View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 07.02.2019 16:15 Post subject: |
|
|
Ok. Nå er jeg litt forvirra kjenner jeg. Det er to artikler inne på RBK.NO om Akintola. Bekreftelse om at han er signert, og et intervju med han idag. Har han tatt vanvittig med Sol i Haugesund, å blekna noe vanvittig i jula????
Jeg er ingen expert på pigment å sånn. Men er det mulig med slik forskjell?
 _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 07.02.2019 16:26 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: |
Vanskelig å si noe om språk utifra bosted i Nigeria da det er mye intern migrasjon. Da er det lettere å see på navn og både Akintola og Adegbrenro er typiske "Yoroba-navn" så du har nok rett der. Ogbu er forøvrig ikke et Yoroba-navn men det er jo mulig han snakker Yoroba alikvel |
Men hvilket språk snakker Igho Ogbu? Blir det mye Yoruba på treningene fremover? |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3653 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 07.02.2019 17:08 Post subject: |
|
|
Noah FC wrote: | Ok. Nå er jeg litt forvirra kjenner jeg. Det er to artikler inne på RBK.NO om Akintola. Bekreftelse om at han er signert, og et intervju med han idag. Har han tatt vanvittig med Sol i Haugesund, å blekna noe vanvittig i jula????
 |
Draktene som lager optisk illusjon  |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 07.02.2019 17:26 Post subject: |
|
|
Virker som en bra fyr, likte spesielt denne delen av intervjuet på RBK.no:
"I've played against Rosenborg three times, and lost three times, like they say, if you can't beat them join them"  _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 07.02.2019 17:29 Post subject: |
|
|
Helt utrolig! Var urolig for at de hadde sendt en annen spiller
Men fy hvor jeg gleder meg til å se han i aksjon.  _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
Back to top |
|
 |
Lisa Birgit Holst Junior
|
Posted: 07.02.2019 18:53 Post subject: |
|
|
En kjøpsopsjon uten avtalt pris har nøyaktig 0 verdi. Hele poenget med en opsjon er å avtale pris i dag, for noe som du evt kan kjøpe i fremtiden. Det finnes jo alltid en mulighet for å kjøpe spilleren til markedspris etter oppholdet. Og det er naturligvis den prisen selgende klubb vil kreve. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 07.02.2019 19:02 Post subject: |
|
|
Han måtte vel signere ny kontrakt med FCM om de skulle ha rett på penger ved en overgang etter endt lån? Hvis ikke kunne jo Rosenborg bare hentet han gratis når lånet gikk ut? Tipper det er en helgardering fra fcm sin side. |
|
Back to top |
|
 |
Tyholt Proff
|
Posted: 07.02.2019 19:05 Post subject: |
|
|
Har han kontrakt til sommeren 2020 med FCM? Bør kunne kjøpe han ut for en levelig sum om spilleren selv er lysten på overgang i Januar 2020 da. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 07.02.2019 19:38 Post subject: |
|
|
Han har kontrakt ut 2021. |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 07.02.2019 19:43 Post subject: |
|
|
Noah FC wrote: | Ok. Nå er jeg litt forvirra kjenner jeg. Det er to artikler inne på RBK.NO om Akintola. Bekreftelse om at han er signert, og et intervju med han idag. Har han tatt vanvittig med Sol i Haugesund, å blekna noe vanvittig i jula????
 |
Kan Hallvar Thoresen speidet på spilleren? _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
wikivic Proff

|
Posted: 07.02.2019 21:30 Post subject: |
|
|
Skulle sende i går, men ble utestengt som alle andre:
Akintola snakker om å gi 110 %, kan han da overgå Samuels 100 %?
Blir kaos på vingene fremover i hvert fall!  |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 07.02.2019 22:14 Post subject: |
|
|
Kan bli veldig gøy dette. |
|
Back to top |
|
 |
Pinne69 Proff
|
Posted: 07.02.2019 23:00 Post subject: |
|
|
Bra spiller , men at vi låner han uten å ha avtalt pris for opsjonen fremstår lite fornuftig. Dersom det stemmer at vi skal låne ut Levi(burde vært solgt) så gjør vi to dårlige manøvre samtidig. Leit da Akintola inn og Levi ut på permanent basis hadde vært konge. _________________ "Kvikk i røttern" |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 07.02.2019 23:03 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke det er et dårlig alternativ å leie Akintola. For alt vi vet kan FCM ha stilt seg på bakbeina og nektet å selge. Å leie er da en fin mellomting. Ulempen er at vi kan stå uten ving til sommern. Dog, kunne dette skjedd også ved kjøp. Enten via skade, panikkjøp fra PL eller formtap.
Fordelen er at vi kan la han gå etter 1 år dersom han flopper. |
|
Back to top |
|
 |
Pinne69 Proff
|
Posted: 07.02.2019 23:14 Post subject: |
|
|
Bedre å leie enn å ikke ha ham. Vi har ,som tidligere nevnt, altfor trege angrepsspillere fra før. Fjoråret uten Samuel var helt skandale på mange måter, men at vi stilte opp uten eneste angrepsspiller med noe som ligner fart overgår det meste.
Ideelt sett skulle man fått inn noen millioner for Leviovergang og brukt disse pluss litt til for å sikre seg en permanent spiller med fart. Dersom Akintola kommer i form går han vel til sommeren og om Samuel blir skadd igjen er vi nok en gang tidenes tregeste lag på kontringer. Da kan hvem som helst helt trygt presse oss langt inn på egen halvdel:( _________________ "Kvikk i røttern" |
|
Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 07.02.2019 23:19 Post subject: |
|
|
Kommer ikke til å floppe. Det er RBK karma. Kommer til å storspille og selges for 40+ millioner uten å så og si ha spilt for moderklubben FCM.
Edit: For de som kommer til å si "flott at han kommer til å storspille for oss", så mener jeg at han har Jerv og Haugesund på cv'en av betydning. Dette er en spiller vi burde klare å skaffe til rundt +- 10 millioner. Det er vi som kommer til å spille prisen hans noe sykt opp, og det mens han er på lån og gjør både han og FCM en kjempe stor tjenste. Risikerer å miste han til sommeren, evt. som sagt gjøre han til en dyr spiller som vi ikke får tak i senere. Det plager meg fordi jeg føler at med hans CV så burde vi klart å kjøpe han. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 08.02.2019 00:51 Post subject: |
|
|
Kan være at detaljene i avtalen ikke er helt avklart men man er enige nok til at han slutter seg til laget? |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.02.2019 07:59 Post subject: |
|
|
Er det bekreftet at vi mister han til sommeren? RBK sier at vi skal leie han ut sesongen. Hvorfor ble ikke denne spilleren kjøpt når han var i Jerv? RBK er for dårlig på spillerlogistikk nok en gang. |
|
Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 08.02.2019 10:19 Post subject: |
|
|
Ja, hvorfor kjøpte vi ikke Christiano Ronaldo når han var i Andorinha? RBK kan ikke spillerlogistikk.... _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
Back to top |
|
 |
Billabong Junior
|
Posted: 08.02.2019 10:50 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Akintola har bevist at han holder nivået i ES (og vel så det), vil heller låne han mens vi ser etter andre offensive midtbanespillere (han spilte vel både CF, ving og ST for Haugesund i fjor?) enn å måtte ty til middelmådige stallspillere. |
Kjenner ikke spilleren godt, men sier det ikke litt om ham at han ikke er ønsket i Midt-Jylland sin stall i kommende sesong? Har de SÅ mange gode angripere i den klubben at de kan sende vekk spillere som holder nivået i ES og vel så det? |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 08.02.2019 10:55 Post subject: |
|
|
Kanskje dette er en forretningsmodell: Hente masse afrikanere fra den samarbeidsklubben sin og ha de ved siden av A-laget, og alltid leie de ut frem til salg. Slik pådrar de seg minimalt med kostnader og kan selge med milliongevinst i ny og ne. Ikke at jeg egentlig tror på det. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 08.02.2019 11:04 Post subject: |
|
|
Billabong wrote: |
Kjenner ikke spilleren godt, men sier det ikke litt om ham at han ikke er ønsket i Midt-Jylland sin stall i kommende sesong? Har de SÅ mange gode angripere i den klubben at de kan sende vekk spillere som holder nivået i ES og vel så det? |
https://www.vg.no/sport/f...te-spiller
Ikke at det er en 100% nøytral vurdering akkurat... men VG-børsen sa han var topp 10 i ES i fjor. (blant annet foran A. Hansen..)
Scoret 9 og hadde 6 assist
edit: Dette var for å støtte kommentaren om at han holder godt ES-nivå. |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 08.02.2019 12:03 Post subject: |
|
|
FCMs forretningsmodell er nettopp å ta opp mange talenter, låne dem ut til andre klubber, og selge de videre med gevinst. Akintola er sikkert god nok til å kjempe om en plass på FCM. Men de har allerede f.eks. Paul Onuachu som de forsøkte å selge for nærmere 100 millioner kroner før overgangsvinduet stengte. Ryktene sier at de sa nei til bud på 70 millioner fordi det ikke var høyt nok. For ett år siden solgte de Aleksander Sørloth for 100+ millioner kroner.
Markedsverdien på Akintola har også økt jevnt og trutt i årene FCM har eid ham, uten at de har trengt å gjøre stort annet enn å skrive under på lånepapirer.
Per i dag har FCM en tropp på 30 spillere, hvorav 16 utlendinger.
I tillegg har de 12 utlånte spillere, hvorav 8 utlendinger.
Muligheten til spilletid for disse 42 er ganske begrenset, så at de bruker andre klubber i sin forretningsmodell som "foredler råvarene" er åpenbart.
For min del kunne RBK gjerne bli enda flinkere til å låne. Da har vi sluppet å være stuck med en hel del spillere som det viser seg ikke holder mål. Så kan vi sprenge banken på de udiskutable "Sapara"-casene som Bratseth snakket om. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.02.2019 12:40 Post subject: |
|
|
Btw; nye regler er på gang, vil i framtida være mulig å ha maks 6-8 spillere (antall ikke helt bestemt av UEFA eller var det FIFA?) på utlån. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 08.02.2019 12:57 Post subject: |
|
|
det vil være en enorm endring for f.eks Chelsea vel. |
|
Back to top |