View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.02.2019 10:17 Post subject: |
|
|
Hvis vi skal slutte å krisemaksimere har vi jo ingenting igjen. Jeg er helt enig i at Konradsen ikke holder mål, men tidenes flopp? Sterkt skeptisk. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 21.02.2019 11:08 Post subject: |
|
|
rail wrote: | Tidenes, faktisk? Værre enn Knutsen, Sibaya, Boateng, Aarøy, Zahora, Savolainen, Essediri, Alas, Andersen, Issah, Goa, Nielsen bl.a. Det er jo nok å ta av.
Har du noen gang prestert et innlegg med små bokstaver? Må det alltid sytes? Må det alltid brøles? |
Ja, tidenes. Sett opp mot forventningene man hadde til han, all tilliten han har fått, og pengene vi har brukt for å lønne han. Han har 75 kamper for RBK. Det er i hvert fall 65 for mye basert på hva han har prestert.
De du nevner der er jo spillere som knapt har kamper for oss. Spillere som ble faset ut så fort de ble avslørt på nivå. Konradsen kom dessuten med en del hype - det gjorde kun Knutsen og Sibaya av de du nevner.
Hva er galt med store bokstaver? Tok en kjapp titt på innleggene mine, ser ikke ut som jeg har brukt det på flere måneder. Merkelig ting å kritisere. Forresten greit å kalle alle motstridende meninger for "syting". |
|
Back to top |
|
 |
pfff Senior
Joined: 10 Aug 2012 Posts: 110 Location: Eksil på østlandet
|
Posted: 21.02.2019 12:02 Post subject: |
|
|
Kall han "tidenes middelmådighet med kjemelønn" da. Men vi har vel flere kandidater som har spilt mye uten å have laget noe særlig. Jeg husker for eksempel ikke Jan Gunnar Solli med særlig begeistring...
Konradsen har prestert helt OK i Frankrike, og var glimrende på et meget godt Godset-lag. Han var også helt OK for oss før han måtte spille anker i 4-1-5. Han er ingen stor pasningslegger, men god til å komme i avslutningsposisjon, god i bevegelse og god ti å krige. PÅ en velkomponert midtbane kommer han til å spille andre gode, og levere godt med målpoeng. Horneland klarer forhåpentligvis å finne en rolle der han får spille på styrkene sine.
Det er klassisk RBK å utnytte de beste egenskapene til litt begrensede spillere i et slagkraftig kollektiv. Vi kommer aldri til å ha råd til å ha spillere som er gode på absolutt alt. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 21.02.2019 12:46 Post subject: |
|
|
Hva får noen til å nevne Sibaya som en flopp?
Banens beste spiller i sin siste kamp for RBK på LaManga.
Dette hadde jeg en lengre samtale med selveste NAE om etter kampslutt og han var veldig enig.
Dagen etter(så vidt jeg husker) var han solgt til motstanderlaget den gangen, Ruben Kazan eller noe sånt.
Hareide som kvittet seg med ham. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.02.2019 13:38 Post subject: |
|
|
Dew wrote: |
Ja, tidenes. Sett opp mot forventningene man hadde til han, all tilliten han har fått, og pengene vi har brukt for å lønne han. Han har 75 kamper for RBK. Det er i hvert fall 65 for mye basert på hva han har prestert. |
Nå hører det med til historien at Konradsen (visstnok) kom svært billig, så han er neppe en veldig dyr spiller for oss alt i alt - sett mot "bransjestandard". Zahora kostet vel rundt 8 millioner om jeg husker rett, og Knudsen kostet 12 (dog i en annen tid og økonomi), så utgiftsmessig tror jeg ikke Konradsen er så ille.
Jeg er imidlertid enig i at han har nytt alt for mye tillit i forhold til hva han har levert. Han er en nyttig backup/rotasjonsspiller, men ingen mann å bygge laget rundt. Men han skal, på lik linje med alle andre, få lov til å vise seg under nytt regime. Jeg blir dog overrasket om han danker ut Trondsen, Åsen og Jensen, for å si det slik. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 21.02.2019 15:33 Post subject: |
|
|
toreinar wrote: | Hva får noen til å nevne Sibaya som en flopp?
Banens beste spiller i sin siste kamp for RBK på LaManga.
|
Du mener det holder med én god kamp? En treningskamp. Hva bidro Sibaya med forøvrig? Er klar over at han har prestert brukbart i ettertid. Men for RBK? |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 21.02.2019 15:56 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Ja, tidenes. Sett opp mot forventningene man hadde til han, all tilliten han har fått, og pengene vi har brukt for å lønne han. Han har 75 kamper for RBK. Det er i hvert fall 65 for mye basert på hva han har prestert.
De du nevner der er jo spillere som knapt har kamper for oss. Spillere som ble faset ut så fort de ble avslørt på nivå. Konradsen kom dessuten med en del hype - det gjorde kun Knutsen og Sibaya av de du nevner.
Hva er galt med store bokstaver? Tok en kjapp titt på innleggene mine, ser ikke ut som jeg har brukt det på flere måneder. Merkelig ting å kritisere. Forresten greit å kalle alle motstridende meninger for "syting". |
Ikke bare spillere som knapt har spilt kamper. En god blanding. Noen spillere som har kommet med høy prislapp. Men de aller fleste ble det stilt brukbare forventninger til. De som kombinerer høy prislapp, store forventninger OG svært moderate prestasjoner må selvsagt ses på som de største floppene. Konradsen kom svært billig og har vært nyttig og brukbar for RBK. Men absolutt bedre som indreløper enn sittende, defensiv midt. Er klar over at det er mye hat mot Kon her inne, men oppleves som tåpelig å kalle han tidenes flopp.
Når det gjelder store bokstaver, mente jeg "store bokstaver" ikke STORE BOKSTAVER. Du tar gjerne litt hardt i. Fint med meningsutveksling, men den blir bedre med et noe mer konstruktiv utgangspunkt. Og ja, du syter fælt til tider. Svært sjelden noe/noen er bra nok. Selv om jeg opplever at spesielt en bidragsyter her inne går deg en høy gang. |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 27.02.2019 13:31 Post subject: |
|
|
https://www.vg.no/sport/f...maalfarlig
Noen som har tanker om hvordan vi kommer til å se ut i år?
Leser fra saken ovenfor at Helland skal være lavere og mer sentralt i banen fremover. Så lenge han har bevegelse rundt seg og kan brukes som den kombinasjonsspilleren (og ikke utfordrerkanten) han var i 2014 og 2015, så kan det bli bra.
Slik jeg forstår det er vingenes utgangsposisjon nå som en del av en smal angrepsrekke og at sidebackene skal være breddeholdere. Samtidig har Horneland snakket om at vi skal true bakrom i mye større grad. Er dette da en oppgave som faller på Adegbenro om han spiller til venstre? Det har vel også vært snakk om å slutte å bruke innoverkanter og satse på rene innleggskanter? Vil vi se ut som noe som ligner dette i angrep? Helland ballfører i dette tilfellet:
 |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.02.2019 14:09 Post subject: |
|
|
Høres bra ut, - Konradsen + Åsen. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 27.02.2019 15:36 Post subject: |
|
|
Det å skulle true bakrom i ES blir jo et kollektivt ansvar så lenge lag legger seg på 16-meteren mot oss. Da må vi være flinke til å bruke ballen slik at vi skaper bakrommet vi ønsker. For å gjøre det må vi bli vesentlig flinkere til å ha flere samtidige bevegelser i motsatte retninger, og vi må bli flinkere på å spille opp spillere i mellomrommet. Jeg tror stopperne fort vil ønske å stå enda litt høyere enn det de gjør på det bildet. Vi bør også se mer av at stopperne tar med seg ballen forbi det første pressleddet til motstanderen, og at de blir bedre og modigere på å spille pasninger med trangere baner i mellomrommet så klarer å utfordre den defensive strukturen til motstanderen. Jeg tenker at om Helland skal være en mer tilbaketrukken kant legges det ansvar på Hedenstad/Plis hent ny høyreback til å holde bredden offensivt. Det trenger dog ikke å være en dum ide å skulle få han inn sentralt, det vil nok trekke flere motspillere mot han mtp. skuddfoten hans. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 27.02.2019 18:53 Post subject: |
|
|
Internasjonalt ser man at gode lag bryter ned dyptliggende forsvar ved å skape overtall på kant slik at man får spilt igjennom en kantspiller innenfor 16 meteren og ved dødlinja og så fylle opp med spillpunkt i boks, gjerne fra 8-9 meter og utover og på bakre stolpe. Alternativt å spille ballen presist i ett veldig smalt bakrom, da skal både pasning og mottak siste.
Bendtner er vel den eneste som kan gjøre begge deler så han får spille til seg selv...
Tror nok at gjennombrudd på kant er mest effektivt for vår del |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.03.2019 22:53 Post subject: |
|
|
Bjørnebye, Johnsen og Ceide er med til Marbella fra RBK2-gjengen. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 02.03.2019 02:00 Post subject: |
|
|
Jeg sliter litt med identiteten vår... skal vi være best på press-spill slik som Sarpsborg eller skal vi være best på 4-3-3 slik som Ranheim? Vi har manglende forutsetninger for begge deler akkurat nå... spesielt skrikende er mangel på stabilitet og kvalitet over tid på sentral midtbane. Det nytter ikke å ha noen med ´Helland-fysikk´ i denne rollen, eksempelvis Skammelsrud spilte vel omtrent alt. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 02.03.2019 10:04 Post subject: |
|
|
Du sliter med hvordan vi ser ut?
Vi skal ikke, og ser ikke ut som S08 eller Ranheim. S 08 spiller med to spisser, vi spiller med tre. Stor forskjell.
Ranheim spiller med en spiss og to vinger, vi spiller med tre spisser. Stor forskjell. |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 02.03.2019 10:37 Post subject: |
|
|
Sentral midtbane (Konradsen) som ikke evner å sette i gang spill hurtig med få touch er det største problemet. Blir ikke Trondsen skadefri så har vi et stort problem. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.03.2019 13:47 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Ranheim spiller med en spiss og to vinger, vi spiller med tre spisser. Stor forskjell. |
We play with three spisses and two stoppers. It is known. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 02.03.2019 15:59 Post subject: |
|
|
Lurer litt på hva som er tanken bak Konradsen som sentral er. Vi har sett at dette ikke fungerer i flere år nå og fortsatt så starter han der.
Trener duoen har skrytt av Åsen sin innsats og defansivearbeidet, så hvorfor prøver vi ikke han der nå som Trondsen er skadet. Konradsen bruker alt for mye tid og touch til at han kan spille i denne posisjoen, bommer også på mange pasninger framover i banen. Så det utrolig mange ganger mot Ranheim, litt press og han sentrer hjemover eller mister ballen.
Tror Konrdasen er bedre lenger fram på banen der Mike nå spiller. Komme seg inn i boks, jobber hard, scorer en del på hodet.
Lurer også på hva det er SIB driver med, hvorfor tar det så lang tid å skaffe et par backer. Om de vi ser på spiller i EL så vil det nesten bli umulig å kjøpe de om vi venter helt til slutt. Jeg mener vi også trenger en sentral midtbane. Er ingenting som tilsier at Trondsen klarer å holde seg frisk over en lengre periode. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 02.03.2019 16:01 Post subject: |
|
|
Tanken er vel at så lenge Trondsen er skada så er den sammensetninga med Åsen og Jensen lengre fram i banen minst dårlig. |
|
Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 02.03.2019 17:49 Post subject: |
|
|
Sjiraff wrote: | Lurer også på hva det er SIB driver med, hvorfor tar det så lang tid å skaffe et par backer. Om de vi ser på spiller i EL så vil det nesten bli umulig å kjøpe de om vi venter helt til slutt. Jeg mener vi også trenger en sentral midtbane. Er ingenting som tilsier at Trondsen klarer å holde seg frisk over en lengre periode. |
Det er vel vanskelig å finne noen med kvalitet som tilsier at de skal være backup for Hedenstad. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 02.03.2019 22:45 Post subject: |
|
|
RBK må være utrolig dårlig på speiding og ha oversikt over spillere. Når hentet de noe billig og bra sist? Det tar altfor lang tid å få inn spillere og når de kommer har vi betalt altfor mye. Noe må gjøres med dette nå! Andre klubber får tak i spillere tidlig. De heter Sarpsborg og Ranheim og står ikke tilbake teknisk for RBK sine spillere. Hva er det Bjørnebye driver med?
Det er også bekymringsfullt at Konradsen fortsatt blir brukt sentralt. Han er en av de dårligste i den posisjonen i hele Tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.03.2019 14:37 Post subject: |
|
|
Han er vel 3. valg bak Trondsen og Lundemo?
Spørsmålet for RBK blir jo om man tør satse på at de de to nevnte blir skadefrie, slik at de kan bidra i (det meste av) vårsesongen. |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 03.03.2019 17:54 Post subject: |
|
|
Jeg tror at i og med måten vi skal spille på med fokus på press osv, at vi er nødt til å ha en bedre stall og rotere en del. Ellers blir det gjentagelse av, eller verre enn, fjorårets skadeproblemer. Vi har allerede en god del skadeutsatte personer og håper virkelig vi får inn noen forsterkninger nå, gjerne noen som kan spille i mer enn en rolle.
Forhåpentligvis vil oppkjøringa gjøre spillerne i stand til å tåle en del belastning, men også Klopp og liverpool slet i første sesong med å klare å presse en hel match. Og om man ser MU og Solskjær så har de samme problemer der men så klart en helt annen stall.
Og utrolig synd at det ikke er handlet inn mer i Januar vinduet, da det blir verre å komme inn i spillestilen midt i sesongen.
Ttime will show. Håper jeg tar feil, men er veldig urolig for at skadeproblemer skal odelegge i Europa i år. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 03.03.2019 19:33 Post subject: |
|
|
Akkurat hvordan en optimal stall er komponert er en gammel lekse. Vi trenger 2-3 ikke-fo-spillere pronto. Veldig bra at vi har såpass mye lette skadeproblemer nå. Da passerer det (forhåpentligvis) ikke uten refleksjon i tåka på Brakka. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.03.2019 00:55 Post subject: |
|
|
Rosenborg venter med å gi noen av ungguttene offisiell hospitantstatus.
- Vi må se det i helhet. Vi må få komplettert troppen først, uttaler Stig Inge Bjørnebye til rbkweb.no.
Emil Konradsen Ceide, Mikael Johnsen og Tobias Bjørnebye er med Rosenborg til Marbella og dermed også de mest aktuelle kandidatene for forfremmelse.
- Dette er spillere på profesjonelle kontrakter, som er i vurdering hele veien i forhold til et satsningsløp, kommenterer Bjørnebye.
Les mer: - Vi må få komplettert troppen først |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 06.03.2019 18:25 Post subject: |
|
|
Det er selvsagt for tidlig å uttale seg bastant om dette, men det virker ikke som om to av RBKs antatt beste spillere og heteste salgsobjekter passer helt inn i Horneland's system. Snakker da om Bendtner og Adegbenro.
Spesielt tidlig er det kanskje å uttale seg om Bendtner kanskje siden han bare har trent med laget i en uke, men Adegebenro virker allerede å ha gått fra førstevalg på kanten til tredjevalg (bak Helland og Akintola), og både ham selv og Horneland har vært veldig åpne om at han sliter med å tilpasse seg den nye spillestilen og at han også sliter med det fysiske hardkjøret.
Kan tenke meg at Bendtner sannsynligvis rammes av litt av det samme og er litt bekymret for at disse to ender opp med å forlate klubben for en slikk og ingenting dersom de blir sittende på benken over tid. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
|