| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Barney Veteran

|
Posted: 29.04.2019 08:17 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: |
Men nedturen startet for lenge siden med fallende prestasjoner de siste par årene.
|
Dette blir for lettvint synes jeg. De samme spillerne spaserte seg til Double for under 6 måneder siden, med U-lagstreneren ved roret. Den eneste faktoren som har endret seg er i prinsippet Horneland. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 29.04.2019 08:38 Post subject: |
|
|
Hver dag som går nå uten at Horneland fjernes bringer oss lenger unna der vi skal være. Jeg frykter det vil gå flere uker til før vi kan starte å bygge opp på ny.
Det er vondt å være RBK-supporter om dagen  |
|
| Back to top |
|
 |
Shefki Junior
|
Posted: 29.04.2019 08:42 Post subject: |
|
|
Er det noe møteaktivitet på brakka nå eller?
Bør jo komme ett eller annet synes jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 29.04.2019 08:48 Post subject: |
|
|
Er vel tid for hestehode på brakkedøra snart kanskje? Eller hva det nå er de gjør i Sverige _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 29.04.2019 08:58 Post subject: |
|
|
| Shefki wrote: | Er det noe møteaktivitet på brakka nå eller?
Bør jo komme ett eller annet synes jeg. |
Tror bussen fra mordor kjører i dag |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 29.04.2019 09:32 Post subject: |
|
|
| Han vraker Serbecic. Lurer på hvordan det ble mottatt i gruppa. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 29.04.2019 09:41 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | snegle wrote: |
Men nedturen startet for lenge siden med fallende prestasjoner de siste par årene.
|
Dette blir for lettvint synes jeg. De samme spillerne spaserte seg til Double for under 6 måneder siden, med U-lagstreneren ved roret. Den eneste faktoren som har endret seg er i prinsippet Horneland. |
Ja og hvorfor gjorde vi det? Fordi vi spilte ut motstander i kamp etter kamp eller fordi de andre lagene ikke var jevnt god nok til å ta oss? _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 29.04.2019 09:42 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Bye wrote: | | Sportslig leder jobber altså kun med...ja, hva har han ansvaret for, sånn egentlig? |
Akademiet, joniorene og administrativt sportslig arbeide som kontrakter etc. Underlagt Tove i administeasjonen. Klubben har vært klar på at trener er øverste leder for laget. Iflg kontrakten er vel faktisk Horneland titulert som øverste leder i sport. |
Nå må jeg korrigere meg selv.
Ser til min glede at Bjørnebye i dagens avis beskriver spillerlogistikken som hans ansvarsområde, og at han blir målt på det.
Dette er nye signaler fra klubben, men det betyr jo også at vi klart kan fastslå at på det området har han vært for dårlig, og feilen ligger ikke i Kåres valg av spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 29.04.2019 10:07 Post subject: |
|
|
Erik Horneland er riktig mann for RBK, hvis vi spiller hans formasjon. Med 4 3 3, er ikke Horneland riktig mann.
Denne situasjone er det ikke Horneland som har skapt, men styret. Det virker som om spillergruppa fremdeles er bitre på at Kåre måtte gå. De yter ikke det lille ekstra for Horneland, som vi så da Kåre var på topp. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 29.04.2019 10:15 Post subject: |
|
|
| AndreasR wrote: | | BjarneS wrote: | | snegle wrote: |
|
Ja og hvorfor gjorde vi det? Fordi vi spilte ut motstander i kamp etter kamp eller fordi de andre lagene ikke var jevnt god nok til å ta oss? |
Det er godt mulig vi var minst dårlige i en dårlig liga, men for øyeblikket er vi mest dårlige i en dårlig liga. Det eneste som har endret seg er Horneland. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 29.04.2019 10:15 Post subject: |
|
|
Nei, vi skal ikke spille drillo-fotball.
Nei, Horneland er ingen 4-3-3 spillemønster-spesialist.
Ja, vi trenger ny trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 29.04.2019 10:16 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: |
Det er godt mulig vi var minst dårlige i en dårlig liga, men for øyeblikket er vi mest dårlige i en dårlig liga. Det eneste som har endret seg er Horneland. |
euhhhh... ja... det er vel sant. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 29.04.2019 11:19 Post subject: |
|
|
Takk for alt du (itj) ga Horneland. No si vi ha det bra, Horneland _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.04.2019 11:48 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | Erik Horneland er riktig mann for RBK, hvis vi spiller hans formasjon. Med 4 3 3, er ikke Horneland riktig mann.
Denne situasjone er det ikke Horneland som har skapt, men styret. Det virker som om spillergruppa fremdeles er bitre på at Kåre måtte gå. De yter ikke det lille ekstra for Horneland, som vi så da Kåre var på topp. |
Det kan virke som at noen spillere er bitre for at KI fikk sparken ja, ikke så rart da de nok har koset seg og ikke gjort den jobben de ar satt til og får betalt for. Å være toppidrettsutøvere 24-7.
Stemmer dette, så har hele klubben et stort problem. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 29.04.2019 19:41 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | snegle wrote: |
|
Helt enig.
Vi vant serien med god margin, og var i realiteten aldri truet. Ingen spillere blir plutselig så mye dårligere over natta.
Kan selvfølgelig hevde at vi ikke utviklet oss tilstrekkelig i forhold til lagene vi møtte i Europa, men på norsk nivå var vi overlegne.
Forøvrig:
De som tror Horneland kan få sparken tar grundige feil. Både Koteng og ikke minst Bjørnebye vet at hvis de fjerner Horneland, blir de selv stilt til ansvar.
Regner med alt fremover nå vil bli kommunisert som en positiv utvikling hvis vi skulle snuble oss til noe seire fremover. For at sportslig ledelse skal redde sine egne jobber og betrygge opinionen om at prosjekt Horneland er riktig vei. |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 29.04.2019 19:48 Post subject: |
|
|
Koteng klarte jo å foreslå at KI skulle si til media at han trakk seg selv fordi han var sliten.
Så tror nok de klarer å lure Horneland til å komme med en slik løgn for å redde seg selv denne gangen også. |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 29.04.2019 19:52 Post subject: |
|
|
Forutsetningene til Horneland var jo ganske dårlige.
1. Han ansettes av et styre som vil ha mer trening og bedre resultater.
2. Han skal jobbe med et lag som er vant til å vinne alt, uten alt for mye slit og trening. Hvorfor skal en ny fyr komme inn og ødelegge morroa nå?
3. Han jobber for et styre som fjerna den treneren spillerne var fornøyd med.
M.a.o. tror jeg det handler om innstillingene til spillergruppa, kanskje særlig de eldste og mette, som var vant med fast plass til tross for middels innsats. De vet selv hvem de er. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 29.04.2019 20:01 Post subject: |
|
|
| Kent wrote: | | BjarneS wrote: | | snegle wrote: |
|
Helt enig.
Vi vant serien med god margin, og var i realiteten aldri truet. Ingen spillere blir plutselig så mye dårligere over natta.
Kan selvfølgelig hevde at vi ikke utviklet oss tilstrekkelig i forhold til lagene vi møtte i Europa, men på norsk nivå var vi overlegne.
Forøvrig:
De som tror Horneland kan få sparken tar grundige feil. Både Koteng og ikke minst Bjørnebye vet at hvis de fjerner Horneland, blir de selv stilt til ansvar.
Regner med alt fremover nå vil bli kommunisert som en positiv utvikling hvis vi skulle snuble oss til noe seire fremover. For at sportslig ledelse skal redde sine egne jobber og betrygge opinionen om at prosjekt Horneland er riktig vei. |
Men det er jo ikke ledelsen som bestemmer om Horneland skal få sparken.
Det er det spillerne, supporterne og pressen som gjør. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 29.04.2019 20:09 Post subject: |
|
|
Synes det er bra at styret støtter Horneland isolert sett, men den Horneland jeg så etter kampen i går, så ut som en person som har gitt opp. Jeg tror ikke det blir noe bedre, men å sparke han vil ikke gjøre det noe bedre tror jeg.
Vi nærmer oss OBOS |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.04.2019 20:11 Post subject: |
|
|
Kjernen støtter Horneland, et samlet styre står bak Horneland. Folket på gata peker slett ikke på Horneland som det store problemet.
Noe bedre backup enn dette får du ikke, Hornis  |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.04.2019 20:14 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | Synes det er bra at styret støtter Horneland isolert sett, men den Horneland jeg så etter kampen i går, så ut som en person som har gitt opp. Jeg tror ikke det blir noe bedre, men å sparke han vil ikke gjøre det noe bedre tror jeg.
Vi nærmer oss OBOS |
Du hadde sett og hørt akkurat likens ut du også med historien om RBK og trenersparkinger i baktankene. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.04.2019 20:24 Post subject: |
|
|
| Nidarosballklubb wrote: | Forutsetningene til Horneland var jo ganske dårlige.
1. Han ansettes av et styre som vil ha mer trening og bedre resultater.
2. Han skal jobbe med et lag som er vant til å vinne alt, uten alt for mye slit og trening. Hvorfor skal en ny fyr komme inn og ødelegge morroa nå?
3. Han jobber for et styre som fjerna den treneren spillerne var fornøyd med.
M.a.o. tror jeg det handler om innstillingene til spillergruppa, kanskje særlig de eldste og mette, som var vant med fast plass til tross for middels innsats. De vet selv hvem de er. |
Virker som at fokuset vris mer mot spillergruppa nå ja. På sin plass mener nå jeg. De har betalt for å underholde og vinne fotballkamper, da er det på tide at de begynner å gjøre det. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 29.04.2019 20:34 Post subject: |
|
|
Men igjen, når spillergruppa repr. tydeligst ved Helland klikker så dårlig med trener så er det enklere å skifte ut han (Horneland) enn 10-12 spillere.
Ansettelsen var feilgrepet. Det kunne ikke gå. Og et sentralt aspekt som understrekes i en annen tråd er: Vi må stå for Rosenborg-fotball og dyrke spillere til de rollene som fins der. Både de vi har i A-stallen og de juniorene som kommer fra Salmar-akademiet som det brukes penger på. Hensikten er jo å skolere de, spille de beste på A-laget der de tar oss til nye høyder før et uungåelig salg kommer og gir oss profitt. Dumt å jobbe på én måte med yngres fram til de er gamle nok og så møter en helt ny skole hvis de passerer nåløyet og blir førsteårs senior. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.04.2019 20:38 Post subject: |
|
|
| Virker som at flere er uenig med deg der. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.04.2019 20:43 Post subject: |
|
|
Jeg syns det er på høy tid at fokuset rettes mot spillerne. Det har fått kost seg i 4 år under sjarmerende KI/EH-regimet nå. Det som folk hele tiden har trudd var at det var snakk om 24-7- toppidrettsfotballspillere- og trenere viser seg nå at det hele var en løgn.
Folk har blitt lurt. |
|
| Back to top |
|
 |
|