English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 429, 430, 431 ... 781, 782, 783  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KitWalker
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 17:07    Post subject: Reply with quote

Gidder ikke flere trenere som kun har det i kjeften. Jeg vil ha en trener som har vist at han duger å håndtere stjerner og spiller en fotball som gir mening.
Denne kukfuentes har ingenting av dette.
INGENTING.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 17:10    Post subject: Reply with quote

Om Horneland forsvinner synes jeg ikke vi skal gå for en midlertidig løsning. Klubben har nylig brukt lengre tid på å skaffe seg oversikt over trener-markedet - den delen av prosessen er unnagjort. At den permanente løsningen blir bedre av å vente er uansett motbevist ved ansettelsen av Horneland.

Til sommeren har vi kanskje en sjelden mulighet til å signere en eller flere av Tagseth, Tobias Christensen og Iver Fossum - tre midtbanespillere som passer utmerket i en mer Michels/Cruijff-inspirert stil. Det fordrer at vi faktisk har en permanent trener som kan legge fram en klar plan som disse spillerne passer i.

I tillegg har vi allerede flere svært spennende unge spillere i Serbecic, Ogbu, Tørset Johnsen, Ceide og Botheim som kan ta store steg i år med en trener som vet å spille på styrkene deres med filosofi og treninger som utvikler tekniske og taktiske ferdigheter.

I Norge er det kun Cifuentes som kan dette. Han har reddet lag fra nedrykk på profesjonelt nivå i Spania og fått langt, langt dårligere ballspillere enn våre i Sandefjord til å spille Michels/Cruijff-fotball godt og samtidig øke poengsankingen betraktelig. Forhåpentligvis har styret oversikt over flere kandidater med en liknende filosofi (bevist i praksis) og CV hva gjelder arbeid med utvikling av talenter.

Alternativet er et år til med Bjørnebye og en eller annen norsk høkkert-trener som ansvarlige i spillerlogistikken. Da spørs det hvor mye talent vi har igjen i troppen i 2020.
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 17:34    Post subject: Reply with quote

I motsetning til Horneland har Cifuentes det beviselig ikke bare i kjeften, KitWalker.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 17:35    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:
I motsetning til Horneland har Cifuentes det beviselig ikke bare i kjeften, KitWalker.

Hva har han bevist?
INGENTING.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 17:48    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Hørte Josimar-podden med Cifuentes nå idag. Anbefaler andre og høre den og, mannen kan sin fotball ABC. Fotballfaglig er det lite å utsette på han. Snakker også om fotball på et helt annet vis enn det norske trenere gjør. Der hvor Horneland om vilje, tempo, trøkk og innsats snakker Cifuentes om presisjon, forståelse, timing og rom. Det eneste jeg hadde å utsette noe på var egentlig engelsken til Frode Lia, den var passe elendig.

Han har i hvertfall gått en god skole hva gjelder kunnskap om og kompetanse på hvordan spille ut bakfra og hvordan sentre til medspiller. Dette kunne ikke Kåre mye om, og sannsynligvis ikke den treneren vi har nå heller
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 17:50    Post subject: Reply with quote

@KitWalker
Nå har du brukt de siste 10 sidene i tråden til å svare omtrent det samme til alle trenerforslagene, men det blir bare forsøpling av forumet så lenge du ikke definerer hva som må være på trener-CV'en for å ha "bevist noe". Gidder du?
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 18:00    Post subject: Reply with quote

Du kan jo starte med å forklare hva for noe fantastisk denne spanjolen har oppnådd som trener som er til nytte for RBK?
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 18:01    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:

Jeg har blitt vant til særdeles lavt nivå på diskusjoner etter å hengt her inne noen år nå, men dette er faktisk så sinnsvakt patetisk at jeg har ikke ord. Det er greit at du er skeptisk til Cifuentes, men de argumentene du har holder forbanna lite vann. Jeg tror Cifuentes ganske fort vil kunne vinne over spillergruppa fordi han veit hva han vil med laget sitt. At han ikke har jobba noe med store stjerner før har for meg veldig lite å si. For meg er spillestil, angrepsvillighet og kontinuitet viktigere enn å ansette ei brøleape som har bikka 50 og har gnålt noen år om alt som er feil med norsk fotball uten å kunne ha gjort noe med det i de lagene han har trent.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 18:02    Post subject: Reply with quote

Titler, har trent en toppklubb tidligere, viser at han er istand til å behandle såkalte stjerner med stort ego?
Har Cufuentes noe av dette?
NEI.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 18:05    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
KitWalker wrote:

Jeg har blitt vant til særdeles lavt nivå på diskusjoner etter å hengt her inne noen år nå, men dette er faktisk så sinnsvakt patetisk at jeg har ikke ord. Det er greit at du er skeptisk til Cifuentes, men de argumentene du har holder forbanna lite vann. Jeg tror Cifuentes ganske fort vil kunne vinne over spillergruppa fordi han veit hva han vil med laget sitt. At han ikke har jobba noe med store stjerner før har for meg veldig lite å si. For meg er spillestil, angrepsvillighet og kontinuitet viktigere enn å ansette ei brøleape som har bikka 50 og har gnålt noen år om alt som er feil med norsk fotball uten å kunne ha gjort noe med det i de lagene han har trent.

Hos meg er ikke spillestil, angrepsvillighet og kontunietet ikke nok. Godt nok for lag som Strømsgodset.
Ikke godt nok for RBK med de ambisjonene de har.
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 18:15    Post subject: Reply with quote

Det er da ingen automatikk i at "stjerner" må piskes i gang eller behandles på en særegen måte? Bare det å få inn en angrepvillig trener hadde gjort underverker, selv for de enormt store stjernene våre.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 18:25    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Titler, har trent en toppklubb tidligere, viser at han er istand til å behandle såkalte stjerner med stort ego?

Takk Smile

Denne lista ekskluderer f eks ten Hag og Bosz pre Ajax, men blir oppfylt av Rekdal, Deila, Mons Ivar Mjelde og Jan Jönsson. Kan du utdype litt mer hvorfor du tenker slik?
KitWalker wrote:

1. Titler: har vunnet opprykk.
2. Toppklubb: har trent et lag til toppen på nivå 4 i Spania. Sandfjord i toppen i Obos.
3. Stjerner: har håndtert stjernenykkekongen Mohammed Fellah i Sandefjord.

Wink
Back to top
Sevenseven
Proff

PostPosted: 18.05.2019 18:29    Post subject: Reply with quote

Noen som har vurdert Ane Dahl Torp som ny trener? Hun har hatt suksess med lille Varg(eller nå). Hun er jo klokkeklar på hva som forventes av spillerne, har også bevist at hun kan snu en demotivert tropp. I tillegg kan vi få med Carew på kjøpet som spillende assistenttrener!

Ane passer hånd i hanske etter malen til styret:

-ung og spennende
-har lyktes med en svak klubb på vestlandet med små ressurser
-kompromissløs mot "stjernenykker"
-utradisjonelt valg
-erfaring med å snu publikum fra hat til elsk

Supportere:
-har lært seg trøndersk
-pen å se på om ikke annet("fuck hu" får dobbel betydning)
-selger unna daukjøtt
-satser på å la unge talenter slippe til.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 18:31    Post subject: Reply with quote

M Cifuentes fan account wrote:
KitWalker wrote:

Takk Smile

Denne lista ekskluderer f eks ten Hag og Bosz pre Ajax, men blir oppfylt av Rekdal, Deila, Mons Ivar Mjelde og Jan Jönsson. Kan du utdype litt mer hvorfor du tenker slik?
KitWalker wrote:

1. Titler: har vunnet opprykk.
2. Toppklubb: har trent et lag til toppen på nivå 4 i Spania. Sandfjord i toppen i Obos.
3. Stjerner: har håndtert stjernenykkekongen Mohammed Fellah i Sandefjord.

Wink

Eskluderer Ten Haag og Bosz? Tvert imot. De to har bevist at de kan lede en stor klubb samt behandle store stjerner.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 18:34    Post subject: Reply with quote

M Cifuentes fan account wrote:
ten Hag og Bosz pre Ajax
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 18:42    Post subject: Reply with quote

Hvordan behandler man store stjerner egentlig? Danish oil?
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 18:46    Post subject: Reply with quote

Satser på at klubben har lært av sine feil og styrer unna typer som Cifuentes.

Vi trenger en mann som kan å lede en institusjon som RBK.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 18:46    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Gidder ikke flere trenere som kun har det i kjeften. Jeg vil ha en trener som har vist at han duger å håndtere stjerner og spiller en fotball som gir mening.
INGENTING.

Greit å ha en annen mening og være kritisk til forslag, men den ordlyden der var jo mildt sagt barnslig...

Om jeg hadde våknet i morgen hadde jeg blitt glad og lettet om Cifuentes var ny trener.

det samme hadde jeg vært om det var Sollied, Fagermo, Nordlie eller Bosz også-

Hadde det vært reka så hadde jeg klikka.

forskjellige følelser rundt det som skjer.

Ignenting ville gledet meg mere enn om laget plutselig finner nøkkelen og begynner å herje med Horneland som trener, men det er litt sånn X-Files det.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
MikkelBille
Proff

PostPosted: 18.05.2019 19:25    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

Om jeg hadde våknet i morgen hadde jeg blitt glad og lettet om Cifuentes var ny trener.

La oss håpe du våkner i morgen Wink
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 20:36    Post subject: Reply with quote

Morsom tråd dette. Vi diskuterer mer eller mindre de samme kandidatene omatt - omtrent de samme som vi diskuterte for 10 år siden.

Noen hyggelige resultater i Eliteserien holder ikke. Sandefjordtreneren er ikke vår mann. Det er forøvrig ikke veldig lenge siden de samme ville ha Valakari.

Det eneste sikre slik jeg ser det, er at Horneland må forsvinne og neste trener blir ikke Jon Arne Rise.

Jeg skiter i poeng og tabellsituasjon akkurat nå. Nå handler det om underholdende 433 og samling i bunn- gjerne med noen trøndere på laget.

Sollied hadde vært morsomt. Sett han opp i tospann med Rambo, og la Rambo safe inn noen uker om det skulle bli full skjærings. Sollied er bent fram et trenergeni, og om man klarte å få Odd Iversen inn på Lerkendal, burde dette og være helt overkommelig.
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 18.05.2019 20:37    Post subject: Reply with quote

Jaja, det er alltid noen som har det verre enn oss. Razz

https://www.sportsbibelen...omsgodset/

Som LFC supporter har jeg faktisk sansen for JAS som den spilleren han var, men jeg greier ikke helt se for meg han som trener. Når han greier å terge på seg to så forskjellige typer som Bellamy og Carew så tenker jeg at personligheten neppe er ideell for å lede et lag i ES.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 20:45    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
den ordlyden der var jo mildt sagt barnslig...

Minner om det du quota i signaturen din under LSK-kampen. Rette kjeften som smeller osv.

Det er nå en gang ikke vår jobb (!) å finne nye trenertalenter i slovakisk andredivisjon eller hviterussisk u-23-liga, for det er vel den hylla vi ligger på nå? Jeg er veldig usikker på om jeg kunne nevnt en trener som står for den fotballen vi higer etter utenfor Norge/Skandinavia som er et realistisk alternativ. Det er det styret/trenerutvalget eller hva de nå kaller seg sin jobb. Vi klarer tvilsomt å tiltrekke oss et trenernavn fra noen vesentlig liga utenfor Skandinavia uansett, så da blir fort assistenter et bedre mål. Assistenter som har jobba under skikkelige fagfolk, og som har opplevd den type kultur Rosenborg skal strebe etter kan fort være en god ide. Ta en telefon til assistenten til en Bosz, en Ten Hag, Lucian Favre, Quique Setien, Jurgen Klopp, Guardiola eller hvem som helst. Verdt forsøket.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 20:48    Post subject: Reply with quote

Tror ikke vi skal overdramatisere hvor vanskelig det er å få trener til Trondheim. Finnes garantert fryktelig mange som er interessert i å trene en klubb som stadig spiller Europacup. Lønna er ikke så verst heller har jeg hørt.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 18.05.2019 20:57    Post subject: Reply with quote

Jeg er egentlig enig i det. Det ligger naturligvis enormt potensial i klubben og en hver trener som har en hjerne ser det. En ambisiøs trener bør se på det som en ekstremt spennende utfordring. Klarer man å ta oss tilbake til Champions League, for eksempel, da snakker vi prestasjon. Jeg tror kanskje kombinasjonen av at få her inne sitter på inngående kunnskap om trenertalenter rundt om i Europa og overdreven negativitet fører til det synet.
Back to top
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 18.05.2019 20:57    Post subject: Reply with quote

kitWalker i annen tråd. Begynner å miste tro på Horneland først nå, null tro på Cifuentes fordi han har akkurat litt mer meritter enn nåværende sjef. Slutt og kom hit hver gang du pilser.

Husker han satt sitt preg på sandefjord i fjor. Måtte se noen høydepunkt fra sandefjord sine kamper i år for å se om det er noe preg på spillet. Selvfølgelig lite å få ut av noen korte sammendrag, men er noen småfikse angrep der med litt hælklikking, uten at det sier så mye i en så stillestående ligae der det er veldig store avstander og mye rom og man får god tid med ball. Men han hadde nok definitivt vært et mye bedre valg enn Horneland ved sesongstart. Nå må vi uansett tenke på å berge plassen i år.

Det er ikke viktig å få på plass en permanent trenerløsning denne sesongen, vi må bare bli kvitt nåværende å få inn noen som kan spre humør i spillergruppa og gi de litt tro på seg selv. Cifuentes kunne vært spennende under et nytt styre og en ny kurs for klubben med andre ambisjoner enn å jage ligagull fra første sesong.

Det var helt hinsides å ansette horneland på de premissene, da han ikke står for en utviklende, underholdende eller moderne fotball.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 429, 430, 431 ... 781, 782, 783  Next
Page 430 of 783

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb