English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 17.04.2019 23:19    Post subject: Reply with quote

Ganske spesielt at det kommer en ny trener uten noen meritter og slakter landets største klubb med syv titler på fire år. Er det for å få fokus bort fra seg selv? Hører i Rosenborg sin podcast at forbildene til Horneland er Semb og Drillo og grunnen til at det slås langt er at det handler om å få ballen fortest mulig opp til siste tredjedelen av banen. Kanskje greit å avslutte dette prosjektet så fort som mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 17.04.2019 23:23    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Konesseur wrote:
Nei, rettsaken var helt på sin plass. Ingen som elsker klubben støttet Koteng i sparkinga.

Men flott at vi fikk vekk treneren som ikke fikk det til.

Det er ganske utrolig historieløst da med tanke på at Kåre fikk til mer enn i Eggens første 3 år.
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 17.04.2019 23:28    Post subject: Reply with quote

Det triste er jo ikke bare at Koteng har ansatt feil trenere for klubben. Det hender jo av og til og er ingen krise isolert sett. Det som er langt mer bekymringsverdig er:

1. RBK er ikke attraktiv nok for de gode trenerne.
2. Unge trønderske talenter ønsker seg ikke hit.
3. Vi får ikke spillerne vi vil ha.

Det er dette som er krisen.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 17.04.2019 23:55    Post subject: Reply with quote

Men klubben er også svært dårlig til å kartlegge muligheter. Virker som de kun kjenner til det som vises på Europsort og TV2 og dyre kandidater i Danmark.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 18.04.2019 00:03    Post subject: Reply with quote

[quote="Nidarosballklubb"][quote="BalleK"][quote="Konesseur"]Nei, rettsaken var helt på sin plass. Ingen som elsker klubben støttet Koteng i sparkinga.[/quote]

Men flott at vi fikk vekk treneren som ikke fikk det til.[/quote]

Det er ganske utrolig historieløst da med tanke på at Kåre fikk til mer enn i Eggens første 3 år.[/quote]

Bruttern er nest beste trener gjennom tidene. Når han fikk motgang fikk han sparken. Det er et faktum. Vi er nå tilbake der vi var før vi ansatte han.
Back to top
Robbaan
Senior

PostPosted: 18.04.2019 00:38    Post subject: Reply with quote

Spillerne for gamle der altså, men han var fornøyd med overgangsvinduet..
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 18.04.2019 00:58    Post subject: Reply with quote

Rekk opp hånda, de som faktisk leste nrk.no-artikkelen i sin helhet, og ikke bare dumper sin umiddelbare reaksjon på clickbait-overskriften her...
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 18.04.2019 06:09    Post subject: Reply with quote

Sparkinga av Kåre var helt riktig. Alle som bryr seg om klubben ser det. Det som skjer nå hadde også skjedd med KI ved roret.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 18.04.2019 06:17    Post subject: Reply with quote

Jeg ville blitt overrasket dersom Kåre hadde skiftet til langpælm og rennietti. Bra vi har noen her på forumet med dypere innsikt.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 18.04.2019 07:04    Post subject: Reply with quote

Robbaan wrote:
Spillerne for gamle der altså, men han var fornøyd med overgangsvinduet..

Det er ikke så lett å forutsi at alle spillerne skulle bli et par måneder eldre kun på et par måneder.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 18.04.2019 10:03    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg ville blitt overrasket dersom Kåre hadde skiftet til langpælm og rennietti. Bra vi har noen her på forumet med dypere innsikt.

"Langpælm og rennetti" som du gjentar til det kjedsommelige er ikke slik fotball Horneland ønsker. At det blir mange lange baller er det spillerne som står for. Det blir umulig å gjennvinne ball høyt i banen når ballen pelmes høyt, det er enkel fotballkunnskap det.

Det trudde jeg du forsto?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 18.04.2019 10:35    Post subject: Reply with quote

Det er jo helt uinteressant hvordan vi hadde spilt med Kåre nå. Han er heldigvis historie, den grådige satanen, og tok med seg kaptein saftblander i samme slengen.

Vi byttet, og vant serien på at vikaren gjorde noen små, men viktige endringer, og så tror jeg vi har gjort en grov feilbedømmelse av både nivå og stil på den nye treneren. Vi må rette opp i nåværende problem før vi rekker å gjøre organisatoriske endringer som løser langsiktige problemer.

Kanskje kan vi redde renommé ved å gi Horneland støttehjul, for eksempel ved å bruke Coolen inn mot A-laget igjen, henge det på 'kompetanseoverføring' eller lignende, slik at Horneland får være den pisken han ble hentet for å være, mens Coolen tar seg av den røde tråden og en gjenkjennelig spillestil. Spørs om ikke spillerne også vil være mer samarbeidsvillige når alternativet er en fotball de verken forstår eller ønsker.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 18.04.2019 10:57    Post subject: Reply with quote

Vi spilte nitrist under Coolen, og ble ydmyket i Europa. Å skulle hente han opp, etter å ha blitt helt korrekt vraket til jobben for å være støttehjul til han som aldri skulle hatt jobben hadde iallefall gjort denne farsen komplett.
Back to top
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 18.04.2019 12:00    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det er jo helt uinteressant hvordan vi hadde spilt med Kåre nå. Han er heldigvis historie, den grådige satanen, og tok med seg kaptein saftblander i samme slengen.

Vi byttet, og vant serien på at vikaren gjorde noen små, men viktige endringer, og så tror jeg vi har gjort en grov feilbedømmelse av både nivå og stil på den nye treneren. Vi må rette opp i nåværende problem før vi rekker å gjøre organisatoriske endringer som løser langsiktige problemer.

Kanskje kan vi redde renommé ved å gi Horneland støttehjul, for eksempel ved å bruke Coolen inn mot A-laget igjen, henge det på 'kompetanseoverføring' eller lignende, slik at Horneland får være den pisken han ble hentet for å være, mens Coolen tar seg av den røde tråden og en gjenkjennelig spillestil. Spørs om ikke spillerne også vil være mer samarbeidsvillige når alternativet er en fotball de verken forstår eller ønsker.

Da vi byttet kåre var laget på vei oppover. Vi hadde null problem med å sabotere et vålerengalag på en måte som vi ikke har sett rosenborg sabotere motstandere på under andre trenere enn Kåre. Hver seier under Coolen var en marginal sliteseir, og det var en mann som utgjorde forskjellen og det var Jebali. Det var han alene, med godt hjelp av Hansen som ga oss seriegullet. Hverken trenerbyttet, endring av spillestil eller andre spillere ga oss dette seriegullet. Det var utelukkende Jebali som ga oss seriegull i fjor. Dette er det utrolig mange som overser.

Kåre var nok neppe rett mann til å ta oss videre, men det er så lavmål å hevde at vi tok seriegull pga sparkingen av han, og ikke minst det å kalle en levende legende som han det du gjør. Snakk om å gjøre seg selv liten og historieløs.

Kåre har med rette gått til sak mot klubben. Klubben krøp med hallen mellom beina og inngikk forlik når de så hvor mye de var ute å kjøre. Hvis du vil se på grådighet så trenger du ikke lenger enn til egen klubb. En klubb som nekter å betale kompensasjon for å hente en treneren til en annen klubb, og en trener som kommer hit vel vitende om at han er helt feil mann for rollen, uten kone og familie, for å skaffe seg en god sluttpakke til sommeren, uten å i heletatt ha klart hvilken avtale og forpiktelser han har hatt til forrige arbeidsgiver. Jeg ler meg skakk av innlegget ditt, snakk om å bomme så totalt.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 18.04.2019 12:13    Post subject: Reply with quote

Det må være greit å ha originale synspunkter tenker jeg. Regnskapene etter Kåres periode i klubben vil uansett reflektere hans økonomiske bidrag og pokalene etter seriemesterskapene vil vel skinne i premieskapet.

Det viktigste perspektivet med Kåre er at han er det eneste gode kortet vi har for å redde klubben. Derfor bør sånne som har sprø oppfatninger tenke seg om før de utbasunerer sin "forståelse".
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 18.04.2019 14:07    Post subject: Reply with quote

Orginale synspunkter. Vrangsforestillinger. Kall det hva du vil, det gjør det ikke mer realistisk.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 18.04.2019 14:20    Post subject: Reply with quote

Enig. Vel og bra med originale ideer, men. Det er viktig at vi finner realistiske alternativer ut av krisen og tilbake til sunn drift. Så langt er det bare Kåre som utgjør et slikt alternativ. Kan noen skissere et annet alternativ?
Back to top
SverreTrd
Senior

PostPosted: 18.04.2019 14:41    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
Da vi byttet kåre var laget på vei oppover. Vi hadde null problem med å sabotere et vålerengalag på en måte som vi ikke har sett rosenborg sabotere motstandere på under andre trenere enn Kåre. ...

Kåre var nok neppe rett mann til å ta oss videre, men det er så lavmål å hevde at vi tok seriegull pga sparkingen av han, og ikke minst det å kalle en levende legende som han det du gjør. Snakk om å gjøre seg selv liten og historieløs.

Kåre har med rette gått til sak mot klubben. Klubben krøp med hallen mellom beina og inngikk forlik når de så hvor mye de var ute å kjøre.

Helt enig med hele innlegget til SHJINNJWÆST, men har dratt fram noen hovedpunkt i sitatet over.

Det har vel gått opp for styret etterhvert hvor mye dumt som er blitt gjort fra sparkingen av KI og utover. Dessverre gjorde de til slutt den ultimate blunder å gå for Horneland, som neppe tilfredstilte noen av kravene de forestilte seg etter sommeren 2018. Det er bare trist.

Nå som Horneland er trener, håper jeg han for RBKs skyld lykkes 100%.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 18.04.2019 14:57    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Enig. Vel og bra med originale ideer, men. Det er viktig at vi finner realistiske alternativer ut av krisen og tilbake til sunn drift. Så langt er det bare Kåre som utgjør et slikt alternativ. Kan noen skissere et annet alternativ?

Ja, gi Horneland tillitt ut kontraktstiden og bytt til en sportsdirektør som evner å hente annet enn trege, avdanka, gamle nordmenn for overpris.

At du ikke evner å se andre alternativer vitner bare om hvor trangsynt du er.
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 18.04.2019 15:47    Post subject: Reply with quote

Hvorfor trenger vi raske spillere? Skal jo bare peise ballen oppover banen og håpe på det beste uansett. Det vi trenger er folk på 195 som ikke ønsker eller evner å spille ballen langs bakken. Søderlund- og Hovlandtyper.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 18.04.2019 17:06    Post subject: Reply with quote

Det er jo den klassiske mistolkningen av forballprinsippene til Horneland. "Når ballen lander er det tilfeldighetene og flaksen som...". Da har man ikke forstått grunnprinsippet om at man skal organisere bevegelsen som går samtidig med langballen slik at man optimaliserer mulighet for gjenvinning. Det er det rennietti handler om. Når det skjer, altså når man har vunnet ballen høyt mot uorganisert forsvar, må man angripe hurtig og med presisjon.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 18.04.2019 17:39    Post subject: Reply with quote

Vi var da ikke så mye på oppadgående kurve da Kåre ble kastet enn at vi hadde fått sett et blaff mot VIF tilsvarende som vi så mot Molde tidligere i sesongen.

Så langt så har vi framstått som et lag med en plan spillerne ikke evner å følge, derav slås det mye langt og mye dårlig. Men vi så iallefall tegn til at det var samme plan som man skulle følge mot Odd og Stabæk, mot Glimt var det ikke så mye tendenser til å se noe særlig.

I omtrent alle kampene til Kåre ifjor så virket det ikke som om det var noen annen plan enn at hver spiller hadde blitt tildelt en plass i et 4-3-3 oppsett.

Jebali ble veldig viktig å få inn fordi der spillemønsteret ikke sitter så er individualister som evner å løse opp noen knuter på egenhånd så absolutt verdifulle.

Trondsen, Bendtner og Adegbenro i god nok form til å klare 90 minutter tror jeg ville ha evnet å kamuflere veldig mye av manglende samspill og fått f eks Mike og Helland/DeLanlay til å se vesentlig skarpere ut.

Til en viss grad så tror jeg det var nettopp dette som Coolen gjorde, pluss grepet med å snu midtbanen for å få Mike til å bli signalspiller. Jeg har null tro på at Kåre ville kommet fram til at han burde ha endret noe som helst, og da kunne fort både seriegull og gruppespill ha røket.

Som optimist iallefall fram til Horneland skal opp til avsluttende eksamen på sensommer og høst denne sesongen så ser jeg antydninger til at Horneland ønsker oss inn i sporet til Klopp og Löw, jeg blir nok greit fornøyd hvis vi får det til.

I et lengre perspektiv så er jeg absolutt tilhenger av at vi burde være fanatiske på at vi kjører en 4-3-3 med de samme posisjonene og rollene som Eggen brukte på slutten av nittitallet, og er kompromissløs på at førstelleveren skal bestå av spillere som har godfoten sin i den posisjonen han får tildelt.

Det er åpenbart at konstellasjonen Ingebritsen, Hoftun og Bjørnebye ikke har vært i nærheten av å være der. Det er mulig at dette kunne ha gått fint hvis vi hadde byttet ut Hoftun og Bjørnebye med f eks Horneland og...øh, vet ikke helt hvem dette skulle være, ikke veldig mange RBK-ere fra den perioden som har fortsatt i fotballen etter at de la opp.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 18.04.2019 17:51    Post subject: Reply with quote

Det viktigste som skjedde var vel at det etterhvert løsnet på skadelista. Det var da skadene satt verst og Meling spilte ving at spillet var på det mest kyniske.

Skjønner ikke hvorfor noen skal prøve å legge skjul på at taktikken vår nå handler om proaktiv gjenvinning høyt i banen. Det er jo ikke noe man klarer å skjule liksom når halve stadion drar hjem fra stadion med nakkesleng. Kortsidebilettene må opp i pris, og jeg har investert i aksjer innen fysioterapi i Trondheim.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 18.04.2019 19:16    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hvorfor noen skal påberope seg å ha alt vettet, og klassifisere supportere i skikkelige supportere og supportere med originale meninger utfra sitt eget standpunkt. Folk må gjerne ha ulike meninger, men man kan vel akseptere at andre er uenige uten å klassifisere dem som «mindre intelligente». Personlig klarer jeg ikke å forstå hvordan man kan mene at RBK var på vei oppover da Kåre fikk sparken. Det hadde vel vært rimelig stillestående lenge, og var på vei nedover rent spillemessig. Men jeg ser at enkelte andre mener dette, Og det er greitt! Økonomien i klubben er det ikke treneren som har ansvar for, men økonomisk avdeling. Det var vel ikke sånn at folk gikk mann av huse for å se sidelengsfotball på Lerkendal sist sesong! De som måtte mene noe annet, er IKKE uintelligente, men de har et annet synspunkt på situasjonen enn meg. De fleste av oss her inne er vel mest opptatt av at RBK skal framstå best mulig. Vi er bare ikke helt enig i hvordan dette skal foregå. Horneland har min støtte ennå, selv om jeg reagerer på en del laguttak han har gjort. Dersom han ønsker å spille slik han påstår selv, tror jeg det kan bli bra etter hvert. Min tillit til Bjørnebye, derimot, er tynnslitt.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 18.04.2019 19:25    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Horneland har min støtte ennå, selv om jeg reagerer på en del laguttak han har gjort. Dersom han ønsker å spille slik han påstår selv, tror jeg det kan bli bra etter hvert. Min tillit til Bjørnebye, derimot, er tynnslitt.

Helt enig. Er bare å vente og se!
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 335, 336, 337  Next
Page 100 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb