View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
tigerbart Veteran
|
Posted: 08.04.2019 17:20 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Jeg nekter å tro at stallen er så dårlig for å vinne TL. Isolert sett har vi spillere som kan dominere i norsk liga. Problemet er at vi blir litt svekket i breddenhver sesong, bruker mye penger på dårlig kvalitet, forbedrer ikke de vi har og er dårlig på talentarbeid.
Det er på treningsfeltet kvaliteten har vært for dårlig siden høst 2015 og nesten alle år da Eggen ikke var trener. Vi er dårlig trent og trener feil. |
Joda, du har gode poenger. Men per i dag virker det ikke som om spillerne klarer å ta ut det som kanskje er deres potensial. Dessuten har vi, som du sier "spillere som kan dominere norsk liga". RBK har vel i stor grad tatt de siste gullene på slike enkeltspillere, ikke minst en legendarisk målvakt. Langvarig feil og dårlig trening vil selvfølgelig svekke ethvert lag.
Men dersom vi først begynner å sammenligne spillere: Er det ikke en del norske lag som har bedre spillere for eksempel på høyre back, stopper, midtbane, målskårende spiss? Vi har gode indreløpere, vinger, keeper, venstreback og én stopper.. men jeg vet ikke om det er nok når lag som Molde er så samspilte som de er, og i tillegg har en del gode individualister. |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 08.04.2019 22:18 Post subject: |
|
|
Kampen i kveld mot ODD var skuffende, men første omgang viste vi fremgang fra forrige kamp. Håper Horneland og Co velger å fortsette med dagens lagoppstilling, eller bytter inn Akintola og Bendtner, men det er viktig med kontinuitet. Det er en del å jobbe med til kampen mot Stabæk, men regner med de går inn i seg selv, og at de må begynne å spille som et samla lag. Kampene som kommer fremover kan ikke komme fort nok, så vi får lagt denne "perioden" bak oss, for så å se fremover igjen.
Stabæk borte på en dårlig gressbane er ikke ideelt, men skal man vinne gull, så må man vinne disse kampene. Håper vi får se et lag som jobber samlet, og alle jobber mot ett- og samme mål. Gode fotballspillere er det nok av i Rosenborg, derfor tror jeg dette vil løse seg når samspillet og de nye tankene setter seg. Horneland og Co trenger tid, og det håper jeg de får.
Helland sa i et intervju med adressa;
– Vi gjør alt feil, og det er ikke slik trenerne ønsker at vi skal opptre. Vi gjør egentlig det stikk motsatte av det de sier at vi skal gjøre. Det ser annerledes ut på trening. Vi som spilte i dag har vært steingode på trening i det siste. Men da spiller vi jo også mot oss selv. Kanskje vi bare er så dårlige. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 08.04.2019 22:21 Post subject: |
|
|
"Kanskje vi bare er så dårlige"
Huff, dette går tydeligvis virkelig på selvtilliten løs. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 08.04.2019 22:32 Post subject: |
|
|
Men det er like fullt et godt poeng. Jeg kan også se god ut hvis jeg spiller med min egen vennegjeng som suger balle. Det betyr ikke at jeg hadde sett god ut i eliteserien, for ikke å snakke om fjerdedivisjon. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 08.04.2019 22:34 Post subject: |
|
|
Nei, men dette er jo i stor grad samme spillergruppe som har vunnet serien 4 ganger på rad. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.04.2019 22:49 Post subject: |
|
|
Det er også stort sett samme spillergruppen som åpnet med 2 poeng de første tre kampene i fjor. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 08.04.2019 23:15 Post subject: |
|
|
Denne sesongen vil trolig over etter bortekampen mot Molde i runde 5. Da vil avstanden opp til MFK være for stor. Vi vil i tillegg ikke ligne grisen spillmessig. Foreslår påskeprosesjon i Trondheim i år, med ei RBK-kiste. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 09.04.2019 00:09 Post subject: |
|
|
Hvis vi forbedrer oss like mye fra kamp til kamp som mellom Glimt og Odd så tror jeg det blir gøy mot Molde.
Jeg er i grunn sånn passe optimistisk på at vi kommer til å se framgang utover sesongen og at vi nå har et trenerteam som evner å se hvor det må tas grep, i motsetning til Kåre ifjor som messe på om presisjon og tempo når det var manglende bevegelse både i forsvar og angrep som var problemet.
Hvis de framover på banen går på løp og beveger seg slik at det er mulig å slå pasninger inn foran de istedenfor at pasning slås på foten til feilvendt mann med motstander i ryggen så ser det med ett ut som om vi er blitt flinkere til å slå pasninger. Enda mer hvis en allerede vet hvor det er meningen at medspiller skal være på vei (og han er det), siden du da bare trenger å bekrefte at han er der istedenfor at du må bruke ekstra tid på å finne ham.
Kåre forsto åpenbart ikke det der, har litt større tro på at Horneland gjør det. |
|
Back to top |
|
 |
Laße Junior
|
Posted: 09.04.2019 00:38 Post subject: |
|
|
Captain wrote: | Helland sa i et intervju med adressa;
– Vi gjør alt feil, og det er ikke slik trenerne ønsker at vi skal opptre. Vi gjør egentlig det stikk motsatte av det de sier at vi skal gjøre. Det ser annerledes ut på trening. Vi som spilte i dag har vært steingode på trening i det siste. Men da spiller vi jo også mot oss selv. Kanskje vi bare er så dårlige. |
Dette sitatet kan tolkes i de fleste retninger. En av de tolkningene er at Rosenborg har noe stort på gang, men at de ikke helt får det til å stemme på kampdag enda.
Noen som har sett treninger? Er Rosenborg så gode på trening som Helland skal ha det til? |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.04.2019 01:13 Post subject: |
|
|
Ikke vet jeg, men hvis de spiller 11 mot 11 mot reservene, så er det formodentlig Jørn Jamtfall og Trond Henriksen som bekler backene, så det kan jo være et element i det.
Hvis det er det der småmålspillet, som på sammendragene ofte ser ut som en ballmistkavalkade, så får de heller skille det ut som en egen idrett hvis de er så gode i det. Det ser ikke ut til å hjelpe veldig på kampnære situasjoner. |
|
Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 09.04.2019 09:01 Post subject: |
|
|
Glem førsteplass, eller medalje for den saks skyld.. Dette kommer til å ta tid om det i det heletatt blir noe vesentlig bedre i løpet av sesongen.. Triste greier! Ferdig snakka  _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 09.04.2019 09:23 Post subject: |
|
|
Begynner å tro at det er en myte at vår stall er så mye bedre enn andre ES lag sine staller.
Jeg tror Mike Jensen er et godt eksempel. Han har gode kvaliteter, men ikke nevneverdig bedre enn andre gode ES midtbanespillere. Samtidig har han endel svakheter. Han er en yndling blant fansen, men for å være ærlig tror jeg ikke han kan karakteriseres som noe mer enn en god ES-spiller. Noe som ikke er all verdens. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 09.04.2019 09:58 Post subject: |
|
|
Stiller meg et lite spørsmål ved den røde tråden i klubben, om den finnes. Det er hentet inn trenere i akademiet som står for 4-3-3 fotball og så henter vi inn en trener for A-laget som står for noe helt annet. Får bare ikke dette til å henge på greip, hva faen tenker de med? _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.04.2019 11:16 Post subject: |
|
|
Sånn har det vært på og av i Rosenborg siden Eggen forsvant. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 09.04.2019 11:30 Post subject: |
|
|
Tja, men prosjekt "tilbake til røttene" var i grunn ikke så dødføtt. Greit nok, de presterte å ansette Perry som førstemann, men når han fikk fyken og Kåre tok over var allerede stallen ganske riktig for den type fotball som skulle spilles. En form for rød tråd, altså.
Nå har vi tydeligvis bestemt oss for å drite i det. |
|
Back to top |
|
 |
SverreTrd Senior
|
Posted: 09.04.2019 12:58 Post subject: |
|
|
Jeg har klaget min nød helt siden KI og EH ble sparket, og kan ikke si at jeg har sett noen forbedring på RBK i tiden etter. Om noe var det enda mer formløst mot Odd på mandag.
MEN, vi bør vente med å dømme alt nord og ned før vi har kommet gjennom 16.mai runden. Da bør resultater men ikke minst innsats og en tydelig idé bak spillet materialisere seg.
Mot Odd var det mest skremmende hvordan RBK ikke var oppe og presset ballfører ordentlig slik at de fikk både skyte og legge inn. Å ha hele laget stablet innafor 16m og hverken dekke returrom eller ha et kontringspunkt undrer meg også. Men der er RBK ikke alene, Odd gjorde jo det samme. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 09.04.2019 14:06 Post subject: |
|
|
ace wrote: | Stiller meg et lite spørsmål ved den røde tråden i klubben, om den finnes. Det er hentet inn trenere i akademiet som står for 4-3-3 fotball og så henter vi inn en trener for A-laget som står for noe helt annet. Får bare ikke dette til å henge på greip, hva faen tenker de med? |
Bratseth Gjorde vel det samme når han fikk daværende styre med på å velge Hamren. Med mye økonomisk doping ble jo det en suksess iallefall her hjemme. Men morsom fotball ble det jo ikke ut av det. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.04.2019 14:20 Post subject: |
|
|
Det er ikke noe argument for at det er lurt. Vi satt jo på forumet å bitcha om nøyaktig det sammen da som nå. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.04.2019 17:37 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Vi satt jo på forumet å bitcha om nøyaktig det sammen da som nå. |
Med andre ord, det som heter spesialisering. Vi kjenner vår spisskompetanse! Spiller på hverandres godføtter! Kan jo fort komme til nytte, da, når Horneland går, "Me leita ette ein så kan bitcha på forumet." Da er vi der. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.04.2019 20:14 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
hatemolde Senior
|
Posted: 09.04.2019 21:13 Post subject: |
|
|
Det som virkelig plager meg er at vi kunne feks hentet Moussa Marega i 2015 da han spilte på El Tunis. Det kryr av slike spillere som blir hentet til Portugal, mens vi rett og slett ikke tørr å hente noe annet enn avdanket utenlandsproffer
At vi har ansatt en fulltids speider er for meg et mysterium i Sheerlock klasse |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 10.04.2019 00:11 Post subject: |
|
|
Hadde jeg vært i RBK-styret hadde jeg ansatt mange RBK-fans som scoutere og gitt prestasjonslønn. Kryr av talenter andre steder og som er billige, mens vi henter elendige spillere for flere millioner på Deadline Day. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 10.04.2019 10:22 Post subject: |
|
|
Litt overraskende at vi har høyest snittalder av alle i Eliteserien med 28,5 år. Tre år mer enn Molde. Tyder på at vi står foran noen særs viktige overgangsvinduer. Vi har godt voksne sentrale spillere i alle ledd. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.04.2019 10:54 Post subject: |
|
|
Pussig også at dette plutselig blir et tema og poeng i mediene. Akkurat som det var en greie i fjor at vi stilte uten trøndere. Rart hvordan (ubetydelig) statistikk plutselig er gjenstand for kritikk når det foregår på Lerkendal. Jeg vet ikke snittalderen på LSK, eller hvor mange lokale det er i Strømsgodset. Jeg bryr meg heller ikke en tøddel.
Alderen er fryktelig langt ned på lista for meg. Om vi har snittalder på 32 eller 18,5 er rimelig ubetydelig så lenge vi stiller det beste laget vi kan. Det eneste høy snittalder betyr er at vi må regne med en del utskiftninger fremover. Det blir det imidlertid uansett; vi har sett flere unge lokale spillere som har forsvunnet ut portene fordi de er gode. De legger riktignok igjen penger til erstatninger, men ironisk nok er det lettere å finne langsiktige kontinuitetsbærere i slutten av 20-årene enn å hente dem unge, eller utdanne selv. Gode unge spillere har vi som kjent bare på "lån" da markedet er som det er. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.04.2019 12:24 Post subject: |
|
|
Synes ikke den høye alderen er ubetydelig. Det trenger ikke å være så viktig, men akkurat i vårt tilfelle er det et sykdomstegn - fordi jeg ser det i sammenheng med at spillerne våre ser mette og ferdige ut. Vi har ingen som skaper ungdommelig pågangsmot, men en flokk med gamle ringrever som har vunnet masse og føler de har lite å bevise.
En annen ting som bekymrer meg er den regnskapsmessige vurderingen av spillerstallens verdi. Var det 80 millioner spillerne våre har som oppført verdi? Det skulle vel bety 30 millioner årlige EK-millioner ned i sluket hvert år fremover. Til sammenligning er Molde sin stall oppført med en bokført verdi på 8 millioner (utgangen av 2018). Vålerenga nummer to i ligaen med stallverdi på 12 millioner. Det ligner fælt på pynting av regnskapstall. |
|
Back to top |
|
 |
|