English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Royal League 2006/07
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 29.10.2006 03:53    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke at folk ikke tar RL mere seriøst, FCK ble Nordens ledende klubb innad i Norden rundt det tidspunktet de vant RL. Selvfølgelig er det andre fakturer som spiller inn og, men skal vi ta tilbake tronen som Nordens ledende fotballklubb er RL et fint sted å begynne. Jeg skjønner selvfølgelig at prestasjoner i Europa settes først, men i år har vi ikke denne muligheten og dermed bør vi satse for fullt på RL å knuse oppskrytte Dansker.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBK Ã…lesund
Junior

PostPosted: 29.10.2006 11:10    Post subject: Reply with quote

Jeg er redd for at Royal League vil bli lagt ned etter Royal League 2006/2007, hvis ikke tilskuertallene, både på stadion og på TV, blir bedre.

Jeg har tro på Royal League-seier for Rosenborg!
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 29.10.2006 11:27    Post subject: Reply with quote

Blir nok en større suksess i år siden RBK, Brann, VIF og LSK spiller. Alle lage som bør dra litt tilskuere.

Tipper at man klarer feks over 10 000 på RBK - Brann.
Back to top
RBK Ã…lesund
Junior

PostPosted: 29.10.2006 11:28    Post subject: Reply with quote

Joda, men jeg tviler egentlig på at gjennomsnittet blir høyere enn 7000-8000.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 29.10.2006 12:09    Post subject: Reply with quote

Det første året var TVN godt fornøyd med seer tallene også.. Det var selvsagt RBK som trakk flest seere.

I år er Lyn og Start byttet ut med RBK og Brann, så jeg tror umiddelbart at det vil føre til større interesse, iallefall fra norsk side.

Dessuten skal ikke kampene spilles for tomme tribuner i år, noe som også gjør det mer aktraktivt å se kampene på tv. Det blir større media interesse, da de største lagene i Norge spiller.

Det måtte bli fiasko når Start dro til Sandefjord for å spille kampene sine og lagene heller ikke satset noe særlig på å vinne. I år blir det garantert mere prestisje. Jeg tror RL er kommet for å bli. Det tar litt tid å bygge opp merkevaren

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=135583

Last edited by konrad4ever on 29.10.2006 12:12; edited 1 time in total
Back to top
hansern
Proff

PostPosted: 29.10.2006 12:10    Post subject: Reply with quote

Royal league blir ikke tatt mere alvorlig enn det lagene faktisk gjør det til. Det er derfor svært mye opp til deltagerklubbene. Alle klubbene burde tatt dette seriøst fordi det er verdifull trening i en ellers rolig periode. Norske klubber har en tendens til å falle mye i kvalitet i løpet av vinteren. Dette kan RL hjelpe på. Når vi er tilbake i Europa vil dette dessuten være verdifull matchtrening. Det samme burde det være for FCK. Sist men ikke minst ligger det jo noen kroner i potten. Skulle RBK vinne vil det bety mer enn 6 mill i ekstra inntekter. Det er jo heller ikke til å kimse av.

Last edited by hansern on 29.10.2006 12:26; edited 1 time in total
Back to top
RBK Ã…lesund
Junior

PostPosted: 29.10.2006 12:22    Post subject: Reply with quote

Ja, over tid kan RL hjelpe til med å gjøre de skandinaviske lagene bedre. Dette kan utvikle seg til en stor fordel for de 12 RL-lagene, en fordel som andre lag ikke har. Etter min mening bør RL-lagene ta RL like seriøst som Intertoto-cupen.
Back to top
Snorkel
Veteran

PostPosted: 29.10.2006 12:55    Post subject: Reply with quote

Å intertotto cupen blir jo stadig satsett på Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RBK Ã…lesund
Junior

PostPosted: 29.10.2006 13:10    Post subject: Reply with quote

Den blir tatt rimelig seriøst av de fleste lagene som deltar. De vil jo selvsagt få plass i UEFA-cupen.
Back to top
DiggeFJ
Senior

PostPosted: 31.10.2006 20:25    Post subject: Reply with quote

Når starter RL - kampene? (klokkeslett). Tviler på at det blir mer enn 8000-9000 på Lerkendal, siden det kun var 11000 i cupen mot Sandefjord, det også på en torsdag.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 31.10.2006 20:37    Post subject: Reply with quote

De startet 20:35 om kveldene da vi var med sist, men jeg innbiller meg at de fleste hverdagskampene ble framskjøvet i fjor. Samtidig blir det som i fjor mange helgekamper (sannsynligvis på dagtid; 16:00).
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 01.11.2006 11:32    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om RL-kampene blir vist på web-tv?

Gleder meg litt til RL jeg. Mest fordi jeg får sett RBK live for første(og eneste) gang i år.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.11.2006 11:35    Post subject: Reply with quote

Ikke helt umulig siden rettighetsinnehaverne SBS har web-TV for Allsvenskan. Tviler likevel på det.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2006 04:30    Post subject: Reply with quote

En måte å få klubbene til å ta RL på alvor kunne jo ha vært å la de tre CL kvalikk plassene som Norge, Sverige og Danmark har å gi de til de lagene som tar de tre første plassene i RL. Men det ville jo egentlig Norge tjent minst på, siden vi er nærmest 2 kvalikk plasser av de tre landene. Ville uansett brakt langt mere prestisje i RL. Det hadde jor vært gøy hvis vi en eller annen gang skulle ta alle de tre første plassene.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 02.11.2006 09:58    Post subject: Reply with quote

Ikke noen dum tanke, men det kommer ikke til å skje. UEFA ville følt det som en utfordring av deres allmektighet og satt en effektiv stopper for tankene på et tidlig stadium. De gjør hva de kan for ikke å risikere at regelverket de nedsetter for e-cupene blir "utvannet" av kreative nasjonale forbund som gjerne vil administrere sin del av kaka.

En annen ting som er utvannet er Champions League. Det logiske ville jo vært å bare kalle det Europacupen eller noe slikt - det er ikke ofte at vinneren av turneringa faktisk er regjerende seriemester i hjemlandet. Storlagene tvinger gjennom regelverk som gjør at de får delta selv om de ikke vinner sin nasjonale liga, mens UEFA-cupen sitter igjen med B-lag som Middlesbrough, Strasbourg og Espanyol. Det hadde vært interessant hvis UEFA faktisk hadde satt hardt mot hardt og bestemt at bare serievinnere får delta i CL - så kunne de største nasjonene bare brutt ut og prøvd å etablere sin egen turnering, og vi kunne lent oss tilbake og veddet om hvor lenge det hadde drøyet før de hadde begynt å krangle.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 02.11.2006 10:10    Post subject: Reply with quote

Etter å ha mailet litt med Norsk Toppfotball synes det som om UEFA legger mange hindringer i veien for Royal League. At lag herfra skal få CL-plasser, eller UEFA-plasser eventuelt, tror jeg ikke de går med på.

Statusen skulle naturligvis vært større, men det er både klubbenes og publikums skyld at det ikke skjer.

Det er jo en interessant tanke å prøve å få til, kanskje kunne RL sågar blitt en eliteserie for de beste lagene i Danmark, Sverige og Norge. Men det ville muligens undergravd interessen for den norske klubbfotballen. Ikke godt å si. Celtic/Rangers har jo ikke fått noe gehør for å bli med i det engelske ligasystemet de heller, selv om det ville hevet disse lagene mye.

På litt lengre sikt tror jeg imidlertid at det ikke er utenkelig at Norden fremstår som en fotballenhet med en eliteserie med de beste lagene fra de tre eller fem landene (hvis Island/Finland skulle ønske å være med).

Jeg listet opp en del forslag overfor Norsk Toppfotball for å gjøre turneringen mer attraktiv, men de fleste er ugjennomførbare fordi UEFA legger beslag på så mange datoer, og ikke vil ha andre turneringer inn på disse datoene.

Jeg mener at turneringen kanskje kunne vært snudd, med gruppespill på vinteren/våren og sluttspill påfølgende høst, men så ustabile som norske lag er så risikerer man jo at lag som rykker ned skal ut i RL-sluttspill etterpå Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 02.11.2006 12:09    Post subject: Reply with quote

Hej är det någon som vet om RBK-Brann den 9:e går på någon tv kanal?
Back to top
Limax
Senior

PostPosted: 02.11.2006 13:06    Post subject: Reply with quote

Den sendes på tv-norge, om du får inn den kanalen:

http://www.tvnorge.no/ind...1163026800
Back to top
Troinndern
Veteran

PostPosted: 02.11.2006 15:21    Post subject: Reply with quote

Ut i fra det skjønner vi jo at kampen sannsylingvis starter et sted mellom 19.15 og 19.30
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.11.2006 15:53    Post subject: Reply with quote

Når jeg vrir hjernen, mener jeg å huske at TVNorge hadde samme programinfo når kampene begynte 20.30/20.35. Altså tipper jeg at avspark er kl. 19.30. Et bra tidspunkt på hverdag.
Back to top
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 02.11.2006 16:42    Post subject: Reply with quote

Tyvärr får jag inte in TV Norge, och eftersom den sänds där så sänds den väl ingen annan stans?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.11.2006 17:56    Post subject: Reply with quote

Nei, antagelig ikke.

Ser for øvrig at rbk.no bekrefter at avspark mot Brann er kl. 19.30. Den foreløpige terminlista tyder på at avspark i alle kampene i utgangspunktet er satt til kl. 19.00.

Er det for øvrig noen som finner billige flybilletter Trondheim - Stockholm 18. november med hjemreise 19. november? Direkteruta til Widerøe koster rundt 2700,-, mens jeg ser at kombinasjonen SAS (1400,-) til Gardermoen og FlyNoridic (1000,-) videre koster rundt 2400,-. Det er likevel så mye ekstra prakk og tid, at det nok blir Widerøe.

Bestiller ikke før søndag kl. 17, men jeg tipper vel egentlig at Hammarby eller Djurgården tar 4. plassen i Allsvenskan. Kalmar kan få en viss fordel dersom Örgryte "gir seg" pga. stillinga i de andre kampene, men jeg håper og tror på Stockholmstur. Tror altså ikke at Malmö vinner borte mot gullkjempende AIK.
Back to top
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 02.11.2006 18:36    Post subject: Reply with quote

Själv hoppas jag att det inte blir nån Stockholmstur 2mas för då kan jag få se RBK i Kalmar, men jag tvivlar på att det blir så.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.11.2006 19:46    Post subject: Reply with quote

Vi får se. Både DIF og Bajen kan fort tape, og da har Kalmar absolutt sjansen til å ta 4. plassen.
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 02.11.2006 22:10    Post subject: Reply with quote

Håper på fjerdeplass til Hammarby, jeg. De folkene trenger en leksjon i fotball.
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Next
Page 4 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb