English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 155, 156, 157  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 05.11.2018 15:14    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Kåre skrøyt alltid at "I Levi har vi funnet en kopi av Pål Andre!" - men den kopimaskina må ha hatt tekniske utfordringer, det er i alle fall ganske dramatisk forskjell ute på banen.

Det kan du godt si, men ser du på målstatistikken som du selv ordnet eller var det kanskje en annen moderator, så ligger Levi høyt oppe på lista. Levi HAR bidratt med mål både i serie og Europaleague. Han har vært dårligere enn han var i en periode, men skal ikke avskrives av den grunn. Han som Søder, som Helland som Jensen trenger en ting for å blomstre - selvtillit. Med selvtillit kommer også trygghet. Med trygghet kommer utfoldelse og mot til å spille med konstruktiv risiko - da kommer også de store sjansene, og etter hvert - målene.

zaphod81 wrote:
Hehe. Men jeg skjønner jo litt hva de mener. Jonathan Levi er jo på alle sine dager akkurat som å se Pål André Helland på sine dårligste dager.

Er det slemt å si at Levi fotballmessig er som det barnet Helland ville fått hvis han fikk barn med tvillingsøstera si? Mange likheter, men en del uopprettelige feil i produksjonsprosessen.

Levi har iallfall snart en bedre frisparkfot enn Helland.

Macha wrote:
Jeg har også stor tro på Levi. Kan ikke skylde på Levi når det eneste som fungerer på laget er keeper og venstreback. Man er avhengig av laget for å prestere selv. (Ikke Adegbenro selvsagt, han er laget av noe utenomjordisk noe). Det som er positivt er om Levi har dn dårlig dag så pleier Helland å ha en god dag, og motsatt.

Ja, Levi gjør en del feilvalg men se på trenerne da! Poenget er; ikke avskrive han enda.

Levi har en svært god frisparkfot. Og han er offensivt anlagt. Levi blir god og stadig bedre. Som du sier, det er coachinga som må bli målbevisst, ikke tilfeldig eller mangelfull slik den tilsynelatende er. Samspill og offensiv samhandling må drilles inn.

Slo sammen tre innlegg.
gisp!
Legende

PostPosted: 11.11.2018 23:15    Post subject: Reply with quote

Hei, Helland.
Gratulerer kjempemasse med gullet. Dere har vært superflinke og særlig du. Beste laget i hele Norge. Har intet å kritisere, bare kjærlighet Love

Gjør oppmerksom på at NRK-ekspert Carl-Erik Torp kan oppfattes dithen at han anklager dere for å være ... eh, et eller annet negativt. Kjør furt.

NRK: "– Det er imponerende at de klarer å vinne i et år hvor det har hatt en del utfordringer. Men dessverre ble gullkampen litt antiklimatisk, mener Torp."
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 09.01.2019 21:58    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til å se hvordan Pål responderer på nytt lederskap som krever ofring og helhjerta defensiv jobbing. Tar han opp hansken eller blir det benken?
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran

PostPosted: 09.01.2019 22:05    Post subject: Reply with quote

Mest sannsynlig blir det strekk dessverre.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 09.01.2019 22:22    Post subject: Reply with quote

Sannsynligvis en kombinasjon. Tror Helland kommer til å sammenligne tilstanden med en strekkbenk...
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 09.01.2019 22:59    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke jeg, Helland var knallgod når Rosenborg var godt trent (2015) og er heller ikke en som skyr trening, han fikk vel beskjed flere ganger når han var skadet at han måtte slutte med egentreninga og la kroppen restituere.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 09.01.2019 23:35    Post subject: Reply with quote

Hadde vel Lars Arne Nilsen i Hødd også. Problemet er heller det at han har en kropp som ikke tåler det, men gjentar gjerne meg selv: Helland burde settes på diett.
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 10.01.2019 06:11    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er jo om han ikke skulle ha hatt en super-sub rolle der han kommer inn og spiller de siste 20-30 når backen begynner å bli litt mør. Det er jo åpenbart at han har en kropp som ikke tåler 90 minutterskamper over lengre perioder av gangen, da blir det skade hver bidige gang det vet jo alle. Hvorfor fortsette med samme oppskrift liksom?
varg88
Proff

PostPosted: 10.01.2019 13:48    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Jeg vet ikke jeg, Helland var knallgod når Rosenborg var godt trent (2015) og er heller ikke en som skyr trening, han fikk vel beskjed flere ganger når han var skadet at han måtte slutte med egentreninga og la kroppen restituere.

Han var knallgod men allrede der var han veldig ofte skadet. Jeg husker at han måtte gå av mange ganger etter glimrende spill. Desverre ser det ut som Mustrum sier at han ikke har en kropp som tåler for mange minutter, særlig fordi de åpenbart har prøvd så mange forkjellige ting uten å lykkes.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 10.01.2019 15:39    Post subject: Reply with quote

Greit nok det, men en Helland i 2015-form som supersub er likevel helt ypperlig.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 10.01.2019 23:13    Post subject: Reply with quote

Hadde han ikke flere 90- minuttere i høst?
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 12.01.2019 23:55    Post subject: Reply with quote

Selvsagt vil han få en viktig posisjon i laget fremover.

Horneland ... Emberland ... jeg mener ... H ... E ... land ...

Dette sier seg selv.
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 13.01.2019 00:04    Post subject: Reply with quote

Det er et problem med Helland at han er en veldig dårlig ballvinner og svak i alle det defensive spillets faser. Jeg har i utgangspunktet ikke så stor tro på at Horneland/Emberland skal klare å endre på det.
Når det er sagt, jeg har alltid vært en stor fan at de offensive kvalitetene hans. Når han er i form er han både målfarlig og god til å spille andre gode.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 13.01.2019 01:47    Post subject: Reply with quote

Når Helland skal prøve å vinne igjen ballen, så ender det som regel opp i en altfor sen sklitakling og gult kort.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 13.01.2019 02:44    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg er romantiker, men jeg klamrer meg til det lille håpet om at Helland blir mer å regne med om han får et fysisk grunnlag som han hadde i 2015. Kommende sesong tror jeg fort kan bli bære eller briste; enten blir han stabilt god, ellers er det bare å avskiltet.
Org45
Junior

PostPosted: 13.01.2019 11:36    Post subject: Reply with quote

Hoven Evland Jr. wrote:
Det er et problem med Helland at han er en veldig dårlig ballvinner og svak i alle det defensive spillets faser. Jeg har i utgangspunktet ikke så stor tro på at Horneland/Emberland skal klare å endre på det.
Når det er sagt, jeg har alltid vært en stor fan at de offensive kvalitetene hans. Når han er i form er han både målfarlig og god til å spille andre gode.

En flankespiller skal ikke være en ballvinner, da presser han for hardt og spiller på for høy risiko for å bli passert. Avskjæring er det name of the game, men Helland er vel ikke blandt eliten her heller. Skal imidlertid være svært godt trent ved tester.

En utfordring for RBK i Europa er vel strukturelt, vi spiller så mange kamper med offensive flanker at trening på det motsatte blir begrenset
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 21.01.2019 16:47    Post subject: Reply with quote

FÃ¥ han vekk.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 21.01.2019 17:05    Post subject: Reply with quote

Og der datt respekten for helland 10 hakk.

I tillegg håpløst usympatisk av Ingebrigtsen/Hoftun å bruke disse meldingene i rettsaken, ville følt meg jævlig dolka i ryggen hvis jeg var helland nå, tipper ikke disse var ment for offentligheten.
henrifei
Veteran

PostPosted: 21.01.2019 17:07    Post subject: Reply with quote

han må lese seg opp litt ang arbeidsgivere og arbeidstakere.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 21.01.2019 17:07    Post subject: Reply with quote

Private meldinger sendt til Kåre. Tipper Helland synes lite om denne offentliggjøringen.
Back to top
Driblevækk
Veteran

PostPosted: 21.01.2019 17:09    Post subject: Reply with quote

Sagt i affekt. Samme person kritiserte nivået på treningshverdagen i høst.

Betyr lite for meg og antakeligvis for retten også. Følelser vinner ikke rettsaker.
larsarus
Legende

PostPosted: 21.01.2019 17:14    Post subject: Reply with quote

Ligger mye læring i denne saken...
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 21.01.2019 17:27    Post subject: Reply with quote

Skulle RBK betale 12 mill til Kåre, så får Helland ofre alt av sin bonus til Kåre.

Selvinnsikten til spillerne er skremmende lav, men ikke overraskende.
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 21.01.2019 17:44    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker vel at om man jobber hardt for å skape lagfølelse, så bør man ikke bli overrasket om endringer i laget påvirker folk følelsesmessig.

Uklokt av Helland selvsagt, men mye verre av Kåre og Erik som offentliggjør dette og bruker en spillers renome i sin konflikt med klubben.

Det er ikke først og fremst Helland som stinker her.
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 21.01.2019 17:56    Post subject: Reply with quote

Enig med siste innlegg. Dette burde ikke vært brukt i denne konflikten.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 155, 156, 157  Next
Page 105 of 157

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb