| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
enojado Veteran
|
Posted: 02.04.2019 06:24 Post subject: |
|
|
...og etter en saftig kostnadspost i feltet "erstatning og rettssak" så er det til syvende og sist ikke mange kroner igjen ?
Kan vel påstå at dette var et ubegripelig dårlig overgangsvindu. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 02.04.2019 06:27 Post subject: |
|
|
| Bjørnebye må bort. Ta gjerne med seg både Koteng, Horneland, sjefsspeider og styret for min del. |
|
| Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 02.04.2019 06:42 Post subject: |
|
|
Det positive med dette vinduet må vel være at det nesten ikke ble brukt penger, samtidig som man fikk inn noen tusenlapper.
Mer kommer jeg ikke på i slengen _________________ but but |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 02.04.2019 06:55 Post subject: |
|
|
Bjørnebye har vært ubrukelig. Sitter tydlig med ett elendig nettverk av bla agenter og speidere.
Her kjøpes det ofte spillere som alle kjenner navnet til fra før av, helst norsk. Trygt!
Det er tydlig at posisjon har ikke noe å si, finner plass til han lell.
Og er det nå kriterier, tydligvis ikke. Hva med tempo feks? teknikk?
Mye av dette har det vært stor mangel på!!!!
Klart treneren har kommet inn med ønsker også.
Men, se på hvor dyktige Sarpsborg, Stabæk, kanskje LSK har truffet på en del kjøp siste årene. Skal det være så vanskelig?!
Nei...
#Bjørnebyemågå
Inge Andre Olsen virker å ett bra nettverk. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
Posted: 02.04.2019 07:28 Post subject: |
|
|
| Vi kommer dessverre til å ble en middelhavsfarer i år, pga udugelighet i vår Sportslige ledelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 02.04.2019 08:00 Post subject: |
|
|
Herlig å trekke frem LSK og Stabæk som flinke på markedet. Nedrykkskandidater og svindlere jo!
Vi burde ha gjort mer dette vinduet, vist at vi har tro på den nye treneren og oppgradert laget. At vi prøver oss på to venstrebacker siste dag er selvmål og udugelig. Han har hatt 2 mnd på seg. Selvsagt blir det dyrt når man ber en kollega gi vekk en førstelagsspiller uten mulighet til å hente inn en erstatter.
Med det sagt, rbk skal aldri være som LSK eller Stabæk. Spar meg. Vi skal være best i landet. Det har vi ikke fått til siden Trondsen og Adegbenro kom i samme vindu. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 02.04.2019 08:15 Post subject: |
|
|
Bjørneby sier han er "fornøyd med overgangsvinduet"... Dette rett etter å ha sittet sent på kveld, siste dag i overgangsvinduet desperat ha prøvd å få spillere inn....
Tror ikke på dæ! Overgangsvinduet har vært om mulig dårligere enn kampen mot B/G _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 02.04.2019 08:18 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | Spillere kjøpt og solgt siden Bjørnebye tiltrådte i mars 2015. Ikke lån:
|
Sjokkerende. Rett og slett fryktelig, fryktelig svakt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3655 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 02.04.2019 08:19 Post subject: |
|
|
Som i ett svar til gisp! så ser jeg at Midtsjø mangler i oversikten.
Han dro vel ut sommer 2017 |
|
| Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 02.04.2019 08:38 Post subject: |
|
|
Har helt gitt opp sib. Vet av sikre kilder at en av hovedårsakene til at Holm valgte vif, var at sib ikke var på ballen i hele tatt. Faktisk kom det aldri et tilbud på bordet fra Rosenborg. I motsetning til enga, der Deila i hele fjor høst ringte ukentlig til Odin, for å sjekke ståa og lokke han til klubben. Slik gikk det..
Her trengs det nytt blod. _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.04.2019 08:40 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | gisp! wrote: | Spillere kjøpt og solgt siden Bjørnebye tiltrådte i mars 2015. Ikke lån:
|
Sjokkerende. Rett og slett fryktelig, fryktelig svakt. |
Vi kan jo også legge til at unge trøndere velger oss bort som aldri før. Det er en tendens som startet før Bjørnebye, men Bjørnebyes lange rekke av dårlige, utenlandske signeringer har nok bidratt. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 02.04.2019 08:53 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: |
Vi kan jo også legge til at unge trøndere velger oss bort som aldri før. Det er en tendens som startet før Bjørnebye, men Bjørnebyes lange rekke av dårlige, utenlandske signeringer har nok bidratt. |
Helt enig. Vi har knapt fremstått som interessert i trøndere overhodet, enda mindre i unge spillere.
Jeg gjentar gjerne at det er vanvittig at Løkberg går til Brann for en fillesum samtidig som vi bruker 3-4 ganger så mye på en svakere spiller i Denic. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 02.04.2019 09:04 Post subject: |
|
|
Det er opplest og vedtatt at sib gjør en elendig jobb. En annen ting jeg tror mange er usikre på er, vil jeg utvikle meg i RBK? Slik det ser ut for meg så blir man ikke god med støttepasninger til GK, langballer til Søder/Bendtner og rekorddårlige treninger. Hvem har utviklet seg til å bli god i RBK de siste sesongene?
Klubben fortsetter å råtne. Nå har det gått en del sesonger siden 2004. Hvor mange av sesongene frem til i dag har vi spilt feiende flott angrepsfotball? Det er ikke mange. Fortsetter denne utviklingen med inkompetanse blant medlemmer, styre, ledelse og sportslig apparat så vil RBK være en middelhavsfarer i år og kjempe om nedrykk innen tre år. Det er kjempe bekymringsfullt det vi ser. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.04.2019 09:09 Post subject: |
|
|
Det snedige er jo at det slett ikke er sikkert at Denic egentlig er svakere (Løkbergs seriedebut for Brann var tydeligvis ikke noe å sette på CVn) men det er i alle fall sikkert at han ikke vurderes fra start av treneren. Noe som er synd, mener jeg, for han er en naturlig konkurrent til Konradsen i Hornelands system som arbeidsmaur på midten.
Det kan jo også ha vært et anfall av kollegialitet. Da Denic kom inn var vi i desperat behov for en skadefri midtbanespiller med noe løpskapasitet, men det kan hende vi heller ikke ville ribbe Ranheim midtsesongs. Branns plyndring av Ranheim-profiler for en slikk og ingenting synes jeg egentlig er ganske trist, og tilsvarende oppførsel fra oss hadde ført til helblå forside i Adressa.
Jeg er selvfølgelig generelt enig, men synes samtidig ikke SIB kan skytes for å sjanse på en ukjent serbisk spiller samtidig som han skytes for kun å hente spillere Geir Hvemsomhelst hadde klart å foreslå. Men presisjon er selvsagt et nøkkelord - nå har vi to balkanske spillere på benken samtidig som Hovland og Lundemo løper rundt på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 02.04.2019 09:27 Post subject: |
|
|
Ja, jeg ser poenget ditt, Zap, og jeg er ikke helt uenig.
Jeg tror heller ikke løsningen på alle våre problemet var Løkberg/Eggen Rismark, men jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor vi henter ubeskrevne blader fra Balkan som ikke er tiltenkt klare roller på førstelaget for betydelig høyere summer enn vi kunne hentet norske spillere eller talenter for.
Slik jeg ser det er det dårlig forvaltning av våre (begrensede) ressurser. Vi må gjerne hente utenlandske spillere, men da må vi nesten være flinke til å hente utenlandske spillere. Og det inkluderer forsåvidt norske spillere i utlandet.
Jeg var i utgangspunktet positiv til å hente Søder hjem, da han hadde en flott sesong før han ble solgt. Men jeg antok også at vi hadde gjort litt mer forarbeid enn som så og gjort en vurdering av hvordan utviklingen hans hadde vært i Frankrike. Det hadde vi altså ikke gjort. Og det er skremmende. Tilsvarende så henter vi Valsvik som helt åpenbart ikke har nivået inne, Hedenstad like så. Det er spillere man trenger å se i omtrent 20 minutter for å se at de ikke tilfører RBK noe vi behøver gitt måten vi (tilsynelatende) ønsker å spille på.
Vi gjør rett og slett fryktelig dårlig arbeid i transfermarkedet. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 02.04.2019 09:51 Post subject: |
|
|
Har det noen effekt å sparke sportsdirektøren, så lenge klubben er organisert slik at treneren bestemmer hvilke spillere han vil ha?
Alle klubber som nevnes som gjør det bra, har en sportsdirektør med myndighet, som kan ha en langsiktig plan på anskaffelsene. |
|
| Back to top |
|
 |
Jankomeister Junior
|
Posted: 02.04.2019 09:52 Post subject: |
|
|
Gårsdagen var bare tragisk. Hele dette vinduet har vært tragisk! Vi klarer ikke å hente forsterkninger på de plassene vi trenger også kaster vi oss inn i anbudsrunder på middelmådige norske spillere.. Det bør ringe noe noen bjeller hos styret og synes det er på tide med noen bannere uten for brakka igjen så kanskje de skjønner at det de driver med er for dårlig.
SIB bør takke for seg og finne seg en annen jobb. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 02.04.2019 09:58 Post subject: |
|
|
Nei, jeg mistenker jo at samarbeidet mellom hovedtrener og Bjørnebye er relativt ikke-eksisterende, all den tid det stadig ser ut til at spillere hentes som treneren ikke egentlig ser poenget med.
Kan det tenkes at det er litt uavklart hvordan dette egentlig skal fungere, hvem som instruerer hvem, og at Bjørnebye følgelig sitter litt på hendene og gjør minst mulig? Hvem er det egentlig som tar disse strategiske valgene for klubben?
Det er i alle fall hevet over enhver tvil at kvalitetssikringen av aktuelle spillere er alt for dårlig, og det kan synes som om hovedtreneren involveres veldig lite i den fasen. Kjenner jeg Kåre rett så ville ikke han gidda gjøre noen særlig jobb der, så kanskje det har blitt en forventning at speider og sportsdirektør gjør den vurderingen alene? Eller er det kun Bjørnebye, etter at speideren har funnet kandidater? Det hadde vært interessant å vite. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 02.04.2019 10:17 Post subject: |
|
|
| Vi trenger jo uansett en sportsdirektør som ser mer ball enn ES og tidvis svensk og dansk toppdivisjon. Mange klubber i Norge henter spillere fra vesentlig mer eksotiske og presumptivt "vanskelige" land og ligaer. At vi ser mot Aasbakk og Vaage-Nilsen er en falitterklæring jeg ikke har sett maken til på lenge. SIB bør virkelig kjenne sin besøkelsestid og ta monokollen sin og gå. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 02.04.2019 10:56 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Kan det tenkes at det er litt uavklart hvordan dette egentlig skal fungere, hvem som instruerer hvem, og at Bjørnebye følgelig sitter litt på hendene og gjør minst mulig? Hvem er det egentlig som tar disse strategiske valgene for klubben?
|
Det er overhodet ikke uklart i RBK. Helt siden Nils Arnes tid, har det vært hovedtrener som bestemmer hvilke spillere som skal inn og ut av stallen.
Sportsdirektør er utøvende i forhandlingene etter trenerens rolle. I tillegg har sportsdirektøren ansvar for alle andre lag enn hovedlaget. Dvs juniorer, akademiet etc.
Kun Jønsson som har sagt at han overlot dette mer til klubben og forholdt seg til de spillerne klubben skaffet. Alle andre har hatt avgjørelsesmyndigheten.
Så kan man selvfølgelig stille spørsmål om de forskjellige SD'ene opp gjennom tiden har skaffet gode nok alternativer å velge i for hovedtreneren. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 02.04.2019 11:08 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Kun Jønsson som har sagt at han overlot dette mer til klubben og forholdt seg til de spillerne klubben skaffet. | Sikker på at det ikke var for å ikke bli assosiert med Alas-handelen? |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 02.04.2019 11:43 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | | PerO wrote: | | Kun Jønsson som har sagt at han overlot dette mer til klubben og forholdt seg til de spillerne klubben skaffet. | Sikker på at det ikke var for å ikke bli assosiert med Alas-handelen? |  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 02.04.2019 13:57 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: |
Det er overhodet ikke uklart i RBK. Helt siden Nils Arnes tid, har det vært hovedtrener som bestemmer hvilke spillere som skal inn og ut av stallen. |
Dette er jo ikke poenget. Jeg regner jo absolutt med at hovedtreneren har siste ordet, i den grad han er interessert i å ha det, men han bestemmer jo ikke hvilke spillere som skal inn.
Sannsynligvis er det litt sånn 'på bestilling' at Bjørnebye og co jobber, og tilsynelatende starter jobben den dagen bestillingen kommer. Det med skyggelag ser jo ut til å være en slags myte, eventuelt gjøres det null kvalitetssikring av det.
Poenget mitt er hvorvidt hovedtreneren selv tar seg bryet med å se spilleren i aksjon på et eller annet vis, kvalitetssikre at leveransen matcher bestillingen, før han signeres, eller om han bare tar imot det som dukker opp på treningsfeltet. Jeg tror som sagt det er forskjell på trenerne med tanke på hvor involverte de ønsker å være. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 02.04.2019 14:28 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Dette er jo ikke poenget. Jeg regner jo absolutt med at hovedtreneren har siste ordet, i den grad han er interessert i å ha det, men han bestemmer jo ikke hvilke spillere som skal inn.
|
Nils Arnes beskrivelse i sin tid var vel: Jeg bestemmer hvem som skal inn og ut, og Rune sørger for at det skjer.
Klubbens argumentasjon om at Kåre var øverste leder, tyder vel mye på det samme.
Men selvsagt så er det jo speider og SD som må stå for å finne alternativene. Problemet med å kritisere SD, er jo at vi ikke vet hvilke alternativer de har presentert for hovedtrenerne gjennom årene. For alt vi vet, kan SIB ha presentert masse unge spennende unge spillere, men Kåre foretrakk litt eldre satte ES spillere han kjente godt til. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 02.04.2019 14:37 Post subject: |
|
|
Er sikkert utfordrende å selge inn "nye" Rosenborg når samtalen går slik:
SIB: Hi, I am calling from Rosenborg, would you like to play for us?
Mulig ny spiller: I heard you have hired a new coach, who is he?
SIB: its Eirik Horneland. He has 2 years experience in Haugesund and has nr 4 in Eliteserien as his all time best score.
Mulig ny spiller: click. |
|
| Back to top |
|
 |
|