
|
| Det er tydelig at du og jeg er ganske uenige om RBK’s spillerlogistikk, og det er helt i orden. Vi ser litt ulikt på dette temaet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.07.2019 13:54 Post subject: |
|
|
Sebastian Holmén står uten klubb, etter at avtalen med Dinamo Moskva gikk ut å i sommer. Midtstopper som var tatt ut i den svenske landslagstroppen for et par år siden, og har hatt noen kamper der. Spilte 20 kamper for Dinamo sist sesong.
Vet ikke mye om spilleren, men regner med han iallefall blir sjekket ut. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 24.07.2019 14:07 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | | Det er tydelig at du og jeg er ganske uenige om RBK’s spillerlogistikk, og det er helt i orden. Vi ser litt ulikt på dette temaet. |
Tror ikke vi er uenige i at vi ønsker oss enda bedre spillere inn. Og at ting ikke har vært optimalt i så måte de siste årene. Jeg synes altså heller ikke at rekrutteringsarbeidet i klubben har vært godt nok. Men jeg synes dine eksempler og konklusjoner tidvis blir svært forenklet. Dette er ikke så drittlett som enkelte prøver å fremstille det som.
Vi kan ikke sammenligne RBK med Sarpsborg og LSK, som tidvis vasker frem en og annen juvel. Men som likevel bommer på 9 av 10. Og som ikke har de kravene til prestasjoner og trofeer som vi har. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 24.07.2019 14:15 Post subject: |
|
|
| Jeg er klar over at det ikke er enkelt å drive en fotballklubb. Synes likevel at klubben virker å ligge litt i etterskudd når det kommer til spillerlogistikk, noe som gjør at man ofte ender opp med et dyrt og dårligere alternativ. Klubben burde for eksempel allerede begynne å lete etter potensielle erstattere til Samuel Adegbenro som mest sannsynlig kommer til å bli solgt. Om han holder seg skadefri. Regner med at den jobben allerede er i gang, også. Dersom man hver gang skal erstatte spillere med noe ekstra, som f. eks Adegbenro, med dårligere alternativ så vil laget bli dårligere. Dette er ikke lett, for all del, men klubben har et forbedringspotensiale på dette området. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 24.07.2019 14:30 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: |
Vet ikke mye om spilleren, men regner med han iallefall blir sjekket ut. |
Har han vært i Eliteserien eller i Liverpool? Tror ikke man skal regne med at Bjørnebye ser så veldig langt utenfor de parameterne. |
|
| Back to top |
|
 |
Crimp Senior
|
Posted: 24.07.2019 14:57 Post subject: |
|
|
| Sebastian Holmén er på vei til Nederland, så den kan vi stryke med en gang. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7382 Location: South-west coast exile
|
Posted: 24.07.2019 17:45 Post subject: |
|
|
| Vinduet åpner i morra, er det sånn? |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 24.07.2019 17:50 Post subject: |
|
|
| 1 august? |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 24.07.2019 18:00 Post subject: |
|
|
| 1. august til 31. august er vårt vindu åpent. |
|
| Back to top |
|
 |
GeirOve Proff
|
Posted: 24.07.2019 18:36 Post subject: |
|
|
Willhelm II er vel strengt tatt en klubb RBK skulle kunne kjempe mot på overgangsmarkedet. Kunne kanskje gått an å være føre var, og da klar over at spilleren(e) er på utgående kontrakt. Være litt pro-aktiv på markedet.
Gud hvor jeg gleder meg til Bjørnebye er ferdig i RBK |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 24.07.2019 21:02 Post subject: |
|
|
Ny stopper JA TAKK!
Wormgor
De light
Kyrre Fleinbættmoen
Tar egentlig det meste om vedkommende springer 60 meter under 12 blank og er kvikk i hodet!
Ikke ute etter å "ta" Hovland, men IGJEN for 1-2-3-4..mista tellinga så SOVER han og sørger for baklengs.
Dette er ikke holdbart for et lag som RBK, her må det taes grep!
Er det noen som har eller gidder finne konkret oversikt over hvor mange ganger han har duppet av i år? _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 24.07.2019 21:18 Post subject: |
|
|
Trenger ny stopper tvert ja. Hovland holder faen ikke om en skal komme seg ut i Europa. Hva er det Horneland ser i han? Det lille Serbecic fikk vise var mye mer imponerende. Med en sterkere midtstopper i dag hadde vi ikke sluppet inn det andre målet.
Hent Wormgoor. Eller hvem som helst. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 24.07.2019 21:28 Post subject: |
|
|
Ganske klart at vi trenger ny stopper ja. Ikke spesielt imponerende det hovland presterer.
Men. Mener vi like sårt trenger en ny spiss. Mot bate hadde vi scoret ett til to til dersom spissen vår kunne lukte litt hvor ballen kom, og hadde nok aks/teft til å komme seg foran forsvarer på lave innlegg. Søder er f meg sjeldent på rett sted til rett tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 24.07.2019 23:16 Post subject: |
|
|
Det må handles  |
|
| Back to top |
|
 |
Munken Junior
|
Posted: 25.07.2019 11:07 Post subject: |
|
|
Noen som har sjekket ut Snorre Strand Nilsen på Raufoss?
Ser ut som han har hatt en god start på sesongen ift statistikken. _________________ For når snøen lægg sæ kvit i klokkesvingen
Å hjerte banke jula inn på ny
Du har vist veien, for troillongan te himmlen
Du e kongen av Lerkendal |
|
| Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 25.07.2019 11:40 Post subject: |
|
|
Vi må forsterke noen av disse:
Høyreback (lar meg ikke lure av ferske mål og assists, han er for svak)
Midtspiss (samme som over)
Stopper
Har 0 tro på SIB, dessverre, han har ikke fungert bra.
Men, håper! _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 25.07.2019 12:42 Post subject: |
|
|
| Det er nok få som er uenige i at de posisjonene er våre svakeste ledd. SIB burde vært stilt til veggs om hvorfor det ikke har skjedd noe her ila de siste to overgangsvinduene |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 25.07.2019 12:49 Post subject: |
|
|
Da svarer han at Valsvik har kommet inn som stopper, og at Åsen kan spille høyre back... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 25.07.2019 12:55 Post subject: |
|
|
| Det er akkurat det som bekymrer meg mest. At de vurderte Valsvik som en spiller som er god nok til å konkurrere seg inn på et Rosenborglag! Da vet man på en måte hvor lista ligger! |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 25.07.2019 12:59 Post subject: |
|
|
Utfordringen vår er at vi ikke har råd til kvalitet når vi kjøper. Vi blir avspist med noen som er ok i flere posisjoner istedet for meget god i en posisjon. Siste vi kjøpte med kvalitet er vel Samuel. Ubrukelig på alle posisjoner unntatt på kanten sin. Der er han derimot Gud.
I kampen mot bate trengte spissen og vingen til bate 5 minutter på å lage et mål. Ingen i vår angrepsrekke hadde tatt det løpet og den avslutningen etter han spissen. Det er kvalitet, og kvalitet avgjør jevne kamper. Synd vi ikke kjøper annet enn «first price»... |
|
| Back to top |
|
 |
Crimp Senior
|
Posted: 25.07.2019 15:03 Post subject: |
|
|
| Wormgoor sammen med Tore hadde vært helt fantastisk. Han spilte vel ikke i noen av Brann sine kvalikkamper heller, noe som er et stort pluss med tanke på at man kan ha maksimalt en spiller som har representert en annen klubb i europaturneringene. Men det spørs om vi kan utkonkurrere Panathinaikos som har vist sin interesse. |
|
| Back to top |
|
 |
|