English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trenerrettssaken
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 23.01.2019 20:54    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Det virker for meg som om klubben/ledelsen/styret bruker Eggen for å forsvare sine egne avgjørelser, og at Eggen stort sett "rubber stamper" det han blir presentert med.

I hvilke saker er det Eggen har gått ut mot klubben/ledelsen/styret de site 15 årene? Så vidt jeg husker backet han til og med styret når de hentet inn Perry for andre gang.


Her tror jeg sannheten inneholder noe ekstra: at klubben/ledelsen/styret faktisk er så tett på Eggen at hvis Eggen er sterkt uenig så blir det lagt dødt og ikke presentert utad. - I alle fall under Koteng.

Tidligere har det variert noe mer. Det er for eksempel ikke så lenge siden Eggens vikariat i 2010 og Eggens ønske om å ta en full sesong til, som klubben ikke tok hensyn til.

Men det er også sånn at Eggen selvsagt oppfatter seg selv som rosenborger, og føler lojalitet til klubben også når klubben gjør valg som ikke støtter hans eget syn; og at Eggen mener at sånn burde i grunnen alle rosenborgere gjøre. Kåre og Erik burde f.eks. aldri gått til rettssak.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 23.01.2019 21:39    Post subject: Reply with quote

#fakenews har nådd sportsavdelingene i avisene etter mitt skjønn... Både VG og Dagbladet slår opp i beste tabliode stil at RBK har blitt ydmyket og kan takke en snill dommer... Jeg har fulgt streamene fra begge dagene, og klarer ikke å se hvor de henter sin konklusjon om "knusende seier til trenerne" fra...

Mitt forsøk på å være nøytral (uten at jeg egentlig er det) gir meg følgende konklusjon:

- Avtalen med KI har vært skrevet og underskrevet i god tro, og har hatt advokatøyne (ironisk nok Ekker selv) på seg uten at den ble revet istykker
- KI er å anse som øvreste person i sin virksomhetsgrein, under styret. Om dette er tilfellet, stiller saken seg annerledes i forhold til AML såvidt jeg har skjønt, da toppledere har et annet stillingsvern (som også reflekteres i lønnsnivå). Da Adressapodcasten ble avspilt tror jeg KI så vinnersjansene for søksmålet forsvinne ut vinduet...
- KI har fått flere advarsler og innspill fra styret om at det kreves endringer. KI har lukket øyene for dette, og har ikke engang kommunisert dette til sin NK (Hoftun).
- Hoftun har blitt dårlig behandlet, prosessen for hans avskjed var ikke god. Såvidt jeg klarte å tolke Alstads vitnemål var det meningen at han skulle få samme status som Jamtfall og Henriksen (ansatt i en rolle i klubben så lenge de vil), som takk for jobben de har gjort for klubben i ulike verv opp gjennom årene. Måten dette tilbudet ble lagt fra på var klossete, og det er ikke sikkert Hoftun oppfattet dette som et genuint tilbud om omplassering. Uansett så takket han nei til dette, muligens i sjokk. RBK burde ha planlagt et personalmøte med Hoftun like etter at KI ble sparket for å avklare framtiden, og lagt fram jobbtilbudet på en skikkelig måte.

Den fotballfaglige begrunnelsen for sparkingen ville ha kommet i dag, med vitnemål fra Bratseth og Eggen. Det ville blitt knusende for KI.

Likevel framstilles saken som om det skulle være en klar seier til KI og EH. Hadde dette vært tilfellet, hadde de selvsagt ikke gått med på et forlik. Men Osloavisene er seg selv like, og hatet ligger smurt tjukt utenpå det utdaterte mediet de forsøker å selge. Adressa følger forsåvidt hakk i hæl med sin ensidighet, selv om de ikke maler med like bred kost.

Jeg håper neste konflikt løses litt mer ryddig administrativt. Jeg håper styret forsetter å være handlekraftig, men at de sørger for å få dokumentert handlingsforløp nøye. Jeg ønsker ingen drastisk utskifting av medlemmene, men samtidig ønsker jeg kanskje at de blir litt mer synlig i den "offentlige debatten" om RBK, sånn at de ikke oppfattes som noen mørkemenn som trekker i alle trådene. Og jeg håper at klausulene i framtidige trenerkontrakter er vanntette juridisk. Det at den ikke var det i denne saken skyldes vel først og fremst mangel på kompetanse og ikke et ønske om å "lure" noen.

Jeg håper også det åpner seg en post for Hoftun ett eller annet sted i klubben. Han bledårlig ivaretatt i prosessen, og hans lojalitet til sin nærmste (KI) dro han ned i søla. Kåre kan holde seg langt unna klubben, stadion og byen for min del... Han har det også travelt med å flytte ut av Trondheim ser jeg. Good riddance, bruktbilselgeren i han var visst aldri død...!
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 23.01.2019 22:17    Post subject: Reply with quote

Og prisen for beste oppsummering går til... ballbingen! Gratulerer, De har vunnet en halv gris!

Er det en ting jeg skulle lagt til så er det at jeg tror dette ble billig for Rosenborg, fordi trenerne og advokatene deres innså at her lå de dårlig an. Men det er spekulasjoner fra min side. Bakgrunnen for at jeg tenker det er primært at selv om de hadde fått medhold og «vunnet» er det ikke sikkert de ville fått mer i erstatning enn de allerede har fått. Da er spørsmålet om den eventuelle økningen er verdt det å stå med buksene nede etter vitneavhørene, når det dessuten i Kåre Ingebrigtsens tilfelle også kunne bli dømt i Rosenborgs favør.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.


Last edited by larenim on 23.01.2019 22:31; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
BBQsaus
Rutinert


Joined: 09 Aug 2011
Posts: 634

PostPosted: 23.01.2019 22:20    Post subject: Reply with quote

Hoftun kom best ut av dette. Han ville vunnet saken sin, og han sa vel også at han ble med på søksmålet fordi han ville støtte Kåre. I tillegg var han ydmyk og ærlig nok til å si at han ville jobbet i Rosenborg igjen hvis han kunne.
Back to top
View user's profile Send private message
ElMar
Proff


Joined: 04 Nov 2009
Posts: 393

PostPosted: 23.01.2019 22:24    Post subject: Reply with quote

Jeg tror faktisk ikke Kåre har forstått beskjedene som Koteng gav han, i de møtene som ble gjennomgått i retten. Synes han ved flere anledninger verken evnet å forstå verken spørsmål som ble stilt eller bl.a. tankerekken til RBK's advokat.
Jeg synes flere av svarene til Kåre var underlige, som bl.a. da han svarte at han neppe kommer til å dra med familien "ut på ny turne", uten stillingsvern, at han heller ville finne seg en sivil jobb. Hvorfor svarer man slik? Alle vet jo at dette ikke er sant. Som bekreftes bl.a. i dagens pressekonferanse.

Han fremstiller seg selv kanskje som ikke den mest akademiske heller, hvor han bl.a. sier at han ikke har noe utdanning etter gymnaset. Bortsett fra et "økonomikurs for ikke-økonomer" som han falt ut fra.

Poenget mitt, som jeg innledet med. Jeg tror Kåre mener det når han sier at han ikke fikk noen signaler om at hans jobb var i fare. Og at årsaken til dette var at han ikke har evnet å forstå budskapet til Koteng. På tross av at det ikke høres veldig logisk ut, når det kommer fra den det gjør. Også dommeren spurte jo Koteng, om det kunne være slik at Kåre ikke hadde forstått budskapet på møtene, noe han avkreftet.
_________________
Fotball e følelsa, gode følelsa Smile
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 23.01.2019 22:42    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Der man derimot har mye å gå på er i det rent administrative. Og her tror jeg det slurves mye i fotballen generelt. Prosessen rundt oppsigelsene, den totale mangelen på loggføring av møter, tilbakemeldinger som gis i 5-minutter samtaler på bakrommet osv. Der er det mye å gå på, og det må ryddes opp i umiddelbart. Hadde man f.eks hatt dokumenterte møter (loggført med referat) underveis, der trenerteamet er advart om at det kreves bedring, så hadde ikke Kåre hatt en sak overhodet


Jeg mener det er helt feil å leve i den tro at denne saken hadde vært ut av verden om man bare hadde dokumentert møter osv.

Vi skal huske på at Rosenborg sitt styre jobbet etter den kontrakten som ble inngått med Kåre hvor de ensidig har rett til å si han opp uten å ha noe saklig grunnlag. Kåre har altså forhandlet seg vekk fra stillingsvernet sitt, og dermed også ting som saklig oppsigelse, formaliakrav osv.

Dette har blitt en sak fordi Kåre har tatt Rosenborg for retten på bakgrunn av en kontrakt han med viten og vilje har skrevet under på, men som han selv hevder var i brudd med arbeidsmiljøloven ETTER han fikk sparken.

Hadde Rosenborg jobbet ut i fra arbeidsmiljøloven så hadde jeg skjønt poenget ditt, men ikke nå. Det som derimot bør være et poeng er at man får orden på kontraktene slik at man ikke åpner for slike søksmål fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 23.01.2019 22:55    Post subject: Reply with quote

Robin wrote:
Det ble vel ikke slått fast. Det var Kåre som sa han f.eks hadde sett Bratseth kun en 4-5 ganger, men i følge Adressa så var jo det feil, journalistene hadde sett ham langt oftere enn det på treningsfeltet.

Bratseth følger med; har sett ham både på trening, treningskamper og tidlige cupkamper mot lokale jallalag -- slik som under snøstormen mot Strindheim 2017.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 23.01.2019 22:59    Post subject: Reply with quote

Denne saken viser vel nok en gang at kommunikasjon er den vanskeligste av alle øvelser. Jeg tror ingen av partene lyver, men der den ene klart mener han har gitt gult kort oppfatter den andre dette nærmest som en uformell og åpen samtale om løst og fast. Ser det er en del som nærmest trekker Kåres mentale kapasitet i tvil i forhold til å forstå ting. Jeg er ikke der, når du har en styreformann som legger seg opp i tusen ting som han sier selv så er det vanskelig å skille mellom ræl ( trening 07.00, snusbruk etc) og det som betyr noe.
Hvis Koteng hadde forsikret seg om at Kåre forstå innholdet i samtalen ( Kåre- du forstår at hvis spillet ikke blir bedre så ryker du?) samt lage et samtalenotat så ville saken vært vesentlig annerledes.
Men gjort er gjort.
Det bør dog få ett etterspill og tiden er moden for utskiftning i administrasjonen i klubben( ikke TMD).
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.01.2019 23:01    Post subject: Reply with quote

@hello

Kontraktene er da også en del av det. Poenget er dog at RBK er for lite profesjonell på den administrative biten, og kunne ha unngått denne smørja uavhengig av hvordan Kåre opptrådte, om de hadde hatt en litt mer profesjonell tilnærming. Det er jo ikke akkurat snakk om en enorm arbeidsmengde å ta et 30 minutters møte og dokumentere det i etterkant med et kort referat. Og strengt tatt burde vel advokatene som verifiserer kontraktene også være i stand til å se at det kan by på problemer å overbevise en tingrett om at treneren er foretakets øverste leder, og således kan forhandle seg vekk fra stillingsvernet. Nå har de vel dog fått med en paragraf om akkurat det i Horneland sin kontrakt, så det går jo fremover.

For all del, vi er skjønt enig om at Kåre har opptrådt kritikkverdig her, og etterhvert beviste det mange av oss mistenkte, nemlig at dette utelukkende var et stunt for å fylle lommeboka. Hvis våset hans om at det var viktig å prøve stillingsvernet til trenere i retten hadde vært sant, så hadde han jo ikke godtatt et forlik.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 23.01.2019 23:11    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
ved å hevde null kjennskap til dem så ansvarsfraskriver han seg å ha godkjent den mulig ulovlige klausulen, samtidig som han på sett og vis ugyldiggjør seg selv om noen "øverste leder".


Tull. en underskrift er alltid bindende, og ansvarsgjøredne, uansett om man fakitsk har lest det man skriver under på eller ikke. Det er ganske mange som har svidd seg på det der oppigjennom.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 23.01.2019 23:12    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke utenkelig at Rosenborg kanskje først og fremst bør vurdere å skaffe seg en ny advokat? Denne Norheim har ikke overbevist meg i retten i alle fall.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.01.2019 23:16    Post subject: Reply with quote

I tillegg så bør jo klubben gå litt i seg selv i forhold til håndteringen av Hoftun. Der var det skivebom i mine øyne. Om tiden hans som sportsdirektør var aldri så kritikkverdig, så snakker vi om en av klubbens aller største spillerlegender, og en mann som har viet omtrent hele sitt voksne liv til RBK. Han fortjente en mer verdig avgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 23.01.2019 23:19    Post subject: Reply with quote

Det tok da også Koteng selvkritikk på, og ting var jo egenbtlig planlagt annderledes hva gjaldt håndtering rundt han. At han visstnok fremprovoserte det selv til at alt skjedde en dag tidligere enn tenkt, gjør ikke saken det spor bedre.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kek
Proff


Joined: 02 Sep 2006
Posts: 301

PostPosted: 23.01.2019 23:34    Post subject: Reply with quote

hello wrote:

Jeg mener det er helt feil å leve i den tro at denne saken hadde vært ut av verden om man bare hadde dokumentert møter osv.


Hadde man hatt dokumentasjon på møtene og utfall av møtene hadde dette aldri vært en sak for retten. Ferdig snakka!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 23.01.2019 23:38    Post subject: Reply with quote

Det hadde det selvsagt vært.

Alt dette formalia-pratet blir helt merkelig for meg. Hvis man setter seg inn i den virkeligheten Rosenborg levde under i fjor vår så skjønner man at dokumentasjon fra møter, saklig begrunnelse og varslingsfrister ikke akkurat var så veldig viktig. Naturlig nok. All den tid Kåre hadde forhandlet seg vekk fra disse rettighetene. Skulle de liksom likevel gjøre ting etter AML, med drøftelsesmøter, skriftlige varslinger og dokumentasjon, bare for å være på den sikre siden? I tilfelle kontrakten alle trodde var gyldig og korrekt ikke skulle gjelde lenger? Jeg må få minne om at Kåre fikk 3 millioner for å få sparken på grunn av sine manglende rettigheter.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.01.2019 00:09    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
I tillegg så bør jo klubben gå litt i seg selv i forhold til håndteringen av Hoftun. Der var det skivebom i mine øyne. Om tiden hans som sportsdirektør var aldri så kritikkverdig, så snakker vi om en av klubbens aller største spillerlegender, og en mann som har viet omtrent hele sitt voksne liv til RBK. Han fortjente en mer verdig avgang.


Det skal ikke glemmes at klubben har tatt seg særdeles godt av Hoftun etter endt karriere. Han har fått voldsomt med penger og tillit i roller han har lite erfaring og ekspertise i, og har hatt viktige roller i Norges største klubb.

Jeg er ikke uten videre med på sympatien for Hoftun. Ikke minst når det er snakk om en fyr som har driti seg ut nok sjøl, og har vært sportslig leder under tilsynelatende identiske sparkinger tidligere.

Jeg har ikke noe stort problem med Hoftun, men han bør på ingen måte stille foran noen andre i en eventuell jobbsøker-kø. Stort sett hele karrieren hans etter han la opp, har jo vært basert på bjørnetjenester og, i mangel av bedre ord, kameraderi.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 24.01.2019 00:40    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
#fakenews har nådd sportsavdelingene i avisene etter mitt skjønn... Både VG og Dagbladet slår opp i beste tabliode stil at RBK har blitt ydmyket og kan takke en snill dommer... Jeg har fulgt streamene fra begge dagene, og klarer ikke å se hvor de henter sin konklusjon om "knusende seier til trenerne" fra...

Mitt forsøk på å være nøytral (uten at jeg egentlig er det) gir meg følgende konklusjon:

- Avtalen med KI har vært skrevet og underskrevet i god tro, og har hatt advokatøyne (ironisk nok Ekker selv) på seg uten at den ble revet istykker
- KI er å anse som øvreste person i sin virksomhetsgrein, under styret. Om dette er tilfellet, stiller saken seg annerledes i forhold til AML såvidt jeg har skjønt, da toppledere har et annet stillingsvern (som også reflekteres i lønnsnivå). Da Adressapodcasten ble avspilt tror jeg KI så vinnersjansene for søksmålet forsvinne ut vinduet...!


Dette innleget minner meg om det frisparket til Rade Prica på Colorline!
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 24.01.2019 08:12    Post subject: Reply with quote

Kan ikke noen, eller flere fea rbkweb skrive et innlegg til VG eller en annen avis og nyansere dette litt? Jeg blir så kokforbanna av å lese de ensidige sakene deres som rett og slett ikke stemmer med hvordan de fleste her inne opplever det. Skulle gjort det selv om jeg hadde en bedre penn, men det er mange her inne som har utrolig gode poenger som de formidler på særdeles profesjonelt og saklig vis. Kom igjen!
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 24.01.2019 09:10    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke vi skal legge så mye vekt på det som står i avisene. Disse kommentarene som publiseres er i prinsippet glorifiserte blogger og "omdømmet" er nok viktigere for folk i media enn for folk flest.

Så lenge RBK spiller god fotball så er det meste annet utenomsportslig mest interessant for de som lever av å blogge.
Back to top
View user's profile Send private message
smogli
Proff


Joined: 16 Apr 2008
Posts: 313

PostPosted: 24.01.2019 09:15    Post subject: Reply with quote

Om to dager er dette glemt, og det nytter uansett ikke å argumentere mot Morten P om hva som har skjedd og ikke skjedd.

Så er det bare å glede seg til serierunde 6 eller 7 i år, når første trener i EliteSerien får fyken.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.01.2019 09:27    Post subject: Reply with quote

Er det noen som gidder lese Rosenborg-stoff i tabloidene, lenger? Det er jo bare sløsing med tid. Fryktelig mange er ekstremt farget og kunnskapsnivået er langt under menigmann her inne. Når Jesper Mathisen løftes frem som ekspert og konfereres med rundt everything norsk fotball, være seg juss, overganger, eller formkurver, sier det en del om nivået. Amøbene i hovedstadsavisene, spesielt Dagbladet, er det vel sagt nok om.

Motsvar her er prinsipielt viktig og riktig, men jeg gidder i hvert fall ikke bruke tid på det. Det blir som å lage et pro sosialisme-innslag til Fox News.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
paynex
Junior


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 61

PostPosted: 24.01.2019 09:37    Post subject: Reply with quote

Jeg ser det er mange som ikke har fått med seg at vi aldri fikk vite om måten RBK har organisert seg fører til at Kåre kunne kalles øverste leder. Og hvis man ikke er øverste leder så har man slik jeg forstår ikke anledning til å forhandle vekk stillingvernet.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 24.01.2019 10:00    Post subject: Reply with quote

Fikk Kåre, Erik og advokatene deres det de påstod at de var deres agenda, ikke pengene?
Hvem er øverste sportslig ansvarlig?
Stillingsværn ?
osv.

I
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.01.2019 10:02    Post subject: Reply with quote

Mengden piss diverse aviser klarer å produsere i forhold til tidsrom er imponerende i det minste.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 24.01.2019 10:48    Post subject: Reply with quote

paynex wrote:
Jeg ser det er mange som ikke har fått med seg at vi aldri fikk vite om måten RBK har organisert seg fører til at Kåre kunne kalles øverste leder. Og hvis man ikke er øverste leder så har man slik jeg forstår ikke anledning til å forhandle vekk stillingvernet.


Det er nok riktig og det er arbiedsgivers ansvar at AML følges og arbeidsgiver risiko om den ikke følges.

Det å presentere KI som virksomhetens øverste leder ble dermed RBK's halmstrå. Personlig tror jeg ikke at det hadde holdt i retten, særlig etter det vi hørte/så i rettsaken.

Dermed er terminieringen ugyldig, og så vidt vi rakk å få med oss, så var vel heller ikke formalia for å kunne avskjedige KI tilstede heller (skriftlige varsler osv) og dermed er det plausibelt å anta at retten ville gitt KI jobben tilbake.

Jeg tror det var det RBKs advokat forstod og at det nok er hovedgrunnen til at man kom et et (nytt) tilbud til en minnelig løsning.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Next
Page 50 of 54

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb