| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Tuttis Junior
|
Posted: 24.04.2019 01:42 Post subject: Pranoid |
|
|
| Blir så jævla paranoid når man møter 2 sykebiler i Klettkrysset rundt kl 17, og samtidig får beskjed om at møtet er avlyst... når både Roar Strand og Nils Arne Eggen bor på den sida av byen.... |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 24.04.2019 08:04 Post subject: |
|
|
Håper på manglende prosjektorpære eller at noen mistet snittene i bakken. Tar en bagatell i dag _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.04.2019 08:50 Post subject: Re: Pranoid |
|
|
| Tuttis wrote: | | Blir så jævla paranoid når man møter 2 sykebiler i Klettkrysset rundt kl 17, og samtidig får beskjed om at møtet er avlyst... når både Roar Strand og Nils Arne Eggen bor på den sida av byen.... |
Møtet er utsatt av familiære hensyn til en person med tilknytning til klubben. Det er ingen direkte link til Rosenborg, så vi trenger ikke spekulere noe mer nå. Er ikke sikkert det kommer noe mer info om det heller, og det er helt greit. Dette er ikke en viktig sak (misforstå meg riktig) for andre enn den/de det gjelder. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 24.04.2019 09:32 Post subject: Re: Pranoid |
|
|
| Hedon wrote: | | vi trenger ikke spekulere noe mer nå. Er ikke sikkert det kommer noe mer info om det heller, og det er helt greit. |
Det er enkelt å mene dette når man vet svaret. For all del, det er sant og jeg er enig. Men ikke kom å fortell meg at du, på det stadiet du visste like lite som de fleste her fortsatt gjør, sa til deg selv: "Hedon, du trenger ikke spekulere noe mer nå". |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 24.04.2019 10:06 Post subject: Re: Pranoid |
|
|
| Dersom det er slik du sier Hedon så er det nettopp dette klubben bør si, fremfor å fortsatt la det pågå spekulasjoner i allmennheten. F.eks. at de feiget ut, store interne uenigheter, folk er sagt opp, osv osv Blir dette stående kun med det som er sagt så er det kommunikasjonsmessig amatørskap som er undergravende for klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.04.2019 10:09 Post subject: Re: Pranoid |
|
|
| nieuwlaat wrote: | | Men ikke kom å fortell meg at du, på det stadiet du visste like lite som de fleste her fortsatt gjør, sa til deg selv: "Hedon, du trenger ikke spekulere noe mer nå". |
Sitter ikke og spekulerer i folk sine mulige tragedier på åpne, høyt trafikkerte forum, nei. Det ligger vel i kortene her at det ikke er så mye å diskutere, selv media har lagt lokk på det. Spør noen du kjenner på face eller ta det opp i lunchen på jobb, men trenger ikke å trekke frem navngitte personer og sykebiler og ditten og datten her. Det synes jeg er upassende når det såpass åpenbart er snakk om en ikke-sportslig hendelse av kjip karakter. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7382 Location: South-west coast exile
|
Posted: 24.04.2019 10:20 Post subject: |
|
|
| Det er helt naturlig at det spekuleres så lenge det ikke foreligger noen form for informasjon om det. Trenger ikke å være detaljert i det hele tatt, men bare å gi beskjed om sakens karakter og ønske om at det ikke skal skrives om holder. |
|
| Back to top |
|
 |
BuranBuran Junior
|
Posted: 24.04.2019 10:37 Post subject: |
|
|
Helt enig at RBK bør gå ut med dette snart for å stoppe spekulasjoner. Sies fra ganske så sikre kilder at det gjelder barnebarnet til noen i veldig nær RBK-familie, så spekulasjonene rundt NAE osv osv kan stoppes.
Er bare å droppe spekulasjonene og gå videre, så får infoen komme om det passer seg sånn. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.04.2019 10:37 Post subject: |
|
|
| Det er naturlig at det spekuleres, men det går an å tenke seg om en gang ekstra før man poster sine mørkeste tanker om at navngitte personer er rammet av det ene eller andre, på et åpent forum som leses av tusenvis. Det er poenget. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 24.04.2019 10:59 Post subject: |
|
|
| Grei oppsummering som jeg vil anta de fleste kan enes om. I innlegget jeg siterte over her, oppfordret du de uvitende til å slutte å spekulere. Det blir vel ikke helt det samme. Derav min kommentar om at dette er en uproblematisk holdning å innta når man selv har spekulert fra seg og funnet svaret. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.04.2019 11:01 Post subject: |
|
|
| Jeg var tydeligvis litt uklar. Mente at vi kunne slutte å spekulere her inne (på rbkweb). Hva folk gjør utenfor her legger jeg meg ikke borti, skjønner selvsagt at folk er nysgjerrig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 24.04.2019 13:48 Post subject: |
|
|
Hadde NAE trukket sitt siste sukk ville det nok for lengst vært på forsida av både Udresfeabifen og riksdekkende media generelt. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 24.04.2019 18:05 Post subject: |
|
|
| Her kan det dreie seg om dødsfall, alvorlig sykdom, selvmord, personlig tragedie og med tanke på at det ikke har kommet noen uttalelse synes jeg folk skal akseptere at her er det en årsak ingen av oss har rett til å vite noe som helst om og akseptere at ingen mer informasjon gis. |
|
| Back to top |
|
 |
BuranBuran Junior
|
Posted: 24.04.2019 18:29 Post subject: |
|
|
| Tove Moe har bekreftet at det gjelder et dødsfall. Gjelder en person i nær RBK-familie, men sa ikke noe mer enn det. |
|
| Back to top |
|
 |
lordbrandhaug Junior

|
Posted: 24.04.2019 19:35 Post subject: |
|
|
| BuranBuran wrote: | | Tove Moe har bekreftet at det gjelder et dødsfall. Gjelder en person i nær RBK-familie, men sa ikke noe mer enn det. |
Er dette noe som har stått i pressen, eller har hun sagt det til deg personlig? |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 24.04.2019 19:43 Post subject: |
|
|
| Ikke noe poeng i å hale ut dette. Hadde det vært en offentlig kjent RBK-personlighet det dreide seg om, så ville det sannsynligvis vært ute for lenge siden. Utsettelse av et medlemsmøte er ikke akkurat noen stor sak, så ser ikke helt poenget med å grave mer. |
|
| Back to top |
|
 |
NilsArneEggenErKongen Proff
|
Posted: 24.04.2019 23:21 Post subject: |
|
|
De som ikke ser noe poeng i å lese spekulasjonene eller i å spekulere; unngå denne tråden. For de som søker informasjon om årsaken til det avlyste medlemsmøtet eller ønsker å dele sine tanker eller refleksjoner rundt dette; følg denne tråden. _________________ Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 25.04.2019 00:54 Post subject: |
|
|
| Evt abboner på se & hør som de andre slarvekjærringene som ikke har noe bedre å gjøre enn å grave og spekulere i andres private anliggende selv om de opplagt ikke ønsker den oppmerksomheten. Sitte og spekulere i hvem som kan ha dødd eller gudene vet hva er lavmål. Om de det angår ønsker å fortelle om det så får du nok vite grunnen. |
|
| Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 25.04.2019 10:00 Post subject: |
|
|
I mine øyne må også Rosenborg ta sin del av ansvaret for at man får et så bredt spekter av spekulasjoner og rykter. Klubben kunne unngått dette ved å presisere at dette dreier seg om et dødsfall. Bestseller håndterte dette smertefritt i forbindelse med terroren på Sri Lanka (uten sammenligning for øvrig). Poenget er at klubben, i motsetning til nevnte eksempel, ikke virker å ha en plan for hvordan de skal kommunisere dette effektivt.
Grunnet dødsfall er medlemsmøtet utsatt. Klubben ønsker ikke å kommentere dette ytterligere av hensyn til de pårørende og ber om respekt for dette.
Informasjon om et nytt medlemsmøtet kommer så snart det er praktisk mulig
De kunne fulgt eksempelet over, unngått unødvendige spekulasjoner og latt det være med det. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.04.2019 10:06 Post subject: |
|
|
| Altså, det der hadde jo ført til en mengde spekulasjoner om hvem som er død. Hadde tatt helt av om de sendte ut en sånn uten å presisere noe nærmere. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 25.04.2019 10:22 Post subject: |
|
|
Ja jeg hadde virkelig satt pris på om klubben hadde tatt kontakt og spurt om det var OK om de slapp en pressemelding angående mitt avdøde familiemedlem.
Jeg mener, det er jo klart man stiller opp for supporterne i disse vanskelige tider.  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 25.04.2019 10:34 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Altså, det der hadde jo ført til en mengde spekulasjoner om hvem som er død. Hadde tatt helt av om de sendte ut en sånn uten å presisere noe nærmere. |
Jeg mener ikke at dette skulle kommet i etterkant av opprinnelig melding. Jeg mener dette skulle blitt skrevet i utgangspunktet for å høste forståelse for hvorfor medlemsmøtet har blitt utsatt - selvsagt under forutsetning av at dette er avklart med de pårørende. Det som skjedde i timene etter pressemeldingen var at interessenter umiddelbart fablet om treneravsettelse, at styret har trukket seg, at Nils Arne Eggen var avdødd. Slike spekulasjoner ville vært unngått dersom klubben eksplisitt hadde avklart hva årsaken er og bedt publikum om å respektere dette.
"Spesielle omstendigheter" er uansett et et dårlig ordvalg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.04.2019 10:42 Post subject: |
|
|
Det er jo ikke sikkert at pårørende ønsker at klubben skal gå ut med noe mer enn det de har gjort. Det er ikke opp til RBK hva de skal dele av info her. Etter pressemeldingen brukte de Adressa til å dempe spekulasjonen gjennom å presisere at det var en ikke-sportslig hendelse. Adressa og alle andre norske medier har deretter lagt helt lokk på saken, noe som etter mitt skjønn sender tydelige signaler om at her er det noen pårørende som ikke ønsker at det skal være sak i media. Så får det jo være opp til hver enkelt hvor høylytt de skal spekulere i årsak.
Det er lett å kritisere klubben for dårlig kommunikasjon her, men det er særdeles vanskelig å gjøre ting "rett" i slike saker. Det er en ultrafølsom balanse mellom pårørende sine ønsker og folkemassen sine ønsker. |
|
| Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 25.04.2019 10:47 Post subject: |
|
|
Som nevnt er dette selvsagt en forutsetning. Men når det til slutt "lekker ut" at det er snakk om dødsfall, så er man like langt. Poenget er at man skal ha kontroll på informasjonen, og uavhengig av media, så mister man den dersom man ikke kommer med årsak.
Sannferdighet er første bud. Når klubben først avlyser medlemsmøtet, er det først og fremst de som skulle til medlemsmøtet som skal få tilstrekkelig informasjon.
Som nevnt ser jeg dette fra et kommunikasjonsperspektiv, og jeg mener det er stort forbedringspotensial i hvordan dette blir valgt håndtert, for det er ingen garanti at avisene velger å legge lokk på saken. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 25.04.2019 10:57 Post subject: |
|
|
Nå kom beskjeden som førte til avlysning ganske kort tid før møtet og man hadde begrenset med tid til å komme ut med (og eventuelt få godkjent) informasjon før publisering.
Her er det viktigere hensyn å ta enn sinte gamliser på karbonadejakt på Scandic. |
|
| Back to top |
|
 |
|