| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
abjoern Veteran

|
Posted: 21.01.2019 15:53 Post subject: |
|
|
Ingen grunn til å gjøre et problem ut av SMSene nå, så lenge dette hører fortiden til.
At enkelte spillere reagerer i affekt på privaten når en godt likt trener får sparken er ikke noe å lage bråk ut av. |
|
| Back to top |
|
 |
Kokeplate Rutinert

|
Posted: 21.01.2019 15:54 Post subject: |
|
|
| Det gjelder forsåvidt begger parter. Spicer absolutt opp sendingen litt at man får høre all hviskingen. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 21.01.2019 15:58 Post subject: |
|
|
Må være kjedelig for Kåre høre seg selv si at han er sidestilt med Bjørnebye. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 21.01.2019 16:03 Post subject: |
|
|
Pinlig for Helland at disse meldingene når offentligheten om han ikke visste om det. Dette sagt, forstår jeg hvorfor han i kampens hete reagerte som han gjorde og dertil ordla seg på den måten. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 21.01.2019 16:14 Post subject: |
|
|
| Er ingen krise, men pinlig er det. Og dårlig timing. Jeg forstår ikke fullt ut hvilken grad det var relevant for saken. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 21.01.2019 16:29 Post subject: |
|
|
| Det er jo ikke vanskelig å forstå hvorfor de brukte sms'en. Det var for å belyse at KI og EH hadde spillene i ryggen og ikke hadde mistet garderoben. Helland ga de et ypperlig bevis på det. |
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 21.01.2019 16:43 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Det er jo ikke vanskelig å forstå hvorfor de brukte sms'en. Det var for å belyse at KI og EH hadde spillene i ryggen og ikke hadde mistet garderoben. Helland ga de et ypperlig bevis på det. |
Og samtidig viser det hvorfor nettopp sparkingen var viktig, da KÃ¥re hadde blitt for god kamerat med spillerne |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 21.01.2019 16:48 Post subject: |
|
|
Forklarer ihvertfall hvorfor Helland fikk spille uansett hvor elendig han var. Kompis med treneren lønner seg det. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 21.01.2019 16:48 Post subject: |
|
|
| Syns for øvrig Rosenborg foreløpig har kommet best ut av det idag. Det er vel ganske godt dokumentert at Kåre er øverste leder i Rosenborg Ballklubb (til forskjell fra Rosenborg Sport med Tove som leder), der han blant annet er sitert direkte på det selv, at han rapporterer til styret, og også gjennom annen dokumentasjon. Samtidig har han skrevet under på en avtale, VEL VITENDE om at han skal motta etterlønn for ett år dersom han får sparken. I dette ligger det jo implisitt at han sier fra seg stillingsvernet. Rosenborg har vel også separert konsernet i to hoveddeler, en administrativ og en sportslig, nettopp for at hovedtrener også er øverste leder her, og for å tydeliggjøre at Rosenborg Ballklubbs kjerneprodukt er fotballen. |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 21.01.2019 16:57 Post subject: |
|
|
| BBQsaus wrote: | | Syns for øvrig Rosenborg foreløpig har kommet best ut av det idag. Det er vel ganske godt dokumentert at Kåre er øverste leder i Rosenborg Ballklubb (til forskjell fra Rosenborg Sport med Tove som leder), der han blant annet er sitert direkte på det selv, at han rapporterer til styret, og også gjennom annen dokumentasjon. Samtidig har han skrevet under på en avtale, VEL VITENDE om at han skal motta etterlønn for ett år dersom han får sparken. I dette ligger det jo implisitt at han sier fra seg stillingsvernet. Rosenborg har vel også separert konsernet i to hoveddeler, en administrativ og en sportslig, nettopp for at hovedtrener også er øverste leder her, og for å tydeliggjøre at Rosenborg Ballklubbs kjerneprodukt er fotballen. |
Det er ikke unormalt at man leier inn øverste leder. Det betyr ikke at nestleder som er underlagt den innleide vil bli omtalt som øverste leder.
At Tove her er innleid er egentlig irrelevant for saken.
At Kåre svarer direkte til styre på det sportslige er ikke det samme som at han kun rapporterer til styre. Men blir spennende å høre vitnemålene senere i uken. |
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 21.01.2019 17:05 Post subject: |
|
|
| Quote: | Det er ikke unormalt at man leier inn øverste leder. Det betyr ikke at nestleder som er underlagt den innleide vil bli omtalt som øverste leder.
At Tove her er innleid er egentlig irrelevant for saken.
At Kåre svarer direkte til styre på det sportslige er ikke det samme som at han kun rapporterer til styre. Men blir spennende å høre vitnemålene senere i uken. |
At hun er innleid har ikke noe å si nei, det har jeg vel heller ikke sagt noe om. Men det virker som at Tove som leder i Rosenborg Sport AS og hovedtrener i Rosenborg BK begge er øverste ledere i hver sin del av Rosenborg-konsernet. Det er ihvertfall det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha fulgt saken idag.
Og så blir det ekstremt spennende å se hva som skjer de neste dagene. Det er vanskelig og på grensen til litt kleint å prøve å forklare for en rett hva som er god eller angrepsvillig fotball. Men er det en som kan klare det så er det vel Nils Arne |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 21.01.2019 17:07 Post subject: |
|
|
Litt gøy at dommer grov såpass på slutten for å få presisert at RBK kan finne på å trekke tilbake sluttpakka på 3 mill som Kåre alt har fått utbetalt om det er full medvind for RBK i dommen. Regner med at det gikk et lite gufs gjennom både Kåre og pengeboka hans da.
Må forresten si at jeg likte den rolige stilen til RBK's advokat Kristian Nordheim. Tror han vinner mye på måten han la frem ting på i dag. Den klart beste av advokatene som var i sving. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.01.2019 17:13 Post subject: |
|
|
Men når Rosenborg får frem poenget med at Rosenborg Sport AS og Rosenborg Ballklub er to forskjellige juridiske enheter så er det noe som gjør inntrykk hos dommerne vil jeg tro. For det er vanlig at konsern på denne størrelsen kan ha flere øverste ledere, med ansvar for hver sine avdelinger.
Når da alt av fotballaktivitet er organsiert under Ballklubben så synes jeg Rosenborg har kommet styrket ut av denne dagen når det kommer til hovedpoenget ved denne rettssaken, nemlig om Kåre kan anses å være øverste leder av virksomheten. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.01.2019 17:19 Post subject: |
|
|
| SeG wrote: | | Det er ikke akkurat et svar på det jeg spurte om. Men takk for bidraget |
Joda, jeg svarte at det motsatte er en umulighet. |
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 21.01.2019 17:19 Post subject: |
|
|
Ja, jeg syns det kom godt frem at Tove og Kåre har vært sidestilte i hver sin "avdeling".
Og podcasten som ble avspilt (for øvrig et av dagens høydepunkter) viste også sånn som jeg forstod det at Kåre ikke rapporterer til Bjørnebye, men styret, og at det ihvertfall ikke var tydelig at Bjørnebye var hans leder, men at Kåre var øverste mann i Rosenborg BK (men i denne lille sekvensen var det mye latter og tull, så husker ikke ordrett hvordan det var).
Det var også gøy da Kåre fikk et utbrudd i retten og prøvde å snakke juss. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.01.2019 17:20 Post subject: |
|
|
| Indreløper wrote: | | Pinlig for Helland |
Hvordan kan ekte kjærlighet for klubben bli pinlig? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.01.2019 17:22 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | Men når Rosenborg får frem poenget med at Rosenborg Sport AS og Rosenborg Ballklub er to forskjellige juridiske enheter så er det noe som gjør inntrykk hos dommerne vil jeg tro. |
Ja, de kan notere seg at klubben har lite å komme med. Daglig leder for begge heter Tove. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 21.01.2019 17:29 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Det er jo ikke vanskelig å forstå hvorfor de brukte sms'en. Det var for å belyse at KI og EH hadde spillene i ryggen og ikke hadde mistet garderoben. Helland ga de et ypperlig bevis på det. |
Var det på noe tidspunkt et spm om noe annet?
edit: Brevet fra samlet spillerstall til styret hadde fungert bedre om dette var målet. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.01.2019 17:33 Post subject: |
|
|
| Når de viser til denne SMS'en er det vel nærliggende å tro at det kommer informasjon senere i rettssaken som forsøker å tegne et bilde av misnøye i spillergruppa med treneren. F.eks så varslet Norheim at det ble avholdt et møte mellom spillerutvalget og styret kun en måneds tid før sparkingen. Ikke utenkelig at det ble fremmet en del kritikk der. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.01.2019 17:34 Post subject: |
|
|
Resultat første runde:
Styret 0 - K&E 3
Scoringer ved Helland, Kåre og selvmål (Koteng) |
|
| Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
Posted: 21.01.2019 17:37 Post subject: |
|
|
| BBQsaus wrote: |
Det var også gøy da Kåre fikk et utbrudd i retten og prøvde å snakke juss. |
Hva var dette utbruddet? Vet du cirka når i sendingen det er? |
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 21.01.2019 17:44 Post subject: |
|
|
PÃ¥ denne videoen er det etter 3:17:20 ca.
https://www.youtube.com/w...1RQtugbzQA
Dagbladet oppsummerte det i live-sendingen sin slik:
Reagerer på Rosenborgs advokat
Etter Rosenborgs mening er det et todelt lederansvar. Et administrativt og et sportslig, hvor trener er ubestridt øverste leder, hevder Nordheim.
Kimsås-Otterbech reagerer på Nordheims framstilling og etterlyser faktum fra Rosenborg advokat, som han mener prosederer og ikke legger fram fakta.
Det blir temperatur da Nordheim fortsetter med sin framleggelse av Ingebrigtsens kontakt med advokat. Dommer bryter også inn og forteller til Nordheim at han må legge fram hvor han henter sine utsagn fra.
- Jeg foreslår at advokat Nordheim seg til faktum, sier Kåre Ingebrigtsen etter at Nordheim hevder at det har vært kontakt mellom Ingebrigtsen og advokaten før Ingebrigtsen sendte brev til Rosenborg om avskjedigelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.01.2019 17:50 Post subject: |
|
|
Jeg ser personlig ikke helt nytten av å gnage på med Hellands SMS-logg. Dette er en individuell (og personlig) erklæring fra én ansatt under Kåre og Erik, sagt nærmest i affekt. Det er langt fra uvanlig at enkelte ansatte er forbannet over å miste en sjef de trives godt med fordi styret/ledelsen ønsker en som kan levere bedre resultater. Dette skjer hele tiden, og i alle bransjer. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 21.01.2019 17:58 Post subject: |
|
|
Etter dag en kan jeg bare si at RBK virker å ha sitt på det tørre ihht. kontrakten.
Om man er enig eller ei i avgjørelsen er en annen diskusjon som hører til et annet sted enn norske rettsaler. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.01.2019 18:11 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Jeg ser personlig ikke helt nytten av å gnage på med Hellands SMS-logg. |
Dette er et viktig element som viser hva de som var tettest på trenerne tenkte om saken. |
|
| Back to top |
|
 |
|