| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.01.2019 12:36 Post subject: |
|
|
| Tilfeldig person på byen en fuktig lørdagskveld er mer troverdig enn Morten P. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 09.01.2019 13:10 Post subject: |
|
|
Nyfødt baby er mer troverdig en Morten P _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.01.2019 13:14 Post subject: |
|
|
Ja, uten å forsøke å være sarkastisk og morsom, stoler jeg mer på den andre versjonen om Morten p har den første. Han har bevist flere ganger, kanskje spesielt rundt Rosenborg og Koteng, at han er mer interessert i narrativ og å bygge sak som passer agenda enn fakta. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 09.01.2019 13:26 Post subject: |
|
|
Ser VG har en lengre reportasje om hvordan Rosenborg kommer til å se ut under Horneland.
SLIK BLIR ROSENBORG UNDER HORNELAND
Det du garantert kommer til å få se fra Rosenborg i 2019: Spillere som løper, flytter beina – samtidig. Du kommer til å få se et lag som er bedre trent enn, kanskje, noen gang før. Ansvarlig: En mann som er besatt av å vinne.
 |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 09.01.2019 13:36 Post subject: |
|
|
Tenkt på det selv.
Dyrke Yanni som høyreback. Tror jeg kan bli bra _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 09.01.2019 13:40 Post subject: |
|
|
Trondsen på vingen er en interessant tanke. Ikke en realistisk tanke, men interessant none the less. Trur fort Lundemo kan få en ny vår under Horneland, men jeg trur nok vi ser Jensen - Trondsen på indreløpern også får vi se hvordan det blir med tanke på om vi kjører med DM eller OM, men det kan kanskje også roteres ut i fra om vi møter lag som ligger veldig defensivt eller offensivt da det fort kan hjelpe med å få litt overtall der skoen trykker _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7382 Location: South-west coast exile
|
Posted: 09.01.2019 13:43 Post subject: |
|
|
| Kanskje vi skal høre fra mannen sjøl om hva han tenker? Den 11-ern der syntes jeg så rar ut, og det bør tas høyde for salg av f.eks. Meling og Hansen. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 09.01.2019 13:48 Post subject: |
|
|
Hadde håpet på en mer merittert trener, og er vel ganske sikker på at klubben/styret har klønet det til en del i prosessen.
Men når det er sagt virker det som om Horneland er sterk på struktur og kravsetting til spillerne, nettopp områder der jeg følte Kåre sviktet mest. Og det hjelper nok ikke så rent lite at stallen nå må bevise hva de kan og ikke bare flyte på tidligere meritter.
Jeg er villig til å gi Horneland en fair sjanse og har en viss tro på at dette kan bli bra.
Og jeg lurer på hvem det nå er som ikke for lengst har skjønt at Morten P er en vits? |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 09.01.2019 13:55 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | Kanskje vi skal høre fra mannen sjøl om hva han tenker? Den 11-ern der syntes jeg så rar ut, og det bør tas høyde for salg av f.eks. Meling og Hansen. |
Selvfølgelig. Her har VG lagt sammen Horneland sin filosofi/spillestil og dagens spillere. Og det er bare synsing. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 09.01.2019 13:57 Post subject: |
|
|
| @nåerdetnok. kom gjerne med en forklaring på hvorfor du skriver at klubben/styret har klønet det til i prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 09.01.2019 14:24 Post subject: |
|
|
Bare synsing og tull den artikkelen..
Håper virkelig vi får kjøpt inn noen med litt mer fart i beina enn Lundemo før sesongen starter, han faller igjennom fullstendig i EL. |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 09.01.2019 14:46 Post subject: |
|
|
| For meg høres det ut (i intervjuet med Horneland på RBKs facebook) som at vi kommer til å spille 4-2-3-1? Han svarer nemlig på spørsmålet om formasjon at de også i Haugesund har spilt med tre sentrale midtbanespillere, i en litt annerledes 4-3-3 enn RBK. Da tenker han vel på Grindheim som 10'er. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 09.01.2019 14:55 Post subject: |
|
|
Positiv når jeg leser det haavarl skriver, not so much når jeg ser sånne svadaformasjoner. Vi får vel vente å se da... _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7382 Location: South-west coast exile
|
Posted: 09.01.2019 14:56 Post subject: |
|
|
| Som vel både Bardal sa i pådden, og flere andre fotballfaglig sterke folk har sagt - formasjonen er ikke viktig så lenge det offensive systemet, samhandlinga og relasjonene ikke sitter. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 09.01.2019 15:00 Post subject: |
|
|
| Jondahl wrote: | | @nåerdetnok. kom gjerne med en forklaring på hvorfor du skriver at klubben/styret har klønet det til i prosessen. | Det er vel åpenbart at det har vært mye fomling med mulige kandidater og at man litt for lenge har trodd på at det var mulig å fange større fisker. Uryddige (som i medialekkasjer) henvendelser til andre eliteserietrenere har det også vært. Tviler sterkt på at Horneland var på noen topp 5 liste over ønsker da prosessen startet og så fall har man vel ikke helt kommet i mål med de ambisjonene man hadde da prosessen startet. Men at jeg har en god forventning om at dette kan bli et løft fra Kåres to siste år. Hvis det inntreffer kan man vel kalle det en betinget suksess.
'
PS: Og det burde vært fullt mulig å få ham uten å bruke 3 mill til Haugesund, som har dummet seg ut skikkelig her. |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 09.01.2019 15:03 Post subject: |
|
|
"Det har vært en veldig spennende prosess (...) god prosess".  _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 09.01.2019 15:08 Post subject: |
|
|
| Skeptix wrote: | | For meg høres det ut (i intervjuet med Horneland på RBKs facebook) som at vi kommer til å spille 4-2-3-1? Han svarer nemlig på spørsmålet om formasjon at de også i Haugesund har spilt med tre sentrale midtbanespillere, i en litt annerledes 4-3-3 enn RBK. Da tenker han vel på Grindheim som 10'er. |
På pressekonferansen sier han at utgangspunktet i RBK er to indreløpere (men kan også spille med snudd v)  |
|
| Back to top |
|
 |
TrondB Junior
|
Posted: 09.01.2019 15:12 Post subject: |
|
|
Liker det han sier. Gleder meg til å se dette i praksis!  |
|
| Back to top |
|
 |
Pucken Junior
|
Posted: 09.01.2019 15:14 Post subject: |
|
|
Jeg sitter nå med en god følelse når jeg sitter og hører pressekonferansen. Glimt i øyet, kjapp med å svare med ord som jeg liker å høre. Gleder meg til det hele starter  |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 09.01.2019 15:15 Post subject: |
|
|
Synes også at han svarer bra for seg.
Så gjelder det å få de ordene til funke i praksis. |
|
| Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 09.01.2019 15:17 Post subject: |
|
|
Detter er ihvertfall den første treneren siden Hamrèn som er godt over gjennomsnittet intelligent i rollen. Tydelig og intens er han også.
Liker fyren umiddelbart, har tror på det her.  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.01.2019 15:19 Post subject: |
|
|
Kanskje beste ny trener-pressekonferansen jeg har sett, faktisk. Meget konkret, faglig, ikke noe fjas og tull. Virker veldig klar om sin posisjon, lagets posisjon, og ambisjoner både innenfra og utenfra. Han snakker tydelig om hvor fokuset skal ligge.
Nå er det forskjell på teori og praksis, men Horneland høres ut som en bra mann, i det minste. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 09.01.2019 15:20 Post subject: |
|
|
| Svarer godt for seg, virker reflektert og hvis det er sant at den duoen er ekstremt sterke på fag og man management så kan dette bli en solid kombinasjon for RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Torgeir Rutinert
|
Posted: 09.01.2019 15:21 Post subject: |
|
|
| Zarm93 wrote: | Synes også at han svarer bra for seg.
Så gjelder det å få de ordene til funke i praksis. |
Det var det jeg registrerte av det lille jeg fikk med meg av pressekonferansen også (nettrøbbel). Klarer han å formidle like tydelig på fotballbanen kan dette bli bra det. |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 09.01.2019 15:21 Post subject: |
|
|
Blir spennende å se hva dette avstedkommer. Har blitt mer optimistisk de siste dagene, og denne pressekonferansen forsterket den trenden. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
|