View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 11.04.2019 22:47 Post subject: |
|
|
Den beste veien mot økonomisk vekst er sunn drift. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 11.04.2019 23:08 Post subject: |
|
|
Her må du nesten utdype konseptualiseringen din, kamerat. |
|
Back to top |
|
 |
Laße Junior
|
Posted: 11.04.2019 23:11 Post subject: |
|
|
Svært skeptisk til rike onkler.
Jobb i forbindelse med sponsormidler kan jeg kanskje være mer åpen for. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 11.04.2019 23:55 Post subject: |
|
|
Konesseur, og vann er vått da eller? _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 12.04.2019 00:11 Post subject: |
|
|
Jeg aner ikke hva de f orskjellige klubbene har eksakt i sponsormiddler, men jeg registrerer at om du ser på for eksempel portugal så har FC Porto/Benfica/Sporting helt annen sponsorinntekter enn de andre klubbene og jeg vedder på at det er sånn i andre land også.
Hva får vi av hovedsponsoren vår?
Hva med de andre sponsorene våre?
Kontra for eksempel Odd, Vif, Malmø, Midtjylland etc?
Poenget er ikke at Koteng skal gå inn med 500mill i året, poenget er at økonomien vår er en flaskehals for oss, tydeligvis og noen plasser må vi øke inntektene for å nå målene våre.
Hvis målet er felre norske/nordiske/ergenproduserte spillere of spill i Europa/Seriegull etc så er det et prosjekt som iallefall ser ut som 5år+ hvis vi driver som vi gjør nå.
Ranheim har jo skapt masse entusiasme i Trøndelag, men de har til tross for det (uten at de klager) nesten ikke ti lsalt i grøten.
Normalt sett med tanke på hvor mange selskaper som kanskje skulle se nytte av publisitet innen fotball så trekker de til seg smålort, knapt i mange nok grader til at de kan ha et budsjett for å holde seg i Eliteserien.
Jo det er selvfølgelig mulig for dem men det er fordi de andre lagene sliter med mye av det samme, inntektene er for småe til at nivået kan heves for å ta steg like fort som de fåtall av spillerne de får frem til å heve laget blir mange nok.
Vet ikke om jeg får frem poenget her, men se på Viking, fra Stavanger, norges oljeby nummer uno.
Har ikke middler nok til å hente hjem Berisha og må ha kronerulling(!!!!) Jeg er smertlig klar over at befolkningen i Stavanger ikke går mann av huse for å se på fotball, men alikevell synes jeg det er tankevekkende at de ikke har sterke sponsorer som ser på det som god investering og publisitet å ha byens fotballag til å fronte dem.
jaja, rant over.
Vi blir hva vi spiser. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 12.04.2019 09:33 Post subject: |
|
|
RBK velger å holde den omtalte evalueringa hemmelig, ihvertfall inntil videre.
https://www.vg.no/sport/f...r-seg-selv _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 12.04.2019 09:41 Post subject: |
|
|
Dette er skuffende for mange av oss her inne. Forstår vurderingen som ligger bak å ikke offentliggjøre hele rapporten, men mye av det skulle det bare mangle at de av oss som bruker såpass mye tid og ressurser på klubben fikk mulighet til å lese. En klubb tuftet på åpenhet og ærlighet skal være nettopp det; åpen og ærlig. Det er jo ikke statshemmeligheter det her er snakk om, det er en evaluering av et idrettslag som vant to av to mulige nasjonale trofeer. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Last edited by Indreløper on 12.04.2019 09:52; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Pjoltergeist Senior
|
Posted: 12.04.2019 09:41 Post subject: |
|
|
Stusser litt på grunnen til at rapporten nå plutselig skal holdes hemmelig likevel.
Ser det nevnes i saken at det er fordi de ikke ville forstyrre sesongoppkjøringen, men er det mulig at det har kommet frem saker og ting som kanskje er litt ubehagelige for noen?  |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.04.2019 09:50 Post subject: |
|
|
Dette er Bjørnebye/Alstad i et nøtteskall, det. De representerer det motsatte av klubbens uttalte mantra om åpenhet. Spesielt førstnevnte forakter media og alle former for negativ omtale.
Dette er skuffende, men ikke overrakende. Håper uansett rapporten gjør at en del ansatte i klubben blir nødt til å se seg selv i speilet. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 12.04.2019 11:56 Post subject: |
|
|
Var jo det samme sist gang de gjorde en slik evaluering, den ble puttet i en skuff og ikke snakket noe mer om. Mest sannsynlig har det vært mye negativt i denne evalueringen og da føler de vel at det ikke tåler dagens lys. Håper inderlig dog at de tar innholdet til etterretning og at de gjør noe med det som kommer frem og ikke faller positivt ut, men har mine tvil. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.04.2019 12:00 Post subject: |
|
|
Detaljer fra den forrige runden kom vel delvis ut etterhvert, og beskrev et giftig arbeidsmiljø som hadde svært mange ting å ta tak i. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 12.04.2019 12:20 Post subject: |
|
|
Ja, det lekket bra etterhvert, kommer garantert til å skje igjen. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4069 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 12.04.2019 12:53 Post subject: |
|
|
Fra artikkelen hvor Joachim Jønsson tar for seg sesongstarten:
"De sier høyt og tydelig at de ønsker å eie ballen mer. Horneland har en annen filosofi enn hva mange av RBKs spillere er vant til. Det skal være ekstremt lav risiko med ballen på egen banehalvdel. Han ønsker å flytte spillet tidlig opp på motstanders banehalvdel, gjerne gjennom en lengre ball og så vinne andreballen. Derfra kan han gjerne spille fotball og da helst i lengderetningen."
Beklager å måtte si det, men jeg var ikke klar over at Horneland ønsker å pole ballen opp og kjempe om 2 baller... Om det stemmer kan ikke mannen ha sett mye RBK fotball de siste sesongene for er det EN ting vi er ufattelige dårlige på (og det har med spillerne å gjøre) så er det å vinne hodedueller og 2 baller...
Det er kanskje det vi har vært dårligst på med denne troppen så om det er planen fremover kan vi sette ambisjonsnivået til øvre halvdel. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.04.2019 13:18 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: |
Dette er skuffende, men ikke overrakende. Håper uansett rapporten gjør at en del ansatte i klubben blir nødt til å se seg selv i speilet. |
Kåre har ikke blitt kontaktet for redegjørelse. Da blir det jo litt som å evaluere julegaveutdelingen uten å høre med julenissen. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.04.2019 13:34 Post subject: |
|
|
Cyrilp wrote: |
Beklager å måtte si det, men jeg var ikke klar over at Horneland ønsker å pole ballen opp og kjempe om 2 baller... |
Det er jo dét vi har gjort i hele vinter og årets to første serierunder. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 12.04.2019 14:38 Post subject: |
|
|
Alt Joachim Jønsson sier må tas med 14 million klyper salt. Hvordan den mannen i det heletatt får plass i mediebildet er meg en gåte, han burde ikke få poste om fotball på sin egen facebookside en gang... _________________
|
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 12.04.2019 14:41 Post subject: |
|
|
Det beste med det er at vi har to ganske robuste og store spisser som på hvert sitt hvis ikke evner å mestre den rollen på topp. Så i utgangspunktet er jo ikke pol-å-kjør-taktikken så ille da. Men det er ganske ille at vi spiller kontringsfotball med folk som hadde slitt i geriatrisk sprintklasse. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 12.04.2019 14:46 Post subject: |
|
|
I dette tilfellet ser jeg ingen grunn til å tvile på det Jønsson skriver. Som Hedon sier stemmer kart og landskap dessverre overens.
Dette er veldig langt fra klassisk Rbk-ball, og veldig langt fra hva jeg setter pris på. Samtidig kan jeg ikke se at det fremstår som en spesielt effektiv spilleform heller, så hittil har det vært både ulekkert spill og dårlige resultater. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 12.04.2019 15:06 Post subject: |
|
|
Semb-fotball med andre ord. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 12.04.2019 16:20 Post subject: |
|
|
Ser reprise av Ajax - Juventus. Og for en fryd det er å se Ajax spille fotball.
Det er høyt press, lengderetning, de tørr å spille i trange rom og for en arbeidsinnsats.
Det er nærteknikk som ingen på rbk er i nærheten av. De er fotrappe nesten alle mann og smartness. Juventus henger ikke med.
RBK har virkelig mye å jobbe med og nå ser man hvor langt unna dette nivået de er. Spillermaterialet må heves betraktelig.
Dette Ajaxlaget har blitt betydelig bedre fra da RBK slo de sist. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4069 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 12.04.2019 16:39 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Cyrilp wrote: |
Beklager å måtte si det, men jeg var ikke klar over at Horneland ønsker å pole ballen opp og kjempe om 2 baller... |
Det er jo dét vi har gjort i hele vinter og årets to første serierunder. |
Ja of det fungerer jo ikke, men jeg var ikke klar over at Horneland faktisk ville gjøre det selv om jeg nå må innrømme at jeg har lest uttrykket Drillo fotball nok ganger til at jeg burde ha skjønt det.. :p _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 12.04.2019 17:09 Post subject: |
|
|
number10 wrote: | Det er nærteknikk som ingen på rbk er i nærheten av. De er fotrappe nesten alle mann og smartness. |
Er jo helt vesentlig dette. Vi har henta mye rart, men aldri fått teknikk og hurtighet. (I alle fall ikke samtidig, - vi minnes jo alle JJs bestilling av hurtighet med Alas som levering.)
Men klart, teknisk god + hurtig = RBK har få sjanser til å hente, med mindre det er en helt ukjent fyr fra Langtvekkistan som man ikke kan være helt trygg på har alle andre kvalifikasjoner for lagspill. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.04.2019 18:52 Post subject: |
|
|
Cyrilp wrote: | Beklager å måtte si det, men jeg var ikke klar over at Horneland ønsker å pole ballen opp og kjempe om 2 baller... |
Enig. Dette står i tilfelle til stryk.
Alle vet jo at det bare er på oppvarmingen det er mulig å kjempe om 2 baller. Når dommeren blåser i gang kampen er det jo bare 1 ball å kjempe om.
Og for øvrig god påske, Cyrilp  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.04.2019 19:00 Post subject: |
|
|
SeG wrote: | Men det er ganske ille at vi spiller kontringsfotball med folk som hadde slitt i geriatrisk sprintklasse. |
Dette har Stig Inge Bjørnebye for lengst funnet løsningen på.
Det var jo bare å selge det som måtte finnes av gode pasningsferdigheter og fylle på med enda flere som har høy produksjonsrate på balltap.
Da skjuler du at vi mangler fart der fremme, serru. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 12.04.2019 19:04 Post subject: |
|
|
Det er så komisk. Fryktelig lett å snakke om viktigheten av åpenhet i medgang. Med en gang det kommer motgang er vi som alle andre klubber, og de ansvarlige prøver å skjule alle spor som leder tilbake til dem selv. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
|