English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 11:34    Post subject: Reply with quote

Stemmer det med 3-5 MNOK kan han ikke ha vært tilgjengelig fra 1.2
Det MÅ være kompensasjon for hele 2019.

Jeg bor i Oslo, men siste halvårs trenerfarse får meg til å vurdere å fly opp til medlemsmøte for å spørre hva faen Koteng og Co har røyket i det siste. Dette holder ikke??
Back to top
View user's profile Send private message
LanoX
Rutinert

PostPosted: 08.01.2019 11:41    Post subject: Reply with quote

Ro ned da, hva faen er 3-5 mill i dagens fotball? Koteng kan tydeligvis aldri vinne. Folk i harnisk når de ikke vil betale kompensasjon, folk i harnisk når det lå an til at vi var uten trener på plass i oppkjøringa og nå harnisk for noen lusne milllioner. Vi kjørte hardt, og klarte å få summen ned fra 10 mill, det kaller jeg en grei forhandling fra vår side.
Vi betalte for faen 30 mill for adegbenro og Trondsen, en hovedtrener har større innflytelse på laget enn de to.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 11:51    Post subject: Reply with quote

Tar dette med knusende ro. 3 mill. er nok inkludert klausuler.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 11:55    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/sport/10329350/
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 08.01.2019 12:37    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

Downside: klubben er per nå på sportslig nivå under tallerken som koster titalls millioner.

Vet du hva, det begynner å bli litt kjedelig å lese dine sure oppstøt fremstilt som objektive fakta.

Hvor rbk ligger sportslig med Horneland, vet du nøyaktig like lite om som oss andre.

Si gjerne at du er skeptisk/uenig i ansettelsen, men spar oss for den evindelige, selvgode sutringen.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 12:42    Post subject: Reply with quote

@frank: Trollsbegone Smile

@horneland: sikkert en ok, traust eliteserietrener, men det er ikke hva vi ble lovet og det er ikke det vi vil ha. Skal han få fansen med seg må vi trolig ha høyt målsnitt, offensiv fotball og kvalikk til CL eller sluttspill EL. Får han til det? Tviler

@koteng og styret: Dypt skuffet over en prosess der dere gikk skyhøyt ut og landet med et mageplask i den lille sølepytten som er Eliteserien
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 08.01.2019 12:43    Post subject: Reply with quote

Tror dette skyldes at fkh til slutt trakk hodet ut av ræva og forsto at den eneste gode saken de hadde var å argumentere for at oppsigelsestiden gikk til 01.03.

Mye som tyder på at de hadde vunnet fram på det, og det er vel ikke noe rbk kunne leve med.

Tiden det tok Kaldheim å forstå dette sier vel mest om hvor langt opp i ræva han hadde hodet.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 12:50    Post subject: Reply with quote

Kaldheim har ikke akkurat vært proff her heller, men han jobber ikke i RBK, FKH får slite med ham.

Kan vi leve med jobben Koteng og co leverer om dagen?
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 12:54    Post subject: Reply with quote

Horneland sier forøvrig at han hele tiden (fra tidlig desember) ble forespeilet en hovedtrenerrolle og aldri en midlertidig rolle eller en rolle som assistent/del av et team. Så denne teorien som adressa mente var den mest sannsynglige om at Horneland antagelig skulle bli assistent til en mer profilert trener var aldri aktuell og virker som ren synsing fra deres journalister...

Smått utrolig spør du meg, skulle nesten tro kilden deres var "Fremtidige trenerkandidater"-tråden

https://www.adressa.no/10...7057b.html
Konesseur
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 12:59    Post subject: Reply with quote

Det får vi jo aldri vite helt sikkert, men vi får vel ta hans ord på det da.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 13:42    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Horneland sier forøvrig at han hele tiden (fra tidlig desember) ble forespeilet en hovedtrenerrolle og aldri en midlertidig rolle eller en rolle som assistent/del av et team. Så denne teorien som adressa mente var den mest sannsynglige om at Horneland antagelig skulle bli assistent til en mer profilert trener var aldri aktuell og virker som ren synsing fra deres journalister...

Smått utrolig spør du meg, skulle nesten tro kilden deres var "Fremtidige trenerkandidater"-tråden

https://www.adressa.no/10...7057b.html

Tror du virkelig vår nye hovedtrener innrømmer i media at han egentlig ble spurt om å være assistent?

Så vet ikke jeg hva som er sant, men hva verken RBK eller Horneland sier på det punktet er ikke noe jeg tar for god fisk. På å innrømme dette (hvis det stemmer) taper jo bare alle ansikt. Klubben fordi de "mislyktes" såpass mye at de ga jobben til "assistenten" og Horneland fordi det gjør utgangspunktet hans mye vanskeligere enn hva det allerede er.

Så du kan godt tro at kilden deres er en tråd på rbkweb, men jeg tror nok de har bedre kilder enn som så.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 14:13    Post subject: Reply with quote

Tar jeg nødvendigvis alt Horneland sier for god fisk? Nei
Tror jeg han står der og regelrett lyver til journalisten? Nei
Tar jeg den eneste utsagnet om saken fra en person som faktisk har vært involvert i prosessen for å mene det motsatte av hva utsagnet faktisk sier? Nei

Så ja i dette tilfellet tror jeg Horneland snakker sant og jeg ser ingen grunn til å forsøke å lese mellom linjene eller analysere det han sier på en mistenksom eller konspiratorisk måte bare for å leve i håpet om at styret egentlig hadde noe mer spennende på gang som falt i fisk på siste hinder
hello
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 14:29    Post subject: Reply with quote

Rart at media plutselig har kilder på hva summen er. Vi vet jo at Rosenborg ikke lekker sånt. Så da skal vi liksom stole på det Kaldheim forer media med? Tipper summen er mer edruelig enn 3 mill pluss klausuler.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 14:47    Post subject: Reply with quote

TV2 har nå lagt inn et tillegg hvor de sier kilder i RBK hevder ca 2 mill pluss klausuler som kan gi 3. Høres mer sannsynlig ut.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 14:52    Post subject: Reply with quote

HEY ikke kom med ting som er sannsynlig !! KOTENG OUT!!! l
hvis ikke Kåre får tilbake stillingen sin etter rettsaken så er det bare å legge ned klubben.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 15:05    Post subject: Reply with quote

Vil det bli arrangert noe minnesamvær for Horneland i Haugesund?
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 08.01.2019 15:56    Post subject: Reply with quote

På fredagen den 11 januar klokken 18:00 blir det fakkeltog fra torget til Risøybrua der seansen avsluttes med en timinutters pipekonsert og dryssing av roseblader i havet. Velkommen.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 08.01.2019 16:05    Post subject: Reply with quote

Antar det er bindende påmelding, også kjent som uoppsigelig kontrakt, for å delta.
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 08.01.2019 16:09    Post subject: Reply with quote

Jeg føler at det blir ryddigst og best for alle parter om vi kjører en standard krabbefiskekontrakt.
Pirlo
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 16:33    Post subject: Reply with quote

Når vi først har blitt satt i denne hårreisende situasjonen ser jeg ingen problemer med å betale verken 3 eller 5 millioner for at treneren starter umiddelbart. Det er viktig at treneren er med på hele oppkjøringa og deltar grunnlaget for hele sesongen.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 17:09    Post subject: Reply with quote

Morten P men oppsiktsvekkende info om Koteng/RBKs fremtreden:

Quote:
...I TILLEGG HANDLET det også om at Rosenborg de seinere åra har hentet to FKH-spisser – Christian Gytkjær og Alexander Søderlund – og solgt dem videre med god fortjeneste, samt det faktum at Leiv Helge Kaldheim trodde saken var over da han den 12. desember, etter det jeg forstår med Eirik Hornelands velsignelse, sendte Ivar Koteng en mail der han skrev at Horneland ble værende i Haugesund.

20. desember ringte Koteng tilbake og gjorde Kaldheim oppmerksom på at Rosenborg kjente til oppsigelsesklausulen ingen ville snakke om.

3. juledag fulgte agent Jim Solbakken opp for liksom å forsterke inntrykket av Rosenborgs alvor og intensjoner i saken.

Hvilke kilder han har vites ikke men hvis det er sant er det jo ganske kynisk
eksil
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 17:21    Post subject: Reply with quote

Nå som raballderet rundt kontrakt og overgang er i ferd med å legge seg:

Jeg er dypt skuffet over styret og jobben som er gjort i prosessen rundt treneransettelse. Man kan si et og annet om uttalte ambisjoner, om rettferdighetsgrunnlaget for å sparke Kåre, men det koker ned til at man har valgt en trener med i praksis ingen erfaring med vårt ambisjonsnivå, vinnerkultur og forventninger, europacup, høy frekvens av kamper, spillertyper, mediefokus m.m.

På sett og vis kunne man kanskje valgt blant et kobbel av medium gode trenere i Norge med er visst talent. Hvorfor ikke Fagermo, Reka, Maalen etc, ingen av disse står vel særlig tilbake for Horneland på papiret?

Det verste er at det kunne også vært rigget på en uke.

Det er åpenbart at de har mislyktes. Dvs at man har valgt i nedre del av lista.
Unnskyld meg, men i lys av Rosenborgs kultur og historie burde ikke noe slikt kunne skje. Vi snakker her om at det har vært jobbet i et halvt år med den viktigste strategiske beslutningen en klubb kan ta med tanke på fremtiden, nemlig ansettelse av hovedtrener. Den ene rollen med mest innflytelse på det sportslige og forming av spillere/stall.

Dette kan fort vise seg å være en katastrofe. Dersom resultater uteblir og vi går inn i en ny hesteperiode kan vi raskt bli værende der en stund slik vi var i forrige mørketid. Attraktivitet og omdømme er allerede dårlig selv med the double og EL. Mye av det skyldes Kåres elendige lagledelse. Det er ikke lett å få gode utenlandske spillere eller trenere hit når vi nærmest voldtas av Redbull-lag både borte og hjemme.

Dette var en gyllen mulighet til å få en trener med autoriteten som kreves til å få spillere på tå hev fra første dag, supportere og omgivelser til å ha trua, komme på kamp, skape forventninger.

NÃ¥ er absolutt alle avventende og skeptiske. Bort i mot.

På den andre siden har skaden skjedd. Så nå er det jo bare å håpe at Horneland har det i seg. Personen Horneland ønsker jeg alt godt, og ibgenting ville vært bedre dersom han lykkes. Så lykke til! Husk at du vil korsfestet raskt dersom du ikke leverer.

Styret og Bjørnebye har imidlertid strøket.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 17:24    Post subject: Reply with quote

Rart at Morten P vet noe ingen andre tydeligvis vet, eller har latt være å publisere. Generelt skeptisk til både Morten P og Dagbladet, men fotballen er kynisk så jeg utelukker ikke at det er sannhet i det han skriver.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 08.01.2019 17:35    Post subject: Reply with quote

Morten P. er vel bare et takknemlig talerør for Kaldheim.
Back to top
Djlia
Junior

PostPosted: 08.01.2019 17:45    Post subject: Reply with quote

Quote:
VG: FK Haugesund fikk solid betalt for amatørskapet

Quote:
Leif Welhaven: Fikk egentlig FK Haugesund altfor lite pes?

https://www.vg.no/sport/f...ce=vgfront
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 335, 336, 337  Next
Page 70 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb