| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
JanneB Veteran
|
Posted: 16.05.2019 21:30 Post subject: |
|
|
| Han har trent 2 og 3 div. i Spania, og juniorlaget til AIK. Give me a break. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 16.05.2019 21:30 Post subject: |
|
|
Sitter og ser på VIF. Alle spillerne vet nøyaktig hvor de skal springe til enhver tid.. Litt motsatt av sånn som vi har det..
Tipper Deila ikke er interessert i jobben, men han tror jeg ville vært perfekt.. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.05.2019 21:35 Post subject: |
|
|
- Bergdølmo
| SeG wrote: | | Har ikke han akkiurat fått seg jobb da? Husker hvor i farten |
https://www.nettavisen.no...82224.html
Juniortrener i S08  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 16.05.2019 21:37 Post subject: |
|
|
Når det gjelder Fagermo så er det ikke helt utenkelig at han lar seg friste heller. Altså, han har jo telt på knappene hvor lenge han vil holde på. Og tipper det frister å prøve seg i en større klubb med (strengt tatt) bedre spillere jevnt over enn hva det er i Odd.
Men det er nok vrient å gå fra Odd i den posisjonen de er nå... Nordli, absolutt. At han "sliter" på omgivelsene er sikkert sant, men samtidig sikkert også veldig veldig sunt i en periode. |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 16.05.2019 21:42 Post subject: |
|
|
| Hva har Bergdølmo oppnådd som trener som tilsier at han er bedre enn Cifuentes? Han sier de rette tingene i media? Det gjorde Horneland for noen uker siden også. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4070 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 16.05.2019 21:45 Post subject: |
|
|
Akkurat nå tenker jeg at jeg ville tatt hvem som helst annen enn Horneland på nåværende tidspunkt... også slår det meg at Horneland er jo akkurat hvem som helst annen. Håper for guds skyld at man fortsatte trenerjakten når man ansatte Horneland som en siste mulig utvei og at vi har noen i pipen.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.05.2019 21:46 Post subject: |
|
|
OM horneland tar hatten og går så tror jeg at det beste vi KAN gjøre faktisk er å gå all inn for FAgermo.
Hvorfor?
Som HMbrattisjr påpeker hvorfor skulle han gå fra en toppklubb til en bunnklubb.... please, det handler om mye mye mere enn det.
spørsmålet er heller om Fagermo hadde takket ja med SIB som SL og det styret vi har i dag.
- Hvordan skal vi selge tilbudet slik at han svelger agnet?
DEt hersker for mye sykdom på bakrommet akkruat nå til at noen med over gjennomsnits IQ ville vært gal nok til å takke ja til et tilbud, kanskje forruten Nordlie.
ikke fordi han ikke passer til overnevnte IQ referanse, men fordi ha nALLTID har hatt en drøm om å trene RBK.
det KAN være en løsning på kort sikt, men jeg tror Fagermo er den beste for øyeblikket fordi vi er i en posisjon der vi vil trenge å gjennoppbygge kultur og tradisjon og Fagermo står for det samme som det vi ønsker oss.
Kanskje er han usapiselig i media, men jeg tror mest dette handler om å være Lojal.
Lojal på samme måte som Eggen var da han forsvarte Annan i media og fikk hat fra andre supporterklubber enn vår.
Jeg tror at om vi skal reparere det vi HADDE og gjennetablere det vi HADDE så er Dag Eiliv den beste kandidaten.
Cifuentes er spennende, men da slår vi mere et slag om en ny era der vi er villige til å bruke tid på å finne kurs og saette mål, noe jeg tror den gjennomsnittelige RBK supporter allerede har bevist opp i mente at ikke eksisterer.
Problemet vi ser i dag er mere sammensatt enn at vi skal kun peke på Horneland og Søder.
Zlatan hadde kanskje fått til et mål og noen avslutninger i dag, men han hadde neppe spilt til 10 på børsen slik vi ser ut.
På tide å stikke fingeren i jorda å erkjenne at vi er rævva akkurat nå, åsså får vi spørre oss om hvor tålmodige vi er og om vi virkelig vil gamble igjenn med et forsøk på å utvikle et lag og en spillestil som kan være mere effektiv i europeisk sammenheng enn det vi har hatt de siste sesongene. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.05.2019 21:49 Post subject: |
|
|
For meg er hovedpoenget med Cifuentes er at han ikke er forgiftet at NFF-systemet. Det er et stort skritt i riktig retning for meg. Er ikke noe vits om Horneland drar om han sulliken av en sportsdirektør også skal finne neste nisse. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 16.05.2019 21:53 Post subject: |
|
|
Jeg vil ha en lovende trener som står for noe annet enn NFF-fotball. Helst en spillestil der ro med ball og presisjon i pasningspillet, blir prioritert. Spillerne våre sliter jo med de enkleste pasninger og mottak.
Jeg er ingen profesjonell speider, så den eneste treneren jeg da kommer på, og som jeg har sett noe av, er Cifuentes. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 16.05.2019 21:58 Post subject: |
|
|
| Franc wrote: | | Hva har Bergdølmo oppnådd som trener som tilsier at han er bedre enn Cifuentes? Han sier de rette tingene i media? Det gjorde Horneland for noen uker siden også. |
Nei Horneland har aldri pratet som Bergdølmo har gjort. Ærlig talt så tror jeg ikke at han skjønner hva Bergdølmo sier engang. Det er ikke mange i Norge som gjør det. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 16.05.2019 22:06 Post subject: |
|
|
| Bør hente inn en ekte jævel som trener ut sesongen bare for å få orden på spillergruppa. For 15 år siden hadde vel Nordlie vert ett god valg, men i dag er han vel rimelig kastrert han også... |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 16.05.2019 22:07 Post subject: |
|
|
Skal vi bytte trener må det skje nå. Det vil si at ny trener får en måned på så sjekke ut stallen før overgangsvinduet åpner, og hente inn nye spillere i posisjoner vedkommende mener må dekkes, og samtidig finne ut hvem vi skal kvitte oss med. Deila har Eggen som forbilde og bekler rollene med riktige typer. Deila er mer posession-orientert, men samtidig er ikke spillestilen hans så veldig komplisert og det ser ut til at alle på vif skjønner.
I Norge ser jeg kun Deila, Nordli og Fagermo som de eneste som kan ta over, og vil sannsynlig få litt respekt fra spillerne og mulighet til å tukle med spillergruppa. Aldri trodd jeg skulle nevne Nordli og Fagermo men det er fullstendig krise nå.
Alternativt er å la Eggen hive innpå smertestillende og gi han en megafon fra rullestolen.  |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 16.05.2019 22:08 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | | Franc wrote: | | Hva har Bergdølmo oppnådd som trener som tilsier at han er bedre enn Cifuentes? Han sier de rette tingene i media? Det gjorde Horneland for noen uker siden også. |
Nei Horneland har aldri pratet som Bergdølmo har gjort. Ærlig talt så tror jeg ikke at han skjønner hva Bergdølmo sier engang. Det er ikke mange i Norge som gjør det. |
Det er mange som kan si de riktige tingene, men det er en helt annen sak å være trener med det ansvaret og presset det innebærer. Bergdølmo har blant annet prøvd seg i Kongsvinger, og det var ikke særlig vellykket. En ny trener må som et minstekrav ha dokumentert at det er samsvar mellom det man sier og det man får til i praksis. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.05.2019 22:12 Post subject: |
|
|
| Huber wrote: | | Bør hente inn en ekte jævel som trener ut sesongen bare for å få orden på spillergruppa. For 15 år siden hadde vel Nordlie vert ett god valg, men i dag er han vel rimelig kastrert han også... |
Hvorfor skal det fungere bedre med en "brølape" som truer spillerne sine og lager dårlig stemning på jobb? Det er jo akkurat det Horneland har gjort og som er grunnen til at han ikke har noen med seg på sitt lag i dag. Vi trenger noen så får spillerne med seg på laget som kan skape humør, tro på egne ferdigheter og et enkelt system de klarer å forholde seg til.
Det er ikke noe annerledes en gode ledere i resten av yrkeslivet som får de rundt seg til å yte. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 16.05.2019 22:20 Post subject: |
|
|
| Autoritet er ikke noe du har, men noe du får. Her er det snakk om resultater i form av titler og da snakker jeg ikke om en random trener som har vunnet Cupen i Norge eller Tippeligaen fordi RBK selv har vært elendige. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 16.05.2019 22:24 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Huber wrote: | | Bør hente inn en ekte jævel som trener ut sesongen bare for å få orden på spillergruppa. For 15 år siden hadde vel Nordlie vert ett god valg, men i dag er han vel rimelig kastrert han også... |
Hvorfor skal det fungere bedre med en "brølape" som truer spillerne sine og lager dårlig stemning på jobb? Det er jo akkurat det Horneland har gjort og som er grunnen til at han ikke har noen med seg på sitt lag i dag. Vi trenger noen så får spillerne med seg på laget som kan skape humør, tro på egne ferdigheter og et enkelt system de klarer å forholde seg til.
Det er ikke noe annerledes en gode ledere i resten av yrkeslivet som får de rundt seg til å yte. |
Ingen snakker om en «brølape» her.
At det finnes flere brølaper i Norge blant topptrenere i Norge er dog sant. Derfor er de aldri aktuelle hos utenlandske klubber heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 16.05.2019 22:25 Post subject: |
|
|
En merittert utenlandsk trener, gjerne fra Ajax akademi lignende bakgrunn - er mitt førstevalg.
Kåre er mitt andrevalg
Fagermo tredjevalg
Sollied fjerdevalg
Hareide femtevalg
Hamren sjettevalg
Nordli, Rekdal etc er overhodet ikke aktuelt for meg |
|
| Back to top |
|
 |
moloen Junior
|
Posted: 16.05.2019 22:30 Post subject: |
|
|
Jeg har også veldig troen på Cifuentes, men usikker på om de tørr å gamble på en "urutinert" trener nok engang etter at de akkurat har gamblet på en urutinert trener og misslykkes.
Det som vil være det mest sikre kortet i mitt hode er Fagermo.
Han har autoriteten, han har erfaringen og han har en klar spillestil som passer RBK mannskapet.
Så er det dette med at han aldri har ledet en så stor klubb, nei det har han ikke men han har hatt suksess overalt hvor han har vært og han har vunnet serien når han har hatt det beste mannskapet(Odd i Adecco).
Om han er interessert i jobben som RBK trener er jo en annen ting. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 16.05.2019 22:31 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: |
Hva er det som tyder på at det er dette Horneland har gjort? Signalene vi har fått er vel heller det stikk motsatte.
Det er fundamentale problemer i spillergruppa som ikke vil kunne løses med å "skape humør i spillergruppa". Dette må ryddes opp i før spillerne vil være i stand til å spille på lag med treneren neste år.
Vi så det med "gruppas" reaksjon etter sparkingen av KI, og vi så det igjen når "gruppa" bestemte at de skulle droppe treningsleiren på høsten at dette er ett problem.
Vi har en del spillere som mener at de vet best, og disse spillerne må få demonstrert at de er en prestasjonsgruppe som er underlagt treneren. De som ikke er i stand til å innfinne seg i dette må lukes ut før neste sesong.
For meg så virker det som om Jensen er en sentral figur i disse problemene. Det kan selvfølgelig være slik at han pare pushes ut forran spillergruppa.
Last edited by Huber on 16.05.2019 22:35; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 16.05.2019 22:31 Post subject: |
|
|
Erik Hamren ?
Edit: Nei har Island han gitt...
Last edited by Frankiefourfingers on 16.05.2019 22:32; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.05.2019 22:32 Post subject: |
|
|
Hadde jo ikke skadet med noe av hans attityd inn i klubben. Men nja, mjæ. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 16.05.2019 22:36 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | En merittert utenlandsk trener, gjerne fra Ajax akademi lignende bakgrunn - er mitt førstevalg.
Kåre er mitt andrevalg
Fagermo tredjevalg
Sollied fjerdevalg
Hareide femtevalg
Hamren sjettevalg
Nordli, Rekdal etc er overhodet ikke aktuelt for meg |
Ja den første kan du jo bare stryke med en gang.
Nummer to og tre gjør at jeg nå har kastet opp litt i munnen.
Men heldigvis kan jeg ta meg en skarp en og konstatere at nok engang er timingen ikke til stede for Sollied. Dessverre.
Hareide orker jeg ikke en gang til, usjarmerende fyr som tror at han er sjarmerende. Ikke står han for fin fotball heller.
Hamrén, really? Sukk, greit, men bare om vi absolutt må, og med garanti for samme resultat som sist seff. Så nei. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 16.05.2019 22:54 Post subject: |
|
|
| Leste et par artikler om Bergdølmo, og han har ganske åpenbart tydelige tanker om hva norske trenere gjør feil/bør gjøre annerledes. At han ikke blir hørt i NFF er forsåvidt ikke overraskende, men at det er en mann det er verdt å ta en prat med er det lite tvil om. Slår meg egentlig som en type som kunne gjort en god jobb i en SD-rolle. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.05.2019 22:55 Post subject: |
|
|
Edruelig antagelse er at om vi presser videre med Horneland og ender opp med å MÅ sparke ham, så kommer Ola By eller en gammel Rosenborger inn for å berge skuta.
Jeg står på den forrige posten min og mener at om vi skal tenke på histrorie og kultur så er Fagermo MED tillitt og tålmodighet den personen i norge som kan gjøre en grundig jobb med klubben.
- Han utvikler egene spillere
- Han er tro mot 4-3-3
- Han spiller offensiv fotball
- Han er Lojal
eneste sprøsmålet jeg har er hvordan vi overhode skal klare å selge prosjektet inn mot ham med SIB og styret vi har pr.i dag.
Noe MÅ skje, og det fort og da snakker jeg ikke "Hornyout.
- Mental Trener
- styret må seg seg i speilet.
Om ikke Koteng kan komme til fjellet så må jaggu fjellet komme til ham! _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 16.05.2019 23:07 Post subject: |
|
|
| enojado wrote: |
Alternativt er å la Eggen hive innpå smertestillende og gi han en megafon fra rullestolen.  |
Det verste er at det ville blitt bra.
Utstyr han med en assistent som kan rope ut kommandoene for ham, trille ham rundt, gjøre det praktiske. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
|