English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vakker Blomst
Rutinert

PostPosted: 06.01.2019 18:48    Post subject: Reply with quote

For en fantastisk merittliste, dere! Rolling Eyes
Nesten sykt at ingen toppklubber i europa har snappet han opp, for DETTE lukter det svidd av..
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran

PostPosted: 06.01.2019 19:12    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Ikke snu verden på hodet. Det er de negative syterne som ville ha forandringer, og som har bestilt middelmådigheten.

Det går opp og ned i fotball. Noen koser seg med oppturene og noen koser seg med nedturene. Kanskje noen av dere skulle vurdere å lage et alternativt forum - rbkskitweb.no ??
Konesseur
Veteran

PostPosted: 06.01.2019 19:47    Post subject: Reply with quote

Et forum for dem som er misfornøyd når det går bra, og kjempefornøyd når vi henter middelmådighet.

Jeg bruker blokkeringsfunksjonaliteten og slipper mye av gnålet fra gladkristne og håndballsupportere.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 06.01.2019 19:51    Post subject: Reply with quote

Vakker Blomst wrote:
For en fantastisk merittliste, dere! Rolling Eyes
Nesten sykt at ingen toppklubber i europa har snappet han opp, for DETTE lukter det svidd av..

At han tok over noen kamper før slutt i 2016 hadde jeg ikke fått med meg før nå, men jeg husker de slet på tampen i 2016. Det var Horneland altså...
Back to top
LanoX
Rutinert

PostPosted: 06.01.2019 19:59    Post subject: Reply with quote

Joacim Jonsson wrote:
Eirik Horneland som sjef med Karl Oskar Emberland som sidekick, der har vi RBKs nye trenerduo i 2019. Hvem hadde trodd det for noen måneder siden? De to har riktignok gjort suksess med begrensede midler i FK Haugesund, men at de to skulle lede RBK i 2019, et lag som tørster etter suksess i Europa, er nesten ikke mulig å tro.
Eirik Horneland er høyt respektert for sin faglige kunnskap. Med seg får han sin våpendrager, Karl Oskar Emberland, også han meget sterkt faglig. Ingen kan ta RBK på ansettelsen, når det kommer til de teoretiske delene av spillet. Legger vi til at Horneland trener sine lag knallhardt. Har streng disiplin og forventer at samtlige i laget skal jobbe for hverandre. Da har vi med andre ord mange av de ingredienser som kreves for å lede RBK den kommende sesongen. Men det å trene RBK er så mye mer og her vil Horneland møte en helt ny verden.
RBK ER MER ENN RESULTATER
Er det noen i og rundt RBK, som vil oppleve en ny høst som denne? Til tross for at laget vant ligaen og NM, har det ikke vært noe annet enn kritikk. Som sjef i denne perioden har Rino Coolen stått. En leder nærmest uten karisma. Han har svart høflig på spørsmålene fått, men alt som oftest med søvndyssende svar, helt uten brodd. Han har fremstått traust og kjedelig. Det er også en stempel laget fått på seg.
Her vil med andre ord Horneland møte en helt ny type utfordring. I Haugesund kan man jobbe i det stille. Ha standardiserte og kjedelige svar ovenfor media. Fremstå grå i Haugesund er mer en styrke enn en svakhet. Her forventes det ikke mer enn at laget jobber knallhardt og har respektable resultater i serien. Underholdningsverdien på og utenfor banen er på ingen måter avgjørende.

NYTT GULL TIL RBK?

Mange prater om hvordan Horneland skal klare RBKs 4-3-3. Det er jeg ikke det minste urolig for. Mannen kan sin fotball og det klassiske 4-3-3 blir null problem for han å adaptere. For meg er det kun en bekymring og den mener jeg er mer enn stor nok, spillet utenfor banen. Her må vi se en helt ny utgave av Eirik Horneland. Det må være en trener som eier presserommet, når han komme inn. En som utstråler karisma og underholder også utenfor banen. Det er fullt mulig at Horneland er karismatisk og morsom innad, men utad har han til nå ikke vist det. Til nå virker han mer som fagnerden som trives bak en hovedtrener.
STORE SKO SKAL FYLLES
Alle husker Nils Arne Eggen, og enn om det blir helt feil å sammenligne nye trenere med han, er det noe en ny RBK-trener alltid må tåle. Eggen hadde alle ingredienser på banen, men han var minst like god utenfor. Han underholdt og markedsførte RBK på en helt unik måte.

Det er noe en leder, første mann og ansiktet utad i RBK, også må gjøre. Ellers vil han aldri bli tatt inn i hjertene til RBKs tilhengere.

Brød & sirkus hører til, for aldri glem at fotball er underholdning, på og utenfor banen.

Jeg har selv hyllet Horneland for hans arbeid i FK Haugesund, det har vært fantastisk. Nå får vi svaret på om han også er en mann som klarer å tilpasse seg en større scene.

sidney
Veteran

PostPosted: 06.01.2019 20:49    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Et forum for dem som er misfornøyd når det går bra, og kjempefornøyd når vi henter middelmådighet.

Jeg bruker blokkeringsfunksjonaliteten og slipper mye av gnålet fra gladkristne og håndballsupportere.

Rart du stadig svarer oss om du ikke ser oss. Jaja.
TrondB
Junior

PostPosted: 06.01.2019 20:58    Post subject: Reply with quote

I denne tråden er det jaggu jul hele året. En del nisser.
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 06.01.2019 21:14    Post subject: Reply with quote

Ho jo ho, Shi..eh, Trond.
acson
Veteran

PostPosted: 06.01.2019 21:17    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...-avklaring

Ser ut som om haugesund sliter med å få svar fra RBK.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 06.01.2019 21:21    Post subject: Reply with quote

gitt FKH sin økonomiske situasjon så kan vell ikke de takk nei hvis vi kommer med ett nytt tilbud?
altså de takker nei til 1,1mill og i tillegg så må de betale 2 trener lønn i den tiden de har igjen. hvordan skal styrelederen forklare hvordan de mistet trenerteamet som hadde 3 år igjen av kontraken, uten å få en krone igjen for det.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 06.01.2019 21:58    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
https://www.vg.no/sport/fotball/i/bKlgM5/ingen-loesning-i-horneland-saken-ikke-sikkert-det-blir-en-avklaring

Ser ut som om haugesund sliter med å få svar fra RBK.

Ser vel mest ut som de sliter med å bli enige. All den tid det var Koteng som initierte denne kontakten... Haugesund i sin merkelige verden har vel kommet med noen hinsides krav tenker jeg.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 06.01.2019 22:01    Post subject: Reply with quote

Greit om FKH formannen fÃ¥r svette litt. Han har sikkert et gedigent press om Ã¥ løse opp i tabbene fra eget styre. 😊
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 06.01.2019 22:09    Post subject: Reply with quote

helt enig.
Back to top
Talentløs
Senior

PostPosted: 06.01.2019 22:24    Post subject: Reply with quote

Det vil ligge en bismak høyt på en ph-skala uansett hvordan dette ender. Én part vil være mer misfornøyd enn en annen av partene, selv når dette har løst seg.

F.eks RBK betaler Horneland og Emberland fri for en altfor høy sum. FKH blir fornøyd for å ha klart å melket RBK, selv om FKH har rotet det til kontraktene sine og bortforklart seg så skamløst som de kan. Vi får duoen, men duoen får ikke mer enn et slags "Velkommen" fra oss(dere skjønner hva jeg mener), etter all de negative skriveriene som siver ut av mediene som brukes som en slags pressmiddel fra både RBK og FKH.

Det er slik jeg føler det, men det er også synsing. Det ligger allerede for mye negativ aura i denne saken, til at jeg ser frem til at Horneland og Emberland kommer til Trondheim i skrivende stund.

Jeg håper at alt til slutt skal ende bra, uten at det måtte surmules fra en eller annen kant i ettertid. Men det er nok allerede for sent, dessverre.
TrondB
Junior

PostPosted: 06.01.2019 22:32    Post subject: Reply with quote

Talentløs wrote:
Det vil ligge en bismak høyt på en ph-skala uansett hvordan dette ender. Én part vil være mer misfornøyd enn en annen av partene, selv når dette har løst seg.

F.eks RBK betaler Horneland og Emberland fri for en altfor høy sum. FKH blir fornøyd for å ha klart å melket RBK, selv om FKH har rotet det til kontraktene sine og bortforklart seg så skamløst som de kan. Vi får duoen, men duoen får ikke mer enn et slags "Velkommen" fra oss(dere skjønner hva jeg mener), etter all de negative skriveriene som siver ut av mediene som brukes som en slags pressmiddel fra både RBK og FKH.

Det er slik jeg føler det, men det er også synsing. Det ligger allerede for mye negativ aura i denne saken, til at jeg ser frem til at Horneland og Emberland kommer til Trondheim i skrivende stund.

Jeg håper at alt til slutt skal ende bra, uten at det måtte surmules fra en eller annen kant i ettertid. Men det er nok allerede for sent, dessverre.

SÃ¥ enig.
Våkner hver mårra og håper at det står i media at saken er løst, slik at jeg slipper høre/lese mere om det. Er nesten like lei denne saken som "Solskjær i United minutt-for-minutt".
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 06.01.2019 22:32    Post subject: Reply with quote

Kan hende det. Personlig har jeg gjort research som gjør at jeg gleder meg veldig til duoen Horneland-Emberland, selv om jeg var tett på raserianfall da jeg først fikk høre nyheten. Heldigvis kjørte jeg bil og kunne ikke knuse ting.

Det eneste det er knyttet usikkerhet til nå, fra mitt perspektiv, er om idioten i Haugesund klarer å grine seg til penger de ikke fortjener.
hello
Veteran

PostPosted: 06.01.2019 22:38    Post subject: Reply with quote

At Haugesund lager bråk betyr ingenting for mine tanker rundt Horneland og Emberland.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 06.01.2019 23:47    Post subject: Reply with quote

Haugesunds Avis melder om brudd i forhandlingene mellom Rosenborg og Haugesund og at trenerduoen leder øktene til Haugesund i morgen.

Pressemelding fra Haugesund.

Quote:
Eirik Horneland og Karl Oskar Emberland leder treningene fremover.

Vi ber pressen om å respektere treningen og at man ikke forstyrrer denne.

Spillere, trenere og ledere er tilgjengelige etter trening.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 00:03    Post subject: Reply with quote

Joacim Jonsson wrote:
Blablabla

Ble egentlig mer urolig når Joacim Jonsson går god for Horneland.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.01.2019 00:13    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Haugesunds Avis melder om brudd i forhandlingene mellom Rosenborg og Haugesund og at trenerduoen leder øktene til Haugesund i morgen.

Faen for en farse. Elendig jobbing at kontraktsbiten ikke var avklart på forhånd (når det først kom så langt at det ble H/E). Håper vi ikke bruker noe særlig penger på å kjøpe dem ut.
hello
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 00:18    Post subject: Reply with quote

Jeg er der nå at jeg håper vi ikke gir Haugesund en eneste krone og venter til 1.februar. De har gjort og sagt så mye dumt i denne saken at de kan bare ha det så godt. Om de har lyst å gå til sak mot Horneland får de gjøre de, men det har ikke noe med Rosenborg å gjøre. Rambo kan ha løpetrening frem til de kommer.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 00:19    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Joacim Jonsson wrote:
Blablabla

Ble egentlig mer urolig når Joacim Jonsson går god for Horneland.

Selv en ødelagt klokke har rett to ganger i døgnet? Forøvrig så er vel samtlige av meningene han kommer med der allerede ytret her på forumet.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 07.01.2019 00:19    Post subject: Reply with quote

FKHaugesund i pressemelding skrev wrote:
Eirik Horneland og Karl Oskar Emberland [ ... ] er tilgjengelige etter trening.

Da slipper du å vente til 1. februar, Koteng. De er tilgjengelige allerede etter trening 7. januar.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.01.2019 00:23    Post subject: Reply with quote

Men når jeg tenker meg om er vel ikke Haugesund heller enige i at han er ledig fra 1.2. Confused
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 00:23    Post subject: Reply with quote

Nå er det nesten så jeg håper hele dritten går i dass. Ikke fordi jeg ikke vil ha Horneland/Emberland, men heller fordi jeg håper han Haugesund sitter igjen med nada. Da kan vi i tillegg gå ut og si at Haugesund sine krav var absurde og ikke noe RBK ville være med på. Sannsynligvis vil det også gjøre at Horneland blir missfornøyd og han løknapperen til Haugesund sitter med skjegget i postkassa fordi de har en trener på utløpende kontrakt som da mest sannsynlig ikke vil signere ny så får vi heller bare jakte videre etter en trener i en klubb som ikke er kreft

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 335, 336, 337  Next
Page 56 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb