English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 158, 159, 160  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
enur81
Senior

PostPosted: 23.01.2019 11:04    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skulle vi hjelpe Thorsby og Sampdoria med det? Han er ikke en soleklar forsterkning slik jeg ser det.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 11:19    Post subject: Reply with quote

Thorsby hadde uten tvil forsterket oss! Men et lån fram til sommeren er helt unødvendig! Å få inn en spiller som hever laget men som forsvinner før vi begynner på vår viktigste periode er helt hodeløst; skal man hente inn noen så er det for et lengre perspektiv. De som skal være her fremover må få spilletid og mulighet til utvikling, ikke en som vil bruke oppholdet som vedlikehold av form før en overgang til en annne klubb...
Back to top
Rosenvingen
Senior

PostPosted: 23.01.2019 12:23    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke hvordan Horneland kommer til å spille. Blir det 433 eller 422? Siden han ikke har kommet med et godt svar og vi ikke har spilt treningskamper, så har jeg ingen meninger om kjøp og salg av spillere. Det vil bare bli løs synsing uansett. Det får andre drive med.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.01.2019 12:27    Post subject: Reply with quote

Rosenvingen wrote:
Det vil bare bli løs synsing uansett. Det får andre drive med.

Men .... men ... hvordan hadde et diskusjonsforum vært uten løs synsing? Da kunne man jo holdt seg til 2mas' nyhetsartikler.
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 12:41    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Rosenvingen wrote:
Det vil bare bli løs synsing uansett. Det får andre drive med.

Men .... men ... hvordan hadde et diskusjonsforum vært uten løs synsing? Da kunne man jo holdt seg til 2mas' nyhetsartikler.

👏👏👏
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 23.01.2019 13:05    Post subject: Reply with quote

Rosenvingen wrote:
Blir det 433 eller 422?

Håper da for guds skyld 433 - så overlegen er vi ikke (ennå) at vi kan spille 422.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 23.01.2019 13:06    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Ny kamp der Bjørn Johnsen ikke starter for AZ. Håper vi ser på han om Søderlund skulle dra i januar.

Er en grunn til at han ikke starter for AZ. Han er udugelig teknisk, og passer ikke i et lag som SPILLER fotball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 20:58    Post subject: Reply with quote

Da ble også Gers solgt. Det betyr at vi trenger minimum en ny back. Så spørs det hva som skjer på spissplass. Høyt men tynt med Bentner på utgående kontrakt og Søder. Liker oppryddingen klubben driver med nå. Ingen vits i å ha så mange spillere som ikke brukes. Da er det bedre med færre, men høyere kvalitet slik at man kan bruke alle i troppen. Botheim og Ogbu bør også sendes på lån.
Back to top
TBK
Senior

PostPosted: 24.01.2019 01:13    Post subject: Reply with quote

Kanskje vi prøver oss på ryktede Martin Linnes nå. Han kan jo spille på begge becker(backup eller erstatter for både Hedenstad og Meling) og er i en fin alder. Wink Har vært Molde spiller(Hovland var også det) en periode tidligere så usikker på om han vil ta opp kampen med beckene vi har... Neutral

Er vel ingen fra junior avdelingen som kan komme opp å avlaste/backup til Hedenstad og Meling?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.01.2019 10:14    Post subject: Reply with quote

Tipper det blir vanskelig økonomisk å hente Linnes; og han synes neppe Elite/Serien er det mest spennende alternativet heller.

TV2.no 9.10.2018:

Ifølge Fanatik kan Linnes vente seg en lønnsøkning fra drøyt ni millioner kroner i året til en årslønn på over 14 millioner kroner om han forlenger.

– Jeg kunne tenkt å være der en stund til. Jeg har fått skikkelig sving på karrieren der nede. Samtidig er det mange andre kule ligaer og klubber som frister, så får vi se hva som dukker opp. Akkurat nå er jeg fornøyd med å være der jeg er, sier Linnes.

– Har det dukket opp noen andre muligheter?

– Ikke noe konkret, men vi får se. Jeg spiller i en toppklubb i Tyrkia og får Champions League-kamper utover, så det bør være interesse. Vi tar det når det nærmer seg jul. Da er det tid for sånt, sier Linnes.
Standfot
Proff

PostPosted: 24.01.2019 18:10    Post subject: Reply with quote

Hva med Vilsvik fra Godset? Ikke en eksepsjonell back, men stødig nok til å dekke i ES og kan vel spille begge sider.
Back to top
LanoX
Rutinert

PostPosted: 24.01.2019 19:51    Post subject: Reply with quote

Sjekka litt på IK Start sin tropp i et potensielt konkursbo. Adeleke Akinyemi kom jo til klubben i sommer, med en rimelig bra scoringsrate i Ventspils (37 mål på 50 kamper). Mannen er nigerianer, 187cm og 20 år. Umiddelbart blir jeg jo solgt, men noen som husker hvordan han var i Eliteserien, med fattige 3 mål på rundt 13 kamper?
puckno
Veteran

PostPosted: 24.01.2019 20:14    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder sidebacker er jeg veldig for å skaffe oss unge talenter på vei opp, fra hele Norden, fremfor halvgamle nordmenn uten det store utviklings- og videresalgspotensialet. Se på historikken vår og hvor mange sidebacker vi har solgt. Vi sender backer opp og ned langs linja hele tiden og må være et drømmested for ethvert sidebacktalent med langsiktige ambisjoner om det store utland.
Back to top
Skammels!
Senior

PostPosted: 24.01.2019 20:29    Post subject: Reply with quote

Synes ikke det er så veldig mange unge, gode sidebacker å velge i i Eliteserien akkurat nå. Når Witry gikk gå til Sverige, så er det kanskje Bjørkan og Risa som er meste spennende? Men kanskje i Sverige eller i Danmark...
LanoX
Rutinert

PostPosted: 24.01.2019 20:49    Post subject: Reply with quote

Både håper og tror Robert Williams blir en gjenganger på venstreback i år, vært moro å fått opp en egen igjen. Høyreback er et absolutt must. Selv om jeg mener Hedenstad har vært en skuffelse fra dag én, føler jeg det er strengt å kjøpe et førstevalg for å skyve han ut i kulden uten å la han prøve seg under nye trenere først.
JW
Rutinert

PostPosted: 24.01.2019 21:01    Post subject: Reply with quote

Robert Williams kan ikke spille i 3. divisjon i år hvis han skal beholde landslagsplassen.Han ønsket ikke å tegne proffkontrakt, sannsynligvis for å kunne stå friere til å velge klubb .En overgang til en OBOS-klubb eller et år i 2. divisjon med moderklubben Blink vil være en bedre utviklingsarena enn RBK2.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 24.01.2019 21:07    Post subject: Reply with quote

Ridouan Essaeh var meget bra for Kongsvinger i fjor etter at han kom fra Skeid før sesongen. Offensiv og hurtig back som storspilte både på høyre- og venstresiden. Dessverre pådro han seg en alvorlig kneskade i siste seriekamp og er ute minst ett år etter å ha røket korsbåndet og skadet menisken.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 25.01.2019 19:01    Post subject: Reply with quote

Dennis Johnsen har havnet på benken for Jong Ajax (Ajax sitt andrelag) de siste to månedene. Verdt å prøve seg, selv om han ikke akkurat har gitt uttrykk for å være noen stor RBK-gutt.

Gikk til Ajax for 20 mill; han bør ikke koste så mye nå. Om Samuel kan la seg flytte over på høyrekanten, vil de to være en håndfull for ethvert lag vi måtte møte i kvalik til EL/CL.

Ung, lokal, hurtig, i stand til å drible i høy fart, gode relasjonelle ferdigheter, ikke redd for å prøve på det helt spesielle. Ville vært perfekt å få inn.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 25.01.2019 19:05    Post subject: Reply with quote

Kunne ikke vært mer enig Dew, men tviler på at det er særlig aktuelt.Sad
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.01.2019 21:43    Post subject: Reply with quote

Jeg teller kun 13 ikke-forbudtord-spillere. Horneland er fornøyd med stallen. Jaja.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 25.01.2019 21:58    Post subject: Reply with quote

Men 13 stykker som ikke faller igjennom i mesterliga-gruppespill er bra, det; da har vi 11 faste og 2 innbyttere.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.01.2019 22:13    Post subject: Reply with quote

Etter beregninger jeg går gjort trenger vi minst 15 ikke-forbudtord-spillere for å holde sportslig nivå over tallerken. Den tankerekken som leder til å tro at 13 er nok er feil utfra det vi har sett historisk.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 25.01.2019 23:16    Post subject: Reply with quote

Du må gjerne forklare den modellen du kjører for å regne ut hvilke spillere det er som holder CL-nivå og ikke. Hvis ikke får du kose det aleine i ditt personlige opplyste enevelde.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.01.2019 23:28    Post subject: Reply with quote

Statistikk på antall spilleminutter per spiller viser tydelig at 11ern består av 15-16 spillere. Det er tydelig også at det foretrekkes ikke-forbudtord-spillere på uvante plasser fremfor talenter og forbudtord-spillere på favorittplassen. Det er sammenheng mellom utilgjengelighet av ikke-forbudtord-spillere og resultater. Man ser også konsekvenser av ikke-forbudtord-spillere med for tøft kampprogram i august/september.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 26.01.2019 00:10    Post subject: Reply with quote

Har tenkt litt på Vidar Ørn Kjartansson, han gikk til Rostov i august 2018. Har vel ikke fått spille mange kamper der, så kanskje han kan være lysten på en retur til Norge? Meget god spiller, spør du meg.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 158, 159, 160  Next
Page 54 of 160

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb