| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.01.2019 15:35 Post subject: |
|
|
| Lomaxx wrote: | | Kan jo også spørre hva Nils Skutle gjør der. |
Kanskje prosedering rundt hvem som er øverste leder. Oppfattet Skutle at det var han eller Eggen som var sjef? Og er noen i tilfelle i tvil om hva Skutle/Eggen vil si om det? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 11.01.2019 15:38 Post subject: |
|
|
Mulig det er noe av grunnen til at Stjernen er der også _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 11.01.2019 15:45 Post subject: |
|
|
Lurer på om Hege kommer til å prosedere at hun er sjefen hjemme.
Og har dette presedens også på jobb?
🤔 |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.01.2019 15:50 Post subject: |
|
|
Heime e det æ som e sjæfen å'n Kåre sa at sånn va'e i Rosenborg å!
Saken avgjort. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 11.01.2019 16:28 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Hva i all verden gjør Hroar Stjernen der? Ble sparket før Kåre ble ansatt? Og hva gjør Kona til Kåre der? skal hun beskrive hvor vondt dette har vært på personlig plan? |
Stjernen skal vel gråtkvalt fortelle at Koteng er en cowboy som gir folk sparken, uten noen forutgående prosess. Blir masse fine kommentarer fra Morten Pedersen av slikt. _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 11.01.2019 16:35 Post subject: |
|
|
| oyvindh wrote: | Ingebrigtsen og Hoftun:
* (Tidligere?) assistenttrener Hugo Pereira |
Medvirkende årsak til at han ikke fikk ny kontrakt eller valgte å skifte jobb, eller fordi han skulle skifte jobb så kunne han si ja til å være vitne for Kåre? Kanskje ikke så kult å vitne på den siden om han hadde tenkt å fortsette i RBK videre i alle fall. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.01.2019 16:38 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Hva i all verden gjør Hroar Stjernen der? Ble sparket før Kåre ble ansatt? Og hva gjør Kona til Kåre der? skal hun beskrive hvor vondt dette har vært på personlig plan? |
Stjernen er vel et karaktervitne. Han skal sikkert også klage over behandlinga han fikk av klubben. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4134 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 11.01.2019 16:51 Post subject: |
|
|
Har en følelse at det vil gå atskillig lengre tid enn de 7 årene Perry hadde mellom sine ansettelser før mr Kåre får sette sine bein på Lerkendal igjen som annet enn publikummer.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 11.01.2019 16:52 Post subject: |
|
|
Skulle ønske vi kunne løst denne saken med en god gammeldags pissekonkurranse. Lengste strålen vinner. sånn sett kunne vi fått avgjort saken på 2 minutter _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 11.01.2019 18:31 Post subject: |
|
|
Kåre orker jeg ikke bruke tid på i hele tatt,Man blir rett og slett skremt over holdningene hans.
Hoftun skal bare holde kjeften sin,Fyren satt som en full mann som sportslig leder,Og gjorde RBK til kriminelle nesten.
Fyren har ikke krav på en forbanna dritt.
Han har fått sjanse på sjanse i klubben her,Og så vil han kjøre rettsak mot RBK.
Håper jeg aldri ser deg i RBK sammenheng mer,Samme med kåre.
NÃ¥r jeg lese summene de krever,Skulle man tro de var drita fulle. |
|
| Back to top |
|
 |
Christian1917 Senior
|
Posted: 11.01.2019 19:05 Post subject: |
|
|
Snakk om Ã¥ ødelegge alt av ettermæle.. Fysj 😡 _________________ Make it idiot proof and someone will make a better idiot. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.01.2019 19:22 Post subject: |
|
|
| Når Kåre oppfordret Erik Hoftun til å være med å saksøke så synes jeg at det burde ha ringt en bjelle. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 11.01.2019 19:33 Post subject: |
|
|
| Er det virkelig noe tvil om hvem som er øverste sportslig leder i RBK da KI var der? |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 11.01.2019 20:39 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | Er det virkelig noe tvil om hvem som er øverste sportslig leder i RBK da KI var der? |
Men spørsmålet er ikke om han er øverste sportslig leder, det er om han er øverste leder for virksomheten. Trolig finnes det ingen dommer i saker som er direkte overførbar til denne, med den noe snodige organiseringen med en fagansvarlig direkte underordnet styret. At det finnes en "sportslig leder" som er sidestilt med hovedtrener, kompliserer saken ytterligere.
Jeg tror dessverre retten vil komme til at RBK har krenket Ingebrigtsens rettigheter som arbeidstaker og dømme i hans fordel. Han vil neppe få bonusene, men det er ikke utenkelig at han får en anseelig sum.
Det er dog bare min antakelse og ringe tolkning. Dette er for komplekse saker for en skarve idiot. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 11.01.2019 20:58 Post subject: |
|
|
Det var KI var øverste sportslige leder, det var han som rapporterte til styret, det var han som bestemte kjøp og salg, det var han som styrte treningene, det var han som tok ut laget, det var han som la opp taktikken.
Er ingen tvil om hvem som hadde overste ansvaret når det gjaldt sport. |
|
| Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 11.01.2019 21:05 Post subject: |
|
|
Hele denne saken er vond. Og den blir ikke mindre vond av all onde ord som slenges inn her inn.
Kåre er en gammel helt - et bindeledd til storhetstid og fotball som fotball skal spilles. Erik er bare konge. Han ledet oss på banen gjennom mesteparten av storhetstiden. At han hadde dårlige resultater som sportssjef, forringer ikke minnet hans.
Jeg synes personlig ikke det forringes av rettssaken heller. Uten at jeg vet det, mistenker jeg at Hoftuns sak kunne blitt hindret med en god og ektefølt unnskyldning.
Når det gjelder Kåres krav, så har han vel muligheten til å få godt med millioner for å brenne noen broer. Jeg mistenker at vi hadde stått klar med fyrstikkene selv om det hadde vært sånn.
Samtidig mener jeg å huske et intervju med Kåre etter at han hadde tatt første seriegullet, hvor han fortalte at han kom til å få sparken en gang. Fotballtrenere gjør gjerne det. Og at de hadde en klausul om hvordan det skulle håndteres. Klarer ikke å finne den på nett, men minnet er sterkt. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 11.01.2019 21:08 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | Det var KI var øverste sportslige leder, det var han som rapporterte til styret, det var han som bestemte kjøp og salg, det var han som styrte treningene, det var han som tok ut laget, det var han som la opp taktikken.
Er ingen tvil om hvem som hadde overste ansvaret når det gjaldt sport. |
Og det er trolig ikke nok.
Men jeg tok feil angående sib. Han rapporterer til DL |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Proff

|
Posted: 11.01.2019 21:20 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Mighty wrote: | | Angående kravet fra Ingebrigtsen og Hoftun kan jeg være enig i at sluttpakken burde inneholdt bonusene for 2018-sesongen. |
Hadde det vært kravet tror jeg de hadde blitt enige utenom rettssalen. |
Sant nok. Men ser for meg at tingretten dømmer et sted mellom kravet på 13 mill og 0 kroner. Sånn sett mener jeg det er rimelig at RBK må betale ut 2018-bonusene.
En større sum en dette virker for meg urettmessig, selv om det skulle være "rett" i henhold til lovverket. Nå mener jeg samtidig at stillingsvernet står altfor sterkt i Norge, men det får være en helt annen diskusjon. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 11.01.2019 21:22 Post subject: |
|
|
| Kan jo si at han er bedriftens øverste leder også om vi dømmer etter hvor mye han tjener ... |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 11.01.2019 21:22 Post subject: |
|
|
| Eru wrote: | | KitWalker wrote: | | Er det virkelig noe tvil om hvem som er øverste sportslig leder i RBK da KI var der? |
Men spørsmålet er ikke om han er øverste sportslig leder, det er om han er øverste leder for virksomheten. Trolig finnes det ingen dommer i saker som er direkte overførbar til denne, med den noe snodige organiseringen med en fagansvarlig direkte underordnet styret. At det finnes en "sportslig leder" som er sidestilt med hovedtrener, kompliserer saken ytterligere.
Jeg tror dessverre retten vil komme til at RBK har krenket Ingebrigtsens rettigheter som arbeidstaker og dømme i hans fordel. Han vil neppe få bonusene, men det er ikke utenkelig at han får en anseelig sum.
Det er dog bare min antakelse og ringe tolkning. Dette er for komplekse saker for en skarve idiot. |
I kommenarutgaven til arbeidsmiljøloven står det at svært store virksomheter ( Type Hydro, Telenor og Equinor ) kan ha flere "øverste ledere". Det sies også at man ikke kan "tegne seg" bort fra dette, noe det virker som rbk har prøvd på. Time will show. _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.01.2019 21:57 Post subject: |
|
|
| Det vil vel fort vise seg for retten om de har "tegnet" seg vekk, når de kommer til møtene ang. Spillet. Hvis de er tatt av SIB eller andre i adm. Så får retten lett det inntrykket. Hvis møtene har vært med styret, bekrefter til gjengjeld drt at han har vært øverste leder for sitt område. |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 11.01.2019 22:04 Post subject: |
|
|
Er RBK en stor nok bedrift til å ha ulike divisjoner ala Telenor og Equinor? Neppe.
Det virker ut i fra innleggene her at tre ledere i RBK har rapportert direkte til styret ( sib, KI og TMS). _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 11.01.2019 22:07 Post subject: |
|
|
| Willoch wrote: | | Det virker ut i fra innleggene her at tre ledere i RBK har rapportert direkte til styret ( sib, KI og TMS). |
| Quote: | | Som sportslig leder er Stig Inge Bjørnebye underlagt daglig leder Tove Moe Dyrhaug – ikke styret |
https://www.vg.no/sport/f...maa-foelge |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 11.01.2019 22:31 Post subject: |
|
|
| Det er sjelden at bedrifter har en kommunikasjonsflyt kun etter administrative tjenestelinjer. Vi er i 2019 og ikke i 1819. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.01.2019 22:32 Post subject: |
|
|
Riktig Skeptix. Tove er leder adm og ungdom/akademi, arrangementer etc. Kort sagt alt utenom elitetroppen.
Treneren er ansatt av styret som øverste leder for sport.
Så spørs det om retten mener at en bedrift med 300 mill er stor nok til å ha 2 divisjoner. Vil tro at ikke bare størrelse, men også faglig forskjell på områdene vil være momenter for retten.
Jeg klarer ikke å gjette hva utfallet blir. Men vinner Kåre, så blir det store endringer for klubbene og trenerne feemover. |
|
| Back to top |
|
 |
|