View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
NilsArneEggenErKongen Proff
|
Posted: 05.11.2018 15:14 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Kåre skrøyt alltid at "I Levi har vi funnet en kopi av Pål Andre!" - men den kopimaskina må ha hatt tekniske utfordringer, det er i alle fall ganske dramatisk forskjell ute på banen. |
Det kan du godt si, men ser du på målstatistikken som du selv ordnet eller var det kanskje en annen moderator, så ligger Levi høyt oppe på lista. Levi HAR bidratt med mål både i serie og Europaleague. Han har vært dårligere enn han var i en periode, men skal ikke avskrives av den grunn. Han som Søder, som Helland som Jensen trenger en ting for å blomstre - selvtillit. Med selvtillit kommer også trygghet. Med trygghet kommer utfoldelse og mot til å spille med konstruktiv risiko - da kommer også de store sjansene, og etter hvert - målene.
zaphod81 wrote: | Hehe. Men jeg skjønner jo litt hva de mener. Jonathan Levi er jo på alle sine dager akkurat som å se Pål André Helland på sine dårligste dager.
Er det slemt å si at Levi fotballmessig er som det barnet Helland ville fått hvis han fikk barn med tvillingsøstera si? Mange likheter, men en del uopprettelige feil i produksjonsprosessen. |
Levi har iallfall snart en bedre frisparkfot enn Helland.
Macha wrote: | Jeg har også stor tro på Levi. Kan ikke skylde på Levi når det eneste som fungerer på laget er keeper og venstreback. Man er avhengig av laget for å prestere selv. (Ikke Adegbenro selvsagt, han er laget av noe utenomjordisk noe). Det som er positivt er om Levi har dn dårlig dag så pleier Helland å ha en god dag, og motsatt.
Ja, Levi gjør en del feilvalg men se på trenerne da! Poenget er; ikke avskrive han enda. |
Levi har en svært god frisparkfot. Og han er offensivt anlagt. Levi blir god og stadig bedre. Som du sier, det er coachinga som må bli målbevisst, ikke tilfeldig eller mangelfull slik den tilsynelatende er. Samspill og offensiv samhandling må drilles inn.
Slo sammen tre innlegg. _________________ Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 11.11.2018 23:15 Post subject: |
|
|
Hei, Helland.
Gratulerer kjempemasse med gullet. Dere har vært superflinke og særlig du. Beste laget i hele Norge. Har intet å kritisere, bare kjærlighet
Gjør oppmerksom på at NRK-ekspert Carl-Erik Torp kan oppfattes dithen at han anklager dere for å være ... eh, et eller annet negativt. Kjør furt.
NRK: "– Det er imponerende at de klarer å vinne i et år hvor det har hatt en del utfordringer. Men dessverre ble gullkampen litt antiklimatisk, mener Torp." _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 09.01.2019 21:58 Post subject: |
|
|
Gleder meg til å se hvordan Pål responderer på nytt lederskap som krever ofring og helhjerta defensiv jobbing. Tar han opp hansken eller blir det benken? |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 09.01.2019 22:05 Post subject: |
|
|
Mest sannsynlig blir det strekk dessverre. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 09.01.2019 22:22 Post subject: |
|
|
Sannsynligvis en kombinasjon. Tror Helland kommer til å sammenligne tilstanden med en strekkbenk... |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 09.01.2019 22:59 Post subject: |
|
|
Jeg vet ikke jeg, Helland var knallgod når Rosenborg var godt trent (2015) og er heller ikke en som skyr trening, han fikk vel beskjed flere ganger når han var skadet at han måtte slutte med egentreninga og la kroppen restituere. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 09.01.2019 23:35 Post subject: |
|
|
Hadde vel Lars Arne Nilsen i Hødd også. Problemet er heller det at han har en kropp som ikke tåler det, men gjentar gjerne meg selv: Helland burde settes på diett. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 10.01.2019 06:11 Post subject: |
|
|
Spørsmålet er jo om han ikke skulle ha hatt en super-sub rolle der han kommer inn og spiller de siste 20-30 når backen begynner å bli litt mør. Det er jo åpenbart at han har en kropp som ikke tåler 90 minutterskamper over lengre perioder av gangen, da blir det skade hver bidige gang det vet jo alle. Hvorfor fortsette med samme oppskrift liksom? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 10.01.2019 13:48 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Jeg vet ikke jeg, Helland var knallgod når Rosenborg var godt trent (2015) og er heller ikke en som skyr trening, han fikk vel beskjed flere ganger når han var skadet at han måtte slutte med egentreninga og la kroppen restituere. |
Han var knallgod men allrede der var han veldig ofte skadet. Jeg husker at han måtte gå av mange ganger etter glimrende spill. Desverre ser det ut som Mustrum sier at han ikke har en kropp som tåler for mange minutter, særlig fordi de åpenbart har prøvd så mange forkjellige ting uten å lykkes. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 10.01.2019 15:39 Post subject: |
|
|
Greit nok det, men en Helland i 2015-form som supersub er likevel helt ypperlig. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 10.01.2019 23:13 Post subject: |
|
|
Hadde han ikke flere 90- minuttere i høst? _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 12.01.2019 23:55 Post subject: |
|
|
Selvsagt vil han få en viktig posisjon i laget fremover.
Horneland ... Emberland ... jeg mener ... H ... E ... land ...
Dette sier seg selv. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 13.01.2019 00:04 Post subject: |
|
|
Det er et problem med Helland at han er en veldig dårlig ballvinner og svak i alle det defensive spillets faser. Jeg har i utgangspunktet ikke så stor tro på at Horneland/Emberland skal klare å endre på det.
Når det er sagt, jeg har alltid vært en stor fan at de offensive kvalitetene hans. Når han er i form er han både målfarlig og god til å spille andre gode. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 13.01.2019 01:47 Post subject: |
|
|
Når Helland skal prøve å vinne igjen ballen, så ender det som regel opp i en altfor sen sklitakling og gult kort. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.01.2019 02:44 Post subject: |
|
|
Mulig jeg er romantiker, men jeg klamrer meg til det lille håpet om at Helland blir mer å regne med om han får et fysisk grunnlag som han hadde i 2015. Kommende sesong tror jeg fort kan bli bære eller briste; enten blir han stabilt god, ellers er det bare å avskiltet. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Org45 Junior
|
Posted: 13.01.2019 11:36 Post subject: |
|
|
Hoven Evland Jr. wrote: | Det er et problem med Helland at han er en veldig dårlig ballvinner og svak i alle det defensive spillets faser. Jeg har i utgangspunktet ikke så stor tro på at Horneland/Emberland skal klare å endre på det.
Når det er sagt, jeg har alltid vært en stor fan at de offensive kvalitetene hans. Når han er i form er han både målfarlig og god til å spille andre gode. |
En flankespiller skal ikke være en ballvinner, da presser han for hardt og spiller på for høy risiko for å bli passert. Avskjæring er det name of the game, men Helland er vel ikke blandt eliten her heller. Skal imidlertid være svært godt trent ved tester.
En utfordring for RBK i Europa er vel strukturelt, vi spiller så mange kamper med offensive flanker at trening på det motsatte blir begrenset |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 21.01.2019 16:47 Post subject: |
|
|
FÃ¥ han vekk. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 21.01.2019 17:05 Post subject: |
|
|
Og der datt respekten for helland 10 hakk.
I tillegg håpløst usympatisk av Ingebrigtsen/Hoftun å bruke disse meldingene i rettsaken, ville følt meg jævlig dolka i ryggen hvis jeg var helland nå, tipper ikke disse var ment for offentligheten. _________________ Alfredbørs 1-10: 7 |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 21.01.2019 17:07 Post subject: |
|
|
han må lese seg opp litt ang arbeidsgivere og arbeidstakere. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 21.01.2019 17:07 Post subject: |
|
|
Private meldinger sendt til Kåre. Tipper Helland synes lite om denne offentliggjøringen. |
|
Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 21.01.2019 17:09 Post subject: |
|
|
Sagt i affekt. Samme person kritiserte nivået på treningshverdagen i høst.
Betyr lite for meg og antakeligvis for retten også. Følelser vinner ikke rettsaker. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 21.01.2019 17:14 Post subject: |
|
|
Ligger mye læring i denne saken... |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.01.2019 17:27 Post subject: |
|
|
Skulle RBK betale 12 mill til Kåre, så får Helland ofre alt av sin bonus til Kåre.
Selvinnsikten til spillerne er skremmende lav, men ikke overraskende. |
|
Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 21.01.2019 17:44 Post subject: |
|
|
Jeg tenker vel at om man jobber hardt for å skape lagfølelse, så bør man ikke bli overrasket om endringer i laget påvirker folk følelsesmessig.
Uklokt av Helland selvsagt, men mye verre av Kåre og Erik som offentliggjør dette og bruker en spillers renome i sin konflikt med klubben.
Det er ikke først og fremst Helland som stinker her. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 21.01.2019 17:56 Post subject: |
|
|
Enig med siste innlegg. Dette burde ikke vært brukt i denne konflikten. |
|
Back to top |