View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
EOn Junior
|
Posted: 31.10.2006 18:52 Post subject: |
|
|
Han har nesten 300 poster. Kan lett bli litt overivrig sjølutnevnt forumpoliti da. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 31.10.2006 18:54 Post subject: |
|
|
mirifice wrote: | denne tråden heter riktignok "nye spillere",eller tar jeg feil? |
Det gør den, men nye spillere, som RBK har vist interesse for, har egen tråd. Fortsæt Lustig dikussionen her _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Chriz Senior
|
Posted: 02.11.2006 02:48 Post subject: |
|
|
Kan se ut til at Viking rykker ned, vil det ikke være aktuelt å hente Ragnvald Soma? Har sett en del viking kamper denne sesongen og synest han har stått frem som den klart beste spilleren på laget. Uten han ville det om mulig sett ennå verre ut tabellmessig.
Spørsmålet er om han vil spille på toppnivå eller om han ønsker å følge viking ned, han flyttet tross alt familiære grunner tilbake til Rogaland. Kanskje han går tilbake til gamleklubben bryne? Uansett tror jeg Soma og Koppinen kan holde internasjonal klasse. Spesielt liker jeg Soma for hans offansive kvaliteteter på døball, han har også en glimrende passningsfot og meget god spilleforståelse.. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.11.2006 02:59 Post subject: |
|
|
Soma har en del bra kvaliteter, men har tidligere vist at han har slitt mot de beste motstanderne. Det går bra i Norge, men i Champions League tror jeg han kan få problemer. Dessuten leter RBK etter en stopper med hurtighet. Soma er vel ikke akkurat hurtig. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 02.11.2006 09:39 Post subject: |
|
|
Nei, Soma er ikke hurtig. Det er hans ankepunkt. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 02.11.2006 09:49 Post subject: |
|
|
Joko,
enig i at Ruud er spennende. Dog vet jeg ikke om han er hurtig?
Et annet alternativ som kan være spennende er Rindarøy fra Molde. Jeg vet ikke om han har passert 20 år enda, men god, uten tvil, det er han. Han er jo også meget hurtig.
Hvordan er Nordvik? Jeg hører han er meget rask, men hvordan er de andre kvalitetene hans? Kunne han hevdet seg i TL i år, slik som Rindarøy og Ruud? _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.11.2006 11:39 Post subject: |
|
|
Nordvik er meget rask, er god på hodet og har bra fysikk. Jeg syns også han viser bra forståelse i pasningsspill, og han har tidligere spilt ving, så offensivt er han også bra.
Nå ser det ut som om trenerne vurderer ham som aller best på midtstopperplass, men det skulle jo ikke være noe hinder for å la ham spille back. Er mange gode forsvarsspillere gjennom tidene som har vekslet posisjoner i den bakre fireren.
Jeg syns vi kan kjøpe den toppstopperen Bratseth prater så varmt om. En stopper som kan utfylle Koppinen, med hurtighet og kreative evner. Fordi vi har såpass lovende folk i egne rekker i Nordvik og Mathisen mener jeg at vi ikke bør kjøpe noen flere forsvarsspillere. Ruud er bra, men jeg ser ingen grunn til at Nordvik ikke skulle være like bra på høyrebacken neste sesong. |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 02.11.2006 11:52 Post subject: |
|
|
Ruud er ikke god nok etter min mening. Stort talent og god spiller, javel. Men han mangler MYE fart og forsåvidt å posisjonere seg riktig. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 02.11.2006 12:33 Post subject: |
|
|
Sier du dette i håp om at Rune skal lese her og ikke stjele han fra klubben din? Du var ganske bombastisk i sommer ang. Pelle Nilsson :p |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 02.11.2006 18:30 Post subject: |
|
|
Jeg synes heller ikke Ruud er rask nok til å være back for Rosenborg. Det skal sies at han har en bra fot da, men håper vi kan skaffe en spiller som er hakket bedre. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 02.11.2006 18:31 Post subject: |
|
|
Verken Soma eller Ruud bør være aktuelle. De er ikke gode nok, og jeg tror heller ikke de har mulighet til å bli det. Da synes jeg heller Rindarøy er mer spennende. Han matchet Daniel på farten sist vi møtte dem, og virket ekstremt hurtig. I tillegg virket det som han var bra fotballklok og hadde et ok venstreben. Tror ikke han er god nok nå, men kanskje han ville hevet seg dersom han spilte for oss? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 02.11.2006 19:26 Post subject: |
|
|
Soma er ihvertfall ikke god nok. Han er rett og slett ikke god nok. Og har heller ikke den farten som trengs for at man skal lykkes ute i europa. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.11.2006 20:17 Post subject: |
|
|
Brady wrote: |
Jeg syns vi kan kjøpe den toppstopperen Bratseth prater så varmt om. En stopper som kan utfylle Koppinen, med hurtighet og kreative evner. Fordi vi har såpass lovende folk i egne rekker i Nordvik og Mathisen mener jeg at vi ikke bør kjøpe noen flere forsvarsspillere. Ruud er bra, men jeg ser ingen grunn til at Nordvik ikke skulle være like bra på høyrebacken neste sesong. |
Jeg syns vi kan kjøpe to, så vi slipper bruke klovnen Koppinen...
Men jeg ser gjerne at spesielt Nordvik får prøvd seg. Nordvik spilte forøvrig venstreback mot Korsvoll i siste RBK2 unde så vidt jeg kan huske. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 02.11.2006 20:55 Post subject: |
|
|
Chriz wrote: | Kan se ut til at Viking rykker ned, vil det ikke være aktuelt å hente Ragnvald Soma? |
Han ville jo til Viking p.g.a familien, så hva får deg til å tro at RBK og Trondheim er aktuellt, når Trondheim er mye lengre unna Bryne enn hva Bergen er..
Dessuten tviler jeg på om Soma er bedre enn de RBK har.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.11.2006 21:01 Post subject: |
|
|
Regi: Morgan Andersen...... |
|
Back to top |
|
 |
goalie Junior
|
Posted: 02.11.2006 21:46 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Nordvik er meget rask, er god på hodet og har bra fysikk. Jeg syns også han viser bra forståelse i pasningsspill, og han har tidligere spilt ving, så offensivt er han også bra.
Nå ser det ut som om trenerne vurderer ham som aller best på midtstopperplass, men det skulle jo ikke være noe hinder for å la ham spille back. Er mange gode forsvarsspillere gjennom tidene som har vekslet posisjoner i den bakre fireren.
Har spilt med Nordvik noen sesonger i nardo fra gutter opptil junior fram til han gikk til rbk! Andreas har spilt alt under meg. Han er et fotballtalent uten like! Mener kanskje han har mer på høyreback enn venstre jeg da, siden han er naturlig høyrefot, men for all del han har et gyldent venstreben også! _________________ Nardo Fotball e lænt;) |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 03.11.2006 03:39 Post subject: |
|
|
Vi har mer bruk for høyreback enn venstre, så det passer jo bra. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 03.11.2006 04:11 Post subject: |
|
|
Men som sagt så blir Nordvik vudert best som midtstopper, av det nye trenerteamet vi har nå....
Det vi trenger (etter min mening) er:
Tore Reginiusen
Tarik Elyounoussi
En Klasse midtstopper
Og eventuelt en midtbanespiller (spørs helt åssen Tørum tenker) _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 03.11.2006 09:50 Post subject: |
|
|
Vi trenger uansett en sentral midtbanespiller slik at Sapara kan fortsette å spille indreløper. Dette fordi vi ikke har noen målfarlige midtbanespillere (utenom Sapara). Skal vi bli et godt fotballlag MÅ vi ha målfarlige midtbanespillere (som ligger på ca 5 mål+ i løpet av en sesong). Det blir for enkelt internasjonalt med bare en målafrlig spiss og Sapara. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 03.11.2006 10:23 Post subject: |
|
|
Innvandrer vingen fra Frekksta kommer nok aldri hit. Han blir finsikta av storklubber i utlandet, toget gikk før sesongen/i sommer.. Vi får satse på at teamet ordner bedre undersøkelse på de oppkommende stjernene i 2007. Vi må ta dem før de er kjente, altså finne 2007s Tarik, Strømstad o.l |
|
Back to top |
|
 |
MilfHunter3000 Junior
|
Posted: 03.11.2006 10:39 Post subject: DBH.. |
|
|
Baadshah/Tab wrote: | Daniel Berg Helstad har jo hjerte sitt i Molde, Stian kom jo fra Stabæk til Molde men jeg vet ikke om han "virkelig" er fra.
DBH kommer ALDRI til RBK og godt er det men sansyneligheten for at Ohr hadde havnet i RBK er langt større til sammenlinking med DBH. |
DBH var faktisk på vei til RBK for endel år tilbake, FØR oppholdet hans i treskolandet. dette pga av at Eggen (som da var trener for RBK), og hOreideigjen hadde funnet tonen etter noen mindre uheldige episoder
tror det var brakka som stanset overgangen. vil heller ha en ovnsbakt ørret med tilbehør på midtbanen enn en fyllekjører fra NEVrosenes by.
ohr er en sutreunge. ikke mer å si
tror vi har nok med å holde styr på klagingen til riseth
men skyt meg om jeg tar feil  _________________ www.havsul.no |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 03.11.2006 11:39 Post subject: |
|
|
Tarik og FFK har i følge dagens Fredrikstad Blad akseptert tilbud om treningsopphold i Chelsea.
Selv ser jeg ikke på Tarik som en nødvendighet for RBK. I mine øyne er Jamtfall og Braaten det vi trenger på kantene.
Manus wrote: | Innvandrer vingen fra Frekksta kommer nok aldri hit. Han blir finsikta av storklubber i utlandet, toget gikk før sesongen/i sommer.. Vi får satse på at teamet ordner bedre undersøkelse på de oppkommende stjernene i 2007. Vi må ta dem før de er kjente, altså finne 2007s Tarik, Strømstad o.l |
_________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 03.11.2006 15:19 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Ruud er bra, men jeg ser ingen grunn til at Nordvik ikke skulle være like bra på høyrebacken neste sesong. |
du har sett Nordvik i EN cup kamp og baserer dette utsagnet på det? |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.11.2006 16:12 Post subject: |
|
|
Har sett ham i mer enn en cup-kamp. Har ikke sett Odd Grenland så mye i år heller, men av det jeg har sett har Nordvik nok av ferdigheter til å være en potensial spiller i forsvarsfirern til RBK.
Jeg syns ikke at Espen Ruud har vist noe som gjør ham til et tryggere og bedre valg. Så lenge grunnferdighetene er på plass (i Nordviks tilfelle hurtighet, hodespill og fysisk styrke) vil yngre spillere ofte få en kraftig nivåhevning ved å få spille A-lagskamper, noe jeg håper og tror Nordvik vil få rikelig anledning til i Royal League. Espen Ruud har større mangler. |
|
Back to top |
|
 |
|