| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 10.04.2019 19:01 Post subject: |
|
|
| FanFraSør wrote: | | Vi har tatt 4 strake seriegull og 2 cupgull de siste 4 årene med langt på vei samme spillere |
Jeg føler at vi til og med har tatt tre cupgull. Men det er kanskje bare meg? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 10.04.2019 19:11 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully, detaljer detaljer. Nå må vi ikke henge oss opp i små bagateller. 2 cupgull, 3 cupgull så og si det samme. Først og fremst seriegull vi teller, så begynner jeg å bli en gammel mann også og da filtrerer hjernen bort mer mindre viktig informasjon en før.
Vent, mente egentlig at jeg bommet på 3 tallet da det ligger farlig nært 2 tallet på tastaturet  _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 10.04.2019 21:33 Post subject: |
|
|
| media wrote: | | Pisspreik. Vi har to av landets beste midtstoppere, to av landets beste backer, og en midtbane som er både pasningssterk og duellsterk. Og fire kanter med høy kvalitet. |
Himmelens navn har du røyka når du har sett kamper? Vi har 2 stoppere som VAR to av landets beste midtstoppere. Meling er bra, men Hedenstad var en av våre 2-3 svakeste i hver bidige kamp i fjor. Da hjelper det ikke å ha det som en gang var et bra navn på papiret. Han er minst 3 divisjoner under Jonas i kvalitet. Nei vi har ikke en pasningssterk midtbane. Vi hadde det med Midtsjø og Selnæs, men nå har vi helt ufattelig mange unødvendige balltap pga dårlig pasningsspill. Vi mangler også desperat en erstatter for Selnæs. Midtbanen vår ble fullstendig rævkjørt av Bodø Glimt, og fallt tidvis gjennom i flere ES kamper i fjor. For ikke å snakke om e-cup.
Kantene våre er bra når de er skadefrie over tid, noe ingen av dem har vært på gudene vet hvor lenge. Helland er milevis unna 2015 form, det samme er Dølle i forhold til nivået han hadde før skadene. Adegbenro har vært mer eller mindre sammenhengende skadet i et år nå.
Er sjelden jeg er enig med Jesper Mathisen, men at vi har gjort en elendig jobb med spillerlogistikk er hevet over enhver tvil i mine øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 10.04.2019 22:04 Post subject: |
|
|
| Enig med Media. Hvilken spillerstall ville du heller hatt sløvsekken? Det må i så fall være Molde sin. Jeg hadde ikke byttet med dem heller. Om vi hadde fått det beste ut av dem vi har så ville vi ha vunnet i år også. Nå ser det dessverre ut som strategien er å presse med dårlig høyt aggressivt press for så å pole ballen opp i håp om at Søder skal skape noe på egenhånd. Pussig nok fører det til mange balltap og nok en påfølgende hodeløs jaging etter ball. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 11.04.2019 05:50 Post subject: |
|
|
De mange balltapene var tilfelle under Coolen og Ingebrigtsen også. Det samme var den svake høyrebacken og de konstant skadde vingene. Og spissene som ikke scorer. Vi har en midtbane som ikke evner å styre kamper selv mot middelmådig ES motstand.
Om vi har en spillerstall som er marginalt bedre eller dårligere enn Molde, Sarpsborg og Brann er egentlig revnende likegyldig. Poenget er at den burde vært betydelig bedre. I stedet har den gradvis forfalt de siste sesongene. Etter fjorårssesongen skrek laget etter 2-3 forsterkninger, det ble med 0.
At Horneland ikke er egnet som RBK-trener er vi helt enig om, men det er ikke utelukkende der skoen trykker. Vi har en spillerstall med en rekke svakheter, og som viser tegn på å være mette.
Poenget er ikke at vi har en klart dårligere stall enn f.eks Molde. Poenget er at stallen har blitt svakere og svakere for hver sesong som går, pga elendig spillerlogistikk. Vi bør ha høyere ambisjoner enn å matche spillerstallen til Molde. Vi er den største klubben, vi har mest ressurser, vi har det beste renomeet og vi skal ha de høyeste ambisjonene og det beste laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.04.2019 09:38 Post subject: |
|
|
Vi har på papiret den beste stallen i ligaen, men det hjelper lite når de ikke opptrer som et lag. Det er helt åpenbart at stallen vår som en gruppe har store hull. Vi må fjerne daukjøtt som bidrar negativt inn i gruppen og få inn noen unge sultne talenter som kan sprute inn positiv energi.
Og på toppen av dette så må vi ha en leder som får alle til å dra i samme retning. Eggen er et åpenbart eksempel, men også Hamren var veldig god til å få de til å blø for hverandre. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 11.04.2019 10:15 Post subject: |
|
|
Er det noen i spillergruppen som bringer inn negativ energi og fokus?
Daukjøtt og skadeforfulgte spillere har vi masse av. Lundemo ville jo ikke bytte klubb i vinduet her så han må vi nok bare ha ut kontrakten som backup.. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.04.2019 11:24 Post subject: |
|
|
| Jeg kan jo bare snakka for hva jeg kan se utenfra, men jeg mener det er det ja. De fleste skjønner nok hvem jeg sikter til og vi trenger ikke debattere det mer. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 11.04.2019 11:45 Post subject: |
|
|
| Enig med Montana, virker tydelig at Søder bringer eder og galle med seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.04.2019 11:52 Post subject: |
|
|
| Poenget er jo, og det tror jeg vi alle ser, at de ikke er og ikke har vert et lag som spiller for hverandre på veldig lenge. Så kan jo hver enkelt tolke hva som er feil som de vil, men noe må gjøres med det. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.04.2019 12:26 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | | Enig med Montana, virker tydelig at Søder bringer eder og galle med seg. |
Jeg tror også at det var det Montana "#BendtnerOut" mente ... _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Stallone Senior

|
Posted: 11.04.2019 12:31 Post subject: |
|
|
| Trond Sollied med en dyktig assistent vil få fart på dette laget. Timing er alt, som han selv sier. Ring Sollied, og han er klar til sommeren. En dyktig hjelpetrener er nok vanskeligere å skaffe... |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 11.04.2019 13:09 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | | virker tydelig at Søder bringer eder og galle med seg. |
Dette, men ikke ironisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 11.04.2019 13:13 Post subject: |
|
|
Eder har jeg hørt om, men Galle var et nytt bekjentskap for meg? Nederlandsk? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.04.2019 13:28 Post subject: |
|
|
Fransk. Faktisk sønnesønnen til Charles de Galle. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 11.04.2019 13:40 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | | Eder har jeg hørt om, men Galle var et nytt bekjentskap for meg? Nederlandsk? |
Svensk. Minner meg om den gamle bryne-helten Pierre Gallo!
http://www.altomfotball.n...teamId=304
Brukte å kjøpe ham på CM back in the days... _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 11.04.2019 13:58 Post subject: |
|
|
Må være fra Nord-Frankrike (Gaulle) _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.04.2019 16:45 Post subject: |
|
|
Sollied som Manager med Horneland som assistent? _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 11.04.2019 16:49 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | | Sollied som Manager med Horneland som assistent? |
Sånn bare for å bruke Horneland til noe? Sollied og Maalen tenker jeg er bedre. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 11.04.2019 17:02 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | | Sollied som Manager med Horneland som assistent? |
Indiana Jones som trener med Julenissen som assistent og Rudolf som kaptein.
Det verste er at vi taper for et Ranheim som nesten utelukkende består av spillere som er veiet for lett for RBK. Hyggelig med Ranheim, for all del, men det må være noe feil noe sted. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 11.04.2019 17:37 Post subject: |
|
|
Åsså...forskjellen på oss og Ranheim, og mange andre i ES er at de lagene har spillere som er sultne på suksess og seier. Våre er omtrent alle over middagshøyden og har vunnet for mye, for lett.
Trener er ikke det største problemet, imo _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 11.04.2019 18:03 Post subject: |
|
|
| Som jeg har sagt tidligere, så mener jeg at klubben har glemt å ta med i betraktningen at de fleste av spillerne i troppen er på nedadgående formkurve. Eldste startellever i Eliteserien, og flere av spillerne har for dårlig innstilling og treningsgrunnlag. Horneland påpeker at troppen har for dårlig fysikk. Mange skader i oppkjøring, samt i fjor høst. Det hjelper svært lite å ha vunnet mange titler de siste årene, når alle ( nesten alle) ser at det har vært en spill- og kvalitetskurve som har pekt nedover over lengre tid. Klubben har sovet i timen. Vi skulle hatt yngre spillere med energi og potensiale som kunne tatt over plassen til Jensen, Reginiussen, Hovland og Søderlund/Bendtner. En del av disse spillerne viser med tydelighet at de har mindre å bidra med enn de hadde for et par år siden! |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 11.04.2019 18:44 Post subject: |
|
|
Dersom Horneland mislykkes totalt, noe det ser veldig ut som, så har RBK faktisk blitt det nye IFK Gøteborg som tidligere varslet. Er man overrasket ? Nei!
Man kan bare tenke seg når man skal bytte ut alle disse spillerne samtidig uten penger og en ny hestekur for å redde økonomien. Og alle de inkompetente folkene skal redde skuta når de har gjort så mye feil.....
Spillet har vært ræva siden 2003. Hvorfor skal ting bli så mye bedre sånn plutselig? Bjørnebye skader RBK for hvert minutt. Klokken går og Molde blir bedre og bedre.... |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 11.04.2019 20:04 Post subject: |
|
|
enig i at Rosenborg kan være på vei mot en situasjon, der vi ikke klarer å bygge oss opp uten å få hjelp av en rik onkel. vi kan umulig fortsette med den spillerlogistikken vi har holdt på med. 12 mill for en spiller som ikke passer inn og som ikke har noe videre salgspotensial, burde resultert i at noen måtte finne seg en ny jobb.
spillergruppa og klubben har ikke hatt godt av å vinne seriegull på dårlige sesonger som 2017 og 2018. vi har slept oss ned på alle områder over lang tid, uten å egentlig bli straffet for det.
det som overrasker meg mest er at det virker som at klubben ikke lærte noe av 2014-2015. det viste tydelig hvor viktig identiteten til klubben er for supporterene og hvor langt man kunne nå med å øve på samhandling. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.04.2019 20:25 Post subject: |
|
|
hvis VI SKAL bli slagkraftige ute i europa så må vi se mot modellene som fungerer og omtrendt samtlige klubber har rike investorer og hva har vi? til tross for at vi har vært med i CL tidligere og er ute i europa så å si hvert år så er våre sponsormiddler lommerusk kontra de vi slåss imot.
en ting er å generere å forvalte pengene vi tjener, men vi har ikke den tryggheten av å ha x antall midler inkommende hvert år og der har vi en jobb å gjøre.
Om det er snakk om rik onkel eller om det er snakk om at sponsorene må bidra langt merer er en annen sak, men intekten vår er latterlig lav, bare sammenlignet med andre klubber i tippeligaen så skulle vi forvente at vi har sponsormiddler ti hyller høyere enn det vi har nå.
Pengene rår! og skal vi være med må det hentes penger, for da kan vi hente mannskap!
eller? _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
|