| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 23.04.2019 07:14 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | Spillestil er viktig, men det er også autoritet og integritet. Å være trener i Norges eneste stabile toppklubb, og ha suksess i mer enn et kvarter i gangen, fordrer at man utstråler dette enten i kraft av sin cv og meritter eller ved karisma og væremåte. Horneland har ingenting av dette.
|
KÃ¥re har alt dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 23.04.2019 08:23 Post subject: |
|
|
Er det Erik Hoftun eller Kåre Ingebrigtsen sjøl som står bak denne "konnesseur"-profilen? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 23.04.2019 08:31 Post subject: |
|
|
Saklighet takk. Hva er det KÃ¥re evt. mangler i forhold til krieriene du fremsetter.
Jeg ønsker klubben til mesterligafinalen. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 23.04.2019 09:15 Post subject: |
|
|
| Og der er Kåre rett mann for jobben? Bra nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 23.04.2019 09:16 Post subject: |
|
|
| Hva tilsier at KÃ¥re skulle tatt oss dit? |
|
| Back to top |
|
 |
MikkelBille Proff
|
Posted: 23.04.2019 09:34 Post subject: |
|
|
Jeg mener Trond Sollied burde vært vurdert nøyere allerede ved forrige korsvei. Han dukket vel også opp på Lerkendal ifm en kamp, og hadde en noe famøs tv-opptreden i pausen. Mulig det var det som gjorde at han ble funnet uaktuell. Men dersom Sollied er motivert, og tar seg sammen, så er jeg overbevist om at vi vil se en ny vår på Lerkendal, med Europa som bonus. Han er sterk nok til å tale Koteng og SIB midt i mot, og han vil ikke gi seg før han får viljen sin. Ett-to vinduer med Sollied, og jeg tror vi kan begynne å drømme om CL igjen.
Det fordrer naturligvis at det tas grep såpass tidlig at vi faktisk fortsatt har mulighet til å vinne serien i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 23.04.2019 09:41 Post subject: |
|
|
Jeg har hørt fra MEGET sikre kilder at Trond Sollied er høyaktuell for å komme inn allerede før sommerpausen. Han har et krav dog, at vi signerer Kenny Cooper samtidig. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 23.04.2019 09:52 Post subject: |
|
|
Denne tråden gjør meg bare trist.
Vi sitter med tidenes bakgårdstrener (Horneland) og alternativene vi kommer opp med er:
- en utvasket og ihjeldrukket ex-legende som ikke har prestert på 10+ år
- en som systematisk reduserte kvaliteten på laget over 3 år og som deretter fant det for godt å raske med seg flest mulig millioner da han ble sparket (selv om jeg syntes RBK burde vært mer profesjonelle i gjennomføringen av dette)
Virker som om RBKWeb-medlemmene er like inkompetente til å finne nye trenere som et styre jeg vet om... |
|
| Back to top |
|
 |
MikkelBille Proff
|
Posted: 23.04.2019 10:05 Post subject: |
|
|
Hvis man holder føttene på jorda, så er muligens Sollied ett av få realistiske alternativ, som samtidig kan være i stand til å lykkes. Kåre fløyt veldig på appellen til publikum, stor oppslutning på kamp, godt likt osv. Sollied vil få mye av det samme, samtidig som fyren faktisk har ganske god greie på å trene gode fotballspillere. Det er godt mulig at fyren har surret til livet sitt i perioder, men det tar ikke fra han erfaringen.
Med et styre som konsekvent har valgt å markedsføre seg selv som tidenes klovneklubb å komme til for potensielle trenere, er kanskje Sollied det mest realistiske alternativet av trenere med en viss kompetanse. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 23.04.2019 10:07 Post subject: |
|
|
Slutt å mas om Sollied! Han kommer ikke, du kan like gjerne begynne å planere bryllupet ditt med Scarlett Johansson. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
MikkelBille Proff
|
Posted: 23.04.2019 10:09 Post subject: |
|
|
| Ikke dra inn kona mi i denne diskusjonen |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 23.04.2019 10:26 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | | Jeg har hørt fra MEGET sikre kilder at Trond Sollied er høyaktuell for å komme inn allerede før sommerpausen. Han har et krav dog, at vi signerer Kenny Cooper samtidig. |
Hahaha, nå må jeg vaske veggen på kontoret for kaffe, bomma heldigvis på pc-skjermen, men har også kaffe i nesen. Fra spøk til en annen, har Kenny Cooper tilfeldigvis tatt trenerkurs?  _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 24.04.2019 10:39 Post subject: |
|
|
| Det viktigste med ansettelse av vår neste trener/trenerteam må være at det ikke er de samme løkene som kjører prosessen denne gangen. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 24.04.2019 11:51 Post subject: |
|
|
Du ønsker deg Karl-Petter inn i styret altså? _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 24.04.2019 13:51 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | Denne tråden gjør meg bare trist.
Vi sitter med tidenes bakgårdstrener (Horneland) og alternativene vi kommer opp med er:
- en utvasket og ihjeldrukket ex-legende som ikke har prestert på 10+ år
- en som systematisk reduserte kvaliteten på laget over 3 år og som deretter fant det for godt å raske med seg flest mulig millioner da han ble sparket (selv om jeg syntes RBK burde vært mer profesjonelle i gjennomføringen av dette)
Virker som om RBKWeb-medlemmene er like inkompetente til å finne nye trenere som et styre jeg vet om... |
Og til tross for disse argumentene vil du allerede etter 4 kamper sende Horneland og Emberland hjem igjen... (jeg tar forbehold om at du kanskje hadde bestemt deg allerede før siste kamp).
Jo du... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 24.04.2019 13:54 Post subject: |
|
|
| MikkelBille wrote: | Hvis man holder føttene på jorda, så er muligens Sollied ett av få realistiske alternativ, som samtidig kan være i stand til å lykkes. Kåre fløyt veldig på appellen til publikum, stor oppslutning på kamp, godt likt osv. Sollied vil få mye av det samme, samtidig som fyren faktisk har ganske god greie på å trene gode fotballspillere. Det er godt mulig at fyren har surret til livet sitt i perioder, men det tar ikke fra han erfaringen.
Med et styre som konsekvent har valgt å markedsføre seg selv som tidenes klovneklubb å komme til for potensielle trenere, er kanskje Sollied det mest realistiske alternativet av trenere med en viss kompetanse. |
Du har gått glipp av et vesentlig poeng...
Kåre kom inn som 4-3-3-mann og med et strålende humør. De fleste fikk sansen for Kåre i løpet av kort tid.
Sollied ville kommet inn som 4-3-3-mann, men like blottet for sjarm og humør som han har vært tidligere.
Ingebrigtsen og Sollied kan ikke sammenlignes. Fotballfaglig kanskje, men som personer er de totalt forskjellige. Kåre hadde karisma, det har ikke Sollied. Mange fotballinteresserte bryr seg om sånt. Hadde vi utelukkende vært på jakt etter en trener som kan 4-3-3 så ville Fagermo vært et meget godt valg. Likevel er det mange som ikke hæler trynet hans... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 24.04.2019 14:25 Post subject: |
|
|
| Hentesveis wrote: |
Og til tross for disse argumentene vil du allerede etter 4 kamper sende Horneland og Emberland hjem igjen... (jeg tar forbehold om at du kanskje hadde bestemt deg allerede før siste kamp).
Jo du... |
Horneland har jeg aldri vært positiv til (annet enn som piskeassistent for en med erfaring og annen tilnærming til spillet).
SÃ¥ ja, det vil jeg.
Jeg nekter å spise søppel til middag bare fordi den lokale burgersjappa kun serverer det. Da får jeg heller kjøre litt lenger og betale litt mer for noe som er spiselig.
At du mener vi må klare oss med Horneland bare fordi styret ikke er kapable til å finne en god erstatter vitner om en fantastisk passiv tilnærming.
Horneland var aldri et godt valg, nå burde det være tydelig for alle og enhver. Det er bare et tidsspørsmål før han får sparken. |
|
| Back to top |
|
 |
WillyO Junior
|
Posted: 24.04.2019 14:55 Post subject: |
|
|
| Tenk at det fins folk her inne som vil ta inn Tom Nordlie eller Dag E Fagermo på langt sikt basert på det faktum at de spiller 433. Helt ufattelig hvor fotballblinde det går an å bli. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 24.04.2019 15:06 Post subject: |
|
|
| Hentesveis wrote: | Kåre kom inn som 4-3-3-mann og med et strålende humør. De fleste fikk sansen for Kåre i løpet av kort tid.
Sollied ville kommet inn som 4-3-3-mann, men like blottet for sjarm og humør som han har vært tidligere.
Ingebrigtsen og Sollied kan ikke sammenlignes... |
Sollied har naturlig autoritet og integritet, samt høye ambisjoner, og har lyktes som trener både i Norge og i utlandet. Kåre hadde ingenting av dette.
Ansettelsen av Horneland var nok dessverre feil. Umeritert trener som kan et helt annet system enn det som skal være Rosenborgs merkevare, og som var avhengig av å lykkes fra første stund. Det klarte han ikke, og det ser ikke ut som han takler presset slik som han burde gjøre i en klubb som Rosenborg. (Selv med en brukbar start på sesongen ville han blitt satt under et vesentlig press så snart laget hadde hatt motgang.) Det er synd, men både de som ansatte ham og han selv burde visst bedre.
Jeg mener Rosenborg burde rydde i stallen de neste to vinduene, slippe til ungdommene, og la resultatene bli det de blir denne sesongen og kanskje den neste. Hent inn ungdommer med løpskraft og vilje, ledertyper, som kan utvikles sammen slik at vi får en ny og mer ungdommelig stamme i laget. Senk lønningene, og bruk pengene på spillerutvikling/akademiet og gode trenere. Coolen burde kjenne noen som er av samme skolen som han selv og Eggen, og som kan utvikle et ungt og sultent Rosenborg tuftet på talenter og egenutviklede spillere. Nå er det vel en grunn til at Sollied ikke anses å være aktuell for Rosenborg, men det er den typen trener vi burde hatt, og som kan 4-3-3 etc.
Bjørnebye og Thoresen burde utelukkende fokusere på å få inn talenter som passer i Rosenborgs tradisjonelle spillesystem. Lykkes de ikke må det inn nye krefter i de posisjonene også, og en sportslig leder bør forøvrig ha flere stillings-oppgaver enn spillerlogistikk. Han burde også tilse at Rosenborg driftes rent sportslig som en profesjonell klubb på øverste nivå, på linje med de beste egenidrettene/Olympiatoppen. Da ville Kåre fått pisk de siste par årene han trente Rosenborg, og det ville vært unødvendig av Eggen å skulle fortelle leserne av Adressa at det løpes for lite. Har ikke Bjørnebye viljen eller evnen til dette, samt om han var pådriveren for å ansette Horneland, så bør også sportslig leder-stillingen lyses ut i sommer, parallelt med at nytt trenerteam tar over i forkant av kvalifiseringen til E-cup. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 24.04.2019 15:29 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | | At du mener vi må klare oss med Horneland bare fordi styret ikke er kapable til å finne en god erstatter vitner om en fantastisk passiv tilnærming. |
Dette er, i beste fall, en svært uryddig måte å debattere på. Det er selvsagt helt fint at du utdyper dine tanker og meninger, men å tillegge dine meddebattanter meninger uten at du har noe grunnlag for det, det er useriøst. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4075 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 24.04.2019 17:44 Post subject: |
|
|
| thomas_katt wrote: | | Mustrum Ridcully wrote: | | Jeg har hørt fra MEGET sikre kilder at Trond Sollied er høyaktuell for å komme inn allerede før sommerpausen. Han har et krav dog, at vi signerer Kenny Cooper samtidig. |
Hahaha, nå må jeg vaske veggen på kontoret for kaffe, bomma heldigvis på pc-skjermen, men har også kaffe i nesen. Fra spøk til en annen, har Kenny Cooper tilfeldigvis tatt trenerkurs?  |
Her er jo løsningen som vil få alle til å komme i buksa...
https://en.wikipedia.org/...Cooper_Sr.
Kenny Coopers far er TRENER!  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
everlong Senior

|
Posted: 24.04.2019 18:02 Post subject: |
|
|
| Vet ikke helt hva man skal si jeg, men Mini lanserer i alle fall Fagermo som en mulig erstatter for Horneland. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 24.04.2019 18:59 Post subject: |
|
|
Nå har jeg ikke fulgt med på hva som har blitt sagt i denne tråden på en stund (siden vi faktisk fikk ny hovedtrener, og jeg forventet ikke å besøke tråden på en stund heller) - men er det ikke sånn at Hjulmand kun har et tilbud fra Brøndby på bordet nå som Anderlech fant han for lett? Og at Brøndby har gitt han en kort frist på å bestemme seg?
Kanskje kunne en ny tur til Danmark med pengekofferten vært på sin plass, hvis man førsts skulle se seg om etter en ny trener? |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 24.04.2019 20:38 Post subject: |
|
|
Jeg tror uansett ikke vi har råd til flere feil nå. Vi må gå for en safe løsning. Er Sollied et usikkert kort bør vi ikke gå for ham. Er Tom Nordli usikker på sikt blr vi ikke gå for ham. Osv. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 24.04.2019 21:02 Post subject: |
|
|
Finnes det noen trygge kort da?
Blir nesten Fagermo det. |
|