English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 112, 113, 114 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Barney
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 08:17    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:

Men nedturen startet for lenge siden med fallende prestasjoner de siste par årene.

Dette blir for lettvint synes jeg. De samme spillerne spaserte seg til Double for under 6 måneder siden, med U-lagstreneren ved roret. Den eneste faktoren som har endret seg er i prinsippet Horneland.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 08:38    Post subject: Reply with quote

Hver dag som går nå uten at Horneland fjernes bringer oss lenger unna der vi skal være. Jeg frykter det vil gå flere uker til før vi kan starte å bygge opp på ny.

Det er vondt å være RBK-supporter om dagen RBK
Back to top
Shefki
Junior

PostPosted: 29.04.2019 08:42    Post subject: Reply with quote

Er det noe møteaktivitet på brakka nå eller?
Bør jo komme ett eller annet synes jeg.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 08:48    Post subject: Reply with quote

Er vel tid for hestehode på brakkedøra snart kanskje? Eller hva det nå er de gjør i Sverige
doffen
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 08:58    Post subject: Reply with quote

Shefki wrote:
Er det noe møteaktivitet på brakka nå eller?
Bør jo komme ett eller annet synes jeg.

Tror bussen fra mordor kjører i dag
Back to top
håpløs
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 09:32    Post subject: Reply with quote

Han vraker Serbecic. Lurer på hvordan det ble mottatt i gruppa.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 09:41    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
snegle wrote:

Men nedturen startet for lenge siden med fallende prestasjoner de siste par årene.

Dette blir for lettvint synes jeg. De samme spillerne spaserte seg til Double for under 6 måneder siden, med U-lagstreneren ved roret. Den eneste faktoren som har endret seg er i prinsippet Horneland.

Ja og hvorfor gjorde vi det? Fordi vi spilte ut motstander i kamp etter kamp eller fordi de andre lagene ikke var jevnt god nok til å ta oss?
PerO
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 09:42    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Bye wrote:
Sportslig leder jobber altså kun med...ja, hva har han ansvaret for, sånn egentlig?

Akademiet, joniorene og administrativt sportslig arbeide som kontrakter etc. Underlagt Tove i administeasjonen. Klubben har vært klar på at trener er øverste leder for laget. Iflg kontrakten er vel faktisk Horneland titulert som øverste leder i sport.

Nå må jeg korrigere meg selv.

Ser til min glede at Bjørnebye i dagens avis beskriver spillerlogistikken som hans ansvarsområde, og at han blir målt på det.

Dette er nye signaler fra klubben, men det betyr jo også at vi klart kan fastslå at på det området har han vært for dårlig, og feilen ligger ikke i Kåres valg av spillere.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 10:07    Post subject: Reply with quote

Erik Horneland er riktig mann for RBK, hvis vi spiller hans formasjon. Med 4 3 3, er ikke Horneland riktig mann.

Denne situasjone er det ikke Horneland som har skapt, men styret. Det virker som om spillergruppa fremdeles er bitre på at Kåre måtte gå. De yter ikke det lille ekstra for Horneland, som vi så da Kåre var på topp.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 10:15    Post subject: Reply with quote

AndreasR wrote:
BjarneS wrote:
snegle wrote:

Ja og hvorfor gjorde vi det? Fordi vi spilte ut motstander i kamp etter kamp eller fordi de andre lagene ikke var jevnt god nok til å ta oss?

Det er godt mulig vi var minst dårlige i en dårlig liga, men for øyeblikket er vi mest dårlige i en dårlig liga. Det eneste som har endret seg er Horneland.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 10:15    Post subject: Reply with quote

Nei, vi skal ikke spille drillo-fotball.
Nei, Horneland er ingen 4-3-3 spillemønster-spesialist.

Ja, vi trenger ny trener.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 10:16    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:

Det er godt mulig vi var minst dårlige i en dårlig liga, men for øyeblikket er vi mest dårlige i en dårlig liga. Det eneste som har endret seg er Horneland.

euhhhh... ja... det er vel sant.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 11:19    Post subject: Reply with quote

Takk for alt du (itj) ga Horneland. No si vi ha det bra, Horneland
KitWalker
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 11:48    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Erik Horneland er riktig mann for RBK, hvis vi spiller hans formasjon. Med 4 3 3, er ikke Horneland riktig mann.

Denne situasjone er det ikke Horneland som har skapt, men styret. Det virker som om spillergruppa fremdeles er bitre på at Kåre måtte gå. De yter ikke det lille ekstra for Horneland, som vi så da Kåre var på topp.

Det kan virke som at noen spillere er bitre for at KI fikk sparken ja, ikke så rart da de nok har koset seg og ikke gjort den jobben de ar satt til og får betalt for. Å være toppidrettsutøvere 24-7.

Stemmer dette, så har hele klubben et stort problem.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 19:41    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
snegle wrote:

Helt enig.

Vi vant serien med god margin, og var i realiteten aldri truet. Ingen spillere blir plutselig så mye dårligere over natta.

Kan selvfølgelig hevde at vi ikke utviklet oss tilstrekkelig i forhold til lagene vi møtte i Europa, men på norsk nivå var vi overlegne.

Forøvrig:
De som tror Horneland kan få sparken tar grundige feil. Både Koteng og ikke minst Bjørnebye vet at hvis de fjerner Horneland, blir de selv stilt til ansvar.

Regner med alt fremover nå vil bli kommunisert som en positiv utvikling hvis vi skulle snuble oss til noe seire fremover. For at sportslig ledelse skal redde sine egne jobber og betrygge opinionen om at prosjekt Horneland er riktig vei.
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 29.04.2019 19:48    Post subject: Reply with quote

Koteng klarte jo å foreslå at KI skulle si til media at han trakk seg selv fordi han var sliten.

Så tror nok de klarer å lure Horneland til å komme med en slik løgn for å redde seg selv denne gangen også.
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 29.04.2019 19:52    Post subject: Reply with quote

Forutsetningene til Horneland var jo ganske dårlige.

1. Han ansettes av et styre som vil ha mer trening og bedre resultater.
2. Han skal jobbe med et lag som er vant til å vinne alt, uten alt for mye slit og trening. Hvorfor skal en ny fyr komme inn og ødelegge morroa nå?
3. Han jobber for et styre som fjerna den treneren spillerne var fornøyd med.

M.a.o. tror jeg det handler om innstillingene til spillergruppa, kanskje særlig de eldste og mette, som var vant med fast plass til tross for middels innsats. De vet selv hvem de er.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 20:01    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
BjarneS wrote:
snegle wrote:

Helt enig.

Vi vant serien med god margin, og var i realiteten aldri truet. Ingen spillere blir plutselig så mye dårligere over natta.

Kan selvfølgelig hevde at vi ikke utviklet oss tilstrekkelig i forhold til lagene vi møtte i Europa, men på norsk nivå var vi overlegne.

Forøvrig:
De som tror Horneland kan få sparken tar grundige feil. Både Koteng og ikke minst Bjørnebye vet at hvis de fjerner Horneland, blir de selv stilt til ansvar.

Regner med alt fremover nå vil bli kommunisert som en positiv utvikling hvis vi skulle snuble oss til noe seire fremover. For at sportslig ledelse skal redde sine egne jobber og betrygge opinionen om at prosjekt Horneland er riktig vei.

Men det er jo ikke ledelsen som bestemmer om Horneland skal få sparken.
Det er det spillerne, supporterne og pressen som gjør.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 29.04.2019 20:09    Post subject: Reply with quote

Synes det er bra at styret støtter Horneland isolert sett, men den Horneland jeg så etter kampen i går, så ut som en person som har gitt opp. Jeg tror ikke det blir noe bedre, men å sparke han vil ikke gjøre det noe bedre tror jeg.

Vi nærmer oss OBOS
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 20:11    Post subject: Reply with quote

Kjernen støtter Horneland, et samlet styre står bak Horneland. Folket på gata peker slett ikke på Horneland som det store problemet.

Noe bedre backup enn dette får du ikke, Hornis Smile
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 20:14    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Synes det er bra at styret støtter Horneland isolert sett, men den Horneland jeg så etter kampen i går, så ut som en person som har gitt opp. Jeg tror ikke det blir noe bedre, men å sparke han vil ikke gjøre det noe bedre tror jeg.

Vi nærmer oss OBOS

Du hadde sett og hørt akkurat likens ut du også med historien om RBK og trenersparkinger i baktankene.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 20:24    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Forutsetningene til Horneland var jo ganske dårlige.

1. Han ansettes av et styre som vil ha mer trening og bedre resultater.
2. Han skal jobbe med et lag som er vant til å vinne alt, uten alt for mye slit og trening. Hvorfor skal en ny fyr komme inn og ødelegge morroa nå?
3. Han jobber for et styre som fjerna den treneren spillerne var fornøyd med.

M.a.o. tror jeg det handler om innstillingene til spillergruppa, kanskje særlig de eldste og mette, som var vant med fast plass til tross for middels innsats. De vet selv hvem de er.

Virker som at fokuset vris mer mot spillergruppa nå ja. På sin plass mener nå jeg. De har betalt for å underholde og vinne fotballkamper, da er det på tide at de begynner å gjøre det.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 20:34    Post subject: Reply with quote

Men igjen, når spillergruppa repr. tydeligst ved Helland klikker så dårlig med trener så er det enklere å skifte ut han (Horneland) enn 10-12 spillere.

Ansettelsen var feilgrepet. Det kunne ikke gå. Og et sentralt aspekt som understrekes i en annen tråd er: Vi må stå for Rosenborg-fotball og dyrke spillere til de rollene som fins der. Både de vi har i A-stallen og de juniorene som kommer fra Salmar-akademiet som det brukes penger på. Hensikten er jo å skolere de, spille de beste på A-laget der de tar oss til nye høyder før et uungåelig salg kommer og gir oss profitt. Dumt å jobbe på én måte med yngres fram til de er gamle nok og så møter en helt ny skole hvis de passerer nåløyet og blir førsteårs senior.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 20:38    Post subject: Reply with quote

Virker som at flere er uenig med deg der.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 29.04.2019 20:43    Post subject: Reply with quote

Jeg syns det er på høy tid at fokuset rettes mot spillerne. Det har fått kost seg i 4 år under sjarmerende KI/EH-regimet nå. Det som folk hele tiden har trudd var at det var snakk om 24-7- toppidrettsfotballspillere- og trenere viser seg nå at det hele var en løgn.

Folk har blitt lurt.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 112, 113, 114 ... 335, 336, 337  Next
Page 113 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb