View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Stallone Senior

|
Posted: 23.05.2019 23:31 Post subject: |
|
|
Jeg bare spør: Kan ikke Eggen lede både treninger og kamper via Skype? Han må da ikke være fysisk til stede. Skype funker utmerket. Jeg bare spør, og det må være lov i disse tider. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.05.2019 23:35 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Henning wrote: | zaphod81 wrote: | Og en likeglad danske som visstnok er blant de aller beste på trening. |
Du har bedre kilder enn Adressa på hvordan Bendtner presterer på trening? |
Jeg blir så lei, Henning.
Horneland har selv sagt det (rett før han satte inn Botheim mot Lillestrøm), og flere har rapportert det i det siste. Jeg husker faktisk ingen rapporter om at han har vært dårlig på trening, du får peke det ut hvis jeg husker dårlig.
Og dette vet du jo, du leser jo tråden. Er det så vanskelig å ta inn over seg at situasjonen er litt mer komplisert enn at Bendtner er feit, lat, og dårligere enn de andre i fotball? Må du ha en situasjon der alt er feil hos Bendtner for å gjøre deg opp en mening? Svart eller hvitt? |
Mulig jeg legger for lite vekt på hva Horneland har sagt i et intervju eller hva et par random brukere har postet her inne og for mye vekt på hva Adressa skriver om at spillerne ikke orker å forholde seg til en fyr som ikke gidder på trening. Jeg synes troverdigheten til brukere her inne generelt er veldig lav, har vanskelig for å se hvorfor man ikke skal ta Adressas oppslag veldig seriøst, og tenker at Horneland har mange hensyn å ta i intervjuer utover å gi en ærlig vurdering av treningene. Har aldri sagt at Bendtner er feit. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.05.2019 00:08 Post subject: |
|
|
Kan godt hende du har rett i det, hvem vet, jeg har ikke sett treninger.
Jeg har dannet meg et andrehånds inntrykk av at han ikke har vært så dårlig på treninger, i det minste, at det alene holder ham på tribunen - snarere det motsatte.
Mener du Bendtner per dags dato er dårligere enn Botheim og Søderlund, alles mangler tatt i betraktning? Ok. Da er situasjonen enkel og grei for deg. Han er utenfor kamptropp siden han er dårlig, og uansett ikke holder nivået til lagkameratene. Og det følger logisk at du mener det også er trenerens vurdering, gitt posten du velger å sitere. Bendtner har ingen funksjon i stallen på grunn av nivå, et enkelt valg for Horneland.
Horneland brukte tydeligvis litt tid på å komme dit. Vel, han kom fort dit, så kom han tilbake, så gikk han dit igjen, og degraderte spilleren fra startelleveren til tribunen, utelukkende basert på nivå. Det høres sannsynlig ut?
Jeg synes det er åpenbart at å sette ham utenfor troppen innebærer en viss avveining som ikke utelukkende er av sportslig karakter, og da kan det være greit å anerkjenne det. Han er god på sine ting, men dårlig på andre, og totalsituasjonen i troppen gjør at han heller havner på tribune enn benk. Det betyr ikke at Bendtner er vår svakeste spiss på alle parametre, men at Horneland mener laget presterer best uten dansken involvert. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 24.05.2019 00:12 Post subject: |
|
|
Jeg tror Horneland ville hatt Bendtner i troppen hvis det ikke var andre årsaker enn de sportslige. Selv ikke Horneland kan være så dum at han ikke ser at Bendtner kan utgjøre en forskjell når det trengs mot slutren av kampene, selv om han ikke er riktig type for laget han vil bygge opp.
Men jeg tror ikke Horneland ville ønsket å bygge lag rundt en spiller som Bendtner. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 24.05.2019 09:18 Post subject: |
|
|
Jeg kjenner i hvert fall at min tålmodighet med Horneland har blitt noe større etter de siste dagers avsløringer. Det er helt åpenbart at Horneland har overtatt et vepsebol av et lag som de færreste hadde klart å disiplinere på 5 måneder. Det må være en lettelse for ham at dette nå er ute i det åpne og at han slipper å stå alene om å svare for dette. I tillegg synes jeg det er gledelig at spillerne og flere rundt klubben nå peker mot SIB sin jobb og rolle i det hele. Jeg tror ikke nødvendigvis Horneland er mannen for fremtiden, men jeg tror den jobben han gjør nå kommer neste trener til gode. Synes også det er gledelig at spillere som Ceide, Botheim og Johnsen ser ut til å få regelmessig tillit til tross for tabellsituasjonen. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.05.2019 09:27 Post subject: |
|
|
Det er fremfor alt sunn drift, som for alle praktiske formål handler om sportslig nivå over tallerken, som kommer neste trener til gode. Det å havne under tallerken koster vanvittig målt i kroner og øre, og krymper dramatisk handlingsrommet til neste trener.
Det kommer ingenting godt ut av usunn drift i Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 24.05.2019 09:36 Post subject: |
|
|
RbkUrge wrote: | Synes også det er gledelig at spillere som Ceide, Botheim og Johnsen ser ut til å få regelmessig tillit til tross for tabellsituasjonen. |
Johnsen har ikke fått et eneste sekund i ligaen enda, til tross for at han var vår beste midtbanespiller i oppkjøringen. Ceide har fått spille mer enn forventet, men blitt byttet ut for "rutinen" til Helland, som ikke får til noe som helst - det er rimelig håpløst. Søder og Botheim er jevndårlige, men her foretrekkes selvsagt Søder på grunn av dialekta.
Horneland er milevis unna å frikjennes. Han MÅ ut om dette ikke skal ende i tragedie. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.05.2019 09:51 Post subject: |
|
|
Hadde han fått skikkelig sving på Bendtner slik at han hadde blitt god nok til å spille mesterligafinale hadde det vært en fjær i hatten til Horneland.
Det er ingen sak å si til noen at de ikke får være med lengre. Hadde jeg hatt mandatet kunne jeg ha invitert Horneland når som helst til drøftingsmøte ang. sparken. Ingen ville ha påstått at jeg var så fryktelig flink liksom. |
|
Back to top |
|
 |
trolle Proff
|
Posted: 24.05.2019 09:57 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | RbkUrge wrote: | Synes også det er gledelig at spillere som Ceide, Botheim og Johnsen ser ut til å få regelmessig tillit til tross for tabellsituasjonen. |
Johnsen har ikke fått et eneste sekund i ligaen enda, til tross for at han var vår beste midtbanespiller i oppkjøringen. Ceide har fått spille mer enn forventet, men blitt byttet ut for "rutinen" til Helland, som ikke får til noe som helst - det er rimelig håpløst. Søder og Botheim er jevndårlige, men her foretrekkes selvsagt Søder på grunn av dialekta.
Horneland er milevis unna å frikjennes. Han MÅ ut om dette ikke skal ende i tragedie. |
Johnsen kom vel inn mot Molde og fikk noen minutter? |
|
Back to top |
|
 |
Robbaan Senior

|
Posted: 24.05.2019 14:38 Post subject: |
|
|
Noen som gidder å diskutere det faktum at vi skulle prate engelsk på treningene for å få alle til å passe inn? Hva skjedde så med dette? |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.05.2019 14:52 Post subject: |
|
|
Horneland (og Emberland) er åpenbart ikke kompatibel med Rosenborg. Så kan man velge om man vil være mest forbanna på trenerne eller ansettelsen av dem.
Uansett er det slik at de to største problemene og negative innslagene i dagens lag er Bendtner og Horneland; begge ansatt etter Bjørnebyes ønske. Vi kan sikkert redde noen stumper ved å fjerne begge disse to, men det er nærmest som overflatebehandling av skuddsåret i sportslig leder-stolen å regne. Om vi blir kvitt bommertene til Bjørnebye, men fortsatt skal ha ham til å finne erstattere, er jeg redd vi er i samme situasjon igjen om kort tid. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 24.05.2019 14:52 Post subject: |
|
|
Vet vi med sikkerhet at det ikke snakkes engelsk på trening da? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Robbaan Senior

|
Posted: 24.05.2019 14:59 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Vet vi med sikkerhet at det ikke snakkes engelsk på trening da? |
De siste spillsekvensene fra trening mener jeg å kun ha hørt norsk. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 24.05.2019 15:07 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Horneland (og Emberland) er åpenbart ikke kompatibel med Rosenborg. Så kan man velge om man vil være mest forbanna på trenerne eller ansettelsen av dem.
Uansett er det slik at de to største problemene og negative innslagene i dagens lag er Bendtner og Horneland; begge ansatt etter Bjørnebyes ønske. Vi kan sikkert redde noen stumper ved å fjerne begge disse to, men det er nærmest som overflatebehandling av skuddsåret i sportslig leder-stolen å regne. Om vi blir kvitt bommertene til Bjørnebye, men fortsatt skal ha ham til å finne erstattere, er jeg redd vi er i samme situasjon igjen om kort tid. |
Jepp.
Det er ikke Bendtners skyld at han aldri har fått til stort i klubbene han har vært i , man er født med den psyken han har.
På samme måte er det ikke Hornelands skyld at han ikke har potensiale til å lykkes med en klubb på toppnivå.
Det går imidlertid an å rette skytset mot den som er ansvarlig for at vi har brukt vesentlige ressurser på å rekruttere disse to.
SIB har, for å si det snilt, vært en svak ansettelse. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 24.05.2019 15:36 Post subject: |
|
|
Robbaan wrote: | Mustrum Ridcully wrote: | Vet vi med sikkerhet at det ikke snakkes engelsk på trening da? |
De siste spillsekvensene fra trening mener jeg å kun ha hørt norsk. |
Kan Horneland engelsk godt nok til å lede en trening på det språket? Ikke for å være frekk, men han slår meg ikke akkurat som verken et lingvistisk geni eller særlig skoleflink. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 24.05.2019 19:12 Post subject: |
|
|
Franc wrote: | Ikke for å være frekk, men han slår meg ikke akkurat som verken et lingvistisk geni eller særlig skoleflink. |
Ikke for å være frekk, men Kåre slo deg som skoleflink? |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.05.2019 19:44 Post subject: |
|
|
Ikke for å være pirkete, men det er jo først nå vi 'skal' bruke engelsk på treninger, så Kåre sin eventuelt manglende skoleflinkhet ville vel hørtes norsk ut den og. |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 24.05.2019 20:41 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Uansett er det slik at de to største problemene og negative innslagene i dagens lag er Bendtner og Horneland; begge ansatt etter Bjørnebyes ønske. Vi kan sikkert redde noen stumper ved å fjerne begge disse to, men det er nærmest som overflatebehandling av skuddsåret i sportslig leder-stolen å regne. Om vi blir kvitt bommertene til Bjørnebye, men fortsatt skal ha ham til å finne erstattere, er jeg redd vi er i samme situasjon igjen om kort tid. |
Kloke ord. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 25.05.2019 00:16 Post subject: |
|
|
Presspillet er katastrofalt men det har jo alle vi sett. Et klart tegn på et lag som ikke henger sammen og da blir spillet deretter. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 25.05.2019 00:28 Post subject: |
|
|
Rosenborg har aldri behersket presspill som jeg kan huske, verken den ene eller andre vegen. Spesielt intenst press imot beherskes elendig - da blir det alltid full panikk... |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 25.05.2019 01:26 Post subject: |
|
|
larsarus wrote: | Rosenborg har aldri behersket presspill som jeg kan huske, verken den ene eller andre vegen. Spesielt intenst press imot beherskes elendig - da blir det alltid full panikk... |
Faktisk helt enig her. Og selv om det var av de viktigeste i Rinus Michels totalfotball. |
|
Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 25.05.2019 03:47 Post subject: |
|
|
Spot on! NÃ¥ som ingen lenger har respekt for oss vil vi bli rundspilt.
Har vi møtt Odd nå så har vi kommet til å tapt 0-5. Synes Stabæk kampen er også et godt eks. På elendig press spill. Enten kan ikke Horneland press-spill eller så kan han ikke formidle hva han ønsker de skal utføre.
"Tunge bein" "dårlig trent" "dårlig selvtillit" ingen sier at "dette kan vi ikke" |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 25.05.2019 08:12 Post subject: |
|
|
Generelt sett så er alle norske lag elendig i presspill. Her på berget er det kun snakk om etablert angrep, overganger, kontringer.
De beste managerne som Klopp, Guardiola, Pochettino har mye fokus på presspill, og legger opp mye av trening, taktikk og strategi og lagoppstilling basert på hvor på banen laget skal sette presset sitt.
Horneland forstår dette men han ønsker å sette presspillet sitt høyt i banen.
Jeg mener at han verken har de riktige spillerne eller fysikk til å spille med høyt press dessverre. |
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 25.05.2019 08:28 Post subject: |
|
|
drister meg til å dele mitt eget Innlegg fra ærbekå-nettsiden her, siden det handler om Eirik Horneland.
[url]https://www.ærbekå.no/innlegg/102grunner[/url]
Hadde vært gøy med deres innspill! Det å forsøke og finne 102 grunner til at Horneland må gå var ikke så lett, stoppa litt opp på noen-og-åtti...
PS: Hvis noen moderatorer synes dette er skamløs selvpromotering, kan dere flytte den til ærbekå-tråden? _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
|