English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 144, 145, 146 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 17.05.2019 00:03    Post subject: Reply with quote

#Hexit
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 17.05.2019 00:03    Post subject: Reply with quote

SverreTrd wrote:
Det ser dessverre ut at hyggelige Horneland passer RBK som vaffel med ketchup og sild.


HEY! ikke diss favorittforet mitt Laughing
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Rosenvingen
Senior


Joined: 06 Nov 2015
Posts: 174

PostPosted: 17.05.2019 00:08    Post subject: Reply with quote

– Har dere tillit til treneren?

– Ja, sier Alexander Søderlund.

– Det vil jeg ikke svare på nå, sier kaptein Mike Jensen.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 17.05.2019 00:12    Post subject: Reply with quote

Quote:
Fra VG
– Vi har ingen tydelig stil for øyeblikket. Det er litt identitetsløst. Det har ingenting med formasjon å gjøre, men med organisering og kvalitet i alle fasene.


Får klare Høgmo-vibber av dette.

https://www.vg.no/sport/f...-naerheten
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 17.05.2019 00:16    Post subject: Reply with quote

Rosenvingen wrote:
– Har dere tillit til treneren?

– Det vil jeg ikke svare på nå, sier kaptein Mike Jensen.


Det var ikke det han sa.

Dette: Det gidder jeg ikke svare på

Jeg tolket det som han var lei av å få dette spørsmålet.
Back to top
View user's profile Send private message
Roamer
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1811

PostPosted: 17.05.2019 00:26    Post subject: Reply with quote

Æsj. Jeg hadde lyst til å like Horneland, men det virker som han har mistet garderoben helt. En garderobe halvfull av spillere som aldri kunne klart å spille sånn han vil.
_________________
RBK på topp tre i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 17.05.2019 00:27    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Naiv. Treneren har åpenbart mistet helt fotfestet, og er mer opptatt av egen standing i gruppa, hvem som er bak ham og ikke, enn at laget skal prestere. Han gjemmer seg bak langsiktighet og kulturbygging, en drøm om å få den typen spillestall han er vant til, men har ingen anelse hvordan han skal ta poeng i mellomtiden.

Vi rykker ned hvis vi fortsetter med Horneland, faktisk. Denne kampen viser det med all mulig tydelighet, vi er ikke gode nok under ham til å konkurrere med andre enn lag helt ute av form, og selv ikke da ser vi gode ut. Vi kommer ikke til å øke målproduksjonen nevneverdig, for vi har ingen plan for hvordan vi skal skape sjanser, og med 0,5 mål per kamp er det bortimot umulig å overleve.

For noen runder siden kunne man ha påført Coolen som støttehjul uten større dramatikk, og diskret degradert Horneland når vi nådde midtsjiktet på tabellen, og media gav litt mer faen. Nå brenner alle lysene, og vi får argusøyne og nedtellingsklokke fram til hard Hexit.


Tja, er kanskje naiv, men kanskje er de som tror skifte av trener løser alt naive også.

Det gikk konstant nedover med ferdighetene under Kåre, og han ville spillergruppa ha. En liten opptur med Coolen men han ville de visstnok ikke ha. Enda mer nedover under Horneland og mye tyder på at han vil de heller ikke ha.

Hvilken garanti har vi for at de vil ha neste trener?

Vil de slutre å bomme med 2 meter på upressa 3 meters pasninger om det kommer en ny trener? Vil de begynne å markere på dødnall om vi har ny trener etc?

Horneland er nok ikke rett trener, og må nok gå innen rimelig tid, antagelig senest etter sesongen.

Men trenerskifte nå er gambling. Ingen som helst garanti for oppsving, og da vil klubben iallefall ha problemer. Med mindre de har en topptrener klar naturligvis. Da er det ocer og ut for Horneland.

Har de ikke en topptrener klar, må de vurdere andre tiltak.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 17.05.2019 00:34    Post subject: Reply with quote

Ferdig som RBK-trener 18. mai regner jeg med.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.05.2019 00:40    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det vil løse mye å bare bytte til nesten hvem som helst internt, noen som faktisk kan den fotballen spillerne er vant til. Horneland har ikke peiling, hans idéer spilte fallitt tidlig, og nå er han en hockeytrener i et basketballag. Vi har for eksempel tre(?) nederlendere med en helt annen faglig tyngde i vår type fotball, som per nå trener juniorene.

Det handler ikke om klubber som sparker trenere, det handler om at Rosenborg må sparke Horneland, for han mestrer ikke jobben slik den faktisk er. Han gjør det verre enn noen hadde trodd var mulig å gjøre med en regjerende seriemester.

Skal han på død og liv fortsette, og jeg skjønner ikke hvorfor vi skulle velge det, så må han tilbake til fotball han kan, plukke et lag han tror kan redde plassen med Horneland-stil, og la det stå til. 4-4-2 og full caveman.

Hansen

Hedenstad - Reginiussen - Valsvik - Meling

Denic - Jensen - Konradsen - Trondsen

Akintola - Adegbenro

Afrikanere i bakrom og nærdueller rundt alle løse baller. Spillere med tilslag. Lav risiko og parkert buss.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 17.05.2019 00:45    Post subject: Reply with quote

Quote:
Afrikanere i bakrom og nærdueller rundt alle løse baller. Spillere med tilslag. Lav risiko og parkert buss.


Bare å bytte fra hvitt til gult på draktene da ja.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Rosenvingen
Senior


Joined: 06 Nov 2015
Posts: 174

PostPosted: 17.05.2019 01:02    Post subject: Reply with quote

Stallen til Rosenborg er ikke god nok. Jeg klarer ikke å se i hvilke posisjoner vi har bedre spillere enn mange av ES-lagene. Mange av spillerne våre sliter med motivasjon fordi de har sett på Rosenborg til et springbrett til en annen og bedre liga. Men skader, varierende prestasjoner og kanskje også litt uflaks har gjort at vi sitter igjen med en haug med spillere som ikke hadde tenkt å være i Trondheim så lenge som de har.

Jeg tror ikke at en ny trener vil klare å motivere disse spillerne. De må ut, enten ved at de fristilles eller selges. Dere er mange og dere vet hvem dere er.

Samtidig har vi hatt en dansk spiss som har tatt enorm plass. Vi håpet at spillerne ville bli motivert og trene streinhardt når de fikk en sånn stjerne på laget. Noen spillere støtter nok Lord og noen gjør det ikke. Men forskjellsbehandling og skandaler har tappet troppen for energi.

Jeg har også inntrykk av at Team Koteng må se seg selv i speilet. De har ikke gjort det speselt skarpt på overgangsmarkedet, verken med kjøp eller salg. De har kastet en trener som har stor tillit i spillergruppen og blant fansen og deretter gått høyt ut med store ambisjoner som absolutt ikke har blitt møtt.

Så er det Horneland, som først forsto at han hadde en tropp som er tilpasset 433 når det var mai. Istedet for å gradvis tilpasse laget til hans stil, så snudde han opp ned på alt. Han sier at formasjon, om det er 433 eller 442, ikke er så viktig. For hvis laget er organisert, så vil de klare å spille alle formasjoner som finnes. Jeg tror han tar feil der. Bare det å si at 433 ikke er viktig i Trondheim, er litt som å banne i kirken og da skal han også være sikker på at han har rett og skaper umiddelbare resultater. Jeg bare forstår ikke hvorfor han skulle starte med å være så flåsete og kunnskapsløs rundt sånne ting.

Mye av grunnen til at Rosenborg var gode før, var fordi de spilte i et system som alle trodde på og som de hadde trent på. Vi fikk opp spillere fra juniorstallen, som var skolerte i 433 og som kunne gå rett inn på A-laget med en full forståelse av egen og andres roller på banen. Når det kom inn spillere fra andre klubber, så var det tydelig hva som var forventet og det var lettere å få de nye til å forstå hvordan laget spilte, siden alle medspillerne visste det. Alt dette grunnarbeidet fra juniorlaget og opp til A-laget ble rasert da Horneland sa, at vi ikke skal spille 433 lenger og gikk over fra klikk-klakk til gampefotball.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 17.05.2019 01:19    Post subject: Reply with quote

Grindheim forklarte vel i dag hva som er Hornelands spillestill. Å springe og å krige.

Det at Horneland gikk tilbake til 4-3-3 (om det er det vi har vært vitne til i de siste kampene?), handlet kanskje like mye om å la spillerne heller spille et system de var fortrolig med, samtidig som han dermed tok litt av kritikken og fokuset bort fra seg selv.

Nå etter Haugesund-kampen retter han kritikk mot spillerne. Det er enten absolutt siste måte å kjøpe seg tid på og å sette spillerne under ytterligere press for å prestere, eller han vil miste garderoben helt, fordi de fleste spillerne tror ikke på ham som trener.

Jeg ser for meg Borgertoget 17. mai, med Horneland i spissen, og Bendtner noen meter bak. Om Helland ikke klarer å gå på butikken lengre, så blir veien lang å gå i Borgertoget.

Styremøtet frem til midnatt etter kampen, og Horneland smilende til journalistene i bilen etter at han snek seg unna ut bakveien etter møtet, antyder vel at han leder laget også på søndag. Vinner vi, så sitter han vel til neste kamp osv. Taper vi mot Mjøndalen, da kan han vel umulig få mer tid? Da tror jeg enkelte spillere, som Jensen, sier at nok er nok.
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 17.05.2019 01:34    Post subject: Reply with quote

Godt å høre at de har hatt "samling i bånn".
De som har rotet oss inn i denne situasjonen må ta ansvar og prøve å finne løsninger. Noe annet enn #Hexit er pr i dag utenkelig, men det må jo erstattes med noe bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 17.05.2019 02:46    Post subject: Reply with quote

At Horneland løser ingenting. Styret som fant Horneland sitter der fremdeles. De brukte et halvt år på å finne Horneland. Enhver idiot ville ha klart å funnet en like merittert trener i løpet av en dag - med å ringe litt rundt. Det er styret som er problemet - ikke Horneland.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 17.05.2019 03:08    Post subject: Reply with quote

Hvor har du det fra Bart1? Styret har vært der i flere år og er også ansvarlig for våre siste 4 seriegull. Man kan ikke sparke hele styret bare fordi de ansatte feil trener. De trodde nok oppriktig det kom til å bli bra, men det kan man aldri vite på forhånd. De ansatte feil trener. Nå forventer jeg at de ordner opp i det. Spark og prøv igjen.

Horneland sin liste består dog utelukkende av negative ting. Han har klart å gjør seriemesteren til en dumpekandidat på noen måneder. Det er en fantastisk imponerende prestasjon- dessverre med negativt fortegn. Om man ikke får fyken når man tar det beste laget og trener de til å bli de dårligste på noen måneder da er det noe galt. Det er jo faktisk ikke mulig å gjøre det stort dårligere enn han har gjort.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 17.05.2019 06:16    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Styret har vært der i flere år og er også ansvarlig for våre siste 4 seriegull.


Dersom du vinner en million i lotto anser du deg selv ansvarlig for suksessen?

Jammen, jeg er dyktig i lotto. Se hva jeg har fått til.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 17.05.2019 09:58    Post subject: Reply with quote

styre kan ikke få kred for at de ansatte Kåre og den oppturen det ga. tilfeldigheter at han ble midlertidig trener og ikke noe annet valg enn å gi han fast jobb etter det løftet han ga klubben umiddelbart.
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran


Joined: 08 Dec 2007
Posts: 1412

PostPosted: 17.05.2019 10:30    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Aristoteles wrote:
Styret har vært der i flere år og er også ansvarlig for våre siste 4 seriegull.


Dersom du vinner en million i lotto anser du deg selv ansvarlig for suksessen?

Jammen, jeg er dyktig i lotto. Se hva jeg har fått til.


Er du baker?
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran


Joined: 08 Dec 2007
Posts: 1412

PostPosted: 17.05.2019 10:40    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Skal han på død og liv fortsette, og jeg skjønner ikke hvorfor vi skulle velge det, så må han tilbake til fotball han kan, plukke et lag han tror kan redde plassen med Horneland-stil, og la det stå til. 4-4-2 og full caveman.

Hansen

Hedenstad - Reginiussen - Valsvik - Meling

Denic - Jensen - Konradsen - Trondsen

Akintola - Adegbenro

Afrikanere i bakrom og nærdueller rundt alle løse baller. Spillere med tilslag. Lav risiko og parkert buss.


Enig. Horneland sin peis på stil med dette laget er det som kan gi oss noen poeng på kort sikt. Tviler på at styret sparker Horneland etter styret rundt ansettelsen der de betalte Haugesund millioner. Har styret baller og Rosenborgs beste i sine tanker gjør de nettopp det, men dessverre er dette et prestisje prosjektet for styret og Bjørnebye.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1045
Location: stjørdal

PostPosted: 17.05.2019 10:59    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Quote:
Afrikanere i bakrom og nærdueller rundt alle løse baller. Spillere med tilslag. Lav risiko og parkert buss.


Bare å bytte fra hvitt til gult på draktene da ja.


En møterolle og en gjennombruddsrolle med Akintola og Adegbenro går ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 17.05.2019 11:01    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
Enig. Horneland sin peis på stil med dette laget er det som kan gi oss noen poeng på kort sikt.


... helt til han skal ´sende et signal´ og plasserer den ene og den andre av våre beste spillere på benk og utenfor tropp, hvorpå han kommuniserer med de med faxmaskin.
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 17.05.2019 12:20    Post subject: Reply with quote

Horneland gjør nok så godt han kan, her bør ansvaret først og fremst ligge på dem som ansatte en trener som de visste ikke står for en fotballfilosofi som er forenelig med Rosenborgs postulater, historie og tankesett.

Vi kan heller ikke skylde på Horneland for at enkelte spillere ikke lenger ser ut til å ha basisferdigheter som å dempe en ball og sende tre meters pasninger. Det skal ikke være sånn at spillerne glemmer hvordan man knyter skolissene bare fordi treneren ikke lenger heter Kåre.

Men dessverre for Horneland vil han, selv om man skulle se en resultatforbedring utover sesongen, aldri klare å begeistre det trønderske fotballpublikummet som, tross alle sine bortskjemte og blaserte holdninger, er en av verdens flinkeste til å gjennomskue huleboerfotball på mils avstand.

Den nåværende situasjonen i klubben er uakseptabel, og man er nødt til å skifte kurs før skipet treffer både to og tre isfjell og synker ubønnhørlig til bunns.

Bjørnebye og Horneland må gå. Det er minstekravet.
Back to top
View user's profile Send private message
Kalkunen
Senior


Joined: 10 Sep 2010
Posts: 148

PostPosted: 17.05.2019 12:39    Post subject: Reply with quote

Regner med at Coolen tar over på mandag. Takk for forsøket, Horneland.
_________________
Slutt me det derre toille der!
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 17.05.2019 13:17    Post subject: Reply with quote

hva tenker folk om møtet de hadde etter kampen igår?
https://www.adressa.no/10...3994b.html

ferdig kl 23.45 nesten 4 timer etter kampslutt. litt spesielt at de samlet alle i ledelsen rett etter kampen og blir sittende i flere timer å snakke. tror egentlig Horneland har fått beskjed om at Mjøndalen blir siste kamp hvis ikke ting bedrer seg.
hvis de hadde sett slik på situasjonen at Horneland skulle få til sommerpausen så hadde de heller tatt praten idag.
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 17.05.2019 13:28    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
hva tenker folk om møtet de hadde etter kampen igår?
https://www.adressa.no/10...3994b.html

ferdig kl 23.45 nesten 4 timer etter kampslutt. litt spesielt at de samlet alle i ledelsen rett etter kampen og blir sittende i flere timer å snakke. tror egentlig Horneland har fått beskjed om at Mjøndalen blir siste kamp hvis ikke ting bedrer seg.
hvis de hadde sett slik på situasjonen at Horneland skulle få til sommerpausen så hadde de heller tatt praten idag.


Selvfølgelig er det ikke det som er konklusjonen på møtet. Møtet går på hvordan de skal håndtere situasjonen de er i som klubb. Kanskje hva slags annet ugress i denne troppen som må fjernes osv. Men horneland er fredet, at folk tror noe annet sier litt om nivået her inne. Jeg hadde helt rett angående den ikke-eksisterende trenerprosessen som var i høst da alle trodde vi skulle få en storfisk hit. Alt for mange lever i fantasiverden her inne.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 144, 145, 146 ... 335, 336, 337  Next
Page 145 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb