View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.11.2006 16:25 Post subject: |
|
|
Kan noen fortelle meg HVA det er Ramstad driver med på 0-2???
Scheie ville fått hjerneblødning for åpen mikk av å dekke stanga si slik. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Nr1-. Senior
|
Posted: 04.11.2006 16:33 Post subject: |
|
|
2-3 målet må han også ta på sin kappe. Følger jo ikke mannen sin når innlegget kommer. _________________ Kaddara |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.11.2006 16:58 Post subject: |
|
|
Jamtfall var da ikke bedre enn hyka i denne kampen. Greit at han var bedre i første, men Hyka mistet knapt ballen en gang i 2.omgang, og kom seg til linja flere ganger og slo mange lure pasninger. Jamtfall var knapt synlig i 2.omgang. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 04.11.2006 17:10 Post subject: |
|
|
som jeg har nevnt tidligere, synes jeg det er elendig nivå på disse juniorkampene. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.11.2006 17:31 Post subject: |
|
|
Vi var glimrende offensivt, der holdt vi meget højt niveau. Defensivt er en anden historie. Man kan ikke forvente at junior(!!) laget skal spille som Barcelona.
Hyka var ikke bedre end Jamtfall, Jamtfall skaffer et straffespark og scorer et mål, meget mere kan man ikke forvente. Jamtfall var synlig i anden omgang, men højre siden ble lite brugt udover i kampen(spillerne usikre på Ramstad?), hvilket gjorde at han faldt ud.
Jeg synes også at Hyka var god, men både i første og andre omgang har han nogle taktiske fejlvalg. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.11.2006 17:38 Post subject: |
|
|
Taktiske feilvalg? Det går visst sport i å kalle det Hyka gjør for taktiske feilvalg. Han gikk gjentatte ganger til dødlinjen, noe jamtfall ikke gjorde i 2.omgang, jamtfall prøvde stadig å gå innover og mistet ballen. Det han Nordvik og skjelbred gjorde i 2.omgang på venstresiden var glimrende. Greit at du skal prøve å fremheve jamtfall, har selv stor tro på ham, idag var han god i førsteomgang, men ikke like god i 2. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.11.2006 17:52 Post subject: |
|
|
Fint at han kommer sig til dødlinja, men når der er bedre muligheder indover i banen, og når han ikke får noget ud af sine indlæg, er det et taktisk fejlvalg. Enkelt og greit. Han havde fine kombinationer med Skjelbred, men der var også situationer hvor han ignorerede bedre placerede medspiller, som f. eks Skjelbred..
Jamtfall skaffede et straffespark og scorede et mål udover de fine kombinationene han havde. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.11.2006 17:59 Post subject: |
|
|
Han gikk innover når det var muligheter til det, men hovedmålet til en ving skal og bør være å komme seg til linjen, og det ble faktisk skapt sjanser på dette. Samtidig når dette var vanskelig spilte han til indreløperen i mellomrommet. Han mistet vel ballen knapt èn gang i 2.omgang, forøvrig heller ikke første, og var sammen med Skjelbreid hjernen bak de fleste angrepene til Rosenborg etter pausen.
Jamtfall gikk konsekvent innover i 2.omgang, og skapte ingenting på dette. Han skal ha ros for målet, men stort mer gjorde han ikke i 2. omgang.
Sånn generelt, det er ikke et taktisk feilvalg hvis man ikke treffer skikkelig på et innlegg, det er den tekniske utførelsen det er feil med da. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.11.2006 18:03 Post subject: |
|
|
Det er et taktisk fejlvalg når der er bedre muligheder, den er ikke til og komme uden om. Specielt når han ikke skaber åbenlyse chancer.At han knapt mistede ballen er også langt fra virkeligheden.
Hyka var måsket hakket bedre end Jamtfall i andre omgang, hvilket også hhænger sammen med at Jamtfall ikke blev brugt særlig meget.
Men ser man på hele kampen var Jamtfall klart bedst af de to. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 04.11.2006 18:09 Post subject: |
|
|
Uansett blir en diskusjon rundt denne kampen en diskusjon som egentlig handler om spillernes ferdigheter. At RBK har en av Norges sterkeste junior-staller er hevet over enhver tvil. To år på rad i finalen burde bevise dette, blandet sammen med en influx av unge spillere som bare VIF/Lyn kan vise til, og som Viking kunne vise til før da det fortsatt var en fotballklubb og ikke et konferansesenter.
Gratulerer i hvert fall med finalespill. Synd dere ikke vant, men hei, la no Start få utvikle et par ok spillere til. Magnus Ask Mikkelsen virker spennende. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.11.2006 18:10 Post subject: |
|
|
Vi kan jo snu det på flisen da. Jamtfall gjorde taktiske feilvalg når han gikk innover og mistet ballen gang på gang i 2.omgang, det må være like stor takhøyde for hva som kalles taktisk feilvalg for ham som det er for Hyka, selv om man ynder å legge større vekt på Hykas valg.
Jeg sier ikke at Jamtfall var dårlig, for all del, men Hyka var en mye større pådriver og utfordret ofte langs linjen. Han slapp, i sterk kontrast til det du sier, ballen ofte inn til skjelbred i rommet mellom forsvar og midtbane. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.11.2006 18:16 Post subject: |
|
|
Jamtfall gik ind i banen når han ikke havde andre muligheder, bortset fra 1 gang hvor han kunne have spillet den ud på kanten til Zahl, så vidt jeg husker. Hyka gik, gentagende gange til dødlinja, hvor der var bedre alternativer inde på midten.
Hvem laver det største fejlvalg?
Som sagt, Hyka var hakket bedre i andre, men ser man på kampen som en helhed var Jamtfall klart bedst. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.11.2006 18:24 Post subject: |
|
|
1 mot 1 skal du utfordre mot linjen, og det gjorde Hyka, som den gangen ballen havnet til ham inne i 16-meteren og han dro seg mot linjen og banket den innover, til en ledig jamtfall på den andre siden, den endte tilslutt til Aas på blankt mål. Der skal man ikke slå den ut til spillere som står utenfor 16, men utfordre. Samtidig spilte han stadig smarte stikkere inn mot midten der Skjelbred fikk den med seg i fart, og Hyka hadde da vitterlig et par raid der han dro med seg ballen innover og mellom back og stopper..
Når du er ving, og kommer alene mot back skal du ikke spille til en indreløper som står på kanten av 16-meteren, men utfordre mot dødlinjen og legge inn, rett og slett fordi det er mye vanskeligere for et forsvar å forsvare seg mot en ball som går bak de enn å ha ballen foran seg. Det er noe enhver trener tydeliggjør overfor spillerne sine, at du ikke forstår viktigheten av å utfordre mot dødlinjen tyder på at du ikke forstår hva 4-3-3 går ut på. Bredde i spillet, og innlegg fra kantene.
Last edited by bommel on 04.11.2006 18:26; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.11.2006 18:26 Post subject: |
|
|
Der er ikke noget fasit for hvad en ving skal. Du spiller bolden når det er det bedste alternativet og du udfordrer når det ser ud som den bedste afgørelse. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.11.2006 18:28 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig, 1 mot 1 er nettopp en slik situasjon, du skal aldri unnlate å utfordre, hvis det da selvfølgelig ikke er en som står så godt til at han kan score. |
|
Back to top |
|
 |
pL Junior

|
Posted: 04.11.2006 18:32 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal vi lete etter en erstatter til Riseth, når Sivert Lund bekler DM på en så god måte? Han har blikket, pasningsfoten og er veldig involvert i distribusjonen av ballen. Idag jobbet han også bra hjemover og hadde noen ballvinninger. Om ett/to år håper jeg Lund får prøve seg på førstelaget. Kanskje ett utlån til 1div først? Ranheim når de rykker opp til 1ste div? |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.11.2006 18:32 Post subject: |
|
|
Vi får bare være enige om at være uenige. Jeg synes Hyka havde nogle dårlige valg og at Jamtfall var bedre end ham i denne kamp. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 04.11.2006 18:36 Post subject: |
|
|
En juniorkamp er en juniorkamp. Av og til blir juniorfeil utslagsgivende.
Synd det ble så nervøst som det ble i starten. Jeg har sett juniorlaget spille bedre i år, men jeg tror samtidig ikke jeg har sett en bedre motstander.
Men Rosenborg har helt klart noe på gang. Mange av førsteårsjuniorene har et enormt talent. Nå gjelder det bare for trenerne og spillerne selv å utvikle talentet til ferdighet. _________________ "If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever." |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.11.2006 18:39 Post subject: |
|
|
Det kan jeg være enig med deg i Harald  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.11.2006 18:50 Post subject: |
|
|
Problemet til Rosenborg i denne kampen er at laget har for dårlig sentrallinje. De beste spillerne i hver lagdel spilte ute på siden. I fjor hadde juniorlaget Tettey og Skjølsvik sentralt, noe som gjorde laget mye bedre.
Ut fra denne kampen å bedømme er Nordvik, Skjelbred og Jamtfall gode nok til å kjempe om plasser på A-laget. Den som kommer nærmest av de andre er Hyka, men han har fortsatt en del å gå på før han er klar for A-lagsspill. Hovedsaklig fysisk og taktisk. Steffen Mathisen var skuffende på stopperplass, og Sivert Lund, som noen fremhevet, er dessverre ikke god nok for RBK.
Den som imponerte mest i dag var etter min mening Andreas Nordvik. Hvis Tørum er lur, lar han ham få spille samtlige Royal League-kamper i vinter, enten som back eller som stopper, slik at utviklingen hans vil skyte fart. Da sitter vi neste sesong med en forsvarsspiller i landslagsklasse. |
|
Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 04.11.2006 18:54 Post subject: |
|
|
Gratulerer til Start med gullet! Vel fortjent  |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.11.2006 18:58 Post subject: |
|
|
Er enig med Brady. Synes Nordvik viste meget gode takter, han er sterk i dueller og lynrask, ikke mange som er raskere enn denne karen på Rosenborg. Virket mye roligere enn de andre i forsvaret også, vil mye heller at en slik spillende stopper/back skal få muligheten enn en mer lempende Mathisen. Selvsagt kan mathisen ta steget opp, han er jo ennå ung og var råsterk i de fleste duellene. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.11.2006 21:38 Post subject: |
|
|
Min mening:
Skjelbred glimter til ved enkelte anledninger og sier ifra hvorfor han er på et annet nivå enn resten.
Litt skuffet over Jamtfall. Han spilte en ok kamp for så vidt, men det er et godt steg opp til 11'ern til A-laget.
Nordvik imponerer offensivt med stor ballkontroll, ballsikkerhet og teknikk. Utmerket balansepunkt. Dessverre var han ikke akkurat Basma i taklingene. Han burde nok ha taklet og avverget innlegget ved 3. målet. Alt i alt er jeg positivt overrasket.
Hyka spiller som en ung spiller. Han jobber tydeligvis med å komme ned til kanten og til innlegg. Spiller seg klart opp i 2. omgang og viser at han har et enormt potensiale. Han har tross alt ett år til gode på Jamtfall.
Når det gjelder Aas, Mathiesen, Ramstad så vises det at de er unge og de faller litt igjennom i denne kampen. Mye feilpasninger av Engen da han kom inn men han minner litt om Brandhaug i spillestilen. Det er festlig. Skjerve gjorde en ok kamp.
Ellers så synes jeg det er mye bra angrepsspill i 2. omgang. Lund og Zahl med fine kombinasjoner. Synd vi ikke fikk se Skjølsvik i denne kampen.
Gratulerer til Start med Cup-mesterskap. |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 04.11.2006 21:51 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | som jeg har nevnt tidligere, synes jeg det er elendig nivå på disse juniorkampene. |
Spar meg Håpløs vinkling i en kamp vi burde ha vunnet kansje 4-2. Enig med Ivar Hoff når han sier at her er det mange kommende tippeligaspillere i både Start og RBK.Kansje den beste juniorfinalen som noen ganger er spillt.Det er også ekspertene enig om.Meget høyt nivå. 
Last edited by skjæringen on 04.11.2006 23:16; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 04.11.2006 22:38 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Ellers så synes jeg det er mye bra angrepsspill i 2. omgang. Lund og Zahl med fine kombinasjoner. | Hvordan spiller Zahl nå egentlig? Er han fremdeles litt ego? Han var iaff det da han spilte på KIL/Hemne som sentral midtbane. |
|
Back to top |
|
 |
|