| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 16.04.2019 11:50 Post subject: |
|
|
| Johnny Rainbow wrote: | | Nu er det selvfølgelig rart med sejre og pokaler, men hvis vi udelukkende går for dette uden hensyn til at gøre det rigtigt, hvad er det hele så værd? |
Så enkelt og greit kan det oppsummeres.  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
SverreTrd Senior
|
Posted: 18.04.2019 23:40 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Få inn en klassetrener som er flasket opp på 4-3-3. Hent inn 1 klassisk 433 sentral midt. Ta gullet og start oppbyggingen av tropp og klubb sakte men sikkert. |
Helt riktig: Vær tro mot hva RBK skal være, og invester på noen få strategiske punkter som pri 1.
| Johnny Rainbow wrote: | Det som skiller os fra klubber som Molde, FCK og det aller meste af den moderne topfodbold er vel, at vi har det noget udefinerbare ”sjæl”
Vi skal spiller ”rigtig” fodbold og vi skal gøre det for egne penge. Og ja, penge har stadig større indflydelse på fodbolden desværre, men vi har en historie og en tradition som er vigtigere end sejre og pokaler i sig selv. |
Igjen, spot on: Fortsett på det som ble startet, en grunntanke om offensiv 433 med fullt trykk. Men sørg for å ha/skaffe spillere som er villig til å gi alt som del av et lag, og med tro på grunnfilosofien. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 19.04.2019 11:00 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Hent inn 1 klassisk 433 sentral midt. |
Dette ser jeg på som RBKs klart største problem: det er skikkelig vanskelig å finne akkurat den personen. Det var en skrikende mangel fra Skammelsrud la opp til Selnæs fikk grep om rollen; og når Selnæs dro er mangelen like skrikende.
Men markedspris for "en som Selnæs" ser ut til å være 40 millioner - eller enda mer, gitt noen år til med vill økonomisk vekst. Mange rikere klubber ønsker akkurat den typen spiller.
Vi har Trondsen, - og nektet å selge ham til Italia for en neve dollars, so to speak. I vår situasjon mener jeg det er ham vi setter vår lit til.
Så lenge vår perfekte, nostalgiske 4-3-3 forutsetter en midtbanegeneral, og all erfaring tilsier at det er skikkelig vanskelig å finne en sånn som er god nok, så har vi et permanent strukturelt problem.
Jeg tviler ikke på at både Konradsen og Lundemo ble kjøpt fordi de kanskje kunne være gode nok til rollen og de var mulige å kjøpe. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 19.04.2019 13:11 Post subject: |
|
|
Var kanskje vel så mye Midtsjø som Konradsen skulle erstatte, det er ihvertfall som indreløper han har sin godfot i 4-3-3.
Lundemo viste da mot Ajax til hvis han rendyrkes som sentral i et klart system så vil han sikkert kunne gjøre en helt grei jobb etter norsk standard.
Vil tørre å påstå at vi fint kan klare å sette sammen en ellever med dagens spillerstall som ville ha høvlet over alt som er av norsk motstand hvis de hadde blitt drillet i 4-3-3 på samme vis som Ranheim eller Odd. Selv om vi tok Bendtner og Adegbenro ut av betraktningen.
Jeg tror hovedproblemet er at Kåre ikke gjorde dette men lot enkeltspillere, først Sælnes og Midtsjø, deretter Jevtovic (2017 vår) og Bendtner (2017 høst) kamuflere mangelen på drilling av system. I 2018 så var det ingen enkeltspillere som gjorde den jobben lengre og på høsten så gjorde Coolen en del pragmatiske grep som sannsynligvis berget turneringsresultatene.
Tror vi primært bør plugge åpenbare hull på kort sikt (backplassen) ellers tror jeg mest på å sitte stille og se ann hvor alder på spiller gjør at vi må få inn eller få fram erstattere om ikke veldig lenge. |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 28.04.2019 21:49 Post subject: |
|
|
Så. Hvem bør være førstemann ut døra i sommer?
Jeg mener Hovland,Hedenstad, Søder og Bendtner bør forlate klubben. Muligens også Jensen.
Disse vil frigjøre masse lønnsmidler. Vi kan slippe dem tilnærmet vederlagsfritt. Serbecic, Reitan tilbake, Botheim og ny spiss kan være direkte erstattere. Bør vel også hente litt talent for å unngå nedrykk. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 28.04.2019 21:58 Post subject: |
|
|
Følgende spillere bør ut i de neste to vinduene:
Hedenstad
Hovland
Konradsen
Jensen
Bendtner
Søderlund
Helland
Disse spillerne bør være ferdige. Makan til laber kvalitet og innsats. |
|
| Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 28.04.2019 23:01 Post subject: |
|
|
Er nesten litt søtt å se folk her inne tro at man akn bytte ut halve Astallen I neste vindu, som om man spiller et dataspill.
Beklager å bryte den magiske FMballongen deres, men å tro at det er realistisk å klare å kvitte seg med 7 spillere som er i startelleveren 9 av 10 kamper er like smart som å tro at Kåre blir RBKtrener igjen, eler at Jocke Jonsson er fotballekspert (eller Jeppe Mathiesen for den saks skyld). |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 28.04.2019 23:08 Post subject: |
|
|
| Jo, men at sport har sviktet kapitalt på å fornye laget med kvalitet er det ingen tvil om. Og man har tviholdt på spillere som har prestert mediokert over tid. Det er ingen som forventer at det tas i et enkelt vindu, men det er mange som etterspør erkjennelse og handling. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.04.2019 23:17 Post subject: |
|
|
Jeg synes den lista ser grei ut, selv om det neppe kan være snakk om å bytte alle på en gang. Hovland og Hedenstad kan gjerne avskiltes asap, og så må minst en av de to spissene ut i sommer.
Legger gjerne til De Lanlay også, siden han ikke er god nok som kant, og tydeligvis nekter å spille back. Da er han bare gammel og ritzy backup.
Tror forøvrig jeg ville beholdt Jensen, som jeg tror kan være en ressurs i stallen, men nåværende status er alt for sentral. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 29.04.2019 04:04 Post subject: |
|
|
Midt oppi all elendigheten så har jeg bare lyst til å slenge ut broren til gårsdagens debutant, Mikael. Dennis T Johnsen virker å slite med å etablere seg i Nederland om dagen. Etter lite muligheter i Ajax ble han lånt ut til Heerenveen igjen, og til tross for at han fikk starte mye i starten så sliter han med å imponere, noe som har ført til at han de siste 3 kampene har totalt 18 min på banen.
Kunne jo vært en mulighet her til å få brødrene på samme lag, tror Dennis kunne vært et spennende tilskudd til laget. Men RBK må nok få ryddet opp i alt først før det kan bli aktuelt vil jeg tro. Neppe fristende å komme "hjem" nå. Men jeg håper for all del at man følger nøye med på situasjonen hans. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 29.04.2019 06:52 Post subject: |
|
|
Vi ser Hovland var ett dyrt dårlig kjøp, samme gjelder Hedenstad.
Reginiussen ser vi er ferdig på toppnivå.
Konradsen, trenger ikke si så mye mere.
Jensen, er ferdig på toppnivå.
Helland er lite kreativ og treg. Ferdig på toppnivå?
Søderlund mangler rett og slett alt. Klønete
Bendtner var tidenes kjøp, men har bevist det motsatte. Igjen ett dyrt elendig kjøp av vår kjære Bjørnebye.
8 spillere her som ikke har det toppnivået ett lag som skal spille i europa å gjøre, og for å vinne norsk serie.
Kan i tillegg ta med Valsvik. Hva er egentlig kriteriene til Bjørnebye??? «Jim, skaff meg en spiller, jeg betaler»âœŒðŸ»
Få inn unge sultne spillere, som har ballferdigheter og ikke minst høyt tempo i beina.
Er det noe spillerne i RBK mangler, så et det kvikke bein. Det har vi sett tydlig kamp etter kamp. Spesielt i europa. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
Posted: 29.04.2019 07:09 Post subject: |
|
|
Den teorien kan også spikres inn i Eliteserien å den gitt...
Vi blir jo pissa på tempo messig, i Eliteserien for tiden... |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 29.04.2019 07:39 Post subject: |
|
|
| Våre spillere henger ikke med i det hele tatt. Andre lag har en helt annen fysikk, tempo og teknisk kvalitet. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 01.05.2019 16:34 Post subject: |
|
|
| Mange her inne som kritiserer Koteng/styret, trenerne og sportssjef, men det er flere av dere som virkelig er ute på bærtur når det gjelder forslag på hvem som skal inn/ut osv. Enkelte vil kvitte seg med Jensen, vil hive inn juniorer og lignende. Markedet er ikke enkelt for RBK. Fryktelig barnslig og useriøst. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 01.05.2019 17:21 Post subject: |
|
|
I og med at serien allerede er kjørt er vi nå faktisk i en unik situasjon (for Rosenborg) der vi har mulighet til å gjøre nettopp slike grep som å kvitte oss med høyt betalte som har "under-prestert" over lengre tid og i stedet bruke året på å bygge ett nytt lag for neste år.
Hvor mye er det en spiller som Jensen hevet i fjor? Han stod vel oppført med over 5 mill i 2016. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 01.05.2019 20:46 Post subject: |
|
|
Jeg vil bare nevne sånn for 'the record' liksom, at serien på ingen måte er kjørt. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 01.05.2019 20:59 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | | Jeg vil bare nevne sånn for 'the record' liksom, at serien på ingen måte er kjørt. |
Serien er kjørt i den form at seriegull er utenfor rekkevidde. Så kan de som skal vente å se gjerne leve i det naive håpet, men vi vinner ikke gull med et rasert fotballag som hører til i en eller to lavere divisjoner slik man opptrer i dag.
Vi er på god vei mot OBOS. Noe drastisk må skje for å unngå nedrykk. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 01.05.2019 21:02 Post subject: |
|
|
| Frankiefourfingers wrote: | Følgende spillere bør ut i de neste to vinduene:
Hedenstad
Hovland
Konradsen
Jensen
Bendtner
Søderlund
Helland
Disse spillerne bør være ferdige. Makan til laber kvalitet og innsats. |
Enig enig. Utenom Jensen. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 01.05.2019 21:42 Post subject: |
|
|
Ikke glem Valsvik. Bare å kanselere kontrakten!
Reginiussen ser vi også er ferdig på toppnivå. Men han legger opp etter sesongen uansett,så. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 01.05.2019 21:57 Post subject: |
|
|
Edvard Tagseth ønsker seg vekk fra Liverpool, klubben hvor Bjørnebye skryter så jævlig av kontaktnettet sitt i. Ildprøve, Stig Inge... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 02.05.2019 08:10 Post subject: |
|
|
Tagseth ønsker seg til ett teknisk og offensivt treningsregime, og er lei av å bli overarbeidet på treningene til Liverpool. Hva i alle dager skulle få ham til å komme til oss og høyintensitetsmaratontreningene til Horneland? Lovnader vi garantert ikke vil være i stand til å overholde? _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 02.05.2019 09:35 Post subject: |
|
|
| Hvis Tagseth allerede er i Liverpool, men synes det er for slitsomt å være der, og ønsker seg til litt mer chillax treningshverdag, så vil jag faktisk ikke ha ham. Da er det et talent som kommer til å gå rett i bøtta på grunn av manglende holdninger. Det kan han i så fall gjøre et annet sted - vi kan ikke hente flere spillere som i utgangspunktet ikke gidder å løpe mer enn nødvendig. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 02.05.2019 11:17 Post subject: |
|
|
Overtrent to ganger faktisk.
Er det fordi han er for ivrig på treningsfeltet eller blir han trent feil?
Syns folk skal være forsiktig med å sette stempel på gutten som en latsabb. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 02.05.2019 11:41 Post subject: |
|
|
Hvis man leser hele den artikkelen så handlet det om flere ting.
Han ble overtrent to ganger ja. Det hadde blitt veldig mye styrke trening, så man kan vel gjette på at overtreningen lå i for mye styrketrening. Samtidig så spilte han ikke mange kamper for U18 laget, og vil vel gjerne ha en mer offensiv rolle. Det hele handlet om retning på karriere og hva som var det beste valget utviklingsmessig forsto jeg det som. Ikke at han ikke "giddet" noe.
Ifølge de som følger ham så løper jo Tagseth veldig mye. Nekter å tro han er en latsabb. Hvor god han egentlig er skal jeg ikke si noe om derimot. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 02.05.2019 12:30 Post subject: |
|
|
| Nei, det er jo et 'hvis' der. Dersom han har normalt gode holdninger og treningsvilje, og rett og slett ikke føler seg tilstrekkelig satset på i Liverpool, så bør vi definitivt være på tilbudssiden for et av de største trønderske talentene av de siste årene. |
|
| Back to top |
|
 |
|