| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
henrifei Veteran
|
Posted: 03.01.2019 18:57 Post subject: |
|
|
mega funny at folk, her inne til og med skal ta Rosenborg og spes Koteng i denne saken  |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 03.01.2019 18:57 Post subject: |
|
|
| Poenget er at den nye kontrakten inneholder en klausul som kan brukes i strid med klausulens intensjon hevder Kaldheim og kvalifiserer dette med begrepet umoral. Dette kan være av typen 'Jeg har blitt student jeg og da utløses jammen klausulen om at jeg kan avslutte arbeidsforholdet derdom jeg tar opp studier'. |
|
| Back to top |
|
 |
Kokeplate Rutinert

|
Posted: 03.01.2019 18:59 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Jeg tror det er oppsiktsvekkende detaljer også i klausulen som professoren ikke er kjent med. |
Hvorfor det? Jeg kan ikke se at FKH har bestridet den gjensidige oppsigelsesfristen i kontrakten de skrev under i oktober. Tvert imot innså de at trenerne kan forlate klubben vederlagsfritt på kort varsel og derfor har forsøkt å terminere avtalen for gå tilbake til den gamle. Hadde det vært uklarheter rundt den gjensidige oppsigelsesfristen i den nye kontrakten så hadde det jo ikke vært noen grunn for FKH til å terminere den. Spørsmålet her er kun hvilken kontrakt som er gyldig. |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 03.01.2019 18:59 Post subject: |
|
|
| Stubbelur wrote: | https://twitter.com/HFMarthinussen/status/1080881276159213569
| Quote: | @HFMarthinussen
Man kan si opp, men da gjelder ikke plutselig den gamle igjen. Når man tegner ny kontakt, erstatter den den tidligere kontrakten. Så om FKH er riktig gjengitt, står han vel fritt til å begynne hos RBK i dag. |
Så spørs det om det er slik at om man har klausuller for om den gamle skal gjelde om den nye termineres eller hva. |
Det ville vært veldig rart om Haugesund eller Horneland skulle ønske å ha en slik klausul, hvis den nye ble terminert. Terminering av kontrakt skjer vel stort sett i negativ setting, og da vil man nok ikke gå tilbake til den gamle. Slik det er fremstilt i media, så virker det som om Haugesund har "bæsja på leggen", og prøver å fremstille Rosenborg som uredelige og uprofesjonelle. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.01.2019 19:00 Post subject: |
|
|
Ahh sorry, det er Konesseur som har hjulpet dem med kontrakten. Han kjenner detaljene. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 03.01.2019 19:00 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Dersom jeg hadde vært dommer hadde jeg vektet intensjon i begge "komisk"-elemtene og gitt favør Kaldheim. Forøvrig hadde jeg putta en skokk med folk i fengsel i Gunnarsson-saken også. Veldig vanskelig å forutsi dommere skjønn satt overfor kaos og komikere. |
Jeg tror Koteng har reddet klubben fra å gjøre noe ulovlig her. Hadde vi gjort det slik Haugesund ønsket det hadde det sett stygt ut. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 03.01.2019 19:01 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke Koteng skal ha noe kjeft her.
Dette er vel en prosess som har holdt på en stund, hvor Haugesund har ønsket seg en god kompensasjon fordi Horneland nylig signerte en treårskontrakt.
Så har kanskje en jurist tolket Hornelands kontrakt mht. muligheten for å terminere kontrakten, og sett at det er en åpning for dette. Da har trenerne i Haugesund valgt å si opp sine kontrakter, fordi man mener klausulen ga rom for dette.
Haugesund, som da sitter med en "brutto-netto"-sak, innser at den nye kontrakten aldri skulle ha inkludert den klausulen som den inneholdt, og synes Rosenborg har opptrådd umoralsk når de ikke vil betale kompensasjon (eventuelt kun for en måned slik at Horneland kan starte i dag om han vil).
Horneland og Rosenborg har sikkert diskutert saken med jurister før Haugesunds trenere tegnet ny kontrakt med Rosenborg. Så saken bør være OK for Rosenborg sin del.
At Haugesund ønsker å terminere den nye kontrakten blir litt det samme som at Hoftun sendte en e-post og ønsket å gjøre endringer i brutto-netto-kontrakten (etter at Bratseth hadde lest igjennom kontrakten). Det blir litt bordet fanger. Så spørs det da om Haugesund virkelig kan terminere den nye kontrakten i håp om å få den økonomiske kompensasjonen de forventet at de skulle få i en slik situasjon.
Forøvrig er jeg uenig i at Koteng skal være skyteskive hver gang han opptrer som talsmann for styret. Trener-prosessen er det et sportslig utvalg som har ledet, og til og med gamlefar Eggen ser ut til å ha vært involvert som rådgiver igjen, og har sannsynligvis hatt mye mer han skulle ha sagt enn Koteng, ifht. noe så viktig som hvem som ansettes. Kontraktsrotet er det opp til jurister å bedømme, og der regner jeg med Koteng er vel bevandret ifht. å lytte til hva juristene har å si. Rosenborg har jo gjort seg noen dyrekjøpte erfaringer tidligere, og gjør neppe samme feilene igjen.
Skyt gjerne fra hofta når det trengs, men ikke nødvendigvis raskere enn Lucky Luke. |
|
| Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
Posted: 03.01.2019 19:01 Post subject: |
|
|
Til alle som ikke støttet sparkingen av Kåre: Nils Arne Eggen mente det var riktig og nødvendig, og ga råd til styret hele veien.
Til alle som ikke støtter ansettelsen av Horneland:
– Jeg kan bare si to ting. Det har vært gjort veldig grundig faglig forarbeid både i styre og av øvrige involverte i klubben, og alle er enige i at Horneland og Emberland er et godt valg sammen med Trond. Dette skal bringe Rosenborg, også internasjonalt, et skritt videre, og det er det full enighet om. Det er ikke hvem som helst som har vært med å gjort vurderingene. Det er styret med Ivar Koteng, og så har du de fotballfaglige som Rune Bratseth, Vegard Heggem og Fredrik Winsnes, blant flere andre som er med veldig tett. Jeg har også blitt rådspurt hele veien og vi har funnet ut at dette er en god, framtidsrettet og offensiv løsning, sier Eggen.
Sjakk matt |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.01.2019 19:02 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Koteng må følge art. 1 basis lovnorm ang demokratipreg og offentliggjøre ordlyden i klausulen som legges til grunn i denne saken umiddelbart. |
Nei. Koteng har ikke krav på å se den personlige kontrakten til trenerne. Hvis de sier at vi kN undertegne og begynne 1. Feb. Så er det det han skal forholde seg til. Uenigheten er mellom trenerne og fkh og vedrører ikke RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.01.2019 19:03 Post subject: |
|
|
Haha! Her sitter "vi" og dømmer fordel Haugesund i en sak hvor de åpenbart har driti på draget, og gir dem tvilen tilgode på klausuler som ikke er overført fra gammel til ny kontrakt. Og vi driter i hva juss-folk sier, selvsagt - i hvert fall om det peker i vår fordel. Her er vi supportere!
Vi burde i samme vending kreve penger fra Odd, da de "visste eller burde ha visst" at Hoftun mente netto i stedet for brutto i Jarstein-overgangen.
Det slår meg også at Koteng, overraskende nok, var nærmest dumsnilt jovial, raus og solidarisk mot Ingebrigtsen ved å gjennomføre en ordinær sparking med sluttpakke. Han/de så garantert hvor dette bar allerede i fjor, og kunne da annullert gjeldende kontrakt og gått tilbake til den gamle, slik at han kunne gått vederlagsfritt ut dørene ved kontraktsslutt for ganske nøyaktig ett år siden. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 03.01.2019 19:03 Post subject: |
|
|
| Jondahl wrote: | mega funny at folk, her inne til og med skal ta Rosenborg og spes Koteng i denne saken  |
Det er vel Konesseur som stort sett ønsker dette. De fleste andre har vel lest de siste artiklene som er kommet, og de klarer nå å se den mulige galskapen fra Haugesund sin side. Det er ikke sikkert Rosenborg har vært enkle i denne prosessen de heller, men det er noe som skurrer ang. Haugesunds oppførsel rundt kontrakten. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 03.01.2019 19:10 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Konesseur wrote: | | Koteng må følge art. 1 basis lovnorm ang demokratipreg og offentliggjøre ordlyden i klausulen som legges til grunn i denne saken umiddelbart. |
Nei. Koteng har ikke krav på å se den personlige kontrakten til trenerne. Hvis de sier at vi kN undertegne og begynne 1. Feb. Så er det det han skal forholde seg til. Uenigheten er mellom trenerne og fkh og vedrører ikke RBK. |
Klubben blir beskyldt for umoral av styreleder i en annen klubb. Da kreves full transparens for at medlemmene skal kunne vurdere og ta stilling til en slik alvorlig beskyldning. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 03.01.2019 19:16 Post subject: |
|
|
Hvorfor er det noen som er sinte på Koteng i denne kontrakts-saken? Koteng (eller RBK) har da ingen kontrakt med FKH?? Dette er en sak mellom Horneland/Emberland på den ene siden og FKH på den andre.
Videre så er det jo kjent at trenere ofte forhndler inn en klausul om at de kan slutte på kort varsel dersom "en større klubb" vil ha dem. Det er gjerne noe slikt Horneland og Emberland har hatt også. Så har FKH trodd at det neppe ville skje i praksis så når RBK så sender SMS med "Møtes?" så blir de litt paffe... _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 03.01.2019 19:17 Post subject: |
|
|
Jeg sitter bare å venter på krølletupp-løken i Dagblabla jeg
Blir underholdning. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
|
|
| Konesseur wrote: | | PerO wrote: | | Konesseur wrote: | | Koteng må følge art. 1 basis lovnorm ang demokratipreg og offentliggjøre ordlyden i klausulen som legges til grunn i denne saken umiddelbart. |
Klubben blir beskyldt for umoral av styreleder i en annen klubb. Da kreves full transparens for at medlemmene skal kunne vurdere og ta stilling til en slik alvorlig beskyldning. |
Hvis trenerne har gitt kopi til klubben, så er det en personalopplysning de ikke har lov til å offentliggjøre. Og det er slettes ikke sikkert de har sett kontrakten en gang. De er ikke part i den. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
|
|
| oskisjunior wrote: |
Sjakk matt |
Sjakk matt? Altså, Eggen støttet også ansettelsen av Perry. Ikke bare første gang, men også andre gang. Eggen hadde støttet ei blind høne om vi ansatte det. Ikke fordi han ikke vet bedre men fordi han vet det er krise for klubben hvis han sier at dette er en tabbe, da er prosjektet dødt før det har begynt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 03.01.2019 19:18 Post subject: |
|
|
Har det kommet noen bekreftelse fra offisielt hold hva uenigheten består av (faktisk klausuler etc)?
Jævla uryddig når en 6 mnds trenerjakt ender slik. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 03.01.2019 19:20 Post subject: |
|
|
| Skal de være trenere og tillitsmenn i klubben vår skal de vel transparent brette ut alle detaljer når vi mottar grove beskyldninger fra et respektert hold. Det er en selvfølge. Dette er Rosenborg og ikke høkkertsund. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 03.01.2019 19:20 Post subject: |
|
|
| Kai88 wrote: | Har det kommet noen bekreftelse fra offisielt hold hva uenigheten består av (faktisk klausuler etc)?
Jævla uryddig når en 6 mnds trenerjakt ender slik. |
Pressekonferanse i morgen kl. 12.00. |
|
| Back to top |
|
 |
Frøken Fransen Senior
|
Posted: 03.01.2019 19:22 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Konesseur wrote: | | Koteng må følge art. 1 basis lovnorm ang demokratipreg og offentliggjøre ordlyden i klausulen som legges til grunn i denne saken umiddelbart. |
| Quote: | | – Nei, dagen for vår del er brukt til å belyse fakta og da oversende Rosenborg de kontraktene vi sitter på med vår trener Eirik Horneland. |
Siste sitat er hentet ut fra artikkelen til TV2 (https://www.tv2.no/sport/10319526/ ). For meg virker det som RBK har fått tilsendt de personlige kontraktene.
Angående Horneland som trener, kjenner jeg at jeg er litt skuffet, men har ingen planer om å ikke støtte laget. Som hjemvendt trønder var jeg svært fonøyd med å finne mitt første sesongkort under juletreet.
Mer spent på hvordan spillet blir, og hvordan Hrneland er som trener - for der vet jeg svært lite. Kom over denne på twitter:
| Harald Aarvig wrote: | | Utrolig dyktig og nøyaktig fyr. Ingen ting overlatt til tilfeldigheter. Også en type som går sine egne veier. Lærte mye av han, selv om han ga f... i NFF sin pedagogiske metoder. |
https://twitter.com/haarv...0908973057
Her er en som viser til at Horneland kanskje ikke er så NFF-preget som så mange frykter.. |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 03.01.2019 19:23 Post subject: |
|
|
Aristoteles var vel også i fyr og flamme over hvor patetisk Koteng/styret hadde opptredd. Latterlig  |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 03.01.2019 19:23 Post subject: |
|
|
| BalleK wrote: | Hvorfor er det noen som er sinte på Koteng i denne kontrakts-saken? Koteng (eller RBK) har da ingen kontrakt med FKH?? Dette er en sak mellom Horneland/Emberland på den ene siden og FKH på den andre.
Videre så er det jo kjent at trenere ofte forhndler inn en klausul om at de kan slutte på kort varsel dersom "en større klubb" vil ha dem. Det er gjerne noe slikt Horneland og Emberland har hatt også. Så har FKH trodd at det neppe ville skje i praksis så når RBK så sender SMS med "Møtes?" så blir de litt paffe... |
En slik klausul er såpass eksplisitt i tilfelle at de ikke ville gå uttalt seg med begrepet umoral. Umoral som begrep brukes når det beskyldes for juks og fanteri. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 03.01.2019 19:24 Post subject: |
|
|
| BalleK wrote: | | Hvorfor er det noen som er sinte på Koteng i denne kontrakts-saken? Koteng (eller RBK) har da ingen kontrakt med FKH?? Dette er en sak mellom Horneland/Emberland på den ene siden og FKH på den andre. |
Kontraktsmessig har sikkert ikke Koteng og styret gjort noe galt her, men man trenger ikke drite der man spiser. Jeg synes det er uprofesjonelt å gå ut med at disse to er våre nye trenere før de har fått avklart alt med Haugesund, selv om vi har vårt på det rene. Hadde det kostet SÅ mye å vente et par dager til slik at også Haugesund var innenforstått med kontrakten og hendelsesforløpet? Fått avklart gjeldende klausuler osv?
Jeg syns også det lukter litt ful av at vi har snakket med Horneland siden før han skrev under ny kontrakt. Det viser seg altså i ettertid at det hadde vært bedre for FKH om han aldri hadde skrevet under denne kontrakten, fordi det finnes et smutthull som lar han terminere den. Hvem utarbeidet kontrakten? Jim Solbakken. Sliter med å se at dette ikke var med vilje. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.01.2019 19:24 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Skal de være trenere og tillitsmenn i klubben vår skal de vel transparent brette ut alle detaljer når vi mottar grove beskyldninger fra et respektert hold. Det er en selvfølge. Dette er Rosenborg og ikke høkkertsund. |
Spesielt detaljer om lontrakter de ikke har sett |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.01.2019 19:25 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Klubben blir beskyldt for umoral av styreleder i en annen klubb. Da kreves full transparens for at medlemmene skal kunne vurdere og ta stilling til en slik alvorlig beskyldning. |
La meg se om jeg forstår dette.
Når du blir ansatt et sted har din nye sjef plikt til å vise frem din kontrakt med din tidligere arbeidsgiver? _________________ Embrace science - resist ignorance
Last edited by haavarl on 03.01.2019 19:26; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
|